بازدید 11142
با تحولات منطقه و جهان

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای هشت توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیات حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی، امضای هشت توافقنامه میان عربستان و ترکیه، اعلام تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران، دیدار هیات حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان و واکنش انور قرقاش به سفر بشار اسد به امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 20 March 2023

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

بین الملل تابناک: اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی، امضای هشت توافقنامه میان عربستان و ترکیه، اعلام تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران، دیدار هیات حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان و واکنش انور قرقاش به سفر بشار اسد به امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواست تا آمادگی لازم برای انجام حمله اتمی علیه دشمنان پیونگ‌یانگ را تکمیل کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد دوشنبه خبر داد، ارتش این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه، رزمایشی برای سنجش آمادگی یگان‌های خود جهت انجام حمله اتمی برگزار کرده است.

بنابراین، نظامیان کره شمالی رزمایش‌هایی را برای شبیه‌سازی یک ضد حمله هسته‌ای تاکتیکی علیه دشمنان خود در بحبوحه رزمایش بزرگ مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داد. رهبر کره شمالی نیز به همراه دخترش «کیم جو-آئه» بر رزمایش‌های یگان‌های نظامی این کشور از جمله تمرین شلیک موشک بالستیک، نظارت کرد.

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کیم در این رزمایش‌ها، خواستار ایجاد وضعیت آمادگی کامل در کره شمالی برای انجام حملات اتمی علیه دشمنان این کشور شد و گفت، واشنگتن و سئول دیوانه‌وار در حال انجام تمرینات تهاجمی هستند.

وی در این‌ باره توضیح داد: «ما فقط با این واقعیت که ما یک کشور هسته‌ای هستیم نمی‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم. تنها زمانی که وضعیت آمادگی کشور را برای حملات اتمی ـ که می‌توان با سرعت و دقت در هر زمانی عملیاتی کرد ـ به کمال برسانیم، می‌توانیم مأموریت مهم و راهبردی بازدارندگی از جنگ را انجام دهیم.»

کره شمالی در یک هفته اخیر، چهار بار آزمایش موشکی از جمله شلیک موشک کروز از زیردریایی و شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داد که نشست اضطراری امنیتی کابینه‌های ژاپن و کره جنوبی را در پی داشت.

امضای هشت توافقنامه میان عربستان و ترکیه

 "محمد موش" وزیر بازرگانی ترکیه در این نشست در ریاض که اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عربستان مجریان آن هستند، اعلام کرد که عربستان و ترکیه کشورهای خوش آتیه اقتصادی هستند و مزایای رقابتی زیادی دارند. ترکیه امیدوار است که حجم تبادل تجاری خود را در سال‌های آینده به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

وی با بیان این که حجم سرمایه گذاری خارجی در ترکیه به ۲۸۵ میلیارد دلار رسیده، از شرکت‌های عربستانی خواست، به بازار ترکیه ورود کرده و از فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در کشورش بهره ببرند.

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان نیز گفت که این نشست سهم زیادی در یافتن فرصت‌های تازه برای همکاری اقتصادی بین ریاض و آنکارا خواهد داشت.

حسن بن معجب الحویزی، رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان نیز در این راستا گفت، روابط عربستان و ترکیه که در سال ۱۹۲۹ آغاز شده، یکی از بهترین الگوهای بین المللی است و بیانگر توجه رهبران دو کشور است که این اقدام موجب تشکیل شورای هماهنگی دو کشور به عنوان سکویی برای همکاری در تمام زمینه ها و توافق در سال ۲۰۲۲ میان ریاض و آنکارا شده است.

الحویزی گفت: یک‌هزار و ۱۴۰ شرکت عربستانی در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که ۳۹۰ شرکت ترکیه نیز در عربستان در عرصه ساخت و صنایع تولیدی، عمده فروشی، خرده فروشی و رستورانداری فعالیت دارند.

این نشست که سه روز از روز یکشنبه ۱۹ مارس با حضور وزرای بازرگانی عربستان و ترکیه در ریاض آغاز به کار کرده، ۴۵۰ شرکت ترکیه‌ای و عربستانی حضور دارند؛ این نشست در حاشیه نمایشگاهی به وسعت ۷ هزار متر مربع برای عرضه محصولات صنعتی و آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی و محصولات کشاورزی و پوشاک و مصالح ساختمانی برگزار شده است.

اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران

دولت فدرال استرالیا در دور چهارم تحریم‌های ضد ایرانی دوشنبه (۲۰ مارس، ۲۹ اسفند) اعلام کرد، تحریم‌های مالی هدفمند به سبک ماگنیتسکی و ممنوعیت سفر را علیه ۱۴ فرد دیگر و همچنین تحریم‌های مالی علیه ۱۴ نهاد ایرانی مسئول «نقض حقوق بشر» در ایران اعمال می‌کند. 

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: «چهار عضو پلیس اخلاقی» ایران که به ادعای او در ارتباط با «بازداشت» مهسا امینی و «بدرفتاری» با او مسئول بودند، جزو افرادی هستند که هدف تحریم قرار گرفتند. 

به گزارش ای‌بی‌سی، همچنین تحریم‌هایی علیه سیزده فرد و یک نهاد اعمال شده که دولت استرالیا مدعی است، در ساخت و تامین پهپاد به روسیه مشارکت دارند. 

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

در حالی که بارها ادعای ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین رد شده، وزیر خارجه استرالیا مدعی شد «این فهرست نشان می‌دهد، عواقبی متوجه کسانی خواهد بود که از روسیه حمایت می‌کنند.» وی در ادامه با گرفتن ژست انسان‌دوستانه گفت: استرالیا در کنار مردم ایران و مردم اوکراین است. 

استرالیا از کشورهای متحد آمریکا اواسط بهمن هم در حمایت از آشوبگران و طرح ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه، شماری از مقامات ارشد ایران و بنیاد تعاون بسیج را تحریم کرده بود.

به گزارش گاردین، تحریم‌های مذکور ممنوعیت سفر به استرالیا و مسدود شدن دارایی‌های ۱۶ تن از جمله «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و شماری از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج را شامل می‌شد.

چندی قبل وزارت خارجه ایران، سفیر استرالیا در تهران را  به دلیل دخالت دولت این کشور در امور داخلی ایران و اتخاذ معیارهای دوگانه، به وزارت خارجه ایران فراخوانده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه  ایران هم در توییتی به وضعیت پناهجویان در زندان‌های استرالیا اشاره کرد و نوشت: «استمرار مرگ‌های زنجیره‌ای پناهجویان و مرگ ۵۰۰ بومی در زندان‌های استرالیا ممکن است، تنها نوک کوه یخ نقض حقوق بشر در آنجا باشد؛ آیا جامعه بین‌المللی کانبرا را پاسخگو خواهد کرد؟ استاندارد دوگانه!»

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آن هم به تحریم‌های استرالیا علیه ایران واکنش نشان داده و در این‌ خصوص اعلام کرد: «اقدام جدید ضدایرانی استرالیا در حالی صورت گرفته که دولت این کشور سال‌هاست، سازمان یافته حقوق اولیه بومیان استرالیا، زندانیان و پناهجویان را نقض کرده و همچنین به عناصری از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب ضدایرانی پناه داده است.»

دیدار هیات حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

هیاتی از رهبری جنبش حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، هیات جنبش حماس به ریاست صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و رایزنی کرد.

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

در این دیدار، آخرین تحولات در فلسطین اشغالی و به ویژه مقاومت دلاورانه در کرانه باختری و قدس و رخدادهای داخلی در رژیم غاصب اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین طی این نشست، رایزنی‌هایی درباره تحولات سیاسی در منطقه و مسئولیت‌هایی که در این برهه تاریخی بر عهده جنبش‌های مقاومت و کل محور مقاومت گذاشته شده است، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، قرار است، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز چهارشنبه راس ساعت سه و نیم بعدازظهر به وقت بیروت در جریان مراسم یادبودی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج حسین الشامی، از رهبران مقاومت، برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

واکنش انور قرقاش به سفر بشار اسد به امارات

مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک به سفر رئیس جمهوری سوریه به ابوظبی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک در توییتی نوشت، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در استقبال از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد، موضع ابوظبی درباره لزوم بازگشت سوریه به محیط خود از طریق فعال کردن نقش عربی روشن است.

وی در ادامه نوشت: یک و نیم دهه جنگ، خشونت و ویرانی کافی است و زمان آن فرا رسیده است که همکاری و همبستگی کشورهای عربی ما برای تضمین ثبات و رفاه منطقه افزایش یابد.

اعلام آماده باش رهبر کره شمالی برای حمله اتمی/ امضای 8 توافقنامه میان عربستان و ترکیه/ اعلام تحریم های جدید استرالیا علیه ایران/ دیدار هیئت حماس با دبیرکل حزب‌الله لبنان

قرقاش نوشت، رویکرد و تلاش امارات در قبال سوریه، بخشی از رویکردی گسترده‌تر با هدف تقویت ثبات عربی و منطقه‌ای و غلبه بر سال‌های دشوار رویارویی است.

وی افزود، امارات همچنان به یک سیاست واقع‌گرایانه در راستای کاهش تنش و تقویت نقش کشورهای عربی در قالب یک رویکرد عملی برای دستیابی به راهکارها برای بحران‌های منطقه ادامه می‌دهد، چون شرایط پیچیده منطقه، مستلزم رویکردی عملی و منطقی است که به‌ حاشیه راندن تلاش کشورهای عربی را در مقابله با چالش‌ها و اجتناب از شر بحران‌ها و فتنه‌ها نمی‌پذیرد.

قرقاش در ادامه نوشت، این سفر بشار اسد از رویکرد امارات برای نهادینه کردن نقش کشورهای عربی در پرونده سوریه نشأت می‌گیرد و در راستای باور ابوظبی نسبت به لزوم ارتباط سیاسی و گفت‌وگو در سطح منطقه است. این مرحله به منظور تحکیم ثبات و شکوفایی، تضمین آینده منطقه و رفاه ملت‌های آن، نیازمند برداشتن گام های شجاعانه است.

روز یکشنبه، رئیس جمهوری سوریه، در سفری رسمی و غیر منتظره وارد ابوظبی شد و با رئیس امارات دیدار کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
اسرائیل و آمریکا محکوم به شکست هستند ایران با شیطان گفتگو نمی کند درود بر بسیجیان و مدافعان اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
11:23
از پوتین ببو تر و از کیم جونگ اون خرفت تر سراغ داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
چین ؛ مادر معنوی کرونا و پوتین سوراخ محکوم به شکست هستند
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
سوال شغل شما چیه حقوقت از کجا تامین میشه خودرو شخصی داری یا سازمانی مستاجر هستی یا منزل سازمانی در اختیارت گذاشتن؟
دلیل سوال:شما هم مثل دوستان بالاسری فقط از ضرورت جنگ با ابر قدرت ها حرف میزنی اونا حقوق خوب میگیرن اصلا کرایه خونه و خرج خونه خبر ندارن نمیدونن تورم چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کدخدا و شکست ؟!
جک نگو
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
این حرفها فایده نداره. چین برای نظم جدید در خاورمیانه تصمیم گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
به امید بازگشایی سفارت ایالات متحده در تهران
و افتتاح
شعبه های از
مک دونالد
مایکروسافت
تسلا
اپل
فورد
در همه ی شهرهای ایران.
فرزاد خلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
بزرگوار میشه دلیل محکوم به شکست بودن آمريکا رو توضيح بدین؟ آمریکا هم یه کشوره مثل بیش از صد کشور دیگه در دنیا . اگر لطف بفرمایین دلایل و توجیحات مربوطه رو ارائه بدین ممنون میشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
برادر
آنوقت می شه توضیح بدی
چرا جرأت نصب پرچم خودتون را روی نفکتش های خودی ندارید
و با پرچم پاناما. بورکینا فاسو
و سالسالوادور و.....
نفت جابجا می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
عمو جون حتماً فراموش کردی که چند سال پیش فرمودند "اگــــــــــــــــــر بـــــــــــا آمـــــــــریکا مـــــــــــــذاکـــــــــــــره کنیم هرگز با آل ســـــــــــــــعود مذاکره نخواهیم کرد" خوب حالا که با آل سعود آنهم بن سلمان مذاکره کردند و بزودی با سلام و صلوات سفر عربستان را در سفارت کاملاً باز سازی شده با پول ملت ایران مستقر خواهند کرد و آقای رئیسی هم سلمان و بن سلمان عازم عربستان خواهد شد. پس شما لطفاً شعار الکی ندهید.
مملکتی که توان دفاع از خود رانداشته باشد محکوم به ذلت و شکست خواهد بود..
همونجوری که از روی ناچاری با ابو اره گاو شیرده کودک کش مذاکره کردی احتمالش است که با شیطان هم مذاکره کنی
همین رهبر کره شمالی به درد امریکاییا می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
عزیز جان درست می فرمائید آمریکا به وجود احمق هایی مانند کیم جونگ اون خیکی نیاز مبرم دارد تا بتواند جای پای خود را در نقطه نقطه آسیا محکمتر کند.
رهبر کره شمالی توی عالم هپروت تشریف داره کسی بهش محل نمی زاره هرروز کارش شده موشک بازی امان از خودبزرگ بینی ابلهانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
یه روز صبح که بلند شدی دیدی آمریکا تو آتیش داره میسوزه میفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
فراموش نکنید رهبر کره شمالی کارت بازی چین است در برابر آمریکا و ژاپن
کشوری که نون ندارد بخوره موشک و بمب اتم از کجا میاد؟
چین و روسیه
این دو کشور کشورهای مثل ما و کره شمالی را ابزار جنگ نیابتی قرار میدهند و فقر و گرسنگی رو به مردمشون تحمیل میکنند
تاریخ گذشته چراغ راه آینده است
چطور است که وقتیکه یک کشور جمهوری اسلامی را تحریم می‌کند اسمش می‌شود تحریم ملت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
تو مثل اینکه آلبانی نشینی متوجه نمیشی ۹۹ درصد فشار هر تحریمی روی مردم ضعیفه
هر تحریمی کردن ایران باید برای هر تحریم ۲۰۰ پهپاد و موشک به روسیه بده در جنگ روسیه و اروپا تا بفهمن گذشته دوران بزن درو!
امان از غرب پرستان
آقای تابناک از عدم واریز حقوق معلمان چه خبر انگار اصلا جزء دغدغه های شما نیست که حتی یک اشاره هم در سر تیترتان نکردید
چه بخواهیم چه نخواهیم آمریکامثل شوروی محکوم به شکست هست
رهبر کره شمالی هم یه آدم بدبخته که فقط بلده به مردمش زور بگه و برای بقیه گنده گویی کنه اما کسی تحویلش نمیگیره
این کوتوله خرفت فکر کرده با موشک پرانی میشود مشکلات یک ملتی را حل کرد .حداقل به همان اربابت چین نگاه کن ببین بدون پرتاب موشک آمریکا وحتی همه دنیا را در مشت اقتصادش در آورده است
این بی خاصیت هم خواست یه حرفی بزنه!!
با آمریکا که سهله باید با اسرائیل هم توافقنامه عدم منازعه امضا کنیم نمخواد هم تبادل سفیر کنیم اونم بخاطر احترامی که برای فلسطینیان قائلیم فقط و فقط بخاطر انسانیت و نون مردم بیچاره تهی دست را جهت شعار نابودی واهی اسرائیل از بین نبریم زنده باد ایرانی وطن پرست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر