بازدید 10138
با سیصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

رهگیری ایلوشین روس توسط جنگنده‌های انگلیس و فرانسه/فشار سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه برای تحویل اف-۱۶ به اوکراین/انهدام توپخانه آمریکایی مستقر در اوکراین

سیصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 15 March 2023

رهگیری ایلوشین روس توسط جنگنده های انگلیس و فرانسه

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه : آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین حضور دارد
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۲۱:۲۵

دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که آمریکا به طور مستقیم در جنگ اوکراین حضور دارد.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت پهپاد آمریکایی ریپر تأیید کرد که این کشور به صورت مستقیم در نبرد روسیه با اوکراین فعال است.

این مقام ارشد امنیتی روسیه در ادامه تاکید کرد که روسیه باید از حاکمیت خود دفاع کند.

پاتروشف افزود که روسیه برای بازیابی لاشه پهپاد آمریکایی ام کی و-۹ ریپر، که روز سه شنبه در دریای سیاه سقوط کرد، تلاش خواهد کرد. اگرچه مشخص نیست که تلاش برای بازیابی این پهپاد موفقیت آمیز باشد یا خیر.

این مقام روس بار دیگر تاکید کرد به رغم ادعاهای مقامات آمریکایی، این حادثه گواه دیگری بر حضور فعال آمریکا در عملیات نظامی علیه روسیه است.

پاتروشف به خبرنگاران گفت: آمریکایی ها همواره می گویند که در فعالیت های نظامی (در اوکراین) شرکت نمی کنند.

یک مقام پنتاگون دیروز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: یک فروند جنگنده روسی با یک پهپاد آمریکایی MQ۹ بر فراز دریای سیاه برخورد کرده است. جنگنده روسیه از نوع سوخو- ۲۷ بود که با این پهپاد آمریکایی برخورد کرد. بر اثر این حادثه، پهپاد آمریکایی MQ۹ در دریای سیاه، در غرب شبه جزیره کریمه سقوط کرد.

مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا وقوع این حادثه را تأیید کرد و گفت یک جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه یک فروند پهپاد نیروی هوایی ایالات متحده را در ماموریتی بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد؛ اما در این ماموریت هواپیمای روسی با پهپاد برخورد کرد و باعث سقوط پهپاد به داخل دریای سیاه شد.

پهپاد آمریکایی در حال انجام یک عملیات شناسایی بود که این حادثه رخ داد.

انهدام توپخانه آمریکایی مستقر در اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۲۱:۲۲

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از انهدام سامانه توپخانه آمریکایی «هویترز» اوکراین و سرنگونی یک فروند پهپاد رزمی از نوع «می - ۸» خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ارتش روسیه موفق به انهدام توپخانه ارتش اوکراین شد. این نقطه، محل تجمع مزدوران و نیروهای غربیِ متحد کی‌یف و انبار مهمات ارتش اوکراین در حد فاصل مناطقی از جمله «گریانوفکا»، «استیبوفایا»، «نوفوسیلوفا» و «تیموفکا» واقع در منطقه خارکوف در محور عملیاتی «کوباینسک» بود.

فشار سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه برای تحویل اف-۱۶ به اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۲۱:۱۹

 گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه، فشار بر پنتاگون برای ارسال جنگنده های اف-۱۶ را به اوکراین افزایش داده اند.

براساس نامه ای که دیروز سه شنبه به لوید آستین وزیر دفاع ارسال شد، هشت سناتور با بیان اینکه جنگ میان روسیه و اوکراین اکنون در مقطعی حساس است، استدلال کرده اند جنگنده‌های اف-۱۶ می تواند در برابر مسکو، دست بالا را به کی‌یف بدهد.

این گروه از نمایندگان سنا با اشاره به گفت‌وگوی سران و مقام های آمریکا، اوکراین و کشورهای خارجی برای حمایت از کی‌یف در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه گذشته، خاطرنشان کردند که واشنگتن باید تحویل اف-۱۶به اوکراین را به صورت جدی در نظر داشته باشد. موضوعی که به گفته این سناتورها می تواند یک تغییر بازی در میدان جنگ باشد. گفته می شود این نامه را سناتور دموکرات مارک کلی تنظیم کرده است.

سناتورها در این نامه از وزیر دفاع خواسته اند تا پایان هفته جاری ارزیابی ها درمورد عوامل مختلف مورد نیاز برای ارائه اف-۱۶ به اوکراین را به آنها ارائه دهد.

تلاش های دو حزبی برای متقاعد کردن دولت جو بایدن با هدف ارسال اف-۱۶ به اوکراین از ماه گذشته و پس از برگزاری نشست امنیتی مونیخ شدت گرفته است. اما مقام های ارشد غیرنظامی، از جمله شخص بایدن و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می‌گویند که در میدان جنگ اوکراین نیاز مبرمی به این جنگنده‌ها وجود ندارد.

کالین کال مسئول سیاست گذاری پنتاگون نیز در دفاع از موضع دولت، ماه گذشته به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که تحویل اف-۱۶ اگرچه برای اوکراینی‌ها یک اولویت است، اما یکی از سه اولویت اصلی آنها نیست. وی نیاز اصلی کی‌یف را سامانه های دفاع هوایی، توپخانه و آتش عنوان کرد.

پیش از نامه هشت سناتور از هر دو حزب، جرد گلدن سناتور دموکرات ایالت مین نیز در نامه ای به بایدن سعی در متقاعد کردن وی برای تحویل اف-۱۶ به اوکراین داشته است.

روسیه: عملیات جاسوسی آمریکا در دریای سیاه ادامه دارد
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۲۱:۱۶

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) با اشاره به سقوط پهباد آمریکایی در دریای سیاه گفت: واشنگتن به طور فعال از همه ابزارهای خود برای شناسایی استفاده می‌کند و عملیات جاسوسی ایالات متحده در دریای سیاه ادامه دارد.

سرگئی ناریشکین روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای اعلام داشت که عملیات‌های شناسایی آمریکا در دریای سیاه همچنان به طور فعال ادامه دارد.

در پیامی که مجری برنامه تلویزیونی «مسکو. کرملین. پوتین» در تلگرام منتشر کرد، آمده است: ناریشکین در توضیح حادثه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا اعلام داشت که آنها بسیار فعالانه از تمام ابزارهای نظارت فضایی، شناسایی و رادیویی استفاده می‌کنند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های کنترل حریم هوایی روسیه روز سه‌شنبه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی MQ-۹ را در حال پرواز در نزدیکی شبه جزیره کریمه شناسایی کردند.

این پهپاد حریم هوایی تعیین شده برای عملیات نظامی ویژه روسیه را نقض کرد.

مقام ارشد روسیه افزود که این پهپاد قبل از از دست دادن ارتفاع و سقوط در دریای سیاه، کنترل خود را از دست داده بود.

رهگیری ایلوشین روس توسط جنگنده های انگلیس و فرانسه

 وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای خبر داد که دو جنگنده انگلیسی و آلمانی در نزدیکی حریم هوایی استونی اقدام به رهگیری یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان روس کردند.
 
 این وزارتخانه اعلام کرد: جنگنده های تایفون ناتو، دیروز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) سد راه هواپیمای ایلیوشین ۷۸ روسیه و مانع از ورود آن به حریم هوایی استونی شدند.
 
این منبع انگلیسی مدعی شد، هواپیمای مذکور با برج کنترل هماهنگ نکرده بود.
 
دیروز نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی برخورد یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه با یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکا بر فراز دریای سیاه اعلام کرد، پهپاد آمریکایی که در حال انجام یک ماموریت اطلاعاتی و شناسایی در آب‌های بین‌ المللی بود، ساقط شد و جنگنده روسیه احتمالاً آسیب دیده است.
 
پاتریک رایدر گفت که رهگیری‌ها از سوی روسیه، امری غیرعادی نیست، ولی رهگیری امروز باعث شد که پهپاد آمریکایی قادر به پرواز نباشد.
 
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اقدامات خلبانان روسی را «ناامن و غیرحرفه ای» توصیف کرد و افزود: به نظر من، این اقدامات خود گویا هستند.
 
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه پس از احضار وی به وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: مسکو خواهان رویارویی با واشنگتن نیست.
 
پوتین: روسیه برای موجودیتش، در اوکراین می‌جنگد
 
پوتین گفت: درگیری با اوکراین - و غرب - نه یک بازی ژئوپلیتیک صرف، که مبارزه برای موجودیت روسیه است.

به گزارش آرتی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان بازدید از یک کارخانه هواپیماسازی و دیدار با کارگران کارخانه در شهر اولان اوده، مرکز جمهوری بوریاتیا روسیه با بیان اینکه وضعیت برای مسکو بسیار متفاوت است، گفت: برای شرکای غربی ما به اصطلاح "شرکای ما" در واقع، برای دشمنان ما، امروز آشکارا می‌توان گفت که موضوع بهبود موضع ژئوپلتیک آنهاست. برای ما، این مبارزه برای یک موضع ژئوپلیتیکی نیست، بلکه مبارزه‌ای برای موجودیت کشور روسیه است.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: مسکو نمی‌تواند جمعیت روس زبان را رها کند و برای جهان روسیه در اوکراین می‌جنگد. برای ما این مبارزه برای مردم ماست که در این سرزمین ها زندگی می‌کنند. ما یک کشور چند قومیتی هستیم؛ اما با این حال، این جهان روسیه است. اگر فرصت دارید با افرادی که از آنجا آمده اند صحبت کنید - من با برخی از آنها ملاقات کرده‌ام - آنها با من و شما تفاوتی ندارند! آنها هم مثل ما هستند، آنها بخشی از ما هستند، چگونه می توان آنها را رها کرد؟» حفاظت از روس‌های ساکن اوکراین در برابر آزار و اذیت رژیم کی‌یف، یکی از اهداف اصلی مسکو است.

پوتین افزود: ما هشت سال تلاش کردیم تا شرکای خود را متقاعد کنیم، مساله دونباس را مسالمت آمیز حل کنند. اکنون مشخص شده است که آنها ما را فریب دادند و از بیان علنی آن خجالت نمی‌کشند.

پوتین گفت که بی‌ثبات‌سازی و تجزیه روسیه از جمله اهداف اصلی دشمنان این کشور بوده و او از همه خواست تا در میان سختی‌های جاری اتحاد نشان دهند.

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه برای برقراری صلح و ثبات، "ما البته باید انسجام جامعه خود را نشان دهیم"، گفت: وقتی دشمن ببیند که جامعه ما قوی، از لحاظ درونی سالم و مستحکم است، بدون هیچ شکی، آنچه ما برای آن تلاش می‌کنیم اتفاق می‌افتد؛ هم موفقیت و هم پیروزی.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مسکو تلاش کرد تا روابط مستحکم و دوجانبه سودمند با کی‌یف ایجاد کند، اما این تلاش‌ها در نهایت شکست خورد.

او گفت: روسیه سال‌هاست صبورانه تلاش می‌کند تا روابط با دولت مدرن اوکراین را بهبود بخشد، اما وضعیت در سال ۲۰۱۴ تغییر کرد، زمانی که یک کودتای غربی به راه افتاد. حتی پس از آن، مسکو سال‌ها تلاش کرد تا مسالمت آمیز درگیری داخلی در دونباس اوکراین را حل کند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: مشکلات بین‌المللی مدرن پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد؛ چرا؟ زیرا نظم جهانی آن زمان - به یک معنا هنوز هم وجود دارد - پس از جنگ جهانی دوم توسط کشورهایی که در آن جنگ پیروز شدند، آمریکا و اتحاد جماهیر شوری، ساخته شد.

او یادآور شد، دولت ها سپس مناطق نفوذ خود را بین خود تقسیم کردند و در امور یکدیگر مداخله نکردند. البته مشکلات کافی از جمله بحران کارائیب وجود داشت، اما با وجود این، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در کنار هم وجود داشت.

پوتین تاکید کرد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که منافع ژئوپلیتیکی برای غرب مهمتر از رویارویی با اتحاد جماهیر شوروی بود، سیستم جهان دوقطبی "شروع به فروپاشی" کرد. صادقانه بگویم، برای مردم نسل من، از جمله خود من، و حتی کمی جوانترها، به نظر می‌رسید که بله، متأسفانه اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، اما مبنای تقابل بین شوروی سابق و مدرن بود.

پوتین گفت: روسیه و جهان غرب از بین رفتند، این اساس ناپدید شد و دیگر هیچ پایه ایدئولوژیکی برای رویارویی وجود نداشت. به نظر می‌رسید که اکنون همه چیز برای همیشه خوب خواهد بود. معلوم شد که اینطور نیست و منافع ژئوپلیتیکی شرکای ما، بسیار مهمتر از تناقضات با اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

او همچنین ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه حمله به خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم ممکن است توسط «فعالان طرفدار اوکراین» انجام شده باشد را رد کرد و گفت: مطمئنم که این کاملا مزخرف است. انفجاری از این نوع با چنین قدرتی، در چنین عمقی، تنها می‌تواند توسط متخصصان و با پشتیبانی کل قدرت یک دولت که فناوری‌های خاصی دارد، انجام شود.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که یک «گروه طرفدار اوکراین» احتمالاً پشت انفجارهای خطوط لوله در کف دریای بالتیک بوده است. نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس گفت: «هیچ اتباع آمریکایی یا بریتانیایی در این عملیات دخیل نبودند». به طور جداگانه، چندین رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که بازرسان این کشور در حال بررسی انفجارها، یک قایق تفریحی را پیدا کرده‌اند که گفته می‌شود برای حمله استفاده شده است، که متعلق به یک شرکت مستقر در لهستان بود اما ظاهراً متعلق به دو اوکراینی بود.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی در گزارشی گفت، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، حمله به خطوط لوله را با کمک نروژ ترتیب داده است. به گفته منابع وی، این مواد منفجره توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده در ژوئن گذشته تحت عنوان رزمایش ناتو کار گذاشته و در ماه سپتامبر از راه دور منفجر شد. کاخ سفید به سرعت ادعاهای روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر را رد کرد و آنها را کاملاً دروغ و تخیلی خواند.

وی همچنین تاکید کرد که اقتصاد روسیه به دلیل محدودیت‌های گسترده غرب سقوط نکرده، برعکس، حاکمیت آن چندین برابر رشد کرده است.

او تصریح کرد: کشور مرحله مهمی را در توسعه خود پشت سر گذاشته است که می‌تواند مهمترین نتیجه سال ۲۰۲۲ باشد. ما تصاعدی حاکمیت اقتصادی خود را افزایش داده ایم. بالاخره دشمن ما روی چه چیزی حساب می کرد؟ اینکه ما ظرف دو یا سه هفته یا یک ماه دیگر سقوط کنیم؟ انتظار این بود که شرکت‌ها به دلیل امتناع شرکای ما از همکاری با ما متوقف شوند، سیستم مالی سقوط کند، ده‌ها هزار تن بیکار بمانند، به خیابان‌ها بیایند، اعتراض کنند، روسیه از درون تکان بخورد؛ سقوط و فروپاشی.

پوتین گفت: این هدف آنها بود، اما این اتفاق نیفتاد. سیستم مالی روسیه به لطف اقدامات بانک مرکزی دوام آورده، قوی تر و مستقل‌تر شده است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین اشاره کرد که نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر از نظر تاریخی پایین ۳.۶ درصد است، در حالی که تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۲ درصد کاهش یافته است. به گفته رئیس جمهور روسیه، پایه‌های اساسی ثبات روسیه، اکنون بسیار قوی تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۴
بزودی شاهد زوال و سقوط دیکتاتور روسیه خواهیم بود
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
ازالکی نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
از یک روز تا 43 سال . عجب صبری شما دارید
این بهترین فرصت برای تضعیف قدرت آمریکا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
روسیه خودش دست به تجاوز و اشغال نظامی و کشتن مردم و اواره کردن و خرابی خانه های اوکراینی ها زده

حالا چطور باید امریکا و اروپا باید مجازات شوند ؟؟؟

این از همان توجیهات و استدلالهای مسخره دفاع از شکنجه و کشتار مسلمانان اویغور فلکزده بدست چین کمکنیست خونخوار است احتمالا !!!؟؟؟
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
پیشروی ناتو در همسایگی روسیه , در واقع
منیت ما را هم تهدید می کند.
اخه‌ ای‌ !
عمو‌ ولادیمیر نمی تونست‌ غربت‌ روس تبارهای‌ اوکراین‌ را تحمل کند‌ به اکراین‌ یورش‌ برد‌ تا‌ کل اکراینیها‌ را از بین ببرد‌ تا‌ آنها بتنهایی‌ اکراین‌ را صاحب‌ شوند‌ و پیرو‌ حضرت‌ پوتین‌ باشند‌ !!!!!
بابا‌ افسر‌ رده‌ بالای‌ رژیم‌ کمونیستی‌ لنین‌ خدا‌ ستیز‌ مگر هرکس میتونست‌ در ان نظام جهنمی‌ به این‌ مقام‌ نایل‌ بشه ؟!!!
مرد‌ حسابی‌ بدون‌ هیچ دلیلی‌ به یک کشور مستقل حمله‌ کرده‌ ای اونهمه‌ فجایه‌ بالا‌ اوردی‌ حالا که‌ محاسباتت‌ غلط‌ از آب درامده‌ اسمون‌ ریسمون‌ میبافی‌ ؟!
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
هرچی امپراطوری رسانه ای غرب میگه میایی اینجابلغورمیکنی ،اینوبدون اگه قراره کسی صاحب اوکراین بشه اون روسیه اس نه ناتو، واینکه هیچکس بیدلیل کاری انجام نمیده.کفر از نفاق بهتره اگه رک وراست بگی من خداستیزم بهتره تا بگب خداپرستم بعد درعمل از بیخداها بدترباشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
دقیقا مثل انکه الان افغان ها که از دست طالبان فرار کرده اند
و در سیستان و خراسان بیشتر ساکن شده اند

پس از حمله طالبان به انجا و کشتن ووفراری دادن ایرانیها خودش رای گیری کند

و افغانها که بعد از فرار ایرانیها از استانها به اکثریت رسیدند رای بدهند که میخواهند جزو خاک افعانستان بشوند !!!؟؟

داستان روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار در اوکراین دقیقا مثل همین است که گفتم
ناشناس
| Poland |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
تو همونی هستی که همش علامت تعجب می ذاری که مثلا بگی خیلی نظرت مهمه. چقدرم که پرت و پلا می نویسی.
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
بدون دلیل نبوده..ناتو واقعا موجودیت روسیه را تهدید می کند/
پوتین خائن
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
غرب پرست ها خاین ترند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
پونین وطن پرست ترین سیاستمدار حال حاضر در جهان است
درگیری ابر قدرت ها احتمال اینکه منجر به ایجاد جنگ جهانی شود را بالا می برد و اگر امروز جنگی جهانی اتفاق افتد، چاشنی آن اتمی خواهد بود و بیشتر از همه تاوان آن را چه کسانی می پردازند؟ مردم بی گناه.
جنگ گره خورده امروز مسکو با کی- یف و به عبارت بهتر روسیه با ناتو، حاصل بی تدبیری های دیروز سردمداران کاخ سفید، الیزه، باکینگهام، بایو است.
اگر اقدامات تحریک آمیز دیروز ناتو در مرزهای همجوار روسیه با اوکراین( نصب سامانه های ضد موشکی، و وعده پیوستن این کشور به ناتو) که توسط آمریکا و سه راس شرارتش یعنی (انگلیس، فرانسه، آلمان) و در این چهار کاخ برنامه ریزی می شود، نبود، شاید دنیا امروز شاهد جنگ مسکو - کی یف نبود و مردم دنیا نگران این احتمال نبودند که اگر در آینده این جنگ به جنگی جهانی با چاشنی اتمی تبدیل شود چه میزان کشتار، آوارگی و ویرانی بر جای خواهد گذاشت.
سردمداران کاخ سفید، کاخ الیزه، کاخ باکینگهام، کاخ بایو بیش از همه محق سرزنش هستند که چرا با بی تدبیری آتش چنین جنگی را شعله ور کردند که شاید پایان ناخوشایندی برای بشریت داشته باشد ولی متاسفانه به جای اصلاح سیاست های غلط آنچنان در قدرت محو شده اند که با سیاست های غلط اندر غلط فقط تنش ها را بیشتر می کنند و هر چه این تنش ها بیشتر شود، عملا حقوق انسان های بیشتری پایمال می شود، حال با چه رویی سخن از حقوق بشر می گویند، بماند.
اگر روس زبان ها اینقدر برای پوتین ارزشمند است در کشور روسیه جای دهند چه لزومی دارد به یک کشور مسقل حمله شود
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
خب به اربابت بگو اگه نگران آزادی وپیشرفت مردم افغانستان بودی چرا۱۵ هزارکیلومترطی کردی اومدی برای نجات افاغنه رومیبردی کشور خودت.
ناشناس
| Poland |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
مردم استانهای روس نشین از خداشونه که به روسیه بپیوندند منتها دولت تروریست اکراین اجازه نمی دهد.
حتماً کمک می‌کنند
روسیه به دروغ میگوید برای موجودیت خودش در اوکراین میجنگد !!!!

این حرف واقعا مزخرف و دروغ است و چطور ممکن است که این حرف دلیلی برای

تجاوز به یک کشور میتقل و ازاد و دموکراتیک و کشتن مردمش و اواره کردن شان باشد ؟؟؟
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
زلنسکی یک صهیونیست و کیف در تصرف اسراییل است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
مستقل؟ دموکراتیک؟ خودت خندت نمی گیره؟
ایران حدود50سال قبل هواپیمایf16خرید که چقدر درجنگ بدردمون خورد
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
چندسالته کوچولو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
این حرف رو نزن بعضیا ناراحت میشن
باید بگی فقط تسلیحات شوروی و چینی توی جنگ به دردمون خورده !!!
روسیه چرا جنگ شروع کردی با نیروی نظامی خود قدرت نمایی می کردیو امتیاز می گرفتی حالا با جنگ ابهحت از بین رفت مانند یک خرس کاغذی شدی
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
برای یه خرس کاغذی که اینهمه هزینه نمیدن.
پوتین «موجودیت روسیه» را مترادف «موجودیت پوتین» می داند. روسیه قبل از پوتین بوده و بعد از پوتین هم خواهد بود.
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
بله. ولی پوتین مظهر اقتدار روسیه است.
بعد از ورشکستگی سه بانک آمریکایی طی هفته گذشته امروز بانک سوییس کردیت هشدار ورشکستگی خود را اعلام کرده. جالبه بدونید که بزرگترین سهامدار این بانک دولت عربستان هست و اونم اعلام کرده که مطلقا هیچ کمکی به بانک برای خروج از ورشکستگی انجام نمی دهد. بحران بانکی داره از آمریکا سرریز می شه سمت اروپا.... ا ینم نتیجه چاپ دلار برای کمک به دلقک کاخ سفید زلنسکی... اومدن روسیه رو زمین بزنن خودشون دارن دونه دونه زمین می خورن. اینم برای اطلاعات عمومی بدونید تنها واحد پول دنیا که ارزشش به طلا نزدیک هست روبل روسیه است. فرض کنید در برابر یک اونس طلا اگر صد هزار دلار چاپ شود در برابر یک اونس طلا ده روبل چاپ شده. به همین خاطر هم تونستن تورم و در شرایط جنگی حفظ کنن چون روبل بدون پشتوانه چاپ نکردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
وقتی سواد اقتصادی ندارید مجبور نیستین یک عالمه سفسطه کنید
ورشکستگی بانک های امریکایی به خاطر سیاست انقباضی فدرال رزرو جهت مهار تورم هست که البته میتونه این حرکت باعث رکود موقت در اقتصاد امریکا بشه
سال 2008 هم همین اتفاق افتاد و امثال شما فکر میکردن امریکا تموم شده !
جالبه چین وساطت کرده که اکراین و روسیه رو اشتی بده امریکا بهش برخورده. عجب کشور مستقلی است اکراین. فکر کنم از تنها کسی که نظرخواهی نشده مردم بدبخت زیر بمب و موشک اکراین هستند.
امریکا از چهار تا دمپایی پوش طالب شکست خوررد و فرار کرد انوقت می خواهد روسیه را شکست بدهد؟ با سی تا کشور ریخته اند سر یک کشور رسانه هاشونم ۲۴ ساعته در حال تولید پروپاگاندا هستند .و هنوز نه تونستن روسیه رو از اکراین خارج کنند نه یه ترقه تو خاک روسیه بزنند.
روز های آخر سال است لطفاً آتش بس بکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار