بازدید 2672

استقبال کاخ سفید از نشست سران کره جنوبی و ژاپن

کاخ سفید از نشست سران کره جنوبی و ژاپن استقبال و بر اهمیت روابط سه جانبه دو کشور و ایالات متحده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 17 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص نشست بین یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در روز پنجشنبه در توکیو، از این رویداد ابراز خرسندی کرد.

کربی از اعلامیه‌های تاریخی دو کشور در اولین اجلاس سران پس از ۱۲ سال که به گفته وی فصل جدیدی از همکاری و مشارکت بین آنها را رقم زد، تمجید کرد.

وی افزود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اعلامیه ۶ مارس (۱۵ اسفند) دولت یون سوک یول در مورد طرح جبران غرامت به قربانیان کار اجباری در زمان جنگ ژاپن که کربی گفت هدف از آن رسیدگی به مسائل تاریخی و بهبود روابط دوجانبه است، استقبال می‌کند.

کربی همچنین گفت که آمریکا به حمایت از ژاپن و کره جنوبی ادامه خواهد داد زیرا آنها اقداماتی را برای تبدیل این درک جدید به پیشرفت پایدار انجام می‌دهند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در مورد آخرین پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی مجددا بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی و ژاپن و تعهد به تقویت روابط سه جانبه تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر