بازدید 24223

دلار از مرز ۱۰۰ هزار لیره گذشت

ارزش پول لبنان شاهد کاهش بی سابقه بوده جایی که برای نخستین بار در تاریخ، قیمت دلار در بازار موازی این کشور شش رقمی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 14 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه «البیان» و وبسایت خبری «24» امارات، دفاتر صرافی در لبنان پیش از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کردند که ارزش پول ملی این کشور شاهد بحران اقتصادی و مالی شدید، به صورت بی سابقه کاهش یافته و برای نخستین بار در تاریخ، قیمت دلار در بازار موازی از مرز 100 هزار لیره گذشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، این رکورد تاریخی در حالی ثبت شده که بانک های لبنان از صبح امروز اعتصاب خود را از سر گرفتند و نرخ رسمی پول ملی این کشور نیز در ماه گذشته میلادی 15 هزار لیره برابر دلار تعیین شده بود.

سقوط تاریخی ارزش لیره همچنین با افزایش قیمت کالاها در لبنان همراه شده جایی که به دنبال تصمیم بانک های این کشور برای از سرگیری اعتصاب خود در اعتراض به تعقیب قضایی مسئولان بانکی، قیمت یک گالن بنزین به 1.8 میلیون لیره نزدیک شده و قیمت نان و سایر کالاهای اساسی افزایش یافت.

در همین حال، «نبیه بری»، رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز به نوبه خود بانک های این کشور را به قاچاق پول به خارج از کشور و مشارکت در تشدید بحران متهم کرد.

رئیس پارلمان لبنان در این باره عنوان کرد: مسئولیت بحران مالی بر عهده دولت لبنان، بانک مرکزی و بانک های دیگر است و قابل قبول نیست که سپرده گذاران آن را متحمل شوند.

بری با بیان این که راه حل سیاسی، سرآغاز حل و فصل همه بحران های لبنان است، تاکید کرد که منطقی است پارلمان و دولت این کشور با وجود خلاء ریاست جمهوری، هر زمان که لازم باشد تشکیل جلسه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۱
مسئولین اقتصادی بیشتر تلاش کنند مبادا از لبنان جا بمانند !!!!!!!!!!!!!
سالهاست قیمت دلار در ایران شش رقمی هستش
دقت کنید شش رقمی یعنی 100،000 ریال ودر ایران الان سالهاست بالاتر از این رقم هستش
ما که سال هاست شش رقمی شدیم...
فرق مسئولان لبنانی با ایرانی در این که لبنانیها صد هزار لیر رو با دهان باز تلفظ میکنند اما مسئولین ایرانی یک دلار 500000 ریال رو با لبای غنچه شده تلفظ میکنند به همین دلیل 500000ریال خیلی کمتر از 100000لیر به نظر میاید به همین دلیل نیاز به
اقدامی نیست حتما فیلم مدیری رو دیدند
پاسخ ها
احمد احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
ودیگر اینکه لبنانیا بلد نیستن به هر صد هزار لیره بگن صد لیر....!!!
این اتفاق در ایران هم میفته اختلاف قیمت هرات و تهران گویای همین هست
اول خرداد قیمت دلار ۶۸۰۰۰ هزار تومان رد میکنه وبا نرخ طلا این لحظه باید ۵۴۰۰۰ هر دلار باشه بلاخره تزریق ارز یه جایی جا میزنه
این یعنی سرمایه گذاری خارج از لبنان حاضر نیست در لبنان سرمایه گذاری کند و در نهایت ارزش اموال و ... افت می کند و خودش را در کاهش ارزش پول نمایان می کند
اینا برای ما خاطره است
حالا ملت هم برای لبنان جوش بزنه، جوش دولت کم بود
اونا بلد نیستن در خفا امتیاز بدن ما باید براشون کلاس بزاریم یک شبه دلار سر بخوره
نکنه شما عقب بمونید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار