بازدید 26448
سه هزار و دویست و نود و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عراقچی و صالحی چه پیشنهادی درباره احیای برجام به رئیسی دادند؟ / سفارت روسیه: ایران، روسیه و چین سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت هستند / مهاجرانی: قانون اساسی باید «اصلاح» شود / هشدار» سردار رادان به مسافران مازندران: مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تشکیل گروه‌های مردمی در قشم برای تذکر و ترویج حجاب / نماینده ولی فقیه در گیلان: کاری که امروز رهبر انقلاب برای کشور می‌کند، پیامبر در زمان خود انجام می‌داد /فداحسین مالکی، نماینده مجلس: اینطور نیست که بگوییم شمخانی جای وزیر خارجه را گرفته / توصیه رئیس سابق موساد به سران صهیونیست؛ پنهانی احتمال نزدیکی «اسرائیل و ایران» را بررسی کنید! و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ 18 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

هشدار» سردار رادان به مسافران مازندران: مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند
فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در حوزه حجاب و عفاف جلسات متعددی در وزارت کشور در حال برگزاری است. فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف جلسات متعددی در وزارت کشور در حال برگزاری است، گفت: ‌مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند. سردار احمدرضا رادان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت قرارگاه نوروزی از ۲۳ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام نوروز، طرح نوروزی در حوزه راه برای پایش جاده‌ها تشدید می‌شود تا مسافران سفر ایمنی داشته باشند، افزود: قرارگاه‌های نوروزی در جاده‌ها مستقر شدند و باید در تنظیم مقررات انتظامی و خدمت به مسافران تلاش کنند. در مازندران که از استان‌های مهم مسافرپذیر است اقدامات خاصی برای ایمنی در محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته؛ هر چند در حوزه تصادفات در دو روز گذشته، شاهد افزایش تلفات در جاده‌ها بودیم که زیبنده کشور نیست. فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه در محلات گشت‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود در پاسخ به سوال خبرنگار ‌تسنیم‌در زمینه برنامه‌های انتظامی مازندران در ساماندهی سواحل و اقدامات در حوزه حجاب و عفاف بیان کرد: در حوزه حجاب و عفاف جلسات متعددی در وزارت کشور در حال برگزاری است و مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند و مسافران باید در استان مازندران "حجاب و عفاف" را بیش از پیش رعایت کنند.

تشکیل گروه‌های مردمی در قشم برای تذکر و ترویج حجاب
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی، صبح امروز (۲۷ اسفندماه) در بازدید از در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر قشم و تقدیر از زحمات کمیته‌های ۱۷ گانه این ستاد، اظهار کرد: همزمانی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا در بهار طبیعت، قلب‌هایمان را با قرآن و آیات الهی به آرامش بیشتر برسانیم. وی از مردم قشم به عنوان مردمانی مومن، خداجو و معتقد به قوانین الهی یاد کرد و افزود: همان گونه که مردم این دیار برای میهمانان این جزیره احترام قایل هستند، انتظار می‌رود گردشگران هم با رعایت اصول اسلامی و پرهیز از روزه‌خواری، به ارزش‌های مردم نجیب قشم احترام بگذارند. امام جمعه شهرستان قشم با تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: خوشبختانه بخش تبلیغاتی این ستاد به موضوعات عفاف و حجاب و مساله ماه رمضان توجه ویژه دارد و امیدواریم با حفظ موقعیت همگانی، تعطیلات خاطره‌انگیزی برای همه به یادگار بماند. وی تصریح کرد: خوشبختانه گروه‌های مردمی برای ترویج مساله عفاف و حجاب و ارائه تذکرات دوستانه به میهمانان جزیره قشم تشکیل و در مبادی ورودی قشم با هدف کمک به سلامت فرهنگی سفرها، مستقر شده‌اند.

سپاه: طرح «آمر معروف محله خود باشیم» در قم اجرا می‌شود
سرگرد پاسدار مهدی علی بابایی، با اشاره به آغاز طرح کریمه اهلبیت(س) با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: یکی از محورهای طرح کریمه اهل بیت(س) اجرای طرح «آمر معروف محله خود باشیم» است که علاوه بر دنبال شدن در طرح کریمه اهلبیت(س) جزو اهداف کلان قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی نیز به شمار می‌رود. معاون اجتماعی سپاه استان قم، با اشاره به نحوه اجرای طرح «آمر معروف محله خود باشیم»، گفت: در قالب این طرح، تمام پایگاه‌های مقاومت در سطح استان نسبت به سازماندهی شبکه آمران معروف و میزهای مهربانی اقدام می‌کنند، به گونه‌ای که عمل به این فریضه محله محور و پایگاه محور انجام می‌پذیرد. سرگرد علی بابایی ادامه داد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مساجد نیز در دستور کار قرار گرفته که یکی از کارکردهای مهم آن سازماندهی، آموزش و اجرای طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر و تأثیرگذاری مطلوب‌تر آن در سطح جامعه است.

مهاجرانی: قانون اساسی باید «اصلاح» شود
عطالله مهاجرانی در اعتماد نوشت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عقلایی بودن اداره کشور و نظام اجتماعی و سیاسی در روزگار ما، در کشور‌هایی که انتخاب دولت‌ها و ساماندهی اداره امور، متکی بر انتخابات است، سازماندهی احزاب نیرومند در کشور است. می‌توان گفت احزاب موجود، شعله نیمه جانی دارند که پرپر می‌زند. خاموش نمی‌شود، اما نه نور دارد و نه گرمایی. به همین دلیل در انتخابات یا از نتیجه انتخابات گاه همه غافلگیر می‌شوند. باید روش‌ها را اصلاح کنیم. برخی از اصلاح روش‌ها منوط به اصلاح قانون اساسی است. مانند نحوه تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی که با قانون نظارت استصوابی بر انتخابات، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سیاسی و اجتماعی در کشور ما و در انقلاب رقم خورده است.

جمیله کدیور: می‌خواهند با اقدامات نسنجیده درباره حجاب و خشمگین کردن مردم، در روند مذاکرات خارجی مشکل ایجاد کنند
جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت: تلقی افکار عمومی این است که مطرح شدن دوباره موضوع حجاب و اقدامات و اظهارات نسنجیده برخی متولیان امر برای خشمگین‌سازی مردم و رو در رو قرار دادن آنها یا استمرار اختلالات اینترنتی و ایجاد التهاب در جامعه به منظور آن است که در روند مذاکرات و بهبود شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی ایران مجدد، خدشه و مشکل ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان: کاری که امروز رهبر انقلاب برای کشور می‌کند، پیامبر در زمان خود انجام می‌داد
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رهبری خط قرمز ماست افزود: کاری که امروز رهبر معظم انقلاب برای کشور و مردم انجام می‌دهد، پیامبر خدا در زمان خودش انجام می‌داد؛ البته پیامبر هم با فقدان منابع انسانی مواجه بود. آیت الله فلاحتی در همایش ائمه جمعه استان گیلان، با بیان اینکه اولین رسالت کسانی که با طاغوت مبارزه کرده و آنان را از بین بردند، عملیاتی کردن دستورهای الهی بود، اظهار کرد: صاحب قدرتی که اهل توحید باشد، نخستین وظیفه‌اش هدایت بندگان خدا و جلوگیری از منکرات است. نماینده ولی فقیه در گیلان، فقدان زیربناهای انسانی و شناخت ناکافی نسبت به معارف دین را دو عامل مهم در عملیاتی نکردن احکام و معارف دین برشمرد و بیان کرد: نظام مقدس اسلامی بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) توانست بخشی از اسلام ناب را عملیاتی کند. وی با اشاره به تبعات عدم بینش سیاسی در بعضی افراد و شناخت نداشتن آنان نسبت به امور سیاسی جامعه خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر،‌ بعضی افراد که مسئولیت سیاسی و اجتماعی داشتند، اظهارنظرهای مختلفی کردند که از آنان انتظار نمی‌رفت.

دادگستری فارس: دو تن از عاملان حادثه حمله به حرم شاهچراغ به اعدام محکوم شدند
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: با اتمام رسیدگی به پرونده عاملین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در مهلت قانونی، احکام مجازات متهمین این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز صادر شد. حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، با اعلام این مطلب از محکومیت دو  تن از متهمان اصلی این پرونده به اعدام در ملأ عام خبر داد و افزود: اتهام این دو متهم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور بود. وی با تأکید بر اینکه دو متهم اصلی پرونده در مسلح سازی، تدارکات، پشتیبانی و هدایت عامل اصلی حمله تروریستی به شکل مستقیم دخالت داشتند گفت: یکی از این عوامل محمد رامز رشیدی نام دارد که در اعترافات خود به تحویل اسلحه، همراهی با عامل اصلی ترور جهت شناسایی کامل محیطی حرم شاهچراغ (ع) پیش از حمله و همچنین در شب حادثه، اسکان وی و ارتباط مکرر و اخذ دستور از سرکرده داعش اعتراف کرد. رییس کل دادگستری فارس به نقش محکوم به اعدام دیگر این پرونده اشاره کرد و بیان داشت: این متهم نیز که سید نعیم هاشم قتالی نام دارد در دادگاه به تحویل گرفتن عامل اصلی ترور بعد از ورود به ایران و همچنین اسکان وی و سایر اعضای داعش در تهران و جابجایی آنان در خانه های امن و سایر تدارکات و حتی تهیه بلیت سفر به شیراز برای عامل اصلی ترور اعتراف کرده است.

فداحسین مالکی، نماینده مجلس: اینطور نیست که بگوییم شمخانی جای وزیر خارجه را گرفته
فداحسین مالکی، دیپلمات سابق و نماینده مجلس درباره تحولات اخیر در سیاست خارجی با تفسیر یک تغییر در نگاه های سیاست خارجی ایران گفت: این اتفاق قطعا یک تغییر نگاه در سیاست خارجی کشور است که ضرورت هم دارد، به لحاظ اینکه ما سال هاست از ظرفیت های کلانی که داشتیم غفلت کردیم، از ظرفیت های مهمی که برخی کشورهای همسایه و منطقه هم داشته اند غفلت کردیم. آن کشور ها هم همین فکر را می کنند که روابطشان را با تهران عمیق تر می کنند؛ یعنی این حلقه ی مفقوده ای بود که تا به حال احساس کردیم. به لحاظ اینکه ایران پانزده کشور همسایه دارد و هر کدام یک ظرفیتی برای ما دارند. با توجه به تحولات اخیری که در منطقه اتفاق افتاد از جمله حضور برخی کشورهای بیگانه که باعث تحریک کشورهای همسایه علیه ما شده بود، برقراری روابط ما با همسایگان مهم است. ارتباط ما با عربستان، هفت سال قطع بود و هر دو ضرر کردیم. به هر حال ایران و عربستان دو قدرت انرژی در جهان هستند و زمانی که از هم فاصله بگیرند، جا برای بیگانگان باز می شود؛ در همین وضعیت است که ترامپ می گوید ما عربستان را برای دوشیدن می خواهیم اما وقتی عربستان کنار ایران قرار بگیرد، وضعیت متفاوت می شود. این نماینده مجلس سپس در رابطه با جایگزینی شمخانی به جای وزارت خارجه در مذاکرات اشاره کرد: این اتفاق در معادلات بین المللی وجود دارد و اتفاقی طبیعی است. با توجه به سطح روابطی که قرار است برقرار شود از چه شخصیت و عنصری استفاده شود و اینطور نیست که بگوییم آقای شمخانی جای وزیر خارجه را گرفته است، وزیر خارجه جای خود را دارد و در نقاطی که لازم باشد حضور پیدا می کند و بسترسازی این گونه جلساتی که آقای شمخانی شرکت می کند، توسط وزارت خارجه انجام می شود؛ شاید ما چند سالی است، با عربستان از سوی وزارت خارجه جلساتی داریم تا به اینجا رسید و در سطح دبیران شورای عالی امنیت مذاکره به سرانجام رسید.

علی مطهری: «حکومت» فکر می‌کند با همین «اقلیت کاملا متدین» می‌تواند نظام را حفظ کند
نماینده ادوار مجلس به شبکه اینترنتی دانشگاه تهران گفت: خیلی قشری به تربیت افراد مشغول هستیم. به جای اینکه روح افراد را بسازیم، مثلا روشی که شهید مطهری داشته، کار‌های سطحی و قشری انجام می‌دهیم. حکومت فکر می‌کند فقط باید یک قشر خاص را داشته باشد. با همین اقلیت کاملا متدین می‌تواند نظام را حفظ کند. اشتباه می‌کند، باید همه مردم را داشته باشند. صداوسیما باید روش خود را تغییر دهد. اصلا با قشر جوان و نوجوان حرف نمی‌زنند. جوان‌ها خوب هستند.

طعنه روزنامه «جمهوری اسلامی» به حجاب و پوشش افسر زن روس در ایران
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پوشش افسر زن روسی در نشست خبری در ایران تعجب برانگیز شد. خبرگزاری تسنیم عکسی از پوشش یک افسر زن روسی را در نشست خبری رزمایش کمربند دریایی ایران، چین و روسیه که در منطقه سوم دریایی نداجا کنارک برگزار شد منتشر کرد. این افسر زن روسی با یک لباس نظامی آستین کوتاه و کلاه نظامی در این نشست حضور داشت که پوشش سر و گردن وی هم نامناسب بود. این، یعنی تحولات مربوط به حجاب، شامل مهمانان خارجی هم شده است!


عبدی: اگر بی‌حجابی را «جرم» می‌دانید، «خودتان» باید برخورد کنید
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:صاحبان اماکن عمومی، پلیس یا کارگزار آن نیستند. اگر نداشتن حجاب را جرم می‌دانید مشهود هم هست، خودتان باید برخورد کنید. معلومه که چرا برخورد نمی‌کنید و انجامش را از صاحبان اماکن عمومی می‌خواهید. مردم را روبروی یکدیگر قرار ندهید. این کار نشانه قدرت نیست، عکس آن است.

دستگیری «دو نفر از عاملان مسمومیت دانش آموزان» در قم
فارس نوشت: دو فردی که ضمن شایعه‌سازی با اقدامی ماجراجویانه به دنبال وحشت‌آفرینی در یکی از مدارس قم بودند، دستگیر شدند. فیلم بازداشت و اعترافات دو نفر از عوامل ایجاد ناامنی در یکی از مدارس قم را مشاهده می‌کنید. دو فردی که ضمن شایعه‌سازی با اقدامی ماجراجویانه به دنبال وحشت‌آفرینی در یکی از مدارس قم بودند، دستگیر شدند. این دو با پرتاب اشیا از بیرون به داخل یکی از مدارس و تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های معاند و ضدانقلاب، سعی در التهاب آفرینی داشتند که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


عراقچی و صالحی چه پیشنهادی درباره احیای برجام به رئیسی دادند؟
ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: با آقای علی‌اکبر صالحی معاون پیشین رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همسفر عراق بودم. وی به من گفت: من و آقای عراقچی نزد آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری رفتیم و گفتیم که کار قرارداد جدید برجام تمام شده اجازه بدهید ما آن را امضا کنیم. اگر نتیجه آن بد شد، بگویید دولت قبلی انجام داده و اگر نتیجه آن خوب شد بگویید ما انجام دادیم. /اعتماد

واکنش مدیرعامل موسسه همشهری به حواشی نماز جمعه امروز تهران
مدیرعامل موسسه همشهری به شعار «مرگ بر بی‌حجاب» در نماز جمعه تهران واکنش نشان داد. محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری در توییتی نوشت: در نماز جمعه امروز تهران مردم شعار می‌دادند مرگ بر بی حجاب. شعار خوبی نیست؛ باید طلب هدایت کرد نه مرگ؛ اما اعتراضشان حق است. به زودی این حجم از نفرت و غیرت دامن مسئولینی که به خاطر رای و قدرت منفعل نشسته اند را خواهد گرفت. فرقی هم نمی‌کند اسم و رسمت انقلابی است یا چه و چه... سنت خدا چنین است ... .

توییت سفارت روسیه درباره برتری جهانی توان موشکی ایران
سفارت روسیه، در اقدامی عجیب و نامتعارف، ایران را به عنوان یکی از «سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت» معرفی کرد. توییتر رسمی سفارت روسیه در تهران نوشت:آیا می‌دانید سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت هستند؟ روسیه، چین و ایران

توصیه رئیس سابق موساد به سران صهیونیست؛ پنهانی احتمال نزدیکی «اسرائیل و ایران» را بررسی کنید!
رییس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به سران این رژیم توصیه‌ای در رابطه با ایران کرد. میدل‌ایست‌آی نوشت: «افرایم هالیوی» مدیر سابق سازمان جاسوسی موساد از تل‌آویو خواسته است تا در پی پیشرفت چشمگیر در روابط تهران و ریاض در هفته گذشته، بررسی کند که آیا نزدیکی با ایران ممکن است یا خیر؟ هالیوی با توصیف تفاهم جدید ایران و عربستان به عنوان «بسیار شگفت‌انگیز»، از رهبران اسرائیلی خواست تا درباره توافق «پیش‌داوری» نکنند، بلکه راه‌هایی برای کار با توسعه جدید بیابند. این جاسوس کهنه‌کار افزود: اسرائیل باید بفهمد، چه چیزی ایرانی‌ها را به نزدیکی با عربستان سعودی کشانده است. اسرائیل باید پنهانی احتمال نزدیکی «اسرائیل و ایران» را بررسی کند. در حالی که هالیوی پذیرفت که چنین احتمالی-رابطه ایران و اسرائیل- ممکن است کم باشد، هشدار داد که چنین توافقی بین ایران و عربستان سعودی نیز همین چند هفته پیش غیرقابل تصور به نظر می‌رسید. /شفقنا

انتخابات اتاق بازرگانی ابطال می‌شود؟
دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: حکم دادگاه بدوی مبنی بر ابطال آیین‌نامه مصوب شده شورای‌عالی نظارت موجب ابطال دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نمی‌شود. «جهانبخش سنجابی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برای آیین‌نامه مصوب شورای‌عالی نظارت، اقدام به شکایت در مجتمع قضایی شهید بهشتی شعبه ۱۵ دادگاه حقوقی کرده است. وی افزود: حکم اعلام شده در دادگاه بدوی داده شده و درباره اصلاحات آیین‌نامه مصوب ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی است، اما این اقدام مانعی برای طی کردن مراحل و تشریفات انتخاباتی نیست. سنجابی تصریح کرد: با تایید این حکم، الزاماً شرایط برای ابطال انتخابات را فراهم نمی‌کند؛ بلکه تنها موجب حذف برخی از اصلاحات در آیین‌نامه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف: علت اصلی گرانی گوشت خشکسالی بود
رئیس اتاق اصناف ایران درباره دلایل گرانی گوشت گفت: علت اصلی گرانی گوشت خشکسالی بود، زیرا محصول کافی نبود و آذوقه گران شد و نسبت به این شرایط، گوشت ارزان است. مشکل دیگر مربوط به شیوع تب برفکی در عراق بود که روند ورود گوشت به بازار را کند کرد.

با دستمزد ناچیز معیشت کارگران یک هفته هم دوام نمی‌آورد
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه درصدهای ۲۰ و ۲۴ درصد برای افزایش دستمزد شایسته و جوابگوی معیشت خانوار کارگری نیست، اظهار کرد: دولت به عنوان ناظر و کارفرمای بزرگ باید با عقلانیت و منطق به این موضوع نگاه کند و دستمزد به گونه‌ای تصویب شود که کارگران از عهده هزینه های زندگی در سال آینده برآیند و دوام بیاورند. وی با بیان اینکه با هیجان و احساس و دستور و برنامه از پیش تعیین شده نمی‌توان برای کارگران حقوق و دستمزد تعیین کرد، افزود: با دستمزد ناچیز معیشت کارگران یک هفته هم دوام نمی‌آورد لذا قاطعانه اعلام می‌کنیم، دستمزدی که قرار است در شورای عالی کار تعیین شود، باید بر مبنای واقعیت های روز جامعه و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، تورم‌ و نوسانات بازارهای ارز باشد، در غیر این صورت با سرکوب دستمزد عدالت مزدی اجرا نخواهد شد. /ایسنا

نماینده مجلس: وزارت صمت از گرانفروشی لوازم خانگی جلوگیری کند
دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار از افزایش قیمت و گرانفروشی جلوگیری کند تا برخی تولیدکنندگان با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولات تولیدی خود را بدون توجه به میزان ارزبری آن افزایش ندهند.

استاد اقتصاد: مشکلات مردم در سال ۱۴۰۱ با چند دهه گذشته برابری کرد
رحمان سعادت عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در گفت وگو با رادار اقتصاد در خصوص اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ وآنچه در این سال متفاوت و متمایز بود و منجر به فشارهای زیادی بر مردم شد گفت: به نظر می رسد مشکلاتی که مردم ایران در سال جاری تحمل کردند، با تمامی چند دهه گذشته برابری کند و حتی بیشتر باشد. به همین خاطر می توان گفت سال ۱۴۰۱ سال خاصی برای کشور بود. وی در این باره خاطرنشان کرد: از این جهت سال ۱۴۰۱ سال خاصی برای کشور بوده است، چون فشار اقتصادی شدیدی به مردم وارد شد؛ فشاری که با دست و خواست دولت در موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ رخ داد، در حالی که نه مردم و نه اقتصاد تورمی ایران آماده پذیرش چنین تغییراتی نبود؛ تغییراتی که روی چند قلم کالا اثر نگذاشت، بلکه زنجیروار اقتصاد و معیشت مردم را تحت تکانه های زیاد تورمی کرد.

سخنگوی وزارت صمت:  تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ منتفی است
قالیباف گفت: تعهدات خودروسازها برای سال آینده تولید ۴۰۰ هزار خودروست و علاوه بر این ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز در طرح یکپارچه خودرو عرضه شده است؛ بنابراین، با احتساب واردات خودرو و دیگر موارد سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه عرضه خواهد شد و با این آمارها تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ منتفی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۶۸
واقعن فاز مطهری رو درک نمی کنم. یه بار به حجاب و پوشش خانم های توی مسابقات ورزشی که از تلویزیون پخش میشد گیر میداد الان بر عکس میگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
توی ایران همش حرف از زور و اجباره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مطهری از خانه نشینی خسته شده

و دلش برای نشستن بر صندلی سبز مجلس تنگ شده

و دارد تلاش میکند تا نظرات را جلب کند
ناشناس
| - |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
فازش معلومه
کسب شهرت
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مطهری مثل اردوغان شده هیچیش معلوم نیست
دیگه هر تیتری مطهری توش باشه نمیخونمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
بستگی داره رای بخواد یا نه!
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
موضوع کشف حجاب و لزوم برخورد با بی‌حجابهاکه احتیاج به نظرسنجی رسمی نداره؛ پاسخش خیلی راحته؛ الان که چند ماهی است برخورد فیزیکی و قهری با پدیده بی‌حجابی نمیشه، جند درصد از بانوان محترم کشف حجاب کردند! همه قبول دارند که درصد بی‌حجابها قطعاً از ۱۰درصد کمتره؛ خب اون بانوان محترمی که کشف حجاب نکردند و خانواده‌هاشون یا با بی‌حجابی مخالفتد یا نظر خاصی در این باره ندارند؛ بنابراین طبق اصول اولیه کارهای علمی و پژوهشی می‌توان نتیجه گرفت که اکثریت قاطع جامعه به هر دلیلی با بی‌حجابی موافق نیستند؛ این مثل روز روشنه، نیست!؟
من یکی از مردم ایران هستم ،
من به سردار رادان در مورد تذکر حجاب به مسافران مازندران چیزی نگفتم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
قطعا روبروی هم قرار دادن مردم در حالیکه هواداران

متعصب برخورد با بد حجابی بسیار اندک هستند

یک عملیات دو سر باخت برای مبلغان تندروی آن است

که هم دوباره خشم مردم گرفتار و شروع تنش افرینی و

هم خسارت بسیار زیادی به نیروهای اندک خودی !؟

را باعث خواهند شد
ناشناس
| - |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من یکی از مردم ایران هستم
من از سردار رادان درخواست برخورد قاطع با فساد و بی حجابی را دارم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
فقر فساد گرانی اختلاس بی کفایتی را ول کرده چسبیده به تار موی زنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من یکی از مردم ایران هستم و سردار رادان حتما باید از طرف من باید وظیفه خود را انچام دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کی ازمردم نظرخواهی شد که ما نفهمیدیم
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ولی من و اعضای درجه یک خانواده‌ام که با یه حساب سرانگشتی
حدود ۲۰ نفر میشیم همه‌مون قاطعانه از ایشون و دیگر مقامات مربوط انتظار داریم با بی‌حجابی عمدی و هدایت‌شده مقابله شود البته بصورت کاملاً ارشادی و قانونی!؟
بجز صلاحیت ها ونظارت استصوابی یکی دیگر از اشکالت اساسی در نحوه انتخابات و رای چند نفره مردم به کاندیداها است در تهران به سی نفر رای داده میشود۔انتخابات بگونهای باید عمل شود وتفکیک بگونهای صورت گیرد که هر فرد به یک نفر رای بدهد۔انتخابات بروش حزبی واستانی بهترین روش است۔هر فرد به یک حزب وگروه سیاسی رای میدهد نه بفرد۔۔وان حزب الویت کاندیدا های خود را در انتخابات تعیین واعلام کرده است۔صلاحیت این افراد میتواند قبل از انتخابات تعیین شود۔تعداد نمایندگان هر حزب با توجه به رای هر حزب وکل ارا در استان تقسیم میشود۔۔تصویب اعتبارنامه در صورت تایید انتخابات وتایید اعتبار نامه در مجلس بی مورد است۔
انتخابات تهران و شهرستانهائی که به چند نقر رای میدهند ارزش انتخاباتی ندارد۔
آقای رادان اون یه عده چه کسانی هستند که بی حجابی را بر نمی تابند؟ شما باید به عقاید همه مردم ایران احترام بذارید عده ای هم میخوان سکولار زندگی بکنند اونها با حقشون را از کی بگیرن آیا شما میتونید حق اونها را براشون بگیری؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من بی حجابی را بر نمی تابم
و درخواست دارم به شدت با بی حجابی برخورد شود
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ناشناس جان تو کی هستی که برتابی یا نه جرات داری به یه بی حجاب گیر بده تا ببینی مردم چکاره میکنن
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
یکی از مخالفان سرسخت بی‌حجابی من و خانواده‌ و فامیل و خویشاوندانم هستیم؛ بعنوان یک مشت نمونه از خروار در جامعه؛ البته اگه ما رو هم در این زمینه صاحب حق و رأی بدونید!؟
وقتی انحصار ایجاد میشه، طبیعی هست کارخونه دار هر کاری دلش خواست بکنه اول خودرو یه مدت دیگه لوازم خانگی هم چند قیمتی میشه و مردم باید برن تو بورس حساب وکالتی بلز کنن تا یه اتو بخرن
فقط تورم مواد غذایی 300 درصد بوده
حداقل حقوق باید 30 میلیون تومان باشد
عده ای برجام آتش می زنند و از دیوار سفارت خانه ها بالا می روند
تاوانش را باید قشر کارگر و حقوق بگیر بدهند
جناب سرداررادان
شما نگران نباش
ما با آغوش باز از مسافران نوروزی استقبال می کنیم
و با حجاب و بی حجاب مسئله ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ایول
جز این از مردم فهیم و مهماندوست خطه سرسبز شمال انتظار نمیره
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
فقط مواظب باش بیش ازاندازه آغوشتو بازنکنی،،
اقای رادادن یک پیشنهاد میدم در بحث حجاب وان اینست تهدید نکنید فرهنگ سازی کنید با تهدید باعث میشود افراد به خود اجازه دهند بدون دانش امربه معروف ونهی از منکر کنند وباعث تنش شودپس با تفکر حرف بزنید ممنون
عطا
این حرفا را بی خیال
لندن هوا چطوره. ساحل دریای مانش خوش می گذره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
هر چی بدبختی می کشیم از لندن
قرار دادن مردم در مقابل مردم، بدعت بسیار خطرناکی است که می تواند به تدریج مقدمات یک جنگ داخلی در کشور را فراهم سازد. از این همه بی تدبیری واقعا شگفت زده و هراسانم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
دقیقا
فدا حسین
درک عمومی جامعه اینست که
وزیر خارجه نه مذاکره می داند و نه آداب دیپلماتیک و در حد وزیر نیست
فقط مانند پیک پیام رسان این کشور و آن کشور پیغام رد و بدل می کند.
بدجوری دارین مردم را رو در روی یکدیگر قرار میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کدوم مردم؟ سر کاری ها ؟
به سفارت روسیه بگوئید طبق رأی دادگاه بین المللی پیشوایتان جنایتکار جنگی شناخته شده و تحت تعقیب می باشد ومطمئن باشید این رای اجرائی می گردد.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
به امید تحت تعقیب گرفتن تمام جنایتکاران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
لانه جاسوسی
نه
سفارت
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ددگاه بین‌المللی!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
حجاب اختیاری روز به روز در حال گسترش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
خدا هم دوست داره بنده هاش آزاد بتشن و مختار
برای همینه که توی قرآن هم گفته : در پذیرفتن دین هیچ اجباری نبست
اینقدر که همه روی حجاب کلید کردن یعنی یه مشکل بزرگ تو اداره کشور بوجود امده که میخواهند حواس ها را با حجاب پرت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
این حصرات که فقط رگ غیرتشان برای شل حجابی یک

درصد کوچکی از زنان باد میکند !!؟

اصلا کاری ندارند که دو سوم جمعیت کشور شامل

کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی حقوقشان به

اندازه گذران ۵ روز هم نمیباشد
من اهل بابلسر در مازندران هستم و تا بحال هیچ مشکلی با خانم های بی حجاب نداشته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
سردار رادان درباره مردم باشرف و با غیرت صحبت کرد مردمی که حریم خانواده برایشان مهم است نه .....
فرزاد
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
حریم خانواده برای شما مهم بوده با این آمار طلاق و از هم پاشیدن خانواده ها
اول برو خیابون چن تا سرپرست خانواده پیدا کن نظرشون رو در مورد خودتون بپرس
بعد حرفاتو دوباره بگو
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
البته اینکه مردم مازندران و بابلسر شما با بی‌حجابها مشکل دارند یا ندارند رو باید از بانوان عفیف خطه مازندران پرسید نه از ...!؟
به امید بازگشایی سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران
و
بازگشایی شعبه های از مک دونالد
مایکروسافت
تسلا
وفورد
در سراسر مهین عزیزمان ایران در سال پیش رو
انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کاش می شد
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
آرزو بر جوانان عیب نیست!؟
به عراقچی بگین شما اگه امضا بکن بودید تو 8 سال فرصته خودتون انجام میدادید

تو برو ببین برادرزاده ات چیکار کرد وقتی معاون ارزی بانک مرکزی بود

نه تو و نه رییسی به فکر مردم نیستید
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
عراقچی رو خوب اومدی ولی آقای رئیسی چرا!؟
چین آنقدر باهوش بود که اشتباه ایران را نرتکب نشد و سرنوشت خودش را با روسیه پیوند نزد هرچند دو کشور مذکور دارای مرام مشترک کمونیستی هستند.
روسیه نیز همچون اتحاد جماهیر شوروی مضمحل خواهد شد و پوتین هم نهایتا محاکمه و به گورستان تاریخ خواهد پیوست
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
چرا! فقط بری اینکه به زلنسکی دلقک گیر داد و اجازه نداد ناتو بیخ گوشش به اقدامات تروریستی بیولوژیکی کشتار جمعی ادامه بده!؟
اکثریت اخبار درباره حجاب است
و عجیب اینکه از مردم هم مایه می گذارند!!!
مردم کوچه و بازار که کنار هم راه می روند و به حجاب هم کاری ندارند
مردم شما چه کسانی هستند؟
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
الان تو همه اخبار امشب تابناک بجز این خبر، چند خبر دیگه درباره حجاب هستش؛ مشت نمونه خروار!؟
چیزی که الان در جریان است ظاهراً برجام نیست جدیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
جام زهره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ظاهرا نرمش قهرمانانه و پهلوانانه اس
چرا چند ماه قبل آقایون این حرفارا در مورد حجاب نمیزدن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
اون موقع که مرتب میگفتند که باید گفتگو کنیم و مسئله انقدر حاد نیست که باعث این رخدادها شده و حرف های سردار سلیمانی را در مورد دختران و حجاب مرتب تکرار میکردند و میگفتند که مگر نداشتن روسری چه اتفاق مهمی است و الی ماشاالله.حالا که اوضاع ارام شده دوباره قلدری و دستور و بگیر و ببند راه انداخته اند و این نشان میده که اگر مردم ایران خواسته هایی دارند دیگر تا انتها برای رسیدن به خواسته هایشان نباید کوتاه بیایند.ازموده را ازمودن خطاست.
بعد از مساله حجاب بانوان باید منتظر مساله ریش آقایان باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
بیست و دو بهمن بیحجابی مشکلی ندارند هیچ اعتراضی هم نیست با حجاب و بیحجاب و شل حجاب کنار هم عکس میندازن عید برای مردم حرام ملانصرالدین هم اینقدز بامزه نبود
سردار به فکر پاسداری از جون و ناموس و مال مردم باش نه موی سر خانمها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
اوردن دوباره این اقا بی ارتباط با شرایط اتی نیست!!!
قشنگ دارید مردم رو مقابل همدیگه قرار میدهید این طرح منجر به درگیری های فیزیکی و به دنبال آن ناآرامی در کشور منجر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ظاهرا جریانی وجود دارد که دنبال درست کردن تنش و ناآرامی است!!!!!!!
واکنش مدیرعامل روزنامه همشهری بسیارعاقلانه وزیرکانه است چون میدانیم که باارزوی مرگ برای دیگران بهرصورت که باشدهیچگونه تاثیری درتصمیم خداوندندارد منتها چنین شعاری ممکنست توسط افرادی که نیت خاصی داشته باشندوداخل جمعیت میشوند صورت گیرد که اثرآن اختلاف افکنی وبهم ریختن جامعه باشد چون درموردحجاب باید به مسئولین اجازه دادکارخودشان رابکنندونه اینکه باعث ایجادهرج ومرج واختلاف درجامعه شد که سودش بیشتر برای آنانی استکه دوست ندارندجامعه آرامش داشته باشد
حجاب، حجاب، حجاب، حجاب!!! سالی که خوش است از بهارش پیداست. به 1402 خوش آمدید!
تابناک عزیز فقط برای مزاح قبل از عید؛ سال دیگر روزنامه کیهان:” به کوری چشم دشمنان و منافقان رابطه اسراییل و ایران بعد از سالها برقرار شد و ملت های دو کشور بمانند هزاران سال پیش، باز در کنار هم در صلح و آرامش زندگی خواهند کرد”.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
یهودی که طبق آموزه‌های کتاب مذهبی‌شان جز خودشان پیروان سایر ادیان و مذاهب را حیوان می‌انگارد و یهودی که پس از گذشت قریب ۲۵۰۰ سال هنوز سالروز کشتار هشتاد هزار ایرانی مرد و زن و بچه را جشن میگیرد، با مردم ایران در صلح و صفا زندگی خواهد کرد
پیروز
| Canada |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
آخی اصلا چی گفتی. کتاب تاریخ رایفی پور رو خوندی؟ کوروش کبیر همان ۲۵۰۰ سال برای قوم یهود چکار کرد. سال دیگه کیهان بخون همه را توضیح می ده.
سفارت روسیه: «ایران یکی از سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت است». روس ها با این هندوانه ها خیلی خوب رگ خواب را یاد گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
روسیه کفتار صفت ، که از اول مخالف شدید برجام بود

سه بار با دخالت مخرب و مودیانه برجام را بهم زد

الف ) با افشای دریافت پهپادهای ایرانی علیه اوکراین

ب ) با افشا کردن عمدی تحویل اس ۴۰۰ و سوخو۳۵

ج) مانور دریایی با چین و ایران در خلیج فارس

و حالا با گذاشتن هندوانه ترشیده موشک فراصوت !!؟

زیر بغل ما ، داردهر گونه رفع تنش ها با عربستان و

بحرین و توافق برجام با غرب را نابود میکند

باید دید بصیرت و هوشمندی و دشمن شناسی بزرگان

خودمان در چه سطح و میزانی است !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
دقیقا..مگر نیروهای مسلح ما خودشان سخنگو ندارند.؟؟؟اولیانف شان از طرف تیم مذاکره کننده ایران حرف میزند وسفیر شان از طرف نیروهای مسلح ما توان نظامی ایران را اعلام میکند...واقعا چه خبر شده
مهاجرانی تو دیگه چی می گی . بابا تو لندن نشستی هی افاضه می کنی . ده سال قبل کجا بودی .
مردم از گرانی بیزارند نه از بی حجاب
میگه عامل مسمومیت رو گرفتیم ! بعد میگه داشتن شایعه سازی می کردن ! پس غملا کسی از مسموم کننده ها رو نگرفتین !
یه جمعیت 10 درصدی داریم که نظرشون رو میخوان به بقیه تحمیل کنن
قبلا مخفیانه عمل میکردن اما متاسفانه بعد از اعتراضات شهریور حالا علنا تصمیم دارن که راه زور رو در پیش بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ده درصد ؛ نه
چهار درصد
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
اگه ۱۰درصد یا بقول اون دوستمون فقط ۴درصد هستند، پس چرا تو این چند ماه با حمایت همه سلبریتی‌ها و عوامل خارجی نتونستند کارشون رو یکسره کنند و برعکس مردم روز ۲۲ بهمن تیر خلاص رو زدند و چرت دشمن رو پاره کردند!؟
حمله به سفارت آمریکا نپذیرفتن صلح در سال ۶۰
کاغذ پاره دانستن تحریم ها توسط محمود احمدی نژاد
عدم پذیرش برجام توسط آقای رییسی
نتیجه این چهار اشتباه بزرگ اکنون در سفره های مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کی بود
فندک می خواست
در مجلس برجام آتش بزنه
حالا بیاد
نتیجه را اعلام کنه
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
چقدر دوستان کم‌حافظه و گاهاً بی‌انصاف هستند؛ حداقل دوره احمدی‌نژاد با همه فراز و نشیبش که هنوز یادمون نرفته؛ پراید رو چن قیمت تحویل جناب روحانی داد؛ خونه متری چند بود تو همین تهران؛ التماس کمی انصاف!؟
ٱخه این چه شب عیدی برا مردم درست کردید.
إإإ
طرف هرچی بری بخری با شنیدن قیمت فرار می کنی
کاسب ها هم ناراحت هستند وقتی ناراحتی مردم را می بینند.
عیده ولی مردم شاد نیستند.
چرا باید اینطور باشه.
این دولت پدر کاسب. کارگر. کارمند. کشاورز. دامدار. رو درآورد.
بسه دیگه.
زندگی می خواهیم بکنیم. یک زندگی آبرومند و شرافتمندانه. این چیز زیادیه.
جالبه تهران ۶۳ حوزه علمیه داره ولی ۶۳ مدرسه درست حسابی نداره ؟؟
جالب‌تر اینکه ۶۳نهاد موازی متولی فرهنگ کشور هستند ولی وزارت آموزش و پرورش از بدبختوترین وزارتخانه ها است که همیشه کاسه گدایی جلوی سازمان برنامه بودجه داره که شاید امثال میرکاظمی بعد از یکسال معوقات رو بده ؟؟ ولی فقط یک نهاد ۹۳ میلیارد بودجه میگره که فارسی رو پاس بداریم ؟؟ و معلوم نیست این پولها کجا هزینه میشه؟؟ ؟؟ ۹۳ میلیار تومان حداقل ۹۳ روستا رو میشه تراکتور به دهیاری داد تا کشت کار کنند و روستا رو آباد کنند نه اینکه کشاوز مملکت پول شخم زدن زمینهاشو نداشته باشه
زمستان سخت اروپا یورو رو به ۷۰ هزار رسوند و پول ملی رو از آخر اول کرد ؟؟
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
الان یورو و دلار چنده!؟
منظور رادان از مردم دقیقا کیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ده درصد طرفدارهای خودشون
مینوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
فقط همفکرهاشون رو مردم میدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مردان مریخی و زنان ونوسی
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
منظورش همون مردمیه که در سرتاسر کشور در روز ۲۲ بهمن امسال اومدند تو خیابون و یکی از مطالبات اصلی‌شون مبارزه با بی‌حجابی بود؛ البته اگه شما هم تو خیابون باشون بودید!؟
به هر حال مسئولین جسارت عذر خواهی از ملت ندارن ولی
من بخاطر اینکه به ابراهیم کمر شکن از روی اجبار رای دادم از همه ملت شریف عذرخواهی میکنم ولی واقعا بخاطر ترس از قطع شدن یارانه و یا اخراج رای دادم ؟ سیر کردن شکم خانواده ۵ نفری سخت است
بعضی از نماینده ها خیلی ساده لوح هستند و فکر میکنن این لوازم خانگی که با برندهای مختلف داخلی در بازار هست واقعا همشون ساخت ایران هستند در حالی که عمده اینها وسایل چینی هستند که اینجا مونتاژ میشن و برچسب داخلی میخوزن!
مردم بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش روح و روان دارند . لطفا با سخنان نسنجیده خود . آرامش مردم را در آستانه سال نو مختل نکنید. بگذارید از تعطیلات خودشان لذت ببرند.
آقای رییسی واقعا چه جوابی در پیشگاه خداوند قلدر متعال داری بخاطر این همه وعده دروغی که دادی ؟ دیدی که همین دوستانی که تو را ترغیب به شرکت کردن چقدر زود فهمیدن که اشتباه کردن تو را وارد گود کردن و گفتند که کسی که حتی یک روز کار اجرایی نکرده نباید وعده سر خرمن میداد؟؟ واقعا چه زیبا همتی گفت هیچ وعده رییسی اجرایی نخواهد شد ، چه زیبا مهر علیزاده خطر سطح سواد شما رو گوشزد کر ولی آنروز مورد تمسخر واقع شد ولی آمروز خیلی از واقعیت ها آشکار شد ،؟؟
آزموده را آزمودن خطا ست . هزینه بسیار زیادی پرداخت شد و به این نقطه رسیدید . تکرار خطا اگر رخ دهد ، شرایط بهتر نخواهد شد
مردم بر نمی تابند یا شما بر نمی تابید؟
البته خیلی بیشتر از مو‌شک مافوق صوت زباله گرد داریم!
کاملا واضحه که ابتکار عمل دست رئیس جمهور و وزیر خارجه نیست ولی البته مصلحت!!!!!! نیست وزیر خارجه عوض بشه پس کارهاش رو یکی دیگه یعنی شمخانی انجام میده!
اتفاقا اگر آقای شمخانی توان این کا را داشته باشد چه خوب ، وباید امیر عبداللهیان از آن تبعیت کند .بهتر است از دکتر ظریف نیز بهرمند شد
با سلام
سردار رادان لطفا زحمت بکشن ابتدا امنیت و ایمنی مردم را به عنوان ولی نعمت هایش برقرار کند بقیه را مردم یاد می گیرند. همانطوری که به زور نمی شود به کسی تعلیم داد به زور نمی توان مردم را وادار به حجاب کرد.
تازه حالا فهمیدن که روابط با کشورهای عربی و عر بستان چقدر مهمه!!!! مدعی هم بودند که دیگران بصیرت ندارن!!!
در رساله همه مراجع یکی از مهمترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر اینست که احتمال تاثیر بدهیم. بنابراین اگر احتمال بدهیم که تاثیر ندارد یا حتی باعث درگیری میشود نباید اینکار را کرد.
سردار رادان از جانب خودت صحبت کن..نه از جانب مردم....
۷۰٪ اخبار امروز راجع به حجاب بود…
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
منظورت ۷۰درصد کامنتهای همین یه دونه خبر تابناکه، نه!؟
حالا با موشک مافوق صوت دلار چند؟ ریال چند؟
بنظر موشک تورم و گرانی مجهز به هایپر سونیک شدن و بسرعت صعود میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ما فوق ثوت ۲۰
اقتصاد ۰
اظهار نظرات مرتبط با بحث حجاب بسیار کوته نظرانه و بعضا خطرناک است و هیچ نتیجه ای به غیر از شکاف و دشمنی در جامعه ندارد.
چند روز پیش هند به اندونزی موشک مافوق صوت فروخت
چقدر دروغ ؟
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
البته ظاهراً این خبر شما دروغه؛ چون هنوز خود هند هم ادعای داشتن موشک مافوق صوت نکرده!؟
آقای منادی ، رتبه بندی که فرار بور بین ۸ تا ۱۸ میلیون به حقوقها اضافه ونه وبعنوان سند افتخار مجلس و دولت باشه با این وضعیت به لکه ننگی برای محلس و دولت ثبت شد
۱_از بین یک میلیون فرهنگی فقط ۲هزار نفر رتبه کذایی ۵ شدن
۲_ اختلاف دریافتی هر رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هست واقعا مایه خجالت جامعه فرهنگی
۳_ نیروهای با سابقه کلا نابود شدن در حالی که نیروی تازه استخدام در طی این دوسال تقریبا رشد مناسب در حقوق داشتند نیروهای باسابقه عملا صفر
۳_ کاملا مشخص بود این یک حیله بندی هست که فقط بتونید از سر و ته بودجه بزنید و ۲۰ همت رو یه جوری تقسیم کنید اگه به طور متوسط معوقه هر معلم رو ۲۰ میلیون در نظر بگیرید در بهترین حالت در این دوسال کلا ۲۰ همت پرداخت کردین که این وسط ۳۰ همت گم شد با توجه به اختصاص ۵۰ همت مجلس برای یکسال و نیم از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱
۴_ آقایان مسئول لطفا اینقدر با آبروی جامعه فرهنگی بازی نکید چطور کسی دانش آموز معلم بوده بشه رتبه ۳ با ۵ سال و با ۳۳ سال هم بشه رتبه ۳
۴_ کاغذ بازی و پاچه خواری ملاک مناسبی برای رتبه بندی نیست مهم سطح سواد و توانایی تدریس هست بهترین راه برگزاری آزمون صلاحیت علمی هست و بس
۵_ دولت محترم لطفادحقوقها ر به همون سال ۱۴۰۰ برکردن و قیمتها رو به همون قبل ما حاضریم یه چیزی هم از ما کم کنی فقط سه قلم گوشت و روغن و برنج مجانی کن در عوض یارانه ها رو قطع کن
لطفا حداقل معوقات ۱۴۰۰ رو نخورید حداقل ۶ کیلو گوشت برزیلی یخ زده میشه
جناب مطهری کدام اقلیت متدین....مگر اکثریت متدین نیستند....دینداری که تو مد نظرت هست؟
سردار رادان از طرف مردم ...
قابل توجه آنانی که در نماز جمعه شعار دادند.. حتی رهبری هم فرمودند اینان فرزندان همین کشورند .. سوپر انقلابی ها عامل اصلی مشکلات کشور ...
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
سوپر انقلابی ها اگر دستور نگیرند حتی یک کلام هم نمی گویند.
برخورد کنید
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:صاحبان اماکن عمومی، پلیس یا کارگزار آن نیستند. اگر نداشتن حجاب را جرم می‌دانید مشهود هم هست، خودتان باید برخورد کنید. معلومه که چرا برخورد نمی‌کنید و انجامش را از صاحبان اماکن عمومی می‌خواهید. مردم را روبروی یکدیگر قرار ندهید. این کار نشانه قدرت نیست عکس آن است.
به گزارش بلومبرگ یک دیپلمات سابق روسیه مدعی شده دولت جدید ایران نه‌تنها اکثر امتیازاتی که تیم مذاکراتی قبلی در مذاکرات برجام گرفته بود را از دست داد بلکه تمام ۱۲ پیش‌شرط ترامپ برای بازگشت به برجام را اجرا کرد. وی افزود با اینحال آنها هنوز نتوانسته‌اند آمریکا را برای بازگشت به برجام متقاعد کنند.
پاسخ ها
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
لعنت بر هرچی دروغگو و کذاب آلبانی‌نشین!؟
حدود بیست سال پیش من دانش آموز دبیرستان بودم و ظهرها زنگ ناهار نماز در مدرسه داشتیم حاج آقایی هم به عنوان پیش نماز هر روز می آمد از حدود ۴۰۰ ۵۰۰ نفر دانش آموز ۲۰ ۳۰ نفری نماز می‌خواندند مدرسه هم در مرکز شهر تهران بود در آمریکا نبود خلاصه دیدند اینجوری نمیشود گفتند هر روز یک پایه باید بیاید نماز وگرنه نمره انضباط کم می‌شود از آن روز نماز جماعت مدرسه به نمایشی تبدیل شد که هیچ تماشاخانه ای ندیده بود بعد از ۱۰ روز به این نتیجه رسیدند که اجبار بردارند که اقلا آنها واقعا اعتقاد قلبی دارند بتوانند درست نماز بخوانند داستان حجاب اجباری عین همین است شما نمی‌توانی کسی را به چیزی اعتقاد ندارد مجبور کنی و این کارها باعث لوث شدن کار آنهایی می‌شود اعتقاد واقعی هم دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
بسیار با شما موافقم، بنده حجاب دارم و حجاب داشتن را صحیح می دانم ولی اجبار آن باعث محم شدن اعتقادات نمی دانم و نتیجه برعکس خواهد شد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
وقتی یک مساله بارها و بارها و هر روز آزمایش می شود یعنی دانشمندی در میان نیست
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
ما هم اون تاریخ دانش‌آموز بودیم؛ ولی یا شما تو ایران دیگه‌ای بودی یا ما؛ الله اعلم!؟
نماینده مجلس: اینطور نیست که بگوییم شمخانی جای وزیر خارجه را گرفته

نه شمخانی کاره ای است و نه وزیر خارجه. فرقشان فقط این است که در مورد اولی طوری وانمود می شود که انگار او مهره ای مؤثر است و در مورد دومی حتی نیازی به چنین ژستی هم نیست.
من چابکسرم. با بی حجابی نه تنها مشکلی ندارم بلکه اوکی هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من فومن هستم
حجاب آزاد اوکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من انزلی زندگی میکنم و با اختیاری بودن حجاب خانمها

کاملا موافقم هر چند همسر من حجاب معمولی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
من از انزلی هستم .
خانواده ما همگی چادری هستن و ما هیچکدوممون با خانم های با پوشش ازاد و بدون حجاب هیچ مشکلی نداریم و از همه خانم های هموطنمون فارع از نوع پوشش استقبال گرم و صمیمی میکنیم در ایام نوروز ۱۴۰۲
مسئولا از زبون مردم صحبت نکنن . مردم خودشون زبون دارن و قادر به تکلم هستند
با سلام لطفا خبر رو درست اعلام کنید در موضوع توان موشکی( فرا صوت) خبر توئیتر سفیر روسیه در کنیا صحیح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
جنایتکار دیکتاتور کودک کش روسیه تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفت .
بهترین شیرینی و خبر شاد برای مردم ایران در آستانه سال ۱۴۰۲
سردار رادان همچنان در خواب تشریف دارند
برای حجاب 1-مردم به جان هم نمی افتند2- مسولین نگران چی هستند3-خود مردم بهتر از اقایان درک میکنند که چی برایشان مناسب است
درمورد اقاهم این افراد با پیامبر ایشان را مقایسه نکنند شما بیشتر اسیب میزنی تا جذب افراد و هم نوع های شما
آخرین تلاش برای حجاب در نوروز اتفاق می افتد و پس از شکست یا موفقیت تکلیف برای ایام گرم سال مشخص می شود. الته پیش بینی اینست که مجبور خواهند شد کوتاه بیایند و مانند ماهواره با آن برخورد کنند. منتظر می مانیم و میبینیم که پیش بینی درست است یا نه. از لحاظ علمی اگر مد جامعه موضوعی را پذیرفت امکان مقابله با آن وجود ندارد. در ضمن توصیه می کنم مدیران جمله جبران خلیل جبران را بخوانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند.
پروردگارا :
به من آرامش ده..تا بپذيرم آنچه را که نمي توانم تغيير دهم؛
دليري ده..تا تغيير دهم آنچه را که مي توانم تغيير دهم؛
بينش ده..تا تفاوت اين دو را بدانم..
مرا فهم ده..تا متوقع نباشم دنيا و مردمان آن مطابق ميل من رفتار کنند.
آقای رادان، ما تو استانمون با این قضیه مشکلی نداریم، باحجاب یا بی حجاب ملت ما هستن و ما از دیدن هم وطنانمون بسیار هم خوشحالیم. شما خودت مهمان ما هستی، اهل استان ما نیستی. حالا اگر فکر میکنی این مساله برا شما خیلی ناراحت کنندست، میتونین تشریف ببرین همون جائی که ازش تشریف آوردین مشغول بکار بشین.
مهاجرانی: قانون اساسی باید «اصلاح» شود.

.
.
.
باشه ! میگم بشش
من به عنوان یکی از آحاد این جامعه به نیروی انتظامی بابت برخورد با بدحجابی اجازه ای نداده ام .
آقای رادان مردم از نظر شما چه کسانی هستند؟چند درصد کل جمعیت ایران هستند؟و چطور نظرشان را بشما ابلاغ کرده اند؟
اوضاع اقتصاد بسیار اسف بار است امکان حل مشکلات فوری آن هم به هیچ عنوان وجود ندارد . بهمین دلیل بحث حجاب دوباره در راس اخبار قرار گرفته . این یک اقدام انحرافی است .
از کی تا حالا رئیس پلیس شده سخنگوی ملت؟ مردم خودشون نماینده دارن بخوان به چیزی معترض باشن به اونا میگن شما به وظایف خودت و زیردستیات رسیدگی کن!!!
جناب مطهری منظور و ملاک شما از متدینین چیست جمعی از این حضرات دست در رانتهای دولتی دارند . آیا چنین افرادی حق دخالت در مسایل دینی از جمله حجاب را دارند .
یعنی من موندم تمام کارهای کشور در توسعه کامل قرار گرفته و تنها مشکل رادان حجاب شده است با رادان جان برو وظیفه اصلی که امنیت هست روبچسب که مردم عید نمی تونن یه شب خونشون رو خالی بزارن از ترس دزد ها ، برو مواد فروش های بالا دست رو بگیر که جوانا دارن از بدبختی و اعتیاد نابود می شن برو ارازل رو بگیر که وظیفه اصلی هست باز این حرفها رو چرامی زنی اگه باز لباس شخصی های تحت امرتو می خوای بریزی خیابون و داری بهشون آلار می دی که همون روش های قدیمی اطلاع رسانی بهشون بهتر هست مردم اونقدر درگیرز مسایل خودشون و زتدگی شون هستند که وتی در مورد فکر کردن و گیر دادن به مسایل فردی دیگران رو ندارند
سردار عزیز
لطفا نظرت ملت را در همین صفحه مطالعه کنید - مطالبات مردم از شما حجاب نیست - مطالبات دفاع از ناموس و جلوگیری از دزدی روز افزون هستش - مردم گرانی و تورم را بر نمی تابند .
تمام مشکلات امروز ما بخاطر اسراییله
با مذاکره حل کنید تروخدا
هشدار» سردار رادان به مسافران مازندران: مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند. جناب رادان اگر توانایی کافی برای مدیریت مسائل را ندارید لطفاً استعفا دهید، مردم را به جان هم نیندازید.
آقای رادان مگر ریش را تیغ زدن خلاف شرع نیست چرا این را قانونی و اجرا نمیکنید
سلام ان امر به معروفی که در اسلام مطرح میباشد شرایط .مقرراتی داردکه نه موجب رودرروی مردم در جامعه اسلامی می شود ونه بهمه واجب است بلکه ببعضیها حرام هم هست لطفا با اگاهی کامل در امور دینی اظهار نظر بفرمایید تا احکام اسلامی موهون ومردم گریز نباشد .
سردار عزیز این همه افراد که در شهر های کوچک و بزرگ بدون روسری میگردند، آیا جزو مردم نیستند قبول کنید مدرنیته، سنت را عقب رانده.
من یکی از مردم ایران هستم و اگر کسی به حجاب خانواده ام یا مردم کشورم اعتراض کنه با خشونت تمام باهاش رفتار میکنم
جناب سردار رادان اموراتت مردم به عهده خودم بگذارید
و شما هم به وظایف قانونی خود برسید
مسئول حجاب روزه و نماز با حوزه های دینی است نه شما!!!!!
"هشدار» سردار رادان به مسافران مازندران: مردم قطعا بی‌حجابی را برنمی‌تابند"
گرانی و تورم و انحصار و... را چطور؟
"سپاه: طرح «آمر معروف محله خود باشیم» در قم اجرا می‌شود"
محله خود در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و گرانی و ... خواهیم بود
چرا خلاف واقع حرف می زنید؟ آزادی حجاب خواست مردم است می گویید نه؟ خوب کاری به کارشان نداشته باشید تا بر نتابند!
اقای سردار عزیز
من یکمردم ایران هستم بنده در مورد حجاب چیزی نگفتم در صورتی که بارها در مورد فقر فقر فقر فقر و فقر به شما گفتم چرا چیزی نمیگید در موردش.
چه با چادر چه با روسری و شال چه موی باز همه خواهران و مادران و دختران ما هستند و ما مردم مازندران مراقب آنان هستیم که آسیبی به آنان نرسد جناب رادان هم میتواند به کارهای اصلی خود برسد مانند مبارزه با قاچاق سرقت زورگیری تجاوز قتل آدم ربایی و ...
جمیله کدیور: می‌خواهند با اقدامات نسنجیده درباره حجاب و خشمگین کردن مردم، در روند مذاکرات خارجی مشکل ایجاد کنند...
صرفا جهت اطلاع بزرگان که باید افسار افراطیون رو بکشن و بحث نفوذ رو هم در این قشر سوپرانقلابی نما مد نظر قرار بدن.
لزوما هر کی حسین حسین کنه عشق امام حسین نیست
رئیس اتاق اصناف: علت اصلی گرانی گوشت خشکسالی بود.!!!!
خجالت هم خوب چیزیه
تا کی میخواهید گرانی و کمبود و مشکلات رو گردن آفتاب و بارون و برف و سیل و زلزله و گرما و سرما بندازید؟؟؟؟
علت اصلی گرانی گوشت نمک نشناسی و فرصت طلبی دامدارهاست.
سالانه هزاران میلیارد تومان از بیت المال به عناوین مختلفی چون وام بلاعوض و وام کم بهره و یارانه خوراک و سوخت و معافیت مالیاتی و چرای مفت در مراتع و پرداخت خسارت و .. به جیب دامدارها ریخته میشه تا تولید کنن بعدش وقت عرضه تولیداتشون که میشه میخوان به قیمت جهانی میفروشن انگار هیچ پولی از بیت المال به جیبشون نرفته
رئیس اتاق اصناف: علت اصلی گرانی گوشت خشکسالی بود!!
ننگ گرانی بی حد وحصر بر دامن رئسی تا ابد در تاریخ باقی میماندو با هیچ ترفندی پاک نمی شود
دروغ نگویید
خشکسالی در دولت های پیشین خیلی بیشتر از اینها بوده
مردم بی حجابی رو بر نمی تابند ؟والا بی حجاب ها هم مردم هستن از فضا نیومدن که
۵ درصدی ها آمده اند برای حجاب جو می دهند . به شما عرض می کنم بیخود خودتان را خسته نکنید شرایط به روال انتظار شما در هیچ زمینه ای نیست تا چه رسد به حجاب .
با حجاب وبی حجاب همه فرزندان ایران زمین هستند وقابل احترام بنابراین انسانها آزاد هستن چطوری زندگی کنند اصل این است که آزارمان به کسی نرسه .
کدوم‌برجام؟؟؟؟اروپا و‌امریکا میگن برجام تمامه
جناب رادان مردم بد حجابی را بر نمیتابند، اما حتما سرقت اموال و ناامنی را بر میتابند، برادر من وظیفه اصلی تان را فراموش کرده اید ، حالا بدنبال سیاسی کاری هستید.؟
اقای رادان من به عنوان یک ایرانی که تمام خانواده ام حجاب دارند هیچ مشکلی باخانمهایی که حجاب مورد نظرشما رو رعایت نمیکنند نداریم چون انها هم باحجاب خانواده مامشکلی ندارند !!!لطفا از طرف خودت حرف بزن والکی پای مردم رووسط نکش وجنگ داخلی راه نینداز،فکر میکنم این نظر ۹۰ درصد مردم باشه،چون مشکلات واولیتهای این گشور چیزهای دیگریست
اگر فقط یک سری بی حجاب و بد حجاب را شلاق بزنند و به تبلیغات و عربده جویی رسانه ها و بوقهای غربی و معاند نطام اهمیت ندهند کل این مساله در همین دو هقته عید جمع میشود به عید فطر هم نمیرسد متاسفانه بیش از اندازه با منکر مماشات میشود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی