بازدید 2397
۸

دولت خود را درقبال ایرانیان خارج از کشور مسئول می‌داند

رئیس جمهور از آمادگی دولت برای فراهم کردن بستر‌های لازم برای بازگشت و فعالیت سرمایه‌گذاران و فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور خبر داد تا سرمایه و علم و دانش ایرانیان در راه خدمت به کشور بکار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 16 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمين رئیسی با حضور در نشست نوروزی جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور که صبح امروز چهارشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، این نشست را  برای شنیدن سخنان هموطنان خارج از کشور و همچنین آشنایی بیشتر آنها با دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی مهم دانست.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش ایرانیان خارج از کشور درحفظ فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی گفت: نباید به بهانه شغل یا تحصیل، رابطه ایرانیان خارج از کشور با وطن‌شان قطع شود چرا که ایرانی بودن برای همه ایرانیان در سراسر جهان یک افتخار بزرگ است.

رئيسي مقابله با ظلم و استبداد، دفاع جانانه از وطن و ایثارگری و مجاهدت در کم کردن شر شیطنت‌های مستکبران از سر منطقه را از جمله افتخارات بزرگ ملت ایران عنوان کرد و افزود: جوانان این سرزمین با تبدیل تحریم و تهدید به فرصت، دستاورد‌های چشمگیری در حوزه‌های علم و فناوری، صنعت و تکنولوژی رقم زدند.

رئیس جمهور ضمن دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از پارک‌های علم و فناوری و آشنایی با دستاورد‌های کم‌نظیر دانشمندان و متخصصان ایرانی، بر تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن تاکید کرد و افزود: دولت آمادگی دارد بستر‌های لازم را برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل کشور و همچنین بازگشت تحصیل‌کنندگان ایرانی فراهم کند تا هم سرمایه‌ها و هم علم و دانش ایرانیان مقیم خارج از کشور در راه خدمت به کشور بکار گرفته شود.

رئیس جمهور همچنین به وزارت امور خارجه ماموریت داد تا کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مسائل حقوقی و کنسولی ایرانیان خارج از کشور ایجاد کند، بخش علم و فرهنگ شورای ایرانیان خارج از کشور را با هدف ارتباط مستمر و مؤثر با دانشمندان و فرهیختگان ایرانی مقیم خارج راه‌اندازی کند، زمینه‌سازی لازم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور را فراهم نماید و با هدف رساندن اطلاعات درست و دقیق به ایرانیان خارج از کشور ارتباط رسانه‌ای مؤثری با آن‌ها برقرار کند.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه آینده‌ای بسیار روشن و پرفروغ در مقابل ملت ایران قرار دارد، القای یأس و ناامیدی را راهبرد دشمن برای متوقف کردن ملت ایران توصیف و تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند با کار جهادی، امید را در جامعه تقویت کند و از همه تریبون‌داران هم انتظار دارد با تبیین درست اقدامات انجام شده، تلاش دشمن را برای توقف ملت ایران از طریق مایوس کردن مردم بویژه جوانان ناکام کنند.

پیش از  سخنان رئیس جمهور دو تن از هموطنان ایرانی مقیم کشور ایرلند و پرتغال به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سخنان کوتاهی رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج، تسهیل جذب اساتید دانشگاهی خارج از کشور در هیئت‌های علمی دانشگاه‌های ایران، توجه به اعتبار گذرنامه ایرانی برای تسهیل در تردد هم‌میهنان خارج از کشور و همچنین مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ملت ایران در داخل و خارج از کشور را از جمله مهم‌ترین مسائل مربوط به ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد و بر اهتمام وزارت امور خارجه برای پیگیری و رسیدگی به آن‌ها تأکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
یعنی اونا هم میخواید با زور به بهشت ببرید؟
بابا اونا از دست شما فرار کردن رفتن شما داری التماسشون میکنی. یکم به فکر داخل باش که تورم مردمو ذله کرده.
منظورش آقازاده های خودشونِ .
اونا که تونستن فرار کنن، دست از سرشون بردارین
دولت خیلی براش مهمه، بچه های مسئولین دولتی رو برگردونه جلوی خروج دلار رو برای عیاشی اینا بگیره.
آیا اینایرانیان خارج از کشور دعوت شده بودند یا اینکه شانسی همه در آن تاریخ ایران بودند.
ما که ۵۰ سال است در لندن هستیم خبری از سفارت نداشتیم
البته حرف زیاد است از کارآیی سفارتخانه در خارج از ایران
موفق باشید
اگه خارج از كشور نبودم فكر ميكردم چقد مسئولان به فكر هستن!
براي ايرانيان خارج تره هم خورد نميكنيد
سالی دو بار میایم خانواده رو ببینیم اونم باید باج سر گردنه بدیم نفری ۸۰۰ تومن عوارض خروج از کشور سفر سیاحتی. کدوم سفر سیاحتی؟ طرف داره میره خونش.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر