بازدید 14139
۸

صندلی لرزان داورزنی و قمار روی سرنوشت مربی ایرانی / چرا غفور و موسوی به تیم ملی والیبال دعوت شدند؟

اعلام دعوت شدن غفور از سوی رییس فدراسیون، آن هم یک هفته پیش از اعلام اسامی کادر فنی، خود ناگفته‌هایی از تحمیل و دخالت روسا در امور فنی تیم ملی دارد. این پازل با اضافه‌ شدن افشاردوست به دستیاران عطایی کامل شده است...
کد خبر: ۱۱۶۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 17 March 2023

با اعلام فهرست ۳۱ نفره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی والیبال، نشانه‌های مهمی از تغییر استراتژی فدراسیون والیبال در مسابقات پرتعداد سال پیش روی نمایان شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دعوت دوباره محمد موسوی به اردو در حالی که چند ماه پیش، از حضور در تیم ملی سر باز زد و با طعنه‌های سنگین و کوبنده، کادر فنی و فدراسیون را مورد حمله قرار داد، همه را متعجب کرد.

از طرفی با درخشش امیر غفور قطر، پاسور کهنکه‌کار و کنار گذاشته شده از تیم ملی، پیش‌بینی می‌شد کادر فنی هم بر اساس نیاز و همچنین فشار افکار عمومی، بار دیگر او را به تیم ملی دعوت کند؛ اما اعلام دعوت شدن غفور از سوی رییس فدراسیون والیبال، آن هم یک هفته پیش از اعلام نام ها از سوی کادر فنی، خود نشانگر ناگفته‌هایی از تحمیل و دخالت فدراسیون در امور فنی تیم ملی است.

صندلی لرزان داورزنی و قمار روی سرنوشت مربی ایرانی / چرا غفور و موسوی به تیم ملی والیبال دعوت شدند؟

مهمتر از اینکه چقدر حضور موسوی و غفور به روند تیم ملی در لیگ‌ملت‌ها، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک کمک می‌کند، باور نگارنده مطلب این است که صندلی لرزان رئیس فدراسیون بعد از آن کش و قوس‌های فراوان و انتشار نامه بازنشستگی داورزنی در دی ماه امسال و نگرانی از نتایج تیم ملی، اصلی‌ترین عامل دعوت از این دو بازیکن با سابقه به تیم ملی والیبال است.

«هیچ چیزی سر جایش نیست؛ حتی یک پروتئین و مکمل ورزشی نیست. هتل نبود، فیزیوتراپ که بچه ها با آن راحت باشند نیست… واقعیت‌ها خیلی اسفبار است. هیچ کس به هیچ‌کس اعتماد ندارد و راستش را نمی گوید. صداقت خیلی کم دیدم…» این‌ها صحبت‌ها چند ماه پیش موسوی پس از پشت کردن به تیم ملی والیبال است. اما سوال این است که آیا مشکلات برای او رفع شده است؟ کادر پزشکی یا امکانت تیم ملی در این چند ماه تغییر کرده؟ یا شاید موسوی به توافقی با کادر فنی و فدراسیون والیبال رسیده است؟

با بازگشت موسوی به تیم ملی، کاپیتانی تیم هم از میلاد عبادی پور گرفته می شود تا با سپردن آن به موسوی، اوضاع کمی آرام‌تر شود. علاوه بر بازگشت غفور و موسوی، در موقعیتی غیر قابل پیش بینی، محمود افشاردوست که سال‌ها مربی‌گری را کنار گذاشته بود، به عنوان دستیار بهروز عطایی به تیم ملی اضافه شده است.

اضافه شدن افشاردوست بی ارتباط با فضای عمومی حاکم بر تیم ملی نیست. مدیریت سیاست‌مدارانه افشاردوست، شاید به مانند پلی میان تیم ملی و حاکمان فدراسیون والیبال عمل خواهد کرد. بی تردید افشاردوست با چراغ سبز داورزنی و در تعاملی میان او و عطایی به تیم ملی بازگشته و هدف آرام‌ کردن حاشیه‌ها و فضای حاکم بر تیم است؛ یعنی نقشی که امیر خوش‌خبر به نمایندگی از داورزنی انجام می‌داد و در سال‌های اخیر با رسوایی های بزرگ همراه شد.

چهره امسال تیم ملی متفاوت خواهد بود. نتایج تیم نه تنها سرنوشت بهروز عطایی در سال پیش از المپیک، که بر سرنوشت صندلی ریاست فدراسیون هم تاثیرگذار خواهد بود. دور برگردانی که بهروز عطایی با هدایت فدراسیون والیبال انجام داد، قطعا قمار بزرگی بر سرنوشت مربی است که همراه حسین معدنی و محمد افشاردوست، درخشان‌ترین ترکیب نیم قرن اخیر از کادر فنی ایرانی را رقم زدند و بعد کار به ولاسکو و مربیان خارجی دیگر رسید. این‌ بار اما قمار بر ادامه کار مربی ایرانی یا بازگشت به کادر خارجی بسته شده است.

نویسنده: فرزاد کفیلی

صندلی لرزان داورزنی و قمار روی سرنوشت مربی ایرانی / چرا غفور و موسوی به تیم ملی والیبال دعوت شدند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
هردوشانن در سطح جهانی هستند
خیلی بی انصافیه که بهترین دوران والیبال ایران با مدیریت داورزنی رو با این تحلیل های بی پایه و ریشه به چالش بکشید و اینجور مربیان با دانش داخلی رو نا کارمد و اهل معامله بر پایه مصلحت جلوه بدید. از این جور تحلیل ها بوی واسطه گری برای مربیان خارجی میاد
چرا اینطوری میکنید؟؟! زورتون به این دوتا رسیده به شماها چه اخه
اصلا از والیبال چیزی سر درمیارید هی میاید چرت و پرت خبر و نظر میدین!
یادتون رفته چقدر این دوتا واسه تیم ملی زحمت کشیدن حالا ک بازم میتونن کنار تیم باشنو به بازیکنای جوون کمک کنن و افتخار آفرینی کنن چرا با این خبرا حس بد میدید بهشون ،بس کنید تورو خدا یکم کنار تیم باشید لطفا
متن مغرضانه و غیر منصفانه ای بود. اینکه موسوی حتی در این سن حرفهایی احساساتی بزند و فدراسیون با خویشتن داری و جواب مناسب در آن مقطع او را کنار بگذارد مبتنی بر روح ضابطه سالاری در تیم ملی (نه بازیکن سالاری) است و اینکه بعد از شش ماه او را دعوت کند مبتنی بر روح جوانمردی و گذشت است که این روزها و در آغاز سال نو خیلی از آن می شنویم. امیر غفور هم که اساسا خیلی از تیم دور نبوده و با درخشش در لیگ شایسته دعوت بود. مربی مانند پدر است در عین دیسیپلین باید گذشت داشته باشد در عین ضابطه مندی باید همدلی کند و ... . داورزنی بهترین دوران والیبال را بعد از استارت قوی مرحوم یزدانی خرم زد و حالا هم رفتاری سیاستمدارانه دارد. افشاردوست هم که طی این دو دهه همواره یکی از افراد اخلاق مدار و مدیر بوده است. چرا باید این ترکیب خوب و رفتار عاقلانه را اینطور تخطئه کرد؟
بنظرم نوشتار خوبی نیست. یک تیم آنهم ملی باید از تمام سرمایه های ملی استفاده کند. دوست خوب و همکار با شخصیت بنده محمود خان افشار دوست بدور از حب و بغض خاص سرمایه ای برای والیبال مملکت هست همانطور که مصطفی کارخانه است همانطور که ایرج خان مظفری است همانطور که علی رضای معمری است همانطور که فرهاد خان داخم هست همانطور که جلال خان لطیف زاده است همانطور که دکتر نفر زاده عزیز است و و و و و اینها نیاز به فکر ندارد والیبال متعلق به همه مردم است و یک عقلانیت مدیریتی به ما می گه باید از همه پتانسیل های با قابلیت استفاده کنیم. محمد موسوی هم همینطور. تیم ملی جای عداوت و دشمنی و کینه ورزی و تسویه حساب نیست و البته باید پشتوانه سازی هم بکنیم از سرمایه های این دوره لیگ برتر باید به بهترین نحو استفاده کرد و دکتر داور زنی و اتاق فکر والیبال ایران این را خوب می داند به امید موفقیت تیم ملی والیبال کشورمان
موسوی و غفور چه هیزم تری به نویسنده فروختند که اینطور مورد حمله ناجوانمردانه قرار می‌گیرند، این دو از بهترینها هستند ، بس کنید این سیاست دو بهم زنی رو در ورزش ، از تابناک انتظار میره که انصاف رو رعایت کنه و به نویسنده ورزشی یه تشر بزنه و ازش بازجویی کنه ببینه به سود و برای چه کسانی قرار شده مطلب بنویسه و چی عایدش میشه از اینکار . مگه از موسوی بهتر کسی هست برای دفاع روی تور و اسپک و همینطور غفور با اون ابشارهای عالی که میزنه . یه جو انصاف و قدر دانی هم خوب جیزیه ، خدا منو نبخشه اگه کوچکترین اشنایی به جز تماشای این دو بازیکن از تلویزیون باهاشون داشته باشم.
زیاد فشار به خودتون فشار نیارید هم رو می بازید حتی به آلمان تمام
هیشکی برا مو سید نمره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار