بازدید 18371
فوتو نیوز تابناک

واکنش بلینکن به نقش چین در حصول توافق ایران و عربستان / اسد در دیدار با پوتین:
 از روسیه در مبارزه با نازیسیم حمایت می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی ادعا کرد: از دیدگاه ما،‌ هرچه به کاهش تنش‌ها، جلوگیری از درگیری و مقابله با هرگونه اقدام خطرناک از سوی ایران منجر شود، موضوع خوبی است. وی با اشاره به میانجی‌گری چین در توافق میان ایران و عربستان گفت: به نظر ما، اینکه کشورها هر جا که در توان داشته باشند، در جهت توسعه امنیت و روابط مسالمت‌آمیز اقدام و مسئولیت‌پذیری کنند، ارزشمند است.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ 16 March 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
روابط دیپلماتیک حسنه بین همسایگان باعث قوی تر شدن منطقه می شود، هر کشوری یک سری مزیت های خاص خود را دارد، یکی در بومی سازی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته، یکی اماکن زیارتی دارد، یکی اماکن توریستی - گردشگری دارد، برخی کشورهای منطقه از همه این مزیت ها برخوردار هستند و تنها در صورت وجود روابط دیپلماتیک حسنه است که می توانند از مزیت های هم به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، مخصوصا منطقه خاورمیانه که سرشار از منابع خدادادی است البته علاوه بر روابط دیپلماتیک حسنه باید هوشیاری سیاسی هم داشته باشند و نگذارند که برخی از قدرت هایی که این اتحاد را به نفع خود نمی ببنند نظیر آمریکا با ایجاد تفرقه، کارشکنی کنند. اگر امروز مقامات آمریکا می گویند ما از برقراری روابط حسنه بین ایران - عربستان استقبال می کنیم نباید خام این سخن آنها شد زیرا تاریخ نشان داده که متاسفانه آمریکا آنچه را که در سخن می گوید در عمل عکس آن عمل کرده مثلا در همین قضیه برجام هر روز سخن از حل موضوع به شیوه دیپلماتیک می کنند ولی در عمل با افزودن موارد جدید تحریمی، گره برجام را کور تر می کنند.
در مورد این سخن وزیر دارایی عربستان که گفته؛ "هدف ما این است که در سال منتهی به ۲۰۳۰ حتی به قیمت نفت نگاه نکنیم"، این سخن، تاثیر نقش مثبت ایران در منطقه را نشان می دهد آنها مشاهده کرده اند که ایران به واسطه استقلال سیاسی گذشته، در زمینه های علمی به بومی سازی های شایان ذکری دست یافته و در سایه این پیشرفت ها روز بروز مقتدرتر می شود و امروز در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد لذا آنها هم تصمیم گرفته اند در همین مسیر صحیح قرا بگیرند واقعا بسیار ناپسند است که رئیس جمهوری کشوری به برخی کشورهای منطقه " گاو شیرده" لقب می دهد، اگر کشورهای منطقه مستقل و خود کفا شوند و در علوم مختلف بومی سازی انجام دهند و پیشرفت کنند آنگاه هیچ قدرتی قادر به اهانت به ملت آنها نخواهد بود.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
آشتی دو مسلمان توسط کافر بی نماز و روزه
شاید عربستان با این برنامه ای اقتصادی اش الکوی اقتصادی خوبی برای ایران شد
تلاش دولت ایجاد ...
نمونه اش اجرای قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان است
اسد مگر اختیاری هم از خودش داره
یه دست نشونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
به شما چه ربطی داره سر پیازی یا ته پیاز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
زیاد اینتر نسناس نی‌گاه نکن!! مغزت معیوب میشه!
hvhn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
مبارزه با نازیسم؟؟!!!!!
یه زمانی میگفتیم عربها بخصوص عربستان با نفتش داماد میشن و ما صنعت داریم اونا مفت خورن . الان وزیر عربستان با افتخار میگه برنامه شون اینه که سال ۲۰۳۰ به قیمت نفت نگاه نکنن .
حالا ما : هروز در یه کارخونه مون بسته میشه و تا نفتمون مفت و نسیه نفروشیم نفسمون بالا نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اون زمان اشتباه میگفتید عربستان سالهاست که در راه و مسیر درست توسعه حرکت میکنه
مسیولین مذاکره بااعراب دقت کننددردام زدودن ارزشهای انقلاب درحمایت ازمستضعفین ومظلومین همچون مردم یمن نیافتنددشمن مکاربدنبال نابودی هویت اسلامی انقلاب درحمایت ازمردم مظلوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
هروقت از مردم خودمون حمایت کردند از دیگران هم می کنند
آخه کسی نیست به بشار اسد بگه تو کی هستی که بخای از پوتین حمایت بکنی؟! اگر حمایت برخی کشورهای خارجی نبود، تو الان پیش صدام و قذافی بودی، ضمن اینکه خود پوتین هم فعلا یک لنگ در هواست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
فعلا که اربابت کلی دلار خرج داعش کرد ولی نتونست اسد و از جاش تکون بده پوتین که جای خود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
فعلا اونی که در هواست زلنسکی هست نه پوتین و صد البته بایدن که اصلا معلوم نیست عمرش کفاف چهارساله دوم و بده. خخ
تلاشتو برای رفاه مردم کردی این شد.میشه دیگه تلاش نکنی تا دوره ات به سر بیاد؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
اگه امثال شما به اصطلاح روشنفکرها (....) بگذارند میشه
ناشناس
| France |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
علی جان من یک بازنشسته هستم که روز به روز دارم مفلوک تر میشم.اگه این نشانه روشنفکری است پس من خیلی روشنفکرم!!
این عکس ملاقات اسد و پوتین بدجوری دل غربزده ها را می شکند بیچاره اوباما چند میلیارد دلار خرج داعش کرد تا اسد را سرنگون کند و در نهایت نتونست. ا لان هم معاون اول متوهمش جناب بایدن داره پولهای مردم آمریکا رو خرج دلقک کاخ سفید می کنه که بلکه بتونه به پوتین ضربه بزنه...درس عبرت نمی گیرن این دموکراتها.
یعنی این اوضاع بلبشوی اقتصادی تقصیر روشنفکراست؟؟؟؟ وقتی مجلس و دولت و نیروی نظامی و انتظامی و نهادهای اقتصادی همه اش در اختیار انقلابی هاست و نمی تونند کشور رو اداره کنند، در این بین روشنفکران چکاره اند که نمی گذارند؟
اسد خودش نازیه
از اینگونه سخن گفتن امثال ریسی متنفرم انگار سخنرانی انتخاباتی می کند دوسال است مسولی اوضاع را بدتر کردی چنان خراب کردی که امکان اصلاح آن در کوتاه مدت وجود ندارد با مدیران بی لیاقت با مدارک پولی و جعلی هیچ پیشرفتی متصور نبست
روسیه چقد بد بخت شده که اسد ازش حمایت می کند .
اسد‌ در کنار‌ پوتین‌ قدا‌ خیلی از او دارازتر‌ است‌ و چون از‌ بالا‌ به او نگاه کرده‌ فکر کرده‌ میتونه‌ از‌ پوتین‌ حمایت‌ بکنه‌ !
اسده‌ دیگه‌ خواسته‌ یه چیزی گفته‌ باشه‌ و کم‌ نیاره‌ !
یه جوری میگه انگار هیتلر و ارتش اس اس تو اوکراین ظهور کردن..داداش فیلم درباره جنگ جهانی دوم زیاد دیدی...الان ۸۰ سال از اون موقع گذشته
ملت دستی را که برای اشتی با عربستان دراز شود قطع خواهد کرد. از سخنان بزرگان. از این حرف ها زیاد شنیدیم و زیاد شنیده خواهد شد. باید سنجیده حرف زد که بعد ها مجبور نباشیم با نرمش قهرمانانه ان را پس بگیریم.
توی هر جنگی نیاز به نیروی انسانی کار آزموده و جنگیده هست که سوریه این مزیت رو داره صرفا جهت اطلاع
کشوری که روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت میفروشد و ذخایر نفتش کمتر از ۶۰ سال دوام دارد میخواهد به نفت نگاه نگند. هر وقت آمریک بهت نگفت ما حمایتت نکنیم دو هفته بعد باید فارسی صحبت کنید و نگفت گاو شیر ده بیان ادعا کنند. امارات هم ماهواره به نام خودش ساخت یک کشور براش ساخت و یک کشور براش پرتاب کرد فقط اماراتی ها دست زدند. تعریف پیشرفت و وابستگی در کشورها متفاوت هست لذا بعضی ها فکر میکنندوایسته نیستند و فکر میکنند پیشرفته هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل