بازدید 19141
۳۲ هزار میلیاردتومان برای سهامداران عدالت شارژ شد

کام سهامداران عدالت شیرین شد/ سود بیش از یک میلیون تومانی به حساب چه کسانی واریز شد؟

در حالی که آخرین پنجشنبه سال را پشت سر می گذاریم، سرانجام مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد. این در شرایطی است که وزیر اقتصاد پیشتر وعده داده بود که تا ۲۹ اسفند امسال تخصیص سهام عدالت به جاماندگان عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 16 March 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هفته‌های گذشته، وعده‌هایی مبنی بر واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ داده شده بود، اما به دلیل بدقولی برخی از شرکت‌ها برای واریز به حساب شرکت سپرده گذاری، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. این در حالی بود که مرحله نخست سود سهام عدالت، روز سی ام آذرماه امسال به حساب سهامداران واریز شده بود.

این هفته، مجید عشقی، رییس سازمان بورس نیز گفته بود: حدود شش یا هفت شرکت یا بخشی از سود خود را واریز نکردند یا سود مدنظر را کامل پرداخت نکردند که انتظار می‌رود تا سه‌شنبه این سود‌ها واریز شوند.

بر اساس این گزارش؛ بر پایه صحبت‌های مطرح در چند روز گذشته، بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گشت که به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در مجموع از ۱۹ هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده بود، ۱۵.۲ میلیارد تومان مربوط به این سه شرکت بود.

توضیحات سازمان خصوصی‌سازی

روز گذشته سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران می‌رساند، «سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰» و همچنین «باقی مانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

بنابراین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران واریز خواهد کرد؛ بنابراین، از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ ۲۵۵ هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی‌سازی است.

آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز

امروز رئیس سازمان بورس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت، واریز می‌شود.

عشقی افزود: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. رئیس سازمان بورس ادامه داد: همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.

سود ۳۲ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، جزییات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت و رقم واریزی آن به حساب سهامداران را اعلام کرد.

محمد باغستانی در گفت‌وگویی ضمن اعلام جزییات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت، اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس، مکاتباتی را از اوایل اسفندماه جاری با ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت انجام داد که در نهایت ۸۲ درصد از سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ این شرکت‌ها به حساب‌های سمات واریز شد.

وی با بیا اینکه از امروز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز می‌شود، افزود: در این مرحله، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: خوشبختانه با توجه به تعاملات خوبی که با شبکه بانکی از قبل فراهم شده، اطلاعات سهامداران در اختیار ۱۹ بانک قرار گرفته تا سودها به حساب سهامداران واریز شود.

باغستانی درباره نحوه پرداخت سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت نیز بیان کرد: سازمان خصوصی سازی روز چهارشنبه سود عملکرد شرکت‌های غیر بورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و باقیمانده سود تخصیص داده نشده، مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از ۱۳۹۹) را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرد تا بتوانیم این سودها را هم‌زمان با مرحله دوم پرداخت کنیم.

وی در خصوص مبلغ کل واریزی به حساب سهامداران سهام عدالت در این مرحله افزود: در مجموع سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود دارایی ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه سود به حساب هر دو گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با نام نویسی و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
من الان سالهاست که سود سهام عدالت دریافت نکردم نه اینکه لازم نداشته باشم بهم ندادند. از ابتدا بهم تعلق نگرفت. البته چون به زودی از ایران مهاجرت میکنم دیگه دنبال اعتراض کردن هم نرفتم فقط امیدوارم سهم من به کودکان بلوچستان و دیگر اقصی نقاط ایران تعلق بگیرد. برای کودکان ایران ... برای زنان ایران
کسی که کامش با یه میلیون شیرین میشه باید براش گریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
دمت گرم کاش همینطور میشد
مردم را تا حد گدا پایین آوردن عجب مقام انسانیتی
چرا چند غاز را اینقدر بزرگ می کنید با یک میلیون الان فقط ۲ کیلو گوشت یا ۲ کیلو آجیل شب عید و یا یک شلوار می توان خرید !! ایا این پول (حتی اگر راست بگویید ) اینقدر کام شیرین کن هست ؟؟؟
کدام کام شیرین . این پول یک ونیم کیلو گوشت است .
مردم را پست و بدبخت کردید پول دو تا چلوکباب؟؟؟؟؟؟؟
پول یه کیلو آجیل شده سهم سهام عدالت هر نفر..
سرود ملی پخش کنید بابت این دستاورد
چهارکیلو گوشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
دو کیلو
پس تکلیف انهای که واجب شرایط هستند وسهام ندادن ونگرفتن چی میشود
بنازم به این عدالت۰ شما همه مردم را با اینکار میلیونر کردید۰ در گذشته افراد محدودی این شانس را داشتند.
به خداوندی خدا دریغ از یک جوراب یا یک عدد سیب هیچی نتوانستم بخرم ، بخاطر دولت مردمی آقای ریئس جمهور که فقط در حرف شاهدش بودیم نه در عمل، بعنوان مثال به تمام ارگانها چندروز قبل عیدی پرداخت شده به جز مددجوهای کمیته امداد و بهزیستی،آیا مردمی بودن اینه؟در همه کارها فقیر بدبخت میشه ، مثلا در اختصاص مسکن به مددجو ها، کسانی که در اولویتی هست اصلا توجهی نمی شود ولی کسانی که پارتی داره فوری مسکن تعلق میگیره ،چرا منکه ۴ خانوار بودم و مستاجر چزا برای من بدبخت تا حالا تعلق نگرفته ولی؟؟؟؟،مانده ام به قول مثل قدیمی دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را، واقعیات تلخ هست همیشه من خودم به همراه خانواده به جناب ریئسی عزیز رای دادیم که شاید فرجی باشه ولی با کمال تاسف نه مردمی بودن را دیدیم نه عدالت ونه حامی قشر محروم بودن را ، درسته مستمری برای سال آینده ۴۰ درصد اضافه شده ،بابا دم عیدی را بپایید بدبخت شدیم رفت ‌.،
تازه اين پول را هم از جيب مردم برداشتند !
قيمت ارز رو بردن بالا ، ارز فروختن به ملت ، ريال جمع كردن و از اون محل يارانه و سود سهام دادن .
لطفا بفهميم
4 فساد و اختلاس وبخور بخور توی فولاد مبارکه و پتروشیمی و ... کم بشه چند برابر این مبلغ به مردم میرسه!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان