بازدید 14260
مجمعی که اختیار جنجالی را از هیات رئیسه فدراسیون گرفت

چهار تغییر شتابزده و مهم اساسنامه فوتبال در آخرین ساعات سال: راه عزل سریع‌ تاج را مسدود کردند / گردن رئیس کلفت‌تر شد!

مهدی تاج در آخرین ساعات کاری سالی که در آن صندلی ریاست فدراسیون را در انتخاباتی جنجالی و پرابهام پس گرفت و در جام‌جهانی قطر سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی را رقم زد، راه برکناری سریع خود را هم با رأی مجمع بست تا خیال خودش را راحت کند...
کد خبر: ۱۱۶۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 19 March 2023

مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۱ امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان این فدراسیون، اعضای هیات رئیسه، اعضای مجمع، نمایندگان AFC و فیفا و امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در این مجمع، اختیار جنجالی عزل رئیس با رای هیات رئیسه فدراسیون، از اعضای آن گرفته شد. به این ترتیب، اعضای مجمع نارضایتی خود از نحوه برکناری عزیزی خادم را به این شکل نشان دادند و ثابت شد که مجمع فدراسیون فوتبال موافق کنار گذاشتن رئیس قانونی فدراسیون فوتبال در اواخر سال قبل نبوده است.

رخدادی که باعث جنجال‌های عجیب در فوتبال ایران شد و به بازگشت پرحرف‌وحدیث مهدی تاج منجر شد و در ادامه نتایج افتضاح و فاجعه‌بار ایران در جام جهانی قطر را رقم زد.

 

۴تغییر مهم در اساسنامه فدراسیون فوتبال: راه عزل سریع‌ تاج مسدود شد!

گویا با رای‌گیری امروز، مهدی تاج همانطور که خودش به تازگی گفته ‌بود، ثابت کرد که گردن کلفت! است و تکان دادنش از صندلی ریاست فدراسیون فوتبال هر روز سخت‌تر می‌شود.

این اصفهانی که هنوز در چندین پرونده دادگاهی متهم شناخته شده و قرار جلب به دادرسی گرفته است، همین چند هفته قبل صندلی آسیایی خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز حفظ کرد تا گام بلند دیگری برای تحکیم پایه‌های قدرتش در فوتبال ایران بردارد.

در مجمع امروز فدراسیون فوتبال چه گذشت؟

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در آغاز این مجمع گفت: مطابق بند ۳ ماده ۲۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال ۲۱ روز قبل دستور جلسه برای همه اعضا ارسال شد. تصویب دستور جلسه قبلی، ارائه عملکرد، بودجه فدراسیون، انتخاب اعضای کمیته حسابرسی، رأی‌گیری برای چند بند پیشنهادی اساسنامه فدراسیون فوتبال مطابق دستورالعمل‌ها و ... در دستور کار جلسه امروز خواهد بود.

مرتضوی رئیس اتحادیه مدیران باشگاه ها‌ی کشور، محمدرضا غفاری، رئیس هیات فوتبال اراک و مریم آزمون، سرمربی تیم ملی بانوان به عنوان ناظر مجمع برگزیده شدند.

تصویب دستور جلسه: با اعلام ممبینی، ۸۱ نفر در مجمع حضور داشتند و دستور جلسه امروز با ۷۴ رأی به تصویب رسید.

تأیید ناظران مجمع عمومی و فوق‌العاده: علی محمد مرتضوی، حسین باجی‌وند و امیرفرشاد تفکری (روسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها)

 شمارش کنندگان مجمع امروز: گلاره ناظمی با ۷۸ رای، باجی‌وند با ۷۵ و تفکری با ۷۳ رأی به تأیید رسیدند.

تصویب صورتجلسه مجمع قبلی (۸ بهمن ماه): با ۷۶ رأی مورد تأیید قرار گرفت.

گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال: با ۷۱ رأی مورد تصویب و تأیید قرار گرفت.


بودجه فدراسیون برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و ۱۴۰۲-۱۴۰۱: ۶۷ نفر به برنامه بودجه این دو سال رأی دادند و به تصویب اعضای مجمع رسید.

ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: دوستان اعضای مجمع درخواست اصلاح و بروزرسانی چند بند از ماده اساسنامه را داشتند که با هماهنگی فیفا و AFC این چند بند را در دستور کار مجمع امروز قرار دادیم.


مورد اول، اصلاح بند یک ماده ۲۸ اساسنامه بود که اعضای مجمع خواهان اضافه شدن این بند شدند؛

 

تبصره و عزل برای برکناری رئیس و اعضای هیئت رئیسه: حداقل باید با درخواست دو پنجم اعضای مجمع در دستور کار مجمع قرار بگیرد. این تبصره با ۷۷ رأی به تصویب رسید.

 


مورد دوم پیشنهادی از سوی اعضای مجمع برای اصلاح ماده ۳۷ اساسنامه به شرح ذیل بود:

اختیار عزل رئیس از هیات رئیسه گرفته و صرفاً در اختیار اعضای مجمع باشد و عزل موقت هم حذف شود: با ۷۶ رأی مصوب شد.

 


مورد سوم، اصلاح بند ۴ ماده ۲۷ اساسنامه

عزل رئیس و اعضای مجمع عمومی به صورت مکتوب و مخفی در صورتی که بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه رأی داده باشند: با ۷۹ رأی به تصویب رسید.

 


مورد چهارم، بند ۸ ماه ۳۳

رئیس هیات استان و مدیرعامل باشگاهی که عضو هیات رئیسه است در صورت برکناری یا استعفا بلافاصله از هیات رئیسه عزل شود (البته اجرای این بند از دور بعدی قابل بررسی است): با ۶۸ رأی به تصویب رسید.

 

۴تغییر مهم در اساسنامه فدراسیون فوتبال: راه عزل سریع‌ تاج مسدود شد!

در ادامه راجع به انتخاب اعضای کمیته حسابرسی فدراسیون فوتبال بحث شد و فلاحتی، رئیس کمیته بدوی خواست تکلیف سرپرستی این کمیته زودتر  مشخص شود، چون اگر برخی از اعضای کمیته بدوی و استیناف به دلایل شخصی استعفا بدهند، برای ترمیم آن باید پیشنهادی وجود داشته باشد.»

دستور بعدی جلسه مجمع پیشنهاد سه نفر به عنوان رئیس، معاون و عضو کمیته حسابرسی فدراسیون فوتبال بود که به رأی گذاشته شد. احسان رحمانی با ۷۰، برزگر با ۷۰ و علیرضا براتی با ۷۳ رأی به عنوان رئیس، معاون و عضو کمیته حسابرسی برگزیده شدند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
وقتی با نتایج درخشان کی روش! حتی یک انتقاد هم به وی نشد، باید فهمید ه خبر است. وقتی بازیکن تیم ملی برای شرکت در جلسه انتخاب تاج به ایران می اید اینها همه نشانه های بسیار بدی است.
۲۰ هزار دلارپاداش نرفتن به مرحله بعد جام جهانی و خوردن ۶ گل از انگلیس معادل یک میلیارد تومان
معادل ۱۴ سال دسترنج یک کارگر با حقوق ۶ میلیون تومان !!!!
این اصفهانی یعنی چی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
به خاطر اینکه فوتبال این مملکت افتاده دسته باند اصفهانیا
خدا رو شکر همه چیز مملکت باید بهم بیاد! این آقا که تا همین چند وقت پیش چند تا پرونده ی قضایی باز داره خودشو به مریضی زده بود و در رفته بود!! چی شده پسا از بالا دوباره بهش دادن و برگشته گویا حالش خوب شده! واقعا چه خبر شده
اینها اگر اینقدر راههای حقوقی بلدند چرا همیشه در قرار دادها با خارجی ها سرشان کلاه می رود ؟
قدرت یعنی این . گردن کلفت یعنی ایشون . قانون یعنی ایشون . ۷۶ رای مثبت . این که تازه یه فدراسیونه .
شما را به ارواح پدرتان قسم ، لطفا این فوتبال ضرر زننده به بیت المال و پر از افراد فاسد در فدراسیون آن را تعطیل کنید و خیال همه را راحت کنید
ایران کشوری با میلیونها قانون برای مردم عادی اما صد در صد بی قانون برای عده ای خاص.
اصفهانی بدجور سوزندتون بیچارها بسوزید
عجب سیستمی ؟!!!
کلاهبردار
تازمانی که مملکت دست اصفهانی هاست همینه اوضاعمون... باید تعدادی از اون آتش به اختیارها برای همیشه مملکت رو از دست اینا نجات بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
حرف دهنت رو بفهم ، حق نداری به چند میلیون اصفهانی توهین کنی برای یه فوتبال مسخره
یکی از دلایلی که مردم دیگه علاقه ای به فوتبال ندارن و از باخت تیم میلی در جام جهانی خوشحال هم میشن همین فساد گسترده و فدراسیون مملو از چرک و کثیفی هست!!
تاج که سره ویلموتس خودشو به موش مردگی زده بود و قلب قلب میکرد همچین حالش خوب شد که انگار قراره دویست سال رئیس مجدد فدراسیون بمونه و پول های دلاری بادآورده رو خرج خودشو اطرافیاش کنه!!!
خدایی مردم چیه مبارزه با فساد رو باور کنن؟؟؟
کسی دیگه فوتبال نگاه نمیکنه بذار هرکاری دلشون میخواد بکنن
وقتی اصفهانی ها۳۰۰ هزار تا شهید دادن ، بد نبودن !! حالا یه فردی از اصفهان اینجور میکنه باید به اصالت ما توهین کنید! واقعا تابناک برات متاسفم، دیگه نمیام تو سایت تون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر