بازدید 22886
سه هزار و دویست و نود و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

علی مطهری: اگر درباره «حجاب» رفراندوم برگزار شود، حجاب رای می‌آورد، مطمئنم / احمد خاتمی: به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده / کیهان: دانش‌آموزان مسموم نشدند بلکه حالتی از مسمومیت به آنها دست داد / فریدون عباسی: ممکن است شرایط از این که هست، سخت‌تر شود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: پوشش «افسران زن روسی» در رزمایش کمربند دریایی ایران، چین و روسیه / صدیقی: کسانی که غیرت دینی دارند، نباید در برابر کشف حجاب‌ها ساکت باشند / سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی بزرگترین تهدید است نه ایران، روسیه و چین/ رمزگشایی نماینده مجلس از «علت انتخاب شمخانی» برای نهایی کردن توافق با عربستان و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ 16 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

جهانگیری: همه آن‌هایی که می‌گفتند تحریم نعمت است، باید بیایند جواب بدهند
اسحاق جهانگیری: سال ۹۹ واقعا یک سال استثنایی بود و با هیچ سالی نباید مقایسه کرد. بیش از ۱.۵ میلیون شغل در اثر کرونا از دست رفت. این آماری که راجع اشتغال می‌گویند هیچ یک نشان‌دهنده وضع اشتغال کشور نیست. تعداد شاغل‌های پاییز ۱۴۰۱ که الان اعلام شده، نسبت به پاییز ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ هزار تا کمتر است؛ یعنی تعداد شاغلان ۱۴۰۱ کمتر از قبل کروناست و هنوز به شاغلان ۱۳۹۸ نرسیدیم. به بعضی‌ها برخورد من گفتم در مورد انرژی وقت تصمیم سخت است. فکر کردند من به دولت طعنه می‌زنم. ما نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی داریم و تصمیم سخت این سرمایه‌گذاری این است که منابع این سرمایه‌گذاری در ایران نیست، این منابع باید از خارج تأمین شود، باید مسائلمان را با دنیا حل کنیم. تصمیم سخت این است، نه این که زود یک شعار چاشنی‌اش بکنند و بگویند فلانی می‌گوید نوکر آمریکا شویم. ریشه‌ی بحران‌های دهه ۹۰ در تحریم‌هاست؛ یعنی آن چیزی که دهه ۹۰ داریم که اقتصاد ایران را درگیر کرده تحریم است؛ همه آن‌هایی که می‌گفتند تحریم نعمت است باید بیایند جواب بدهند.

فریدون عباسی: ممکن است شرایط از این که هست، سخت‌تر شود
فریدون عباسی، نماینده کازرون در پاسخ به اینکه اگر ما این هزینه‌ها را بدهیم چه فایده‌ای برای مردم دارد، گفت: ما باید سرمایه اجتماعی خود را با صداقت حفظ کنیم و به مردم واقعیت را بگوییم که این یک مبارزه است؛ یعنی ما خود را از چنگال استکبار آزاد کرده و استقلال و آزادی کشور را به دست بیاوریم، ولی دشمن مدام می‌خواهد با روش‌های مختلف این‌ها را از ما بگیرد. از این‌ روی، می‌خواهند یا کودتا بکنند و یا مثلاً در زمانی جنگ را به ما تحمیل کردند و حالا با تنگ‌تر کردن محاصره اقتصادی و استفاده از ابزار رسانه‌ای خود، کشور ما را تحت فشار گذاشته‌اند و افکار عمومی را به تسخیر خود درآورده‌اند و ما در حال مبارزه با این قضیه هستیم. این چهره اصولگرا می‌گوید: ممکن است عده‌ای در کشور احساس کنند که آزاد نیستند و این طبیعی است، ولی اصل آزادی، آزادی از چنگال استکبار جهانی است که ما آزاد شدیم. ما مرکز تصمیم‌گیری را از خارج کشور به داخل مملکت منتقل کردیم و در حال دادن تبعات این استقلال و آزادی هستیم؛ بنابراین، مردم منتظر این هم باشند که شرایط از این هم که هست، سخت‌تر شود.

کیهان: دانش‌آموزان مسموم نشدند، بلکه حالتی از مسمومیت به آنها دست داد
روزنامه کیهان نوشت: پرسشی که مطرح می‌شد این بود که چطور درخصوص پدیده‌ای ناشناخته و در شرایطی که هنوز ابتدایی‌ترین مراحل تحقیقات به نتیجه واضح و مشخصی نرسیده است، عده‌ای صرفاً به‌ دلیل شهرت و داشتن دنبال‌کننده در فضای مجازی، به خود اجازه می‌دهند، بدون نگرانی از نتیجه مخرب اقدام‌شان دست به شایعه‌سازی، دامن‌ زدن به شایعات و یا گرفتن انگشت اتهام به سمت نظام و نیروهای انقلابی یا نیروهای خدوم امنیتی و انتظامی از طریق انتشار متن‌ها و تصاویر و استوری‌های تاسف‌آور بزنند؟! در کنار ادامه رسیدگی به اصل این اتفاق در برخی مدارس با تاکید مسئولان ارشد نظام و پیگیری‌های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی برای برخورد با دست‌اندرکاران این حوادث، آنچه در بررسی‌ها مورد تاکید قرار گرفت این بود که بخش زیادی از دانش‌آموزانی که در این مدت دچار علائم مسمومیت و بدحالی شده بودند، اساساً در معرض هیچ‌گونه عامل بیرونی و محرک محیطی قرار نداشتند و در موارد متعددی، آنچه باعث ایجاد حالتی شبیه به مسمومیت در آنها شده بود، بیشتر از آنکه یک عامل جسمی باشد، ناشی از بار روانی سنگین ایجاد شده بود.

به افشاگران فسادها در طرح «سوت‌زنی» حق‌الکشف داده می‌شود
ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مجلس این روزها طرحی را تحت عنوان سوت زنی در دستور کار خود دارد؛ به این معنا که به دنبال حمایت از افشاکنندگان فساد است. از این به بعد هر که فساد را ببیند و اعلام کند، هم درصدی از اعلام فساد به عنوان حق الکشف به آنان تعلق می گیرد و هم امنیت خود و خانواده اش را در بر می گیرد.

ورود پیکان و پراید به کیش در تعطیلات نوروز ممنوع است
مسیح‌اله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش در گفت ‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به تغییر سبک سفر و حضور افراد مختلف در کیش می گوید: «وقتی افرادی با رختخواب و غذا و خودروی شخصی وارد جزیره کیش می‌شوند، برای اقتصاد و چهره کیش مناسب نیست. متاسفانه مدتی است این نوع سفرها به کیش افزایش یافته و مسئولان کیش در ایام تعطیلات نوروز برای کاهش این سفرها، محدودیت‌هایی را برای ورود خودرو در نظر گرفته‌اند.» او ادامه می‌دهد: «در ایام نوروز، ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس، تاکسی، خودروهای ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام شده است. البته کامیون‌های حمل سوخت و مواد اضطراری می‌توانند با ارائه مجوزهای رسمی و از طریق بندرگاه‌های اعلام شده خود را به کیش برسانند. همچنین در نوروز ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز ورود خودروهای مستعمل بالاخص پراید و پیکان به کیش ممنوع خواهد بود و اجازه ورود نخواهند داشت؛ علت این ممانعت به دلیل نبود نمایندگی و تامین قطعات است، چون اگر مشکل و نقص فنی برای خودرو پیش بیاید، نمایندگی برای این خودروها در کیش وجود ندارد‌ و مکانیک‌های جزیره واقف به این خودروها نیستند.»

کسری نوری آزاد شد
شرق: کسری نوری فعال سیاسی و درویش زندانی پس از پنج سال از زندان عا‌دل‌آباد شیراز آزاد شد.

پوشش «افسران زن روسی» در رزمایش کمربند دریایی ایران، چین و روسیه 
تسنیم عکسی از پوشش یک افسر زن روسی را در نشست خبری رزمایش کمربند دریایی ایران چین و روسیه که در منطقه سوم دریایی نداجا کنارک، برگزار شد، منتشر کرد.

علی مطهری: اگر درباره «حجاب» رفراندوم برگزار شود، حجاب رای می‌آورد، مطمئنم/احمد خاتمی: به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده/کیهان: دانش‌آموزان مسموم نشدند بلکه حالتی از مسمومیت به آنها دست داد

علی مطهری: اگر درباره «حجاب» رفراندوم برگزار شود، حجاب رای می‌آورد، مطمئنم/احمد خاتمی: به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده/کیهان: دانش‌آموزان مسموم نشدند بلکه حالتی از مسمومیت به آنها دست داد

دستگیری دو عضو شورای‌شهر شهرقدس
یک منبع آگاه از دستگیری دو عضو شورای شهر قدس خبر داد. بر اساس این گزارش، تعداد دیگری از مرتبطان پرونده فساد شهرداری شهر قدس به اتهام ارتشاء با حکم مقام قضائی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده اند./مهر

میرسلیم: پرویز پرستویی را نمی‌شناسم
در هفته گذشته، مصاحبه مصطفی میرسلیم با شبکه اینترنتی دانشگاه تهران بسیار مورد توجه قرار گرفت، به ویژه آن بخش از حرف‌های میرسلیم که درباره اینستاگرام بود و او گفت: «من ۱۰۰ درصد فیلترینگ اینستاگرام را تایید می‌کنم؛ اینستاگرام فاجعه است. بدترین شبکه در دنیاست. من کاری به نظر مردم ندارم»! اما در آخرهای این مصاحبه یک ساعت و چهل و دو دقیقه‌ای اتفاقی دیگر رخ داده که می‌توان گفت هولناک است. تصاویری روی صفحه نمایش قرار گرفته و مجری از میرسلیم می‌خواهد، نظرش را درباره آن اشخاص یا تصویر مربوطه بگوید، وقتی تصویر پرویز پرستویی را نشان می‌دهند، میرسلیم ادعا می‌کند که نمی‌شناسم! مجری از اینکه ایشان وزیر ارشاد بوده تعجب کرده و یادآوری می‌کند که ایشون پرویز پرستویی، آزانس شیشه‌ای اس.ت باز میرسلیم تکرار می‌کند که نمی‌شناسم، بعد هم می‌گوید از این هنرپیشه‌ها اینقدر زیاد بوده، اون موقع که اصلا ایشون مطرح نبوده و ... .

واکنش خزعلی به گزارش‌های خرید خانه پسرش در کانادا
آخرین خبر ـ خزعلی گفت: این‌ها پروژه‌های دشمن است تا ما را از انجام کارها باز بدارد. انسیه خزعلی گزارش‌ها درباره خرید خانه توسط پسرش در کانادا و و مدیریت یک شرکت خدمات وی‌پی‌ان را «پروژه دشمن» خواند و گفت: «دشمن می‌خواهد ما را از کار باز بدارد و نگذارد کارهای مفید دولت دیده شود.» او افزود از کسانی که چنین گزارش‌هایی را منتشر کردند، در دادگاه شکایت کرده است.

احمد خاتمی: به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم، عالمان دین را با ساده‌زیستی و تحمل سختی‌ها می‌شناسند و برای مردم قابل تحمل نیست که یک عالم دین، کاخ بسازد، گفت:‌ برخی می‌گویند روحانیت نفوذش را از دست داده اما به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده است.

صدیقی: کسانی که غیرت دینی دارند، نباید در برابر کشف حجاب‌ها ساکت باشند
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران تقوای الهی را ترک محرمات دانست و افزود: این مهم بدون ولایت معنا ندارد. امروز کسانی که غیرت دینی دارند، نباید در برابر کشف حجاب‌ها ساکت باشند، نباید در برابر ظلم صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشند، کسانی که در برابر این اعمال سکوت می‌کنند، مرزبان دین نیستند و اگر نماز شب هم بخوانند سکولار در عمل هستند.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال: تیم فنی آژانس انرژی اتمی در روز‌های آینده به ایران سفر می‌کند
خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال از احتمال سفر تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روز‌های آینده، در چارچوب توافق اخیر ایران و آژانس اتمی خبر داد. لارنس نورمن، روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من دریافته‌ام که تیم فنی آژانس آخر هفته راهی تهران خواهد شد. هفته آینده تصویر روشن‌تری درباره روند اجرای توافقات با ایران حاصل خواهد شد. در همین پیوند «اشتفنی لیختن‌اشتاین» خبرنگار اتریشی نیز که در حوزه مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی فعالیت می‌کند، با انتشار پیامی در توئیتر، این خبر را تایید کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران هفته پیش، در پی سفر دو روزه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران توافقاتی را در خصوص حل‌وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد، فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن قرار شد در جلسات فنی بین دو طرف مورد توافق قرار می‌گیرد. /ایرنا


سپیده قلیان چند ساعت پس از آزادی، دوباره بازداشت شد
سپیده قلیان در مسیر بازگشت دوباره بازداشت شد. سپیده قلیان، فعال مدنی که روز گذشته از زندان آزاد شده بود، در مسیر بازگشت به خانه و در جاده قم به اراک دوباره بازداشت شد. /دیده بان ایران

سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی بزرگترین تهدید است، نه ایران، روسیه و چین
"راجر مارشال" سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی به کمیته بودجه سنای آمریکا گفت: اغلب از من پرسیده می‌شود، بزرگترین تهدیدی که کشورما با آن روبه‌روست چیست و من می‌گویم این تهدید از سوی ایران، روسیه، چین و کره شمالی نیست. وی تصریح کرد: این تهدید همچنین برگرفته از تغییر آب و هوا نیست. بزرگترین تهدید بلند مدت که آمریکا با آن روبه‌روست، بدهی ملی ۳۱ تریلیون دلاری دولت ماست که همچنان در حال رشد است. مارشال به کمیته بودجه سنای آمریکا گفت: جو بایدن بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا در ۲۰ ماه اول ریاست جمهوری خود هزینه کرده است. وی ادامه داد: در مدیریت بایدن، قیمت انرژی بیش از ۳۷ درصد افزایش، انرژی گرمایشی مسکونی بیش از ۵۲ درصد، برق بیش از ۲۳ درصد، بنزین بیش از ۴۵ درصد و مواد غذایی بیش از ۱۹ درصد افزایش یافته است. در عین حال، درآمد‌های واقعی در امریکا با تورم همگام نیست. /ایرنا


کیهان خطاب به روزنامه اصلاح‌طلب؛ افتخار عبرت‌انگیز برجام را برای خودتان نگه دارید
روزنامه کیهان نوشت: روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد. این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم. مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که اولا؛ مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشور‌هایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌ تنها واسطه آن. ثانیا؛ برجام توافق ایران با ۵+۱ بود و توافق اخیر، صرفا میان دو کشور ایران و عربستان. ثالثا؛ برجام، واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود، در حالی که در توافق اخیر همچون معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است. رابعا؛ در برجام، مکانیزم ماشه‌ای در خدمت آمریکا تعبیه شده تا منافع حداکثری آمریکا را یکطرفه تامین کند و به عنوان یک شمشیر تهدید غرب، بالای سر توافق باشد و حال آنکه توافق اخیر قرار است متقابل و متوازن اجرا شود؛ بنابراین، باید به نشریات زنجیره‌ای مانند آفتاب یزد (و هم‌میهن و دیگران که دم از برجام چینی و... می‌زنند) گفت افتخار (!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشور‌ها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.


جزییاتی از توافق ایران و عربستان و نقش بن‌سلمان در آن
یک منبع سعودی به جزئیات جدیدی از توافق ایران و عربستان و گفت‌وگو‌های رئیس جمهور چین با ولیعهد سعودی در این راستا پرداخت. به گزارش روسیا الیوم، یک مسئول سعودی اعلام کرد که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اواخر سال گذشته پیشنهاد میانجیگری میان تهران و ریاض را به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی داد و همین امر منجر به توافق شد. این مسئول که خواستار فاش نشدن نامش شده است، تاکید کرد: مذاکرات اولیه میان شی جین پینگ و محمد بن سلمان طی دیدار‌هایی دوجانبه در نشست ریاض در دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد. وی گفت رئیس جمهور چین پیشنهاد داد که پکن تمایل دارد، پلی بین تهران و ریاض باشد و ولیعهد عربستان از این امر استقبال کرد. این مسئول سعودی خاطرنشان کرد: ریاض معتقد است که پکن در حال حاضر برای گسترش نفوذ خود در خلیج (فارس) وضعیت منحصر به فردی دارد. وی در ادامه گفت که چین اکنون برای ایران شریک اول و یا دوم بین المللی است. به همین دلیل، نفوذ پکن برای این کشور بسیار مهم است و جایگزینی برای آن با چنین اهمیت بالایی ندارد.


رمزگشایی نماینده مجلس از «علت انتخاب شمخانی» برای نهایی کردن توافق با عربستان
رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این که چرا وزیر امور خارجه این مذاکرات را انجام نداد و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این مذاکرات حضور داشت، گفت: عمده مشکلات ما و عربستان در حوزه مسائل امنیتی و چالش‌های امنیتی است و آن‌ها نکاتی را که می‌خواستند با ما گفت‌وگو کنند بیشتر در حوزه مسائل امنیتی بود. تصمیم بر این شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی به این مذاکرات برود. شش دور مذاکرات ما با سعودی‌ها در عراق و عمان توسط وزارت امور خارجه انجام شده و همه پخت و پز قبلی آماده بوده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان، گفت: ایران و عربستان دو کشور بزرگ و اثرگذار خاورمیانه هستند، اختلاف منافع، دیدگاه و ارزشی دارند و فراز و فرود روابط ایران و عربستان هم به دلیل همین اختلافات است. سعودی‌ها بعد از خروج آمریکا از افغانستان و رها کردن اشرف غنی و تحولاتی که در خاورمیانه رخ داده است به این نتیجه رسیدند که آمریکایی‌ها شریک مطمئنی نیستند. در جنگ یمن هم دچار مشکلاتی هستند. ما نیز در جهان اسلام احساس می‌کنیم روابط تیره ما با کشور‌های عربی به نفوذ بیشتر صهیونیست‌ها در منطقه انجامیده است و پروژه ایران هراسی را تکمیل‌تر کرده است. جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان این مطلب افزود: احیای رابطه ما با عربستان در پی احیای رابطه با امارات و کویت اردن و مصر بخشی از سیاستی است که در دولت جدید مدنظر بوده، در دولت‌های قبلی هم برای این تلاش شده بود و الان به نتیجه رسیده است. /عصرایران

ترکیه: نشست چهارجانبه مسکو به تاخیر افتاد 
خبرگزاری رویترز گزارش داد که نشست معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو به تاخیر افتاده است. به گزارش رویترز، یک منبع از وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که نشست معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه که پیشتر قرار بود در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ مارس (۲۴ الی ۲۵ اسفند) برگزار شود تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.
این منبع دلیل به تعویق افتادن این نشست را "دلایل فنی" عنوان کرد.


رحیم‌پور ازغدی: «شستا» باید اتاق شیشه‌ای جامعه باشد 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) باید به مثابه اتاق شیشه‌ای برای آحاد جامعه و کاملا شفاف باشد. حسن رحیم پور ازغدی چهارشنبه شب در آیین پایانی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، افزود: باید مشخص باشد که شستا چقدر درآمد دارد، از چه راهی به دست آورده و در کجا و چقدر و چرا مصرف می‌کند، اگر زیان ده نیز هست باید کاملا شفاف باشد. /خبرآنلاین


ناوشکن غول پیکر چینی در آب‌های ایران
نانینگ ۱۶۲، این ناوشکن تماما چینی برای رزمایشی سه روزه مهمان نیروی دریایی ایران شد. ناوشکنی با ۱۵۶ متر طول و ۱۸ متر عرض که ۲۸۰ خدمه از ارتش خلق چین را بر عرشه دارد. یک کشتی جنگی با ۷۵۰۰ تن وزن. نانینگ با شماره بدنه ۱۶۲ یک ناوشکن رزمی از کلاس ناوشکن‌های Type ۰۵۲ D است. نمونه پیشرفته از ناوشکن‌های ۰۵۲ بی و سی. این تیپ از ناوشکن در سال ۲۰۱۹ ساخته و در سال ۲۰۲۱ به ماموریت اعزام شده است. چین تلاش برای ساخت ناو‌های جنگی را از میانه دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. پروژه‌های اولیه البته برگرفته از مدل‌های روسی بودند که در میانه جنگ سرد، ساختشان به صورت مشترک با شوری در دستور کار بود. پروژه‌های که البته خیلی به موفقیت نرسیدند، اما از دهه ۸۰ چینی‌ها کم کم به توانایی ساخت شناور‌های جنگی رسید و حالا صنعت بومی کشتی سازی جنگی این کشور از مدرن‌ترین‌ها در دنیاست.


علی مطهری: اگر درباره «حجاب» رفراندوم برگزار شود، حجاب رای می‌آورد، مطمئنم
علی مطهری در گفت‌وگویی به مساله حجاب هم اشاره کرد و گفت: اکثریت قاطع مردم اصل حجاب را قبول دارند. اگر در مورد حجاب رفراندوم برگزار شود حجاب رای می‌آورد، مطمئنم. نماینده ادوار مجلس به شبکه اینترنتی دانشگاه تهران گفت: اینکه بگوییم حجاب آزاد است و هر طوری می‌خواهید بیرون بیایید نمی‌شود. آن مقداری که مردم به طور نسبی رعایت می‌کردند کافی بود، حالا در بین ۵۰۰ خانم گاهی یک نفر روسری اش می‌افتاد، خب باید از کنار این جور چیز‌ها بگذرند. بازداشت خانم‌ها کار اشتباهی است، اصلا این نوع نظارت کار غلطی است. اینکه خانمی را بازداشت کنند، به نظر من کار درستی نیست. /جماران

هدف عربستان در افق ۲۰۳۰: می‌خواهیم حتی به قیمت نفت نگاه نکنیم
محمد آل جدعان، وزیر دارایی عربستان سعودی، در کنفرانس بخش مالی در ریاض، اعلام کرد، هدف ما این است که در مدت منتهی به سال ۲۰۳۰، حتی به قیمت نفت نگاه نکنیم. در حال حاضر، عربستان سعودی فاصله زیادی تا دست یافتن به این هدف دارد، زیرا نفت همچنان بخش عمده‌ای از درآمد دولت را فراهم می‌کند و تا حدود زیادی، دیکته کننده عملکرد اقتصاد است. اما از زمانی که عربستان سعودی نقشه راه خود به نام "افق ۲۰۳۰" را برای متنوع کردن اقتصاد رونمایی کرده است، درآمد غیر نفتی که پیش از این تنها حدود ۱۰ درصد از هزینه‌های بودجه را پوشش می‌داد، به بیش از یک سوم رسیده است. این به معنای آن است که وابستگی عربستان سعودی به درآمدهای نفتی، بسیار کمتر شده و به مرور زمان بسیار کمتر خواهد شد.

فرزین به همراه شمخانی به امارات رفت
محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز به همراه شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات پولی، بانکی و ارزی تهران را به مقصد ابوظبی ترک کرد. دستیار وزیر امور خارجه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس و رئیس سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات نیز در این سفر حضور دارند. /تسنیم

واکنش وزارت اقتصاد به پیش‌بینی تورم فزاینده در سال ۱۴۰۲
وزارت اقتصاد در پاسخ به مطلبی در رسانه‌ها که پیش‌بینی تورم‌های بالا در سال آینده توضیح داد: پیش‌بینی نرخ تورم بالا در سال آینده، اگر به مفهوم یک اصطلاح فنی اقتصادی باشد که تحلیل خاص خود را دارد، اما اگر به معنای این باشد که شاخص‌های اقتصادی به سمت تورم فزاینده پیش می‌رود، درست نیست. در ادبیات اقتصادی، نرخ تورم دو رقمی نرخ تورم بالایی است. تورم پایین به سطوح تورم کمتر از ۱۰ درصد گفته می‌شود. در ادبیات امروز و در واقع پس از دهه ۱۹۸۰ منظور از تورم پایین، تورم‌های کمتر از ۵ درصد است و قاعدتاً زمانی که یک اقتصاددان از تورم‌ بالا سخن می‌گوید، کاملاً یک بحث فنی است و ناظر به افزایش تورم در سال آینده نخواهد بود.

نماینده مجلس: با مُهر استاندارد کالای ما کیفیت جهانی پیدا نمی‌کند
لطف الله سیاه کلی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار، گفت: تناسب عرضه و تقاضا موجب کنترل بازار می‌شود. باید اجازه واردات محدود در حوزه لوازم خانگی داده شود، زیرا در صورتی که واردات لوازم خانگی را کامل قطع کنیم، حتی اگر تولید داخل، نیاز بازار را هم تامین کند، باز نیز ممکن است در کیفیت با مشکلاتی روبه رو شویم. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مُهر استاندارد کالای ما کیفیت جهانی پیدا نمی‌کند، افزود:اگر به دنبال پیشرفت کشور و ارتقای کیفیت تولید هستیم باید به دنبال صادرات باشیم و هر تولیدکننده ملزم شود که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تولید خود را صادر کند. وی اضافه کرد: برای تنظیم بازار داخل باید به ازای ۲۰ درصد صادرات، ۲۰ درصد واردات داشته باشیم؛ با تحقق این مهم از یک سو تولیدکننده ناچار است برای رقابت در بازار‌های جهانی کیفیت را ارتقا دهد و از سوی دیگر به دلیل واردات قیمت‌ها نیز منطقی و بازار تنظیم می‌شود.

عبدالملکی: مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاران می شود
عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: تا سال آینده، بیمه و بانک آف شور و بورس بین الملل راه اندازی خواهد شد. ایجاد مناطق آزاد جدید صرفا مناطق آزاد مشترک با کشورهای دیگر خواهد بود. در این راستا با شانزده کشور مانند ترکیه رایزنی شده است. این امر باعث تسهیل‌گری برای سرمایه گذاران خواهد شد و یک جهشی در تعاملات تجاری رقم خواهد خورد. وی افزود: مناطق آزاد به بهشت سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد و تمامی مسئولان دیربط در این راستا تلاش می کنند.

ماجرای عجیب اقساط ۱۸ میلیونی مسکن ملی
فرهاد بیضایی کارشناس و تحلیلگر بازار و اقتصاد مسکن در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع عدم بیان واقعیت میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن از سوی دولت به مردم گفت: واقعیت این است که تا پیش از این مردم گمان می کردند قرار است تسهیلات ۷ یا ۹ میلیون تومانی بپردازند اما با احتساب سود دوران مشارکت این رقم ها به ۱۵ و ۱۸ میلیون تومان افزایش می یابد؛ ضمن اینکه بعید به نظر می رسد نظام بانکی کشور در شرایط تورمی در این موضوع با دولت همراهی کند. وی در این باره خاطرنشان کرد: قطع به یقین اشتباه محاسباتی در اقساط مسکن ملی را می توان ناشی از ناآگاهی برنامه ریزان حوزه مسکن دانست؛ اما ناآگاهی برنامه ریزان حوزه مسکن به این معنا نیست که شبکه بانکی نسبت به این موضوع آگاه نبوده چرا که برای شبکه بانکی کاملا مشخص است که در دوران مشارکت چه اتفاقی می افتد. وی افزود: به این دلیل که مدیران بانک مرکزی به دولت پیشنهاد دادند اقساط تسهیلات بدون سود دوران مشارکت بین ۷ تا ۹ میلیون تومان می شود در حالی که اینگونه نمی ماند به این دلیل که اصل مساله وتغییراتی که در اقساط به وجود می آید و مسائلی که برای این نوع تسهیلات اتفاق می افتد در دوران مشارکت تحت اتفاقات مختلفی تغییر می کند؛ یعنی مسائل اصلی که روی میزان اقساط تسهیلات تاثیر گذار است تاثیر خود را در همین دوره مشارکت نشان می دهد.

احتمال اولین عرضه خودروهای وارداتی از شنبه
قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: تصمیم وزارت صمت این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از شروع سال جدید؛ یعنی در چند روز آینده و احتمالا از شنبه هفته آینده انجام شود. وی افزود: خودروهای قطعی عبارت است از دو مدل چانگان CS۳۵ و CS۳۵ پلاس و به احتمال زیاد هیوندای النترا هم عرضه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۸۳
انتشار یافته: ۹۵
جهانگیری: همه آن‌هایی که می‌گفتند تحریم نعمت است باید بیایند جواب بدهند) جواب !!! اونا فقط دستور میدن
جناب مطهری اگر انقدر از نتیجه همه پرسی مطمئنی معطل چی هستی؟ بسم‌الله .
هفتادو هفت سالمه
یاد ندارم بعد از انقلاب
مردم شب عیدی اینهمه در مضیقه و مشقت و فشار بوده باشند
رئیسی روی همه اسلاف خود را سفید کرد
گویی کمر به نابودی قشر ضعیف بسته باشد
مخصوصا رئیس برنامه و بودجه
که اصلا در ایران زندگی نمی کنند
با عرض سلام خدمت جناب آقای ابوالفضل ابوترابی
از سیسمونی گیت ( قالیباف ) خبر دارید ؟
نظام بانکی ای که وام ودیعه مسکن می دهد در واقع در جهت جلوگیری از خانه دار شدن هموطنان از طریق بدهکار کردن مستاجران حرکت می کند لذا نباید ساده لوحانه توقع داشت همین عوامل در جهت خانه دار کردن همان جمعیت وامدار قدم سازنده ای بردارند
خبرگزاری تسنیم عکسی از پوشش یک افسر زن روسی منتشر کرد) تسنیم بهتره دنبال این باشه که چرا ایران سهم عمده ای از بازار نفت و گاز خود را به روس واگذار کرده این حاشیه ها کمکی به رفع مشکل مردم نمی کنه
به افشاگران فسادها در طرح «سوت‌زنی» حق‌الکشف داده می‌شود

بودجه رتبه بندی معلمان به جای آنکه در تابستان (با دلار 30 تومان) به معلمان پرداخت شود صرف طرح مردمی سازی یارانه ها شد و با کلی انحراف از اصل موضوع و دنبال نخود سیاه فرستادن معلمان هنوز هم در پیچ و خم کاغذ بازی مانده.

این یک فساد در دستگاه برنامه و بودجه
مطهری جان بزرگترین مشکل کسانی که در این کشور پست و مقام داشته و دارند،دور بودن از افکار و خواسته های احاد مردم جامعه است.شما که اینقدر به فکرتان ایمان دارید،تقلا کنید که همچین رفراندومی برگزار شود!
اقتصاد دان : قطع به یقین اشتباه محاسباتی در اقساط مسکن ملی را می توان نانشی از عدم آگاهی برنامه ریزان حوزه مسکن دانست) بیاد جزوه هزار برگی حل مشکلات اقتصادی ارائه شده توسط رییسی در جریان مناظرات انتخاباتی و ادعاهای خاندوزی اقتصاد و بذرپاش مسکن و شهرسازی و کاظمی برنامه بودجه و یک میلیون مسکن در سال
فری عباسی اصولا شماها مسئولیت میگیرید و حقوق های کلان میگیرید که بشارت اینده سختتری به مردم بدهید؟این مبارزه شماها تاکنون اندک سودی برای کشور داشته؟اصولا مبارزه با کی و برای چی؟
مطهری مردم لازم نیست برای لباس پوشیدن از شما اجازه بگیرند
منتظر چه هستید رفراندم بزارید این گوی این میدان
به افشاگران فسادها در طرح «سوت‌زنی» حق‌الکشف داده می‌شود

بانک آینده با ساخت و پاخت با شرکت های زیر مجموعه خود
صدها هزار میلیارد تومان پول را صرف ساختن ایران مالی کرد که غیر از تبلیغ مصرف گرایی و تجمل در دوران تحریم هیچ سودی برای مردمی که اکثر آنها توانایی خرید 1 کیلو گوشت ندارند
نداشت. این در حالی است که این بانک به سبب ورشکستگی و خلق نقدینگی تورم را به مردم تحمیل نموده و بانک مرکزی به سبب درهم تنیده بودن فعالیت بانک ها در ایران از اعلام ورشکستگی این بانک خوداری نموده و با آن همراه شده.
وزارت اقتصاد رییسی : قاعدتاً زمانی که یک اقتصاددان از تورم‌ بالا سخن می‌گوید کاملاً یک بحث فنی است و ناظر به افزایش تورم در سال آینده نخواهد بود.) فنی یا غیر فنی اصل قضیه این است با این سکانداری شما اقتصاد همچنان ضربه فنی است و پشت مردم به خاطر ضعف دولت به خاک رسیده است
علی مطهری: اگر درباره «حجاب» رفراندوم برگزار شود، حجاب رای می‌آورد، مطمئنم) اولا که تا حجاب تعریف نشه رفراندم معنی نداره ثانیا فقط شما از این مطمئن باش که کلمه رفراندم باعث کهیر زدن اصحاب قدرت میشه
حجاب اجباری نه !
باز یک توافقی داره انجام میشه دلسوزان سر و کله شون پیدا شد. بابا بیخیال شید دیگه. پدر مردم دراومده. یکی پیدا نمیشه اینا رو ساکت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به افشاگران فسادها در طرح «سوت‌زنی» حق‌الکشف داده می‌شود
مثل اینستکه ماهی در آب
دنبال آب بگرده
دست از این شعارها و لاف زدن ها ی بی حاصل بردارید
در صادرات و واردات گوشت . میوه. برنج موز. خودرو. زعفران. پسته. نهاد ه دامی. روغن. چوب بستنی
در سرهم بندی خودرو و عرضه آن در بورس با 6 برابر قیمت تمام شده
در پستوی هر شعبه بانکی
در راهروهای هر شهرداری
در ستاد ها و نهادهای که به هیچ کس پاسخگو نیستند
بگرد
صدیقی: کسانی که غیرت دینی دارند نباید در برابر کشف حجاب‌ها ساکت باشند) اونایی که غیرت دینی و بخصوض شیعی دارند نباید در مقابل ظلم ساکت باشند !!! این خیلی مهمتر از ان است چون در قران دهها بار به فرعون و نمرود و ...... تاخته است و سیدالشهدا و امیرالمومنین (ع) حاضر نشدند بخاطر قدرت وجدان خود را از دست بدهند
مطهری می گوید همه مردم حجاب را قبول دارند بیا اگر راست مي گی ی رفراندوم در این زمینه برگزار کن
چرخش کشورهای عربی به سمت ایران
زمینه و مقدمات لازم برای حمله پیش دستانه اسرائیل
به ایران را فراهم نموده.
میرسلیم: پرویز پرستویی را نمی‌شناسم) ما هم میگیم دیگه ذهن ایشون کشش کار و تشخیص خوب از بد را نداره !! بازنشستش کنید الان حتی نمی دونه پسرش عفو رهبری خورده یا نه !!!
بله اقای مطهری
با منطق شما از همین الان حجاب با 98% ارا از صندوق پیروز بیرون می اید
پس بار سنگین روانی بوده است!
آقای مطهری بسم اله شروع کنید ما آماده رفراندوم هستیم در ضمن از کجا نظر مردم را از پیش میدانید ؟؟
تابناک از بابتی از سایت شما تشکر می کنم. چرا؟ چون پراکنده گویی و خودشیفتگی و سخنان سخیف و غیر مستدل برخی از این آقایان را که ظاهراً در جهان دیگری زیست می کنند و با واقعیات چندان مانوس نیستند یا خودآگاهانه خود را به کوچه ای دیگر زده اند،، یکجا با خوانندگان خود به اشتراک گذاشته اید. ممنون.
حجاب قطعا طرفدارانی دارد که اهم آنها به سه گروه تقسیم میشوند گروه نخست افراد متدین سنتی ، خود طرفدار حجاب هستند و آنرا رعایت میکنند و بدیگران هم کاری ندارند و میگویند هر کسی را به قبر خویش میگذارند / گروه دوم افراد انقلابی و متدین که خود را در باب بی حجابی مسئول میدانند / اما یک گروه مهم دیگر نیز بسیار شدید طرفدار ححاب هستند و آن مافیای واردات لوازم آرایشی است چرا که در نبود روسری و نمایان شدن موهای بانوان قطعا حجم استفاده از لوازم آرایش بسیار کاهش خواهد یافت .....
مساله حجاب نیست. اجبار حجاب و هزار اجبار دیگر است.
انشاالله که از دلها نیافتید
جناب شریعتمداری
آیا از تیراژ و فروش کیهان در دم عید امسال راضی هستید ؟
خوب رفراندوم رو برگزار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
یک راه دیگه هم اینه که حجاب رو آزاد کنند و بعد مشاهده کنند که چند نفر حجاب رو رعایت خواهند کرد
اینم خودش یه جور رفراندومه جلوی چشم همه
آقای مطهری که این قدر از طرفداران بیشمار حجاب مطمئن هستید. حجاب را آزاد کنید.
به نظر وقت سر زیر برف کردن ها گذشته....
۔ عدم رجوع به رای عمومی اینگونه توضیح داده میشود بعلت شرعی بودن ان است۔ ما در جامعه با قانون کار میکنیم ۔شرع در قانون ما منعکس است۔ حجاب درکل کشور بالاتر از شصت در صد رای خواهد اورد۔ممکن است در برخی شهر ها ومناطق بازنده باشد ولی در کل کشور بابیش از شصت درصد برنده است۔موضوعات دیگری هم مطرح است۔فزض کنیم روسری را برداریم۔مینی ژوپ ازاد است ؟ واین روند تا کجا باید ادامه کند۔ ضد انقلاب در مورد خانم ها روسری را برای منظورهای دیگر علم کرده است۔برای تحمیل خود توسط بانوان بر کشور ودریافت مساعدت هائی از بیگانه ۔از زمانی که به خانم شیرین عبادی جایزه نوبل دادند وان هم جایزه صلح برای این بود که توسط بانوان مسئله سازی کنند۔من مطمئنم که من که هرروزه سرم در اخبار و کتاب است خانم عبادی را نمیشناختم تا زمانیکه جایزه نوبل دریافت کرد۔ چه کسی میشناخت۔ممکن است کمتر ازیک در صد جمعیت خاص وهمکار ۔ خانم ها در ایران چیزی از ازادی کم ندارند۔اگر نتیجه ازادی رای مردم است حجاب راباید بپذریم۔قانون همبشه در جهت ما نیست۔۔اگر کسری هست عمومی است۔ان کسری وبیشتر از انرا قبل از انقلاب هم داشتیم۔جوامع هموارره کسری هائی دارند۔ امریکائی ها دارند ۔اروپائیان دارند و۔۔۔۔کله فعالیتهای قانونگزاری وحکومتی برای تصحیحات است۔ برخی ازادی ها بدون داشتن بنیاد اقتصادی محکم واموزش صحیح سقوط است۔همانگونه که جوامع غربی در حال سقوط اند۔سقوط یک شبه مانند زلزله نیست۔سقوط یک جامعه تدریجی است۔اگر قرار بر تصحیح امور است نیاز به این حرکات نیست۔مشکل ما در مجلس شورای اسلامی است۔در نحوه گزینش ها وانتخابات نمایندگان است۔روسری غلط نیست۔گزینش نمایندگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی غلط است و باید تصحیح شود۔غلط بودن به افراد دست اندر کار نیست۔همه شورای نگهبان افراد مقبولی هستند ولی نوع اختیارات داده شده وانتخابات غلط است۔مشکلات در مجلس باید حل شود نه در خیابان۔
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
حاجی، اون فیلتر شکن هم ممنوعه. نمیشه هرچی رو که دلت بخواد توجیه کنی مثل همه مقامات که تویتچی هستند. ولی توییتر فیلتره. شما هم با پرچم ایران بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
فیلتر شکن نه شرعی ست نه قانونی مستر همه چیز دان ! پس چرا استفاده میکنی؟ جمع کنید بابا بساط تون رو . انگار تا !آزادی پوشش بشه ملت می‌خوان لخت شن
اگر در مورد نوع حجاب رفراندوم آزاد و سالم برگزار شود ؛ قطعا بی حجابی با رای بالایی انتخاب میشود و رای می آورد .
آره حتما، پس چرا در برگزاری رفراندوم تعلل میکنید
آقای خاتمی !
به صراحت نگو

واقعیت چیز دیگری است
یه ترقه بغل این فریدون عباسی ترکید یه عمر خودش و اطرافیانش بیمه شدند و برخوردار از مزایا
این آقای صدیقی ترویج خشونت می کند وموجب ایجاد آشوب در کشور میشود اینگونه افرادباید محدود شوند
در مورد فرمایش آقای سید احمد خاتمی نخست باید دید مقصود ایشان از روحانیت چه افرادی هستند ؟ علامه سید کمال حیدری ، آیت الله جوادی آملی و حجج السلام نقویان و زائری منظورشان است یا افرادی در تیپ و قامت خودشان ؟ روحانیون دارای مسئولیت از ائمه جماعات گرفته تا وکیل و وزیر ممکن است بر حسب موقعیت و پست و مقام در چشم مردم دیده بشوند اما آنچه که در جامعه امروز دیده میشود روحانیون گروه دوم سالهاست که از قلب مردم پر کشیده اند ......
علی مطهری
حجاب کشف شد و رفت پی کارش .
کجای کاری تو ؟
آقای مطهری !
به نظر بنده بی حجابی با ۹۰ ٪ در مقابل حجاب با ۱۰ ٪ نتیجه رفراندوم خواهد بود
خوب بسم الله رفراندوم برگزار کنید.
در مورد خیلی چیزها برگزار کنید
علی مطهری توی فضا سیر میکنه و از واقعیات موجود جامعه هیچ خبری نداره
به مطهری بگید پاشه از خونه اش بیاد بیرون و یه قدمی توی شهر و کوچه و خیابون بزنه تا نتیجه واقعی رفراندوم براش مشخص شه
خوشبحال مطهری که از هیچی خبر نداره
فکر کنم علی مطهری دنبال پست و سمت و مقام میگرده
اندر حكايت علم بهتر است يا ثروت ؟!!!
-----------------
سخنان جناب عباسي ما را به ياد انشاهاي قديم مي اندازد ، مثل موضوع « علم بهتر است يا ثروت » ! كه مسلماً همه در خواندن آن انشا داد سخن مي دادند كه : البته واضح و مسلم است كه علم از ثروت بهتر است به اين دليل و آن دليل » و چه با آب و تاب در اندر حكايت بهتر بودن علم و بدتر بودن ثروت سخن سرايي مي شد ! و چه كسي مي توانست بگويد و يا بنويسد كه ثروت از علم بهتر است ؟ كسي اين را مي نوشت ؟ حاشا و كلا ! اما از خدا پنهان نيست از شما هم پنهان نباشد كه در موارد بسيار آنچه در كلاس بر زبان مي آورديم با آنچه در دل داشتيم توفير زياد داشت ! ... به عبارت ديگر آن جملات كه با صداي غرّا در كلاس مي خوانديم ، دكلمه وار ، خيلي هم قبول نداشتيم و فقط براي آنكه بگوييم : ما هم انشا نوشتيم و خوانديم و نمره اي هم گرفتيم گرچه انشاي خودمان به دل خودمان هم برخي موارد نمي چسبيد ! ... انشايي در حد رفع تكليف ... در حد اين كه ماهم انشا داشتيم و بي انشا نبوديم ! ... بله ! نميدانم چرا سخنان مهيج جناب فريدون عباسي مرا به ياد انشاهاي قديم بخصوص انشاي « علم بهتر است يا ثروت » انداخت ! ... شايد برخي هم با سخناني آتشين مي گويند : ما هم هستيم !!
اگر آقای مطهری اینقدر اطمینان دارد یه رفراندوم در باره حجاب برگزار بشه نتیجه اش هرچه باشد قبول همه مردم ایران
کسی با حجاب مشکل نداره که رای بیاره یا رای نیاره.. مشکل حجاب اجباری است مگر بی حجاب ها اجباری برای بی حجاب شدن با حجاب ها دارند
رفراندوم در مورد اجباری بودن حجاب یا اجباری نبودن آن برگزار کنید در رفراندوم در موردی اینکه حجاب را قبول داری یا نه
مسیح‌اله صفا رییس جامعه هتلداران کیش: پیکان و پراید ورود ممنوع به کیش
عبدالملکی: مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاران می شود
داداشها پس کحا می شود بهشت برای سایرطبقات؟
ما که داریم می ریم که منفی ۶۰ را هم رد کنیم نکنه دارین جهنم رو برامون آماده میکنین
اي كاش روزي امثال صديقي و خاتمي واقعيات جامعه زخم خورده را درك ميكردند و اندكي بدون خدم و محافظ در جامعه رفت و امد داشتند تا ميفهميدند واقعيات با تصورات ه ذهني ايشان زمين تا اسمان فرق دارد ،
اقاي مطهري در هيچ زمينه اي رفراندوم برگزار نميشود و نظر مردم پشيزي ارزش ندارد ، اين را اويزه گوش كنيد !
احمد خاتمي : « به صراحت مي گويم كه روحانيت از چشم نيفتاده » !
-----------------------------
خدا را شكر ! همين طور هم هست ! روحانيت ما قرن ها چشم و چراغ مردم بوده اند ، تاريخ چند قرن گذشته گواه هست !.. جناب لئون تولستوي از نويسندگان بزرگ روس كه شهرت جهاني دارد و خدا عالمه كه كتاب هاي او به چند زبان در دنيا ترجمه شده است ، جمله اي دارد كه مي گويد :
« وقتي وارد مجلسي مي شوي ، لباس هايت معرّف توست ، اما وقتي خارج مي شوي افكار تو » !!
اما به نظر مي آيد كه روحانيون ما چه در قوه مجريه ، چه در قوه مقننه و چه در قوه قضاييه و چه در مسند و جايگاه
ائمه جمعه و چه در منابر و تكايا ، و چه روحانيون ديگر در ساير ممالك ،از اين قاعده تولستويي استثنا باشند به اين معني كه بايد ملتفت باشند كه هم سخنان شان معرّف آنان است و هم لباس شان ! آن هم در دنياي كنوني كه گفته اند فقط چند دقيقه ناقابل فرصت لازم است كه خبري از اين ور دنيا به آن ور دنيا برسد !! و نيز در دنيايي كه در شمال كره زمين به فرض مسابقه فوتبالي در جريان است و ديگران در جنوب و شرق و غرب كره ارض در حال تماشاي آن هستند همزمان با استاديوم !! ..اما رئيس جمهور مثلاً الجزاير اين گونه نيست -- ،به عنوان مثال عرض مي كنم يا رئيس جمهور مكزيك ويا هر رييس جمهور يا دولتمرد از ممالك ديگري -- ، وقتي مثلاً در مجمع عمومي سازمان ملل ، سخنراني مي كند ، فقط به سخنانش توجه مي شود ، نه به لباس هايش ، چراكه لباس هاي او براي تمام مردم دنيا عادي و معمولي است و كسي به آن توجه نمي كند !! چون آن لباس كه متشكل است از كت و شلوار و كراوات آن قدر براي جهانيان تكراري است كه توجه كسي را به خود جلب نمي كند ! ... اصلاً كسي نمي بيند ! حتي دولتمردان ممالك عرب ، كه لباس هايشان براي جهانيان لباس ملي است نه لباس « مكتبي و ديني شان » عرض كردم روحانيون از اين قاعده مستثني هستند ، چرا كه هم به سخنان شان توجه مي شود هم به لباس شان !! ... البته روحانيت ما حتماً به اين نكته توجه دارد و خدا را شكر كه بنا به گفته جناب احمد خاتمي روحانيت ما از چشم نيفتاده است !... بلكه خدا را صد كرور شكر !
خانم خزعلی خرید خانه را تکذیب نکرده گفته از انتشار دهندگان خبر شکایت می کند
آقایان خاتمی و مطهری شما که ایقد مطمئن هستین چرا از رفراندوم میترسین؟
حالا کیهان چه اصراری دارد تا ثابت کند که مسمومیت دانش آموزان جزئی بوده است؟ ظاهرا آقای حسین شریعتمداری متخصص مسمومیت در اداره پزشکی قانونی بوده و ما خبر نداشتیم
آقای خاتمی مخلص کلام مردم آخوندها را فقط در حوزه کاری خودشان قبول دارند .
کیهان :دانش آموزان مسموم نشدند بلکه حالتی از مسمومیت به آنها دست داده است.

مگر همین روزنامه‌های دولتی در بوق و کرنا نکرده بودند که مسمومیت دانش آموزان کار اسرائیل است.

صدوقی:مردان با غیرت نباید در برابر کشف حجاب ساکت بنشینند.
علما و روحانیون متعهد نباید در مقابل فقر،فساد،اختلاس و ربا ساکت بنشینند.
آقای مطهری شما جرات کن بگو در مورد همین حجاب نظرسنجی کنند
بچه‌های بالا خیلی عجیبند.......
سلام تیتر یک ماه بعد کیهان : عده ای دانش آموز پسر خواب دیده اند که در مدرسه دچار توهم مسمومیت شده اند
فریدون عباسی تو چهار سال توی انرژی اتمی چند صد میلیون تومان فقط صرف خونه های سازمانی که جابجا می شدی کردی . ای کاش این سختی‌ها برای مسئولین هم بود . خانه دولتی ماشین دولتی بادیگارد خدم وحشم برای تو سختی برای مردم.
از نظر آقای شریعتمداری اونایی که در بیمارستان ها بستری هستن هم در اصل مریض نیستن و فقط حالتی از مریضی بهشون دست داده.
ماشالله به این نگاه عمیق به مسایل .
کاش کامنت باز بود آقای عباسی ....
نماینده کدام مردمی ؟ ما قیم نمی‌خواهیم که بجای ما فکر میکنید و تصمیم میگیرید
تابناک! تیترت در باره خبر کیهان در مورد مسمومیت دانش آموزان با متن خبر خیلی تفاوت دارد و به نظر مغرضانه میآید.
سلام هولناک آنجا بود اگر میر سلیم آقای پرستویی را می شناخت چرا که ایشان اصلا نمی‌داند که هنر چیست که هنر مند را بشناسد
خبر نگاران حکومت راحت می روند در کشور های غربی و از تظاهرات و برخورد پلیس فیلم و گزارش می گیرند و با مخالفان هم مصاحبه می کنند ، حال در ایران اگر یک خبرنگار خارجی بیاید بین مردم و از آن ها در خصوص موضوعی مثل حجاب سوال بپرسد ، به جرم جاسوسی ( !؟! ) دستگیر می شود .
علی مطهری علم‌غیب هم داشته ما نمیدونستیم!
آقای شریعتمداری حتما کمی از سیاست میدانی و مطمئن باش چین بدون هماهنگی با آمریکا هرگز واسطه آشتی موقت ایران عربستان نمی شود حتما آنها خواب مشترکی برای منطقه دیده آند
سرکارخانم خزعلی میدانید که خریدخانه درکاناداوامریکا وامثالهم برای کسی که بخواهد بسیارساده است گاهاً با ۹۰ درصدوام بانکی وپرداخت فقط ده درصد نقد بااقساط سی ساله صاحبخانه میشوند تنهااینجانب چندایرانی میشناسم که ازخانواده های بادرآمدهای بسیارکم ولی استعدادهای درخشان بدون اینکه نیازبه پول خانواده باشدبه کانادا وآمریکا بابورس دانشکاه های انکشورها رفتندو پزشک ومدیروکارآفرین شده وحتی اکنون هزینه زندگی والدین وبسیاری ازاقوامشان رادرایران بادرآمدفراوانشان ازآنجاتامین میکنند بعضی درآنجاخانه های مجلل خریده اندوبعضی علاقه نداشتندنخریدند حالااگرفرزند شما بااستعداد ونخبه بوده ودرآنجا درآمد مناسب داشته باشدچه عیبی دارداگربخواهد باوام بانکی خانه ای قسطی بخرد ضررش به کسی نمیرسد اینکه اختلاس ورانت نیست حالا ماباید فرمایش شمارباور کنیم یاسند مالکیت رسمی فرزندتان راهرچنداصلاً موضوع مهمی نیست ازنظرشرعی و اخلاقی هم زندگی درهمه جای دنیااگربارعایت اصول درست باشداشکالی ندارد پس علت انکار چیست؟
ماله کشان غرب درباره اظهارات مارشال افاظه ای ندارن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
نه. نداریم.
سوال بعدی؟
تمام مطالب برعکسه. غیراز سخت شدن شرایط
این‌ حسین‌ شریعتمداری‌ با این‌ همه چیزدانی‌ چرا‌ نباید‌ رئیس‌ جمهور‌ بشه‌ تا‌ با سرپنجه‌ تدبیر‌ همه مشکلات‌ مملکت را در طرفت‌ العینی‌ حل کن ‌ ؟
تحریم از این منظر که باعث می شود کشور در زمینه های علمی به بومی سازی برسد و وابسته به کشورهای بیگانه نباشد، نعمت است ولی عملا جنگ تحمیلی اقتصادی همانند جنگ تحمیلی هشت ساله، نقشه شوم آمریکا و غرب بخصوص انگلیسی است که سال ها با مهره وابسته خودشان؛ نفت، گاز، مس، زغال سنگ و ....، این مملکت را با بهایی مفت به تاراج بردند و امروز که می بینند در سایه استقلال سیاسی، ایران پیشرفت کرده و مقتدر شده و در دنیا حرف برای گفتن دارد با رذالت سیاسی، ابزار تحریم رو می کنند تا ملت را در مضیقه قرار دهند و جلوی حرکت پیشرفتی کشور را کند کنند و تنها راه حل ممکن در چنین شرایطی این است که با هوشیاری سیاسی نقشه های شوم آنها را خنثی کنیم یعنی اولا با بها دادن به شرکت های دانش بنیان راه پیشرفت گذشته را ادامه دهیم در ثانی روابط دیپلماتیک خود را با تمام کشورهای مستقل دنیا که وابستگی کمتری به آمریکا و تروئیکای اروپایی دارند از جمله همسایگان (عراق، قطر و ...) و کشورهای آسیایی (چین و هند و ...) و کشورهای آمریکای لاتین (برزیل، ونزوئلا و ...) تعمیق بخشیم چون هر چه روابط گسترده تری ایجاد کنیم آنها را در نهایت مجبور می کنیم که زور و قلدری را کنار گذاشته و با زبان منطق و احترام متقابل وارد مذاکره با ما شوند.
در مورد حجاب هم اگر رفراندوم برگزار شود حجاب رای می آورد، ببینید یک سری مسائل ریشه در فرهنک و تمدن این کشور دارد که در هیچ شرایطی قابل کنار گذاشتن نیستند یکی از این موارد مسئله حجاب است، رضاخان هم کشف حجاب کرد آیا موفق شد؟ نه تنها موفق نشد بلکه از این کارش نتیجه معکوس گرفت، ایرانیان از قدیم حجاب و پوشش مناسبی داشته اند و این جزء وجود آنها شده است و به آنها هویت بخشیده و این که امروز غرب به جنگ فرهنگی آمده و فرهنگ برهنگی را تبلیغ می کند تا به واسطه آن برهنگی فرهنگی ایجاد کند و هویت زدایی کند، موفق نخواهد شد چون ملت ایران، ملتی هوشیار است و به تمام این دسیسه ها آگاه است و آنها را خنثی خواهد کرد.
میر سلیم حق داره پرستویی را نشناسه. چون در زمان وزارت ایشان پرستویی یک بازیگر گمنام بود
همه آن‌هایی که می‌گفتند تحریم نعمت است باید بیایند جواب بدهند
جلیلی
رسایی
باقری
عباسی
ذوالنور
شریعتمداری
زاکانی
عبدالملکی
و....
حرف اقای مسیح اله صفامنطقی وقابل قبول نیست چون جزیره کیش ملک خصوصی کسی نیست هتلداران مالک هتلهای خودشانندبهیج عنوان حق تصمیم گیری درمورد کل جزیره راندارند اگرایشان به مدرن ترین وپرطرفدارترین وگرانترین شهرهای توریستی دنیارفته بودندمتوجه میشدند که درآن شهرهاهیچ تبعیضی بین کسی که اتومبیل لوکس ویاقراضه حتی کهنه ترازپیکان وپرایدخودمان بقول ایشان داردقائل نمیشوندالبته هرکه بااین اتومبیلها به جزیره ای برودکه حتی یک تعمیرگاه نداردمشکل خودش است نه مشکل آقای مسیح اله صفا هیچکس هم برای تعمیراتومبیلش یقه ایشان رانمیگیرد لطفاً به هموطنانتان کم لطفی نکنیدچون خیلی ازهمان خودروسواران ازخیلی هابادانش ترند بادتان نروددرزمان حضرت رسول اکرم (ص) اگرکسی واردمجلسی میشدکه ایشان حضور داشتندمتوجه نمیشد که پیامبرخدا کدامندجون نه دربالای مجلس نشسته بودندونه لباسشان فاخرتربود مثل همه مردم بودند حالا بجای اینکه ماروش ایشان راداشته باشیم دیگران آنرادارند
فریدون عباسی: ممکن است شرایط از این که هست، سخت‌تر شود
برای جنابعالی و سایر نمایندگان که
روز به روز داره بهتر می شه.
استاد مطهری خوب زحمتی نداره، رفراندوم بذارید و رای بیارید، برای نمونه هم همین سایت تابناک رای گیری بذاره! چی میشه؟
آقای شریعتمداری ذوق نشده از اینکه یک کشور کمونیستی دست دو تا کشور مسلمان را به هم می فشارد .
جناب عباسی! وقتی تصمیم گیری از داخل افتخار دارد که با عث توسعه کشور و رفاه و آسایش و امنیت بیشتر مردم شود، نه که روز به روز مردم را فقیرتر کند. خداوکیلی الان رفاه و آسایش مردم ایران را مقایسه کنید با کشورهای نفتی خیلیج فارس مثل کویت و امارات و قطر و عربستان که به زعم شما از خارج براشون تصمیم می گیرن. از طلا گشتن پشیمان گشته ایم. مرحمت فرموده ما را مس کنید.
آقایان اگه از نتیجه آن هراسی ندارند لطف بکنند یکبار برای همیشه این قضیه حجاب رو به همه پرسی بگذارند تا تکلیف در صندوق رای مشخص بشه نه در نظرسنجی های خیالی
این فریدون عباسی نمیخواد از رو برود
چی بگم !
نه تنها شستا بلکه تمام بنیادها و و صنایع در دست آنها نهادهای حاکمیتی ازجمله نهاد شما شورای انقلاب فرهنگی اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی امامان جمعه و جماعت تمام ادارات و سازمانها باید تبدیل به اتاق شیشه ای شود
زهی خیال باطل
جناب خاتمی جناب مطهری یا واقعیت را میدانید و انکار می کنید یا در بطن جامعه نیستید
پیشنهاد می کنم با لباس مبدل در دل مردم بروید تا واقعیت را متوجه شوید
گمان نکنم حجاب اجباری رای بیاورد. البته از این مردمی که قرن هاست عادت کرده که راه تقلید را در پیش بگیرند بعید نیست و گاهی برای بعضی چیزها هم باید مبارزه کرد. مثلا برای اینکه به مردان بفهمانی که زنان ابزار دست جنابعالی نیستند که بخواهی هر طوری خواستی برایش تصمیم بگیری. و مهمتر اینکه این را به خود زنان بفهمانی.
چرا هیچکی در مورد سپیده قلیان چیزی نمیگه؟
سپبده قلیان رو چرا دوباره گرفتن
مگه مسخره بازیه. آزاد کنند و دوباره بگیرن.
نمی دونن دارن چکار می کنن
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی