بازدید 40034
با سیصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

انتشار فیلم لحظه ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط جنگنده روس / آماده شدن اوکراین برای حمله به روسیه با کمک آمریکا / کشته شدن ۱۰۰ هزار نیروی نظامی اوکراین از آغاز جنگ

سیصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ 16 March 2023

انتشار فیلم لحظه ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط جنگنده روس/آماده شدن اوکراین برای حمله به روسیه با کمک آمریکا

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کشته شدن 100 هزار نیروی نظامی اوکراین از ابتدای جنگ
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۴۲

 وبگاه خبری پولیتیکو به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بیش از ۱۰۰هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

پولتیکو در ادامه این گزارش نوشته که در آستانه حمله قریب‌الوقوع نیروهای اوکراین به روسیه در بهار امسال، واشنگتن درباره کمبود مهمات، سامانه پدافند و سربازان مجرب کی‌یف ابراز نگرانی کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: براساس برآورد مقامات آمریکایی، بیش از ۱۰۰هزار نیروی اوکراینی شامل سربازان مجرب، در جنگ یک ساله کشته شده‌اند و اوکراین بخش زیادی از این تلفات را در باخموت متحمل شده است.

شهر باخموت که روسیه آن را «آرتیموفسک» می‌خواند، یکی از جبهه‌های کلیدی و مرکز لجستیکی حائز اهمیت اوکراین در جمهوری خلق دونتسک است. به گفته یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، نیروهای روسیه از آگوست پارسال در شهر باخموت پیشروی و در حال حاضر تقریبا این شهر را کاملا محاصره کرده و بخش شرقی آن را به تصرف خود درآورده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دفعات تاکید کرده که باخموت را تسلیم نخواهد کرد و این در حالی است که گزارش‌ها از تشدید تنش بین او و مقامات آمریکایی حکایت دارد؛ گفته می‌شود آمریکایی‌های کی‌یف را به خروج نیروها از این شهر و کاهش تلفات ترغیب کرده‌اند.

واشنگتن‌پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت: آمریکا و مقامات اروپایی برآورد کرده‌اند که از آغاز جنگ، ۱۲۰هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

پولیتیکو اما به این نکته اشاره کرده که واشنگتن و بروکسل تنها می‌توانند وسعت تلفات اوکراین را حدس بزنند زیرا کی‌یف همچنان اطلاعات را حتی از حامیان غربی خود که میلیاردها دلار اسلحه و مهمات و تجهیزات برایش فراهم کرده‌اند، مخفی نگه می‌دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به تازگی گفته که «اوکراین هیچ فرصتی را برای تلف کردن ندارد.»

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد که اوکراین در جریان درگیری‌ها در ماه فوریه سال جاری، دست کم ۱۱هزار نیروی خود را از دست داده و شمار قربانیان و مجروحان ارتش اوکراین نسبت به ماه ژانویه با افزایش ۴۰درصدی روبه‌رو شده است. شویگو آخرین بار سپتامبر پارسال تلفات ارتش اوکراین را بیش از ۱۰۰هزار نفر برآورد کرده بود.

اردوغان: تلاش‌ ما، برگزاری نشستی میان پوتین و زلنسکی است
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۴۱

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، این کشور به تلاش‌ها برای سازماندهی گفت‌وگوها میان روسای جمهوری روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای تُرک در آنکارا بیان کرد: توافق غلات و تبادل زندانیان که با میانجیگری ما ممکن شد، نشان داد که طرف‌ها در درگیری اوکراین قادرند تا وجه مشترک خود را بیابند. ما موافق فقط صلح هستیم و بنده به تماس‌های مداوم با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه می‌دهم. بنده به تلاش‌هایم برای سازماندهی گفت‌وگوها میان این دو رئیس‌جمهور ادامه خواهم داد.

آنکارا بارها ایده میانجی بودن در گفت‌وگوها میان روسیه و اوکراین را مطرح کرده است. رایزنی‌ها میان نماینده‌های روسیه و اوکراین نیز در ترکیه برگزار شد.

احتمال موافقت ترکیه با عضویت فنلاند در ناتو قوت گرفت
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۹

رئیس‌جمهور فنلاند گفت، در ملاقاتی که امروز (پنجشنبه) با همتای ترکیه‌ای خود دارد، انتظار می‌رود "پاسخ مثبتی" را نسبت به عضویت هلسینکی در ائتلاف ناتو دریافت کند.

به گزارش راشا تودی، قرار است امروز سائولی نینیسته، رئیس‌جمهوری فنلاند وارد ترکیه شود تا دیداری با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور داشته باشد و نظرش را درباره عضویت فنلاند در ناتو به صورت حضوری بشنود.

گویا قرار بود این سفر رئیس‌جمهوری فنلاند به ترکیه زودتر انجام شود اما به دلیل زمین‌لرزه مرگبار ترکیه که جان حدود ۵۰ هزار تن را گرفته، به تعویق افتاد.

اردوغان روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره عضویت فنلاند در ناتو چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر، گفت: «انشالله که خیر است.»

سال گذشته میلادی پس از حمله روسیه به اوکراین و شدت یافتن این جنگ، فنلاند و سوئد درخواست پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را مطرح کردند. درخواست استکهلم به دلیل آنچه ترکیه "حمایت از گروه‌های تروریستی" می‌خواند، به حالت تعلیق درآمد. گرچه ناتو می‌خواست سوئد و فنلاند با هم عضو این ائتلاف شوند اما ماه گذشته میلادی فنلاند گفت که آماده است تا خودش نسبت به عضویتش دست به کار شود.

در همین حال، نشریه آلمانی "اشترن" روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های فنلاندی گزارش داد ترکیه در آستانه موافقت با تقاضای فنلاند است.

به گزارش وب‌سایت دویچه‌وله، پس از ماه‌ها بحث و مذاکره به نظر می‌رسد ترکیه آماده موافقت با پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باشد. سوئد و فنلاند ماه ژوئن سال پیش به طور رسمی تقاضای پیوستن به ناتو را ارائه کردند.

در حال حاضر ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستند و پذیرش عضو جدید مستلزم موافقت یکپارچه تمام اعضای ناتو است. آمریکا و کشورهای غربی از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو استقبال می‌کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه ترکیه که نامشان فاش نشده گزارش داده پارلمان ترکیه "به احتمال بسیار زیاد" پیش از آغاز تعطیلات که اواسط ماه آوریل شروع می‌شود، عضویت فنلاند در ناتو را تائید می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو میانه ماه ژانویه در یک کنفرانس امنیتی در سوئد ابراز اطمینان کرد که ترکیه با درخواست عضویت این کشور و فنلاند موافقت می‌کند و گفت به گمان او این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

مطابق برنامه‌های اعلام شده قرار است انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه ۱۴ ماه مه برگزار شود. آنکارا پیش از این نیز به عضویت فنلاند در ناتو چراغ سبز نشان داده بود اما همچنان برای موافقت با تقاضای سوئد سرسختی نشان می‌دهد.

رجب طیب اردوغان سی‌ام ژانویه در جریان یک سفر استانی موافقت با عضویت فنلاند در ناتو را محتمل دانست اما تاکید کرد سوئد اگر از "مماشات با سازمان‌های تروریستی" دست نکشد، نباید روی آنکارا حساب کند.

آنکارا شرط موافقت با تقاضای عضویت سوئد و فنلاند را مقابله با فعالیت گروه‌هایی که "تروریستی" ارزیابی می‌کند و استرداد ده‌ها عضو آنها عنوان کرده که در ترکیه تحت پیگرد قضایی قرار دارند.

در سال‌های گذشته بسیاری از اعضا و هواداران حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و حامیان جنبش فتح‌الله گولن که عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه معرفی می‌شود، به کشورهای اسکاندیناوی، به‌خصوص سوئد و فنلاند پناهنده شده‌اند.

همچنین روزنامه "هلسینکی سانومات"، چاپ هلسینکی از قول منابع آگاه نوشته ترکیه به احتمال زیاد تائید پیوستن فنلاند به ناتو را در جریان سفر سائولی نینیسته، رئیس جمهوری این کشور به آنکارا اعلام می‌کند.

در همین حال دفتر رئیس جمهوری فنلاند پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود که سائولی نینیسته امروز (پنج‌شنبه) وارد ترکیه می‌شود و روز جمعه با رجب طیب اردوغان دیدار و از جمله درباره عضویت دو کشور اسکاندیناوی در ناتو گفت‌وگو می‌کند.

رئیس‌جمهوری فنلاند در یک پیام توئیتری نوشت ترکیه درباره عضویت این کشور در ناتو تصمیم گرفته و او دعوت اردوغان برای حضور در این کشور برای اعلام رسمی این تصمیم را پذیرفته است.

فرانسه در برنامه تسلیحاتی اتحادیه اروپا برای اوکراین تاخیر ایجاد می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۸

برخی منابع اروپایی به روزنامه دیلی‌تلگراف گفتند، فرانسه برنامه‌های اتحادیه اروپا مبنی بر کمک به اوکراین جهت افزایش ذخایر خمپاره‌هایش را به تعویق می‌اندازد.

روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت، پاریس به دنبال ایجاد تضمینی درخصوص یک قرارداد ۲ میلیارد یورویی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که بدین ترتیب خرید مشترک مهمات برای کی‌یف فقط شامل گلوله‌های تولید شده توسط این کشورهای عضو خواهد بود.

این روزنامه افزود، نمایندگان فرانسوی این درخواست را در حین گفت‌وگوها درباره برنامه اتحادیه اروپا نسبت به ارسال یک میلیون گلوله‌ توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری مطرح کردند.

براساس این برنامه، بروکسل به کشورهای اتحادیه اروپا مشوق‌های نقدی می‌دهد تا در نتیجه این کشورها بتوانند با هماهنگی‌های خود ،تولیدکنندگان را برای افزایش تولید تسلیحات تشویق کنند.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا به دیلی‌تلگراف گفت: بسیاری از کشورهای این اتحادیه با فرانسه مخالف هستند و بر این باورند که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا می‌تواند "موثر و کارآمد" باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم اقدامی را فورا انجام بدهیم که ضروری هم است، اجازه ورود شرکت‌های غیرعضو اتحادیه اروپا به برنامه این اتحادیه بسیار مهم است.

این دیپلمات تاکید کرد که پاریس صراحتا طرفدار این موضوع است که مخارج اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین از سوی کشورهای عضو همین اتحادیه تامین شود.

چندی پیش هم روزنامه پولیتیکو گزارش داد، گروهی تحت رهبری فرانسه در پارلمان اروپا بر ادامه طرح بروکسل مبنی بر "خریدهای دفاعی مشترک صرفا در میان کشورهای اتحادیه اروپا" پافشاری می‌کند.

طرح کنونی بروکسل در حال حاضر ادعا دارد که مشارکت طرف‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا در خرید تسلیحات برای اوکراین با امنیت و منافع دفاعی این اتحادیه و اعضای آن مغایرت ندارد اما فرانسه با چنین طرحی مخالفت می‌کند و بر ادامه طرح بروکسل مبنی بر "خریدهای دفاعی مشترک در داخل مرزها و کشورهای اتحادیه اروپا" اصرار می‌ورزد.

آماده شدن اوکراین برای حمله به روسیه با کمک آمریکا
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۶

نشریه پولیتیکو نوشت: اوکراین هیچ زمانی برای تلف کردن ندارد و آمریکا، کی‌یف را برای یک حمله در ماه مه آماده می‌کند.

این نشریه آمریکایی افزود: پیش از حمله بزرگ علیه روسیه که برای اواخر بهار پیش بینی می‌شود، ارتش ایالات متحده تجهیزات را به میدان نبرد می‌آورد و آموزش نیروهای اوکراینی را با سرعت انجام می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا پس از یک نشست مجازی با «گروه ارتباط دفاعی اوکراین» روز چهارشنبه اعلام کرد که کی یف زمانی برای تلف کردن ندارد.

لوید آستین افزود: ما باید به سرعت و کاملا طبق تعهداتمان عمل کنیم. این مساله شامل ارسال قابلیت‌های زرهی به میدان جنگ و تضمین آموزش به سربازان اوکراینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، درحالیکه بهار نزدیک می‌شود، مقام‌های آمریکایی درباره عرضه مهمات، دفاع هوایی و سربازهای با تجربه به اوکراین نگران هستند.

انتشار فیلم ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط جنگنده روس

روز پنجشنبه، ارتش آمریکا تصاویری منتشر کرد که به گفته آن  یک جنگنده روسی برای یک پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه ایجاد مزاحمت کرده و با آن برخورد می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، این تصاویر که توسط مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا منتشر شد، از دوربین پهپاد فیلمبرداری شده است و نشان می‌دهد که یک جت سوخو ۲۷ روسی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا را به تعبیر واشنگتن به صورت ناامن و غیرحرفه‌ای در حریم هوایی بین المللی رهگیری می‌کند.


مقامات آمریکایی پیشتر به ان بی سی نیوز گفته بودند، کرملین اقدامات تهاجمی دو جت روسی درگیر در این حادثه را در تلاشی آشکار برای منحرف کردن پهپاد از مسیر یا از کار انداختن قابلیت‌های نظارتی آن تایید کرده است.

 

تعداد بازدید : 12551

روسیه برخورد جنگنده‌های این کشور با این پهپاد را تکذیب کرد و آمریکا را مقصر دانسته است و به واشنگتن هشدار داد که پرواز‌های نظارتی خصمانه در نزدیکی مرز‌های روسیه که برای کمک به اوکراین انجام می‌شوند، متوقف کند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند، در حالی که مدت زمان این ویدیو، ۴۳ ثانیه است و بخش‌هایی از آن حذف شده، ارتش آمریکا گفت که این ویدئو وقایع را زنجیره‌ای نشان می‌دهد.

در آغاز این ویدئو، یکی از جت‌های روسی در حال نزدیک شدن به پهپاد است و در فاصله نزدیک آنچه را به نظر می‌رسد سوخت است، در هوا رها می‌کند. سپس در ثانیه ۲۹ این فیلم، به نظر می‌رسد، جنگنده دوم به این پهپاد نزدیک می‌شود و در حالی که در فاصله بسیار نزدیک  سوخت آزاد می‌کند، دوربین پهپاد ضبط تصاویر را متوقف می‌کند.  هنگامی که ارتباط  دوباره برقرار می‌شود، یکی از ملخ‌های پهپاد آسیب دیده است.

 

موافقت اسرائیل با مجهز کردن اوکراین به سامانه ضدپهپاد

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارش داد، رژیم صهیونیستی به تازگی با مجهز کردن اوکراین به سامانه ضد پهپاد موافقت کرده است.

باراک دیوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در گزارشی برای سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مسئول اسرائیلی و اوکراینی اعلام کرد: اسرائیل به تازگی با مجوز صادرات سامانه ضد پهپاد برای اوکراین موافقت کرده است.

او گفت: از زمان جنگ اوکراین، این نخستین باری است که اسرائیل با صادر کردن سامانه ضدپهپاد برای اوکراین موافقت می‌کند. اسرائیل قبلا نگران این بود که این اقدام موجب افزایش تنش با روسیه شود. روسیه تهدید کرده بود در صورتی که اسرائیل سامانه دفاع هوایی برای اوکراین چه مستقیم و چه از طریق طرف دیگری بفرستد، پاسخ خواهد داد.

مسئولان اسرائیلی و اوکراینی اعلام کردند، موافقت با صادر کردن این سامانه از سوی یوآو گالنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ایلی کوهن، وزیر خارجه این رژیم اواسط فوریه صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی در حال بازنگری در سیاست خود در قبال جنگ اوکراین به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم است.

یک مسئول اوکراینی به آکسیوس گفت: هیاتی از وزارت دفاع اوکراین به تازگی برای بررسی این موضوع به تل‌آویو سفر کرد.

مسئولان اوکراینی می‌گویند، وزارت دفاع این کشور به دنبال دریافت این سامانه است؛ اما آن را کم‌اهمیت می‌داند چراکه اوکراین توانسته بیشتر مواقع پهپادها را رهگیری کند.

مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گویند، موافقت با صدور مجوز برای ارسال این سامانه‌ها به اوکراین تحولی در سیاست رژیم صهیونیستی نیست، چون از مهماتی استفاده نمی‌شود که به کشته شدن سربازان روسی منجر شود.

پیشتر آکسیوس اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته موشک‌های هوک را به اوکراین ارسال کند.

بولتون: مسکو، غرب را از حمایت تمام‌عیار از اوکراین ترسانده است

مشاور امنیت ملی دوره ترامپ با ادعای اینکه روسیه کشورهای ناتو را ترسانده و آن‌ها را از برآورده کردن خواسته‌های تسلیحاتی اوکراین بازداشته، گفت که بایدن باید قاطعانه‌تر عمل کند.

به گزارش راشا تودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماهرانه ناتو را از نشان دادن واکنش قاطع برای پایان پیروزمندانه این مناقشه منصرف کرد. وقت کمی برای حل این مشکل مانده است.

او که در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، مشاور امنیت ملی این کشور بود، از بایدن انتقاد کرد که با «اهداف مبهم» و «ترس از تشدید مناقشه با روسیه» باعث ایجاد یک بن‌بست نظامی در اوکراین شده است. او با بیان اینکه بایدن تقریبا هیچ تلاشی برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین نداشته، از محدود کردن اهدافی که اوکراین می‌تواند با سلاح‌های آمریکایی هدف قرار دهد، انتقاد کرد.

بولتون گفت: ناتو از اوکراین می‌خواهد، حمله‌ای به خاک روسیه انجام ندهد و بیخیال دارایی‌های مهم روسیه مانند خط لوله انتقال گاز نورداستریم شود، در حالی که کرملین می‌تواند به هر کجای خاک اوکراین که بخواهد، حمله کند.

نورداستریم یک خط لوله انتقال گاز زیر دریاست که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان طراحی شده بود، اما در ماه سپتامبر منفجر شد. این خط لوله‌ها در آن زمان هنوز فعال نبود؛ اما محتوای گاز بود.

بولتون در اظهارات خود به گزارش‌ رسانه‌های غربی اشاره کرد، مدعی شدند یک گروه حامی اوکراین که ارتباطی با دولت این کشور ندارد، مسئول این انفجار بوده است. او گفت حتی اگر کی‌یف مستقیم دستور انفجار این خط لوله را داده باشد، باز هم نباید کمک‌های نظامی به اوکراین تحت تاثیر قرار گیرد.

به گفته بولتون، بحث‌هایی که بر سر ارسال موشک‌های دوربرد ATACMS و جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین به راه افتاده، نشان از یک «استراتژی منفصل و گسسته» دارد که به توان اوکراین در این جنگ آسیب می‌زند. او نگرانی از تشدید تنش‌ها با روسیه را «بی‌جا» دانست.

کانادا ده‌ها سامانه دفاع هوایی به اوکراین می‌دهد

چهارشنبه شب، وزارت دفاع کانادا همچنین از ارائه بیش از ۱۸۰۰ مهمات آموزشی تانک‌های لئوپارد یک که توسط دانمارک، آلمان و هلند به کی‌یف داده شده است، خبر داد.

کانادا اخیرا اعلام کرد که هشت تانک لئوپارد ۲ به اوکراین می‌دهد. انتظار می‌رود این تانک‌ها در هفته‌های آتی به اوکراین برسند.

دولت لیبرال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، یکی از اصلی‌ترین حامیان بین المللی اوکراین بوده، همراه با متحدان غربی خود تاکنون اقدامات متعدد هماهنگی را علیه روسیه در مورد تهاجم این کشور به اوکراین انجام داده است.

اتاوا بیش از ۱۶۰۰ فرد و نهاد را به دلیل تهاجم تحریم کرده و افزون بر ۵ میلیارد دلار کانادا (۳.۶ میلیارد دلار آمریکا) کمک مالی، نظامی و غیره به کی‌یف ارائه کرده است.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا در تازه‌ترین اقدام تحریمی خود علیه مسکو جمعه اعلام کرد که اوتاوا واردات تمام محصولات آلومینیوم و فولاد روسیه به این کشور را ممنوع کرده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: اوکراین می‌تواند و باید در این جنگ پیروز شود. ما به انجام هر کاری در جهت قطع یا محدود کردن درآمدهای مورد استفاده برای تامین مالی حمله غیرقانونی و وحشیانه پوتین به اوکراین ادامه می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۱
روسها دلشون نیومد یه موشک حرومش کنن با یه ذره سوخت ساقطش کردن خخ. حالا اگه روسیه یه بهپاد باالای خلیج مکزیک هوا کرده بود چه ناله ها می کردن الان غربزده ها.
دم روسها گرم حال کردم
امریکای فضول روسیه رو با افغانستان اشتباه گرفته فکر می کنه میتونه راحت جاسوسی کنه ابم از اب تکون نمی خوره
روسها با چند قطره بنزین بهپاد و صحیح و سالم ساقط کردن مهندسی معکوس کردن اونوقت بالن چینی چند ماه به اون گندگی بالا سر امریکا می چرخیده سیستم امنیتی متوجه نشده خخ
غربیها به چه بدبختی افتادند و هر روز میگند پوتین را نابود کرده و پیروز شده ایم یه عده عرب پرست هم باور کرده و جاهلانه بالا و پایین میپرند .بزودی دلقک باید بره وردست طاغوت های دیگه مثل انور سادات و ممد دماغ
پوتین خونخوار
واقعا روسها وحشی هستن بااین همه جنایت جه می خوتاهند بدست می آورند تجاوز هر کشوری به کشور دیگه جنایت است حالا امریکا باشه یا عربستان الان هم روسیه اشغالگر وپوتین جنایتکار
من اونجا فیلم مسقوط شدن پهباد را ندیدم گویا فیلم برداری نشده روسیه می تواند گردن نگیرد بگوید من ساقط نکردم
کاش فیلمی از لحظه ترکیدن رئیس جمهور امریکا هم منتشر بشه تا دل مظلومان جهان کمی آروم بشه.
کدام آدم عاقلی زمان حمله را اعلام می کند ؟ پس اصل غافلگیری کجا رفته است ؟ به نظر می رسد زلنسکی به مرحلۀ هذیان گویی رسیده است . روسها تقریبا آن آشفتگی روزهای اول جنگ را ندارند و در طرف مقابل صدای حمایت نکردن از اوکراین رفته رفته بلندتر می شود .
لطفا ایران. را بخاطر جنگنده سوخو ۳۵ شریک جنایات روسیه نکنید!! روسبه شاید جنگنده ها را به ایران نداد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار