بازدید 17068
سه هزار و دویست و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزارت اطلاعات: «کومله»، مجری طرح عملیات «خرابکاری» در اصفهان بود/ علم‌الهدی: نو‌اندیشی‌ها شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت است/ افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق هم پاسخگوی معیشت کارگران نیست / محسن رضایی: رویای صهیونیستی اتحاد علیه ایران در منطقه محکوم به شکست است / انتقاد مدیرمسئول اطلاعات از بحث‌ها پیرامون توافق ایران و عربستان: ‏خبرهای خوب را زهرمار می‌کنیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ساخت خانه توسط چینی‌ها/ واکنش مقام مسئول به گوشت ۵۰۰ هزار تومانی: لاکچری بود  / یک اقتصاددان: نرخ واقعی دلار قطعاً از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است / پیشنهاد حقیقت‌پور: عراقچی مسئول تیم مذاکره‌کننده شود /علیزاده طباطبایی: متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی «اپراتور» است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 13 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس: در یک دانشکده دانشگاه تهران، سی استاد مهاجرت کردند
سعید سمنانیان، رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس، مشاور وزیر علوم در دولت یازدهم و عضو فرهنگستان علوم: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، یکی از دانشمندان آلمانی به نام فون براون را جذب می‌کند که بعد‌ها پدر سیستم موشکی این کشور می‌شود. همین آمریکا پس از فروپاشی شوروی که دشمنش بود، دانشمندان فیزیک و ریاضی و ... شوروی را در دانشگاه‌های خود جذب می‌کند تا خود را قوی‌تر کند. اما در کشور ما به فردی ایرانی که بیست سال در یک کشوری پیشرفته تحصیل و تدریس کرده و طبعا دو تابعیتی است، می‌گوییم تو خطرناکی و اجازه نداری در اینجا تدریس کنی؛ یعنی ما با برخورد‌های امنیتی در جذب نیروی خودمان هم ضعف نشان می‌دهیم. نیروی امنیتی نمی‌تواند برای سیستم علمی کشور تصمیم گیر خوبی باشد؛ بنابراین، تاکید می‌کنم شرایط دانشگاهی ما خوب نیست و نیاز به تصمیم گیری‌های عاقلانه و پخته دارد. در یک دانشکده دانشگاه تهران از ۷۰ استاد، حدود سی تن مهاجرت کرده اند و تعدادی از بقیه هم درصدد مهاجرت هستند. این‌ها افرادی هستند که مملکت خود را دوست دارند، اما شرایط مناسبی ندارند. 

رئیس دادگستری کرمان: تعدادی از مصدومان بالگرد سانحه‌ دیده وزیر ورزش شاکی شدند
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی درباره آخرین وضعیت پرونده قضایی بالگرد ساقط‌شده حامل وزیر ورزش و جوانان در شهر بافت اظهار کرد: تعدادی از مصدومان حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان به عنوان شاکی وارد پرونده سقوط بالگرد شده‌اند و علاوه بر خسارات‌ جانی، قصور و تقصیر‌های احتمالی نیز مورد توجه است. وی بیان داشت: سقوط بالگرد هلال‌احمر حامل وزیر ورزش و جوانان در شهر بافت خسارت جانی و مالی داشت و افرادی مصدوم شدند و یک تن هم درگذشت. رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در آغاز این اتفاق پرونده‌ای در دادگستری شهرستان بافت تشکیل شد و بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده قرار گرفت و در حال رسیدگی و کار‌های کارشناسی تیم‌های کارشناسی برای پی بردن به علت حادثه هستند.

سرای عامری‌های کاشان پلمب شد
با گزارش شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان و با دستور دادستان کاشان، هتل سرای عامری‌ها به دلیل عدم رعایت حجاب توسط گردشگران پلمب شد. سرای عامری‌ها بعنوان بزرگترین خانه تاریخی ایران یکی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و اقامتی منحصر به فرد منطقه فرهنگی کاشان است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است. این هتل در آخرین رتبه بندی سایت «تریپ ادوایزر» که جزو معتبرترین مراجع رتبه بندی و رزرواسیون هتل در جهان است، رتبه نخست در بین هتل‌های سنتی در خاورمیانه را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده بود. هتل عامری‌ها با اشتغال ۹۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم بزرگترین مجتمع هتلینگ سنتی در منطقه کاشان است و با وجود بسته بودن هتل امیرکبیر در آستانه سال جدید و سفر‌های نوروزی گردشگران، ضربه سنگینی بر پیکره گردشگری منطقه فرهنگی کاشان محسوب می‌شود.

علم‌الهدی: نو‌اندیشی‌ها شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تعبیری که با نام «جنگ ترکیبی» به شرایط امروز کشور گفته می‌شود، دلالت بر حقیقتی آشکار دارد که بر مبنای آن، دشمن و جبهه باطل از تمام توان خود برای براندازی نظام استفاده می‌کند. سید احمد علم‌الهدی، روز دوشنبه در همایش توانمندسازی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در مشهد، افزود: نو اندیشی‌ها و دگراندیشی‌های انحرافی، شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت است. وی بیان کرد: بسیج جامعه روحانیت باید بتواند با استفاده از جسارت ذاتی طلاب به موازات تقابل با تحجر، در مقابل دگر اندیشی‌های انحرافی هم ایستادگی کند و هدایتگر بینش‌های انقلابی در مسیر دفاع از ارزش‌ها باشد.

افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق هم پاسخگوی معیشت کارگران نیست
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور بیان کرد: اینکه تمام مسئولان اعلام می‌کنند سال گذشته ۵۷ درصد مزد افزایش پیدا کرد، اگر بخواهیم دقت کنیم می‌بینیم از نظر ریالی حدود یک میلیون و تا ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به اینکه کف دریافتی کارگران بسیار پایین است، افزایش ۵۷ درصدی هم مبلغ زیادی به حقوق کارگر اضافه نکرد. به طور مثال اگر هم اکنون ۱۰۰ درصد به حقوق افزوده شود، بازهم دستمزد با خط فقر فاصله چشمگیر دارد. وی گفت: مطابق ماده ۴۱ قانون کار و تبصره ۲، دستمزد باید متناسب با نرخ تورم هزینه‌های سبد معیشت را تأمین کند. اگر دستمزد بر مبنای سبد معیشت نباشد، خانواده کارگران را دچار مشکل می‌کند.

تکذیب دستگیری «همه عوامل مسمومیت دانش‌آموزان» 
روز گذشته محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی با اشاره به اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز در این جلسه مطرح شد، به تسنیم گفته بود: با گزارش‌های ارائه شده تمام عوامل پشت پرده این اتفاقات دستگیر شدند و کسانی که بعمد در این ماجرا دست داشتند به اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد. با این حال، محمد علی محسنی بندپی در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح دیروز مجلس و بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان و ادعای این نماینده درمورد دستگیری همه عوامل این موضوع در کشور، گفت: اصلاً در این جلسه درباره دستگیرشدگان عوامل مسمومیت دانش آموزان صحبتی صورت نگرفت. وی تاکید کرد: در این جلسه قالیباف تاکید داشت در سلسله برنامه‌هایی که دشمن برای ایجاد نارضایی در بین مردم دارد، تحریک بانوان را نیز در دستور کار خود قرار داده که باید به هوش باشیم و این موضوع را هم پیگیری کنیم. نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس  جدی مصمم است که موضوع مسمومیت دانش آموزان را تا حصول نتیجه نهایی مورد پیگیری قرار دهد.

کسری نوری مشمول عفو رهبری شد
امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور نوشت: حسب ‎فرمان عفو مقام معظم رهبری و دستور ‎ریاست محترم قوه قضائیه پرونده اختلاف در صلاحیت متهم آقای ‎کسری نوری که مشمول عفو مذکور شده است، خارج از نوبت رسیدگی و در اسرع وقت جهت ادامه مراحل قانونی به محاکم دادگستری استان فارس عودت داده شد.

وزارت اطلاعات: «کومله»، مجری طرح عملیات «خرابکاری» در اصفهان بود
وزارت اطلاعات به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) با برپایی یک نمایشگاه، بخشی از مهمترین اقدامات خود در چند ماه ناآرامی کشور پس از مرگ مهسا امینی را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی است که در آن‌ها برنامه ریزی دشمن و اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی سازی و بی اثر کردن اهداف دشمن روایت شده است. با توجه به وقوع ناآرامی‌های کشور و نقش دستگاه‌های جاسوسی دشمن در این ناآرامی ها، این نمایشگاه سهم موثری در بازخوانی اقدامات دشمن و روشن ساختن سهم وزارت اطلاعات برای مقابله با این اقدامات دارد.

در بخشی از این نمایشگاه، اقدامات دشمن در روز‌های اغتشاشات از جمله تقویت رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه، افزایش بودجه فیلترشکن‌ها، طرح انفجار یک مرکز حساس صنعتی، خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری، آموزش براندازی، تشویق اعتصابات و تحریم‌ها، حملات سایبری و ده برابر کردن ظرفیت انتشار پیام در توییتر تشریح شده است. در یک بخش دیگر از این نمایشگاه، انواع سلاح‌های سرد و گرم و تجهیزات و مهمات مکشوفه از اراذل و آشوب‌گران در معرض دید عموم قرار گرفت. در یک غرفه نیز با تشریح اقدامات نرم آمریکا علیه کشورمان به نقش بنیاد سیامک پورزند، عبدالرحمن برومند، موسسه اتحاد برای ایران، U ۴ I و NED برای براندازی در ایران از طریق فعالیت‌های مدنی پرداخته شده است. فیلم مستند «عملیات بزرگ» نیز در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به نمایش درآمده، این عملیات برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی اصفهان توسط دیوید بارنیا رئیس موساد طراحی شده بود و عناصر کومله مسئول اجرای آن بودند که آن‌ها قبل از انجام عملیات در دام افتاده و این عملیات به شکست انجامید. همچنین اسناد و مدارک مختلفی از تیم‌های عملیاتی کومله که قصد عملیات در ایران داشتند به نمایش درآمد. فیلم دیگری که در این نمایشگاه به نمایش درآمد، درباره شناسایی و دستگیری تیم تروریستی حمله کننده به حرم شاه‌چراغ بود.

بدحالی دانش‌آموزان تاکنون فوتی نداشته است
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مسمومیت دانش‌آموزان فوتی نداشته و ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز تحت معالجه قرار گرفته و درمان شدند. سعید کریمی در کنفرانس یک‌روزه مدیریت و برخورد با آسیب‌های شیمیایی که توسط معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی امروز در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که در مورد وقایع اخیر، آنچه مهم است مدیریت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی است، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون فوتی در بین دانش‌آموزانی که در اثر مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده یا اورژانس بر بالین آن‌ها رفته است، نداشتیم. وی با اشاره به این که همچنین مریض بدحالی که نیاز به بستری طولانی مدت داشته باشد در بین مراجعین حوادث اخیر نداشته‌ایم، افزود: آموزش به مدیران مدارس و همچنین والدین دانش‌آموزان در حال انجام است تا بتوانند مدیریت صحنه را در این حوادث به خوبی انجام دهند.

علی اکبر صالحی: اگر نمی‌توانیم نخبگان را نگه داریم، راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر را هموار کنیم
علی اکبر صالحی: زمانی که در وزارت امور خارجه بودم، تلاش‌های بسیاری کردم تا به مهاجرانی که تاجر و کارآفرین و نخبه و عالم هستند، تابعیت دهیم، ولی افتخار ما این بود که از ابتدای رژیم گذشته تاکنون تنها ۱۶۰۰ تابعیت صادر شده است و این سوال مطرح می‌شود که این امر افتخار محسوب می‌شود، در حالی که در امریکا در ثانیه ۱۶۰۰ تابعیت صادر می‌کنند. اگر ما نمی‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، لااقل راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر به کشور را هموار کنیم تا به ایران بیایند. وی با تاکید بر اینکه اگر کشور از نخبگان خالی شود، ایران درست نخواهد شد، از ستاری خواست اکنون با توجه به جایگاهی که دارد و اعتقادی که مقام معظم رهبری به وی دارد، حسن استفاده را برای رفع چالش‌ها ببرد.
چه می‌شود که در زمانی حافظ و سعدی و در زمان دیگری ابن سینا و فارابی می‌آیند و بناگاه خاموش می‌شویم؟ ما نیاز به اکوسیستم نخبگان داریم.

محمد دادکان: الگوی ما شده کره شمالی و پاکستان!
محمد دادکان: من سه بار کره‌شمالی رفتم. وقتی وارد فرودگاه می‌شوی موبایل‌ها را می‌گیرند و یک گوشی می‌دهند دست سرپرست تیم. من که می‌رفتم گوشی را می‌دادند به من. مردم شهر از کار که می‌آیند در مترو می‌خوابند. ما اوج تجهیزات نظامی‌مان که پهپاد و موشک باشد که داشتنش برای هر کشوری لازم است را ببریم جلو می‌شویم کره‌شمالی. ولی بروید ببینید زندگی مردم کره‌شمالی چه شکلی است؟ الگوی ما شده کره‌شمالی و پاکستان. حالا یک سوال دیگر؟ سوییس پهپاد دارد؟ موشک دارد؟ ارتش اصلا دارد؟ آمده دنیا را با چی گرفته؟ با ساعت، کردیت بانکی و چاقو. ما باید الگوهای‌مان این کشور‌ها بشود. ولی ما می‌خواهیم کره‌شمالی شویم. من سه بار رفتم. به خدا روی آن پلی که سازمان ملل ایستاده، بین دو کره اگر نیرو‌ها بروند کنار و دولت کره‌شمالی اجازه بدهد مردم بروند، یک نفر در کره‌شمالی نمی‌ماند. به امام‌حسین ما که آنجا بودیم هر کس ما را می‌دید می‌گفت نمی‌توانید یک دعوتنامه به من بدهید من از کره‌شمالی بیایم بیرون؟ آن کسی که الان منتقد حرف‌های من است می‌گوید عوضش موشک دارد! پس زندگی چی؟ مردمش چی؟ عمر‌ها تمام شد. دو چیز حاصل این ۴۴ سال است؛ ضعیف شدن اعتقادات مردم و دوم از بین رفتن عمر جوان‌ها. جوانی‌ها رفت. من عاشق وطنم هستم. دینم را دوست دارم. از همه مهم‌تر مردمم را دوست دارم،ولی واقعیت چیزی است که باید گفت. حالا من سوال می‌کنم و شما باید جواب بدهی و این را هم بنویسی. 

انتقاد مدیرمسئول اطلاعات از بحث‌ها حول توافق ایران و عربستان: ‏خبر‌های خوب را زهرمار می‌کنیم
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از بحث‌ها در مورد توافق ایران و عربستان انتقاد کرد. سید عباس صالحی در توئیتر نوشت: ‏خبر‌های خوب را زهرمار می‌کنیم. توافق ایران و عربستان نمونه روشن است. یا سهم چین را بزرگ می‌کنیم تا منافع و نقش ایران دیده نشود، یا پرونده‌های کهنه را رو می‌آوریم که قبلاً چه می‌گفتید؟ یا ... ایران نیازمند دریچه‌های تنفس است. با بدسلیقگی، ناامیدی و تنفر را گسترش ندهیم.

تصمیم مالدیو برای ازسرگیریِ روابط دیپلماتیک با ایران
بر اساس بیانیه مطبوعاتی دولت مالدیو، این کشور تصمیم گرفته روابط دیپلماتیک با ایران را احیا کند. به گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان» این اعلام بعد از آن انجام شده که جمعه بیانیه مشترک سه کشور چین، عربستان سعودی و ایران درباره ازسرگیری روابط تهران و ریاض منتشر شد. طبق این گزارش، این اعلام بعد از آن انجام شده که جمعه بیانیه مشترک سه کشور چین، عربستان سعودی و ایران درباره ازسرگیری روابط تهران و ریاض منتشر شد. در بیانیه دولت مالدیو آمده است: با توجه به این تحولات مثبت، دولت مالدیو تصمیم به ازسرگیری روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران گرفته است. به گزارش فارس، مالدیو در اردیبهشت ۱۳۹۵ و تحت فشار‌های عربستان سعودی روابط خود را با ایران قطع کرده بود. مالدیو کشوری متشکل از چند جزیره در اقیانوس هند است.

علیزاده طباطبایی: متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی «اپراتور» است‌
محمود علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی که اپراتور است، گفت: به‌رغم تاکید مکرر مقامات که می‌گویند تنها دچار خطای انسانی شده، سه سال است که در بازداشت به سر می‌برد. /روزنامه سازندگی


ادعای جمهوری آذربایجان درباره دستگیری افرادی منتسب به ایران
رسانه‌های جمهوری آذربایجان ادعا کردند که شبکه‌ای از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده اند. در اخبار منتشر شده، تعداد این افراد ۱۶ تن اعلام شده است. اواسط بهمن ماه نیز چنین اخباری از سوی رسانه‌های جمهوری آذربایجان منتشر شده بود. در آن زمان نشریه ریپورت آذربایجان مدعی شده بود که وزارت کشور آذربایجان در عملیات‌هایی که در چند نقطه این کشور انجام داده، ۷ فردی را که برای ایران جاسوسی می‌کرده‌اند، بازداشت کرده است. ادعا شده بود که بین این افراد، کارمندان سایت سلام نیوز (SalamNews) و اینتر آذ (İnteraz) نیز حضور دارند. جمهوری آذربایجان در پی حمله یک فرد مسلح به سفارت این کشور در تهران اقدام به تخلیه سفارت خود کرد، مقامات باکو ادعا کرده بودند که این حمله تروریستی است. باکو هر از چندی و به‌دنبال سرد شدن روابط با تهران اقدام به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری جاسوسان منتسب به ایران می‌کند. /تسنیم

میرسلیم: فکر کنم عفو رهبری شامل پسر من هم شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: می‌دانم فرزندم آزاد شده، اما نمی‌دانم مورد عفو رهبری قرار گرفته است یا خیر. مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان در پاسخ به اینکه فرزند شما بنا بر عفو رهبری آزاد شد؟ گفت: فکر کنم عفو رهبری شامل پسر من هم شد باید از خودش بپرسید. او در واکنش به اینکه یعنی شما در جریان پرونده فرزندتان قرار ندارید، تصریح کرد: می‌دانم فرزندم آزاد شده، اما نمی‌دانم مورد عفو رهبری قرار گرفته است یا خیر. میرسلیم در پاسخ به اینکه بنابراین هنوز فرزند شما مورد عفو قرار نگرفته و امکان دارد در آینده مورد عفو قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: نه عفو تمام شد. گفتنی است، پیش از این خبری مبنی بر آزادی و عفو سیدمهدی میرسلیم فرزند مصطفی میرسلیم منتشر شد. /منیبان


پیشنهاد حقیقت‌پور: عراقچی مسئول تیم مذاکره‌کننده شود
منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من سفر اخیر آقای گروسی به تهران را مثبت ارزیابی می‌کنم. ایران اهل گفت‌وگو است و، چون در گفت‌وگو منطق دارد، از آن هم استقبال می‌کند و این آژانس بوده است که همواره به آهنگ صهیونیست‌ها رقصیده است، اما چون ایران پای منطق گفت‌وگو ایستاده است، غربی‌ها مجبور می‌شوند با ما از در گفت‌وگو وارد شوند و حالا هم در این سفر نتایج مثبتی را شاهد بودیم». او ادامه داد: «این سفر باعث می‌شود که سوءتفاهم‌ها برطرف شود و در این صورت بستر احیای برجام هم فراهم می‌شود. از سوی دیگر نگرانی‌های بیهوده اروپایی‌ها هم کم خواهد شد و ایران توانست فضای ایران‌هراسی که صهیونیست‌ها ایجاد کرده بودند را بکشند». این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «من امیدوارم در داخل هم قدرت تندرو‌ها کم شود. تصور هم می‌کنم آقای رئیسی متوجه شده باشد که تندرو‌ها چه آسیب‌هایی در حوزه سیاست خارجی به کشور زده‌اند و چه میزان باعث به نتیجه‌ نرسیدن مذاکرات شده‌اند. واقعیت این است که تندرو‌ها نامهربانی‌های زیادی در حق ایران کردند و حالا مسئولان دریافته‌اند که چنین نیرو‌هایی نباید تصمیم‌ساز باشند، زیرا این‌ها ایران را در عرصه بین‌المللی به انزوا می‌کشانند.» حقیقت‌پور در پایان درباره تیم مذاکره‌کننده گفت: «اگر رویکرد تیم مذاکره‌کننده تغییر کند می‌توانند مثبت عمل کنند، اما اگر نه، به نتیجه نمی‌رسند. من پیشنهاد می‌کنم آقای عراقچی به عنوان مسئول تیم مذاکره‌کننده یا حداقل به عنوان مشاور تیم مذاکره‌کننده به کار گرفته شود.» /نامه نیوز


محسن رضایی: رویای صهیونیستی اتحاد علیه ایران در منطقه محکوم به شکست است
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور رویای رژیم صهیونیستی برای اتحاد منطقه علیه ایران را شکست خورده دانست. محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بازتوئیت مقام سابق صهیونیستی درباره توافق تهران- ریاض، نوشت: اتحاد علیه ایران در منطقه، یک رؤیای غیرقابل تحقق است که اسرائیل روز به روز نسبت به آن ناامیدتر می‌شود. وی افزود: اتحاد علیه کشوری که در منطقه متحد و ابزار قدرت دارد، قدرتش ریشه مردمی داشته و در خدمت مردم است و رهبری مقتدر دارد، شکل نمی‌گیرد یا در همان ابتدا محکوم به شکست است. دنیس سیترینویچ مسئول سابق امور ایران در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، توافق تهران- ریاض را پایانی بر رؤیای اتحاد منطقه‌ای علیه ایران عنوان کرده بود.

انتقاد رسانه اصولگرا از وزیر امورخارجه
روزنامه اصولگرای فرهیختگان در کانال تلگرامی با مطلبی تحت عنوان "آقای وزیر دقت کن" از امیرعبداللهیان انتقاد کرد. حسین امیرعبدالهیان امروز در اظهاراتی که از آن قطعی شدن توافق با آمریکا بر سر مبادله منابع مالی ایران و برخی زندانی‌ها برداشت می‌شد خبرساز شد. اظهارنظری که به سرعت قطعی بودن آن توسط طرف آمریکایی با ادبیات بدی تکذیب شد. فارغ از اینکه در پشت صحنه چه خبر است و ممکن است طرف آمریکایی علی رغم پذیرش شروط ایران چنین حرفی زده باشد، اما واضح است در شرایطی که جنگ رسانه کم اهمیت‌تر از جنگ دیپلماتیک نیست، وقوع چنین اتفاقی در شان ملت ایران نیست. این چندمین بار است که جناب وزیر خارجه گمانه‌هایی را طرح می‌کند که حداقل در رسانه قطعیت ندارد و سبب کاهش اعتبار وزارت خارجه ایران می‌شود؛ شانی که به راحتی به دست نیامده است. بنظر می‌رسد وزیر خارجه باید در سازوکار رسانه‌ای شدن تجدیدنظر جدی کند. /فرهیختگان


فرزند «شاپور بختیار» درگذشت
پاتریک بختیار، فرزند شاپور بختیار درگذشت. پاتریک بختیار، فرزند شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر ایران پیش از انقلاب اسلامی درگذشت. او که در سال‌های آخر عمر خود در شهر ارواین کالیفرنیا ساکن بود، پس از بیست سال مبارزه با چندین نوع سرطان در آمریکا درگذشت. خانواده بختیار خبر درگذشت وی را تایید کردند. او در آمریکا به تدریس زبان فرانسه نیز مشغول بود. /اعتماد

کنایه رییس سازمان بورس به تغییر نکردن چراغ خودروهای تولید داخل
عشقی رییس سازمان بورس در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا گفت: مساله خودرو این است که خودروسازان طی دو سال گذشته نتوانستند قیمت کارخانه را اصلاح کنند و با وجود تورم و هزینه تولید، دچار زیان شدند؛ هرچند عرضه خودرو جایش در بورس نیست، شرایط و نحوه فروش و قرعه کشی موجب شد که خودرو از طریق بورس کالا ارائه شود و از متضرر شدن صنعت خودروسازی و سهامداران خودرویی باید جلوگیری شود و دود همه این مسائل به چشم مصرف کننده می رود که نه خودروی باکیفیت تولید می شود و نه اینکه به قیمت مناسبی به دست مصرف کننده میرسد. حتی در شش سال گذشته چراغ خودروها نیز تغییر پیدا نکرد و بخش تحقیق و توسعه در شرکت های خودروسازی جمع آوری شد. وی اضافه کرد: هیات مدیره ایران خودرو تعهد کرده بودند تا اسفند خودروهای جدیدی از این شرکت در بورس عرضه شود. در این زمینه از آنها مکتوب توضیح خواستیم و همچنین آنها را دعوت کردیم که در مورد عدم ایفای این تعهد خود به هیات مدیره سازمان بورس توضیح بدهند و اگر به تعهد داده شده عمل نکنند، با آنها برخورد می شود.

یک اقتصاددان: نرخ واقعی دلار قطعاً از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است
حسین صمصامی گفت: بعد از آنکه با موج جدید افزایش نرخ ارز رو به رو شدیم، بار دیگر سیاست عرضه ۵ هزار یورو ارز سهمیه ای را از سر گرفتیم، بعد از آن به بازار ارز قاچاق رسمیت دادیم و نرخ ارز مرکز مبادله را متناسب با بازار آزاد افزایش دادیم. در حال حاضر به نرخ بازار آزاد (نرخ قاچاق) رسمیت داده شده و صداوسیما وقتی نرخ بازار آزاد را ۲ هزار تومان کاهش دارد، خبر این کاهش نرخ را اعلام میکند.بازار قاچاق نمی تواند به ما برای تعیین سیاست هایمان علامت بدهد یا تخصیص بهینه منابع کند. وی خاطرنشان کرد: نرخ فعلی، اصلاً نرخ قاچاق است و به هیچ عنوان مبنای سیاست گذاری نیست و هیچ علامتی به ما نمی دهد؛ آن نرخی که در اقتصاد ما اثر می گذارد و با آن واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید را انجام می دهیم، نرخ بازار آزاد نیست. به گفته این اقتصاددان، نرخ واقعی دلار که میخواهد در اقتصاد عمل کند، قطعاً از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است، در غیر این صورت، هر نرخی قاچاق است؛ بر اساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که اوایل ۱۴۰۲ ابلاغ می شود، هر نوع خرید و فروش ارز که طرف آن صرافی های مجاز، بانک مرکزی و بانکها نباشد، قاچاق محسوب می شود؛ وقتی این نرخ فعلی قاچاق است، نمی توانیم آن را نرخ واقعی و مناسب بدانیم.

واکنش مقام مسئول به گوشت ۵۰۰ هزار تومانی: لاکچری بود 
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گوشت گوسفند ۵۰۰ هزار تومانی مورد تایید و واقعی نیست، گفت: به دلیل اینکه ممکن است گوشت لاکچری بدون چربی بوده باشد.

رشد اقتصادی ایران ۵.۳ درصد رسید
معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در پاییز امسال به ۵.۳ درصد افزایش یافته است. پیمان قربانی اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور به قیمت پایه سال ۱۳۹۵ به ۵.۳ درصد رسیده که در مقایسه با شاخص رشد اقتصادی ۴.۸ درصدی در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش این شاخص مهم بوده‌ایم. همچنین رشد اقتصادی بدون نفت نیز ۴.۵ درصد بوده است.

ماجرای ساخت خانه توسط چینی‌ها
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند، قرار است چینی‌ها طرح نهضت ملی مسکن را با هزینه متری ۴.۵ میلیون تومان بسازند، خاطرنشان کرد: آن مجموعه‌ای که قبلا از چین آمده بود، دوستان وزارتخانه به آنها گفته بودند شما هم مثل سایر پیمانکاران بیایید واحدهای ویلایی بسازید با همان قاعده و شرایط تعدیل. در حالی که این قاعده خیلی برای ما مطلوب نیست. چون اگر بخواهیم با همین روش سنتی بسازیم پیمانکاران داخلی هستند. آن شرکت تامین مالی چندانی هم نمی‌توانست بر عهده بگیرد. اکبری مهمترین چالش طرح نهضت ملی مسکن را قیمت تمام شده دانست و افزود: با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی در بحث صنعتی سازی باید نقدینگی در زمانی کوتاه به پروژه‌ها تزریق شود. این احتیاج دارد تا از شرکت‌های خارجی یا سایر روش‌های تامین مالی برای اجرای طرح استفاده کنیم. زیرا متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن عمدتا قشرهای ضعیف هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۸
اقتصاد کشور نابود شد اقای رضایی شعار های انتخاباتیت چه شد
نواندیشی انحرافی با نواندیشی فرق داره؛ این هم اختراعات ما نیست بلکه در جهان عرب هم دقیقا همین تقسیم رو داره. جریان روشنفکری در جهان عرب که به "نواعتزالی‌ها" معروف هستند، نوع معمولی و نوع انحرافی داره که حرفاشون روکش دینی داره اما غلط و برخلاف دستورات صریح دین هست. حرف‌هایی مثل واجب نبودن روزه رمضان و غیره.

علم الهدی داره میگه نو اندیشی انحرافی یک چیز بدی هست، نه خودِ نواندیشی!!!

اصلاح کنید و بعدا هم بیشتر دقت کنید لطفا
واکنش مقام مسئول به گوشت ۵۰۰ هزار تومانی: لاکچری بود یعنی بدون چربی ) واقعا !!!خدا را شکر که ما هم از فرط لاغری به مرحله لاکچری بودن رسیدیم
؟ گفت: فکر کنم عفو رهبری شامل پسر من هم شد باید از خودش بپرسید
واقعا اين ميرسليم يه دوست يه خيرخواه يه هم جناحي ازاده و دلسوز نداره ،به ايشون تذكر بده براي حفظ ابرو و سابقه اش دنياي سياست را ترك كند ،اقاي ميرسليم اخيراشده علم الهدي دوم،هر روز يه حرف بيربط و جنجالي ميزنه ،يعني شما با فرزند خود قهري ،باش حرف نميزني ،كه سوال كننده بايد خودش شخصا سوال كنه،
صمصامی وزیر اسبق احمدنژاد )بازار قاچاق نمیتواند به ما برای تعیین سیاستهایمان علامت بدهد یا تخصیص بهینه منابع کند. نرخ واقعی دلار که میخواهد در اقتصاد عمل کند، قطعاً از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است،) بهر حال دولت ضعیف نمی تونه بازار ارز را در دست بگیره و این حرفها فقط حاشیه است و بازار است که نرخ تعیین می کنه اگر دولت تونست خط قرمزهای من دراوردی را از سیاستهاش حذف کنه و وارد بازار بین الملل با قبول قوانین بین الملل بشه انوقت بازار عقب نشینی میکنه
دیپلماسی مسالمت آمیز روزهای اخیرقیمت دلار را 30درصد کاهش داده.وقتی ترامپ هم که موضع سرسختانه ای نسبت به جمهوری اسلامی داشت شکست خورد دلار30 درصد آمدپایین.متقابلا یک حرکت یا حرف تند از مسئولان سیاسی ونظامی ایران یا سخن وحرکت تندی ازسوی وزیرخارجه یا رئیس جمهورفلان کشور یا رئیس آژانس اتمی قیمتهارا بشدت بالا میبرد.این یعنی سیاست خارجی ما بشدت نیازمند بازنگری اساسی ودست برداشتن از اقدامات غیرموجه ودرگیری ولو لفظی با دنیا است.البته یک ضرربزرگ این سیاستهاهم کوتاه آمدن درمقابل سوئ استفاده های چین وروسیه وبنوعی دیگر کشورهایی چون ترکیه هندوستان امارات و....صدالبته قاچاقچیان بین المللی و وضعیت فعلی صنعت واقتصاد وتجارت بین المللی کشوراست.
باکو هر از چندی و به‌دنبال سرد شدن روابط با تهران اقدام به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری جاسوسان منتسب به ایران می‌کند. ) چقدر بگم گروگان گرفتن این و اون به اسم جاسوس برای گرفتن پول یا اهداف سیاسی بد است بفرمایید الان اینا هم همین کار را تقلید می کنند
علی اکبر صالحی: اگر نمی‌توانیم نخبگان را نگه داریم، راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر را هموار کنیم) نخبه زمانی به جایی وارد میشه که بداند از علم و کارش تقدیر میشه و می تواند افکارش را عملی کنه شرایط ارتقا و پیشرفت علمی داره الان با اخراج گسترده اساتید مواجه هستیم هیچ محافظتی از نواوری وجود نداره دولت در پایین ترین سطح علمی و تجربی است
میشینن ببینن امروز اسم کدوم گروهکی روی بورس هست تقصیرها رو میندازن گردنش!!! اگه کسی هم گیر نیومد کلا تقصیر آمریکا و اسراییل و انگلیس و عربستان سعودیه!! عه ببخشید عربستان سعودی الان خوب شده!!!
از توصیف کره شمالی توسط دادکان حیرت زده شدم واقعا هم درست می گوید عمر و جوانی بسیاری از زنان و مردان ایرانی نابود شد و رفت به خصوص دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰
جناب مجمد دادکان
جانا سخن از زبان ما میگویی
آقای علم الهدی واقعیت اینه که به تعداد مسلمانان اسلام شناس وجود دارد ولی روح قرآن و سنت نشان میدهد اسلام ومذاهب هم درفرایند تکاملی خود درحرکتند ازآیات ناسخ ومنسوخ قرآن بگیر تا اصحاب ائمه تا نظرات شیخ صدوق وابن جنید و شیخ مفید که نظرات صدوق را رد کرده و آنچه مسلم است درهیچ بابی از ابواب فقه ویا اصول اعتقادات حتی بین دو نفر از علماء وحدت نظر ورویه دیده نمیشود چرا باب علم را می بندید چرا مقلد جهلة المؤمنين هستید چرا دفتر آیت الله سید کمال حیدری را بستید چرابعداز ۴۴سال وصرف این همه هزینه جایگزینی برای شهید صدر وشهید مطهری وعلامه طباطبائی پیدا نکردید
آقای رضایی شما که دکتر اقتصاد هستید . عملکرد این مدتی که در تیم اقتصادی دولت بودید را بیان کنید . راستی ارزش پول ملی را افزایش دادید یا فعلا !
سرای عامری ها با ان رکورد ها از جمله بهترین هتل سنتی خاورمیانه و جذب عالی توریست و اشتغال افرینی ده ها نفر را به راحتی تعطیل میکنید.تا 6 ماه پیش در مورد کنسرت ها هم همین رویه را داشتید و حالا التماس میکنید که کنسرت برقرار بشه.حالا این منابع اقتصادی را تعطیل کنید بعد بیایید التماس کنید که به کار ادامه بدین.چون نمیدونید با خودتون چند چند هستید
میرسلیم تو که نمیدونی پسرت عفو شده یا خودجوش ازاد شده چه صلاحیتی داری که برای مردم تصمیم بگیری؟تو فقط حقوق و مزایا و محاسن مجلس برات اهمیت داره!!
تصمیم مالدیو برای از سر گیری روابط با ایران.
بعد از بلاروس نوبت مالدیو شد با همین فرمان پیش بریم آینده درخشانی در انتظار ما است .
تابناک در خبرتان از قول علی اکبر صالحی نوشته اید؛ "اگر ما نمی توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم لااقل راه آمدن نخبگان کشورهای دیگر به کشور را هموار کنیم"، آقای صالحی اگر به گفته شما نمی توانیم نخبگان خود را نگه داریم، آن وقت چطور باید راه آمدن نخبگان کشورهای دیگر به کشور را هموار کنیم؟! آقای صالحی به نظر خودتان در این سخن نوعی تناقض گفتار وجود ندارد.
دکتر دادکان مقایسه ایران با کره شمالی کمی از انصاف خارج است، قدرت دفاعی شاهرگ حیاتی امنیت مردم است، با این نابسامانی ای که به دلیل سیاست های غلط ابر قدرت ها در دنیا ایجاد شده اگر خدای نکرده در منطقه صدامی دیگر بر علیه مردم ما ظهور کرد آن گاه است که ارزش بالا بودن کشور از نظر توان دفاعی، بیش از پیش آشکار می شود، البته نه شما و نه هیچ مسئول دیگری مقصر نیست، تقصیر کار سیاست مداران کاخ سفید هستند که در آن کاخ پوشالی نشسته اند و سیاست های شیطانی می گیرند و چون " استقلال سیاسی، پیشرفت و اقتدار " ما را می بینند و نمی توانند تحمل کنند با رذالت سیاسی روی به تحریم های ظالمانه آورده اند تا شما، من و امثال ما را به خشم آورند کاری که استعمار انگلستان در زمان رهبر فقید هند، گاندی بر کشور هند کرد ولی هوشیاری و مقاومت مردم هند در برابر نقشه های شوم استعمار انگلیس جواب داد و امروز کشور هند کشوری مستقل و پیشرفته شده، اگر در برابر فشار استعمار تسلیم شویم فردا که ثروت مان را به تاراج بردند، در فقر علمی نگاهمان داشتند و با فرهنگ برهنگی شان دچار برهنگی فرهنگی مان کردند، غبطه می خوریم که ای کاش امروز خودمان را با کره شمالی مقایسه نمی کردیم.
در مورد توافق ایران - عربستان هر انسان عاقل و دلسوز وطن می داند که این توافق به نفع کشور است، کشورهای عربی و مسلمان به دلیل دو شهر مقدس مکه و مدینه حساب ویژه ای برای عربستان قائل هستند و با برقراری روابط حسنه دیپلماتیک که لازمه ایجاد روابط تجاری است، می توانیم روابط تجاری- مالی را با عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از قبیل امارات، کویت، عمان، قطر، عراق و ... تعمیق بخشیم و با توجه به پیشرفت هایی که کشور در صنعت پتروشیمی و ... کرده، محصولات خود را به بازارهای کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات، عراق، کویت، عمان و ... صادر کنیم و درآمد زایی خوبی عاید کشور شود و باید کاملا هوشیار باشیم که آمریکا که امروز از این توافق به هراس افتاده، شروع به کارشکنی نکند، کشور چین هم اگر به فرض برخی افراد به نفع خودش کار کرده، این اقدامش به نفع منافع اقتصادی هر دو کشور ایران و عربستان هم است، چین با این کارش ضمن تنش زایی اگرچه خودش به منافع اقتصادی هر دو کشور دست می یابد باعث شده ایران و عربستان هم به منافع اقتصادی همدیگر دست بیابند کاری که باعث رونق و شکوفایی اقتصادی هر دو کشور می شود، مثل آمریکا و تروئیکا نیستند که با سیاست فریبکارانه سعی در ایجاد تنش و غارت ثروت های منطقه داشته باشند.
آقای حقیقت پور ایران اقتدار منطقه است و ایران هراسی دروغینی که آمریکا از آن صحبت می کند و صهیونیست ها پشت این افکار پلید هستند، دیگر خریداری ندارد.
اقتدار یعنی وقتی قدرتی داری آن را در راه دفاع از مردم مظلوم به کار گیری درست مثل دفاع ایران از مردم مظلوم فلسطین ولی اگر از این اقتدار در راه ضد بشری استفاده کردی آنگاه می شود تهدید درست مثل آمریکا که سال ها جنایت رژیم جعلی اسرائیل را در حق مردم مظلوم فلسطین می بیند ولی نه تنها چشم و گوش بسته بلکه با حق وتویی که در سازمان ملل دارد به اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی که مورد تائید هیچ کشور مستقلی نیست، رسمیت بخشیده، فلسطین به کنار، آمریکا هر جا وارد شده از عراق و افغانستان، سوریه گرفته تا لیبی، سودان و ویتنام و ... به جزء ویرانی و آوارگی برای مردم بی گناه چه حاصلی داشته است؟ اینجاست که چنین اقتداری تهدیدی برای دنیا است، نظم جهان را بهم می ریزد و باعث هرج و مرج و نابسامانی می شود.
یک اقتصاددان: نرخ واقعی دلار قطعاً از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است
احتمالا این اقتصادان
رئیسی نیست
یا مخبر
یا خاندوزی
با توجه به حجم نقدینگی
وحجم صادرات دلاری
قیمت واقعی دلار 275000 تومان است.
سطح بندی حقوق ها به حداقل بگیران و سایر سطوح ترفند مسئولان است برای افزایش حقوق ها به میزان بسیار پائین تر از حد تورم برای شاغلان و بازنشستگان!
در این ترفند حقوق حداقل بگیران غیر شاغل که هنوز شغلی ندارند و در اقلیت قرار دارند تا حدود زیادی و در حدی کمتر از تورم افزایش می یابد و این افزایش را در بوق کرنا می کنند و با بزرگنمایی طوری جلوه می دهند که تمامی حقوق ها به این میزان افزایش یافته! حال آنکه حقوق سایر سطوح را کمتر از نصف تورم افزایش می دهند اتفاقی که در چند سال اخیر رایج شده و برای سال 1401 میزان حقوق حداقل بگیران که غیر شاغل اند را بمیزان 57% افزایش دادند ولی حقوق سایر سطوح را با زور 39% افزایش دادند و در بوق کرنا کردند که افزایش حقوق ها 57% بوده است!
میرسلیم مردم رو چی فرض کردی؟ تو مشتی هستی نمونه خروار،
نرخ بازار آزاد نرخ قاچاق نیست بلکه برعکس نرخ های دولتی قاچاق و اشتباه هستند. نرخ واقعی هر کالا در یک مبادله کاملا آزادانه و بدون نیاز به شرایط خاص تعیین می شود. نرخ واقعی آن نرخی است که فروشنده بدون درخواست هیچ دلیل و مدرکی صرفا در ازای گرفتن قیمت کالا آنرا مبادله کند. نرخ دولتی از آنجایی که برای خرید دلار باید شرایط خاص و مدارک مثبته داشته باشی اصولا نرخ نیست بلکه سهمیه یا رانت است. جالبه که طرف اقتصاددان هست ولی موضوعی به این سادگی را نمی فهمد.
خب امروز قیمت جهانی طلا نزدیک به 40 دلار در هر اونس افزایش داشت واگر این فرمول جهانی در ایران نیز بکار گرفته شود دلار میباید زیر 40 هزار تومان تثبیت شود و طلا نیز به قیمت دو ماه قبل خود باز گردد
آقای علم الهدی : بموازات تقابل با تحجر !!! اینکه آموختن زبان انگلیسی مساوی بشود با کفر جزئی از تحجر است یا نو گرائی دینی ؟؟؟
آقای رییسی خواهشن به داد ملت برس ، رهبری در بحث حل مشکلات به شما اختیار تام داده ، بهتر زمان برای حل مشکلات منطقه ای از راه گفتگو هست ، حدا لعنت کنه بانی و باعث این گرانی های اخیر ، بخصوص کسانیکه گرا به دشمنان دادن ، از مذاکره نترس اسلام دین پنطق و گفتگو هست ، هیچ قدرتی بالاتر این نیست که ملت در کنار نظام باشند ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
مردم از خنده خدایی انتظار دارین چی حل بشه چی تو ایران گرون شده بعد دوباره ارزون شده
نو انديشي ها شاخص ترين آسيب جريان روحانيت است !!
-------------
يكي از فلاسفه -- از فلاسفه خارجي ! -- گفته است : « يك تمدن زماني از بين مي رود كه به پرسش هاي نو
جواب هاي قديمي بدهد » !!
اگر قبول داريم كه اسلام جامع ترين و كامل ترين و آخرين دين از اديان الهي است كه تا الي يوم القيامه جواب گوي مسائل زمانه هم خواهد بود ، پس در اين صورت دين اسلام ، جوابگوي هر پرسش و تفكر و مكتبي خواهد بود ، بنا براين چرا به گفته جناب علم الهدي « نو انديشي ها شاخص ترين آسيب به روحانيت باشد » !
دنياي ما دنياي نو انديشي است كه هر مكتبي بايد جوابگوي هر نو انديشي باشد و بتواند به سؤالات نو ، جواب نو بدهد !!
خدا رحمت كنه حاج عبد العلي ، روحاني نبود ، پا منبري بود ، وقتي هم كه براي روضه خواني به منبر مي رفت و يا تا آمدن روحاني بعدي يا گفتن چند مسئله از رساله توضيح المسائل ، حضار را در انتظار نمي گذاشت ، جاي نشستن او پله اول منبر بود ، آن مرحوم حتي اجازه به خود نمي داد كه كمي بالاتر وود و پله دوم را انتخاب كند !
شنيدم از همسر مرحومه اش كه حاج عبد العلي هر وقت پسرش نماز صبحش قضا مي شد بر سر او داد مي كشيده كه :
-- كافر ، ملحد ، زنديق ! چرا صبح بايد نمازت قضا بشه ، بدبخت ،! جواب خدا را چي ميدي ؟
و چنان شنيدم كه همين پسرش ، سال ها پيش توله سگ چند تا از جهانگردان خارجي كه در مسير راهشان در
شهر ما چند ساعتي مانده بودند براي عكس گرفتن ، بغل گرفته بود و خارجي ها ازش عكس گرفته بودند ، تا مرحوم
عبد العلي شنيد بر سرش داد كشيده بود كه :
--- كافر ، ملحد ، زنديق ، رفتي سگ كافر خارجي را بغل كردي و عكس گرفتي ؟ نميدوني اون سگه از جمله نجاسات است ، اون كافراي خارجي هم طيب و طاهر نيستن ؟! ... برو دستات را خوب طاهر كن ، لباس هايت را هم خوب نگاه كن ، نكنه يك نخ مو از اون سگه به لباست چسبيده باشد كه نمازت مشكل بهم ميزنه » ! ... بله ؟ مرحوم حاج عبد العلي ، خوب روضه مي خواند ، مسائل رساله را خوب توضيح مي داد و لي يك مبلغ خوب نبود !! خدا همه رفتگان را بيامرزه !
بنده کارمند دولت هستم. اینکه حقوق کارگران پایین هست کاملا درسته اما این رو هم در نظر بگیرید حقوق اکثر کارمندای دولت و همینطور شهرداری ها هم پایین هست. یکی از دوستان بنده کارمند شهرداری هست فیش حقوقش رو به من نشون داد. می گفت با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی حقوقش از کارگرهای شهرداری هم پایین تره. که یه دلیلش اختلاف افزایش حقوق کارگری و کارمندی در سال گذشته بود. امسال هم که دولت و مجلس حقوق ها رو به صورت غیر پلکانی ۲۰ درصد افزایش دادن و بهانه هم این هست که حق کسانی سابقه کار بیشتری دارند حقشون ضایع نشه که البته این مورد درست نیست چون خیلی سابقه کار در حقوق کارمندها دخالت نداره و معمولا کارمندی که با پارتی وارد شده حقوق بیشتری می گیره نه اونی که سابقه بیشتری داره. افزایش حقوق کارگرها هم که شورای عالی کار تعیین می کنه و به احتمال زیاد ۴۰ درصد یا بیشتر هست. و این یعنی کارمندی که امسال حقوقش برابر با کارگرها بوده تورم ناشی از افزایش ۴۰ درصدی رو تحمل می کنه ولی حقوقش ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده البته اختلاف افزایش حقوق پارسال به اندازه کافی باعث کم شدن حقوق کارمندها شده و این یعنی بی توجهی به قشر تحصیلکرده و متخصص از کارمندها
امثال علمن الهدی و بقیه دولتمردان و کارگزاران رده بالا در جمهوری اسلامی مشکل اصلی که دارند بی اطلاعی از جامعه است آنها در انبوهی از محافظان قرار دارند اینکه چرا اینقدر باید محافظ داشته باشند و از شهادت گریزان باشند خودش حکایتی است !!!!
اما آسیب اصلی زندگی در بین محافظان این است که اطلاعاتی که به آنها می رسد پردازش شده از همان سیستم های اطلاعاتی است و این اطلاعات جوری است که آنها خوششان بیاید نه اینکه واقعیت ها گفته شود. شما نگاه کنید در کشورهای دارای دموکراسی با اینکه روزنامه ها آزادند با اینکه ازادی بیان وجود دارد باز هم رییس جمهوری یا نخست وزیر کشور خودش زنبیل دست می گیرد می رود سوار اتوبوس می شود می رود مترو می رود فروشگاه نه محافظی دارند نه حریم خاصی برای خود درست می کنند آنها می خواهند خودشان مستقیم از جامعه و مردم اطلاعات کسب کنند.
بر طبق اخباری که خوششان می آید و به آنها رسانده می شود تصمیم گیری می شود هیچ مقامی نمی تواند بیاید بین مردم رفت و آمد کند اصلا اینقدر احساس تهدید می کنند توانایی چنین کاری ندارند بنابراین تصمیم هایی که گرفته می شود بسیار دور از واقعیت هایی است که در جامعه است و همین باعث می شود مردم راه خودشان را بروند حاکمان هم راه خودشان
سه ماه از حمله شیمیایی به دانش آموزان گذشته و هنوز وزارت اطلاعات نفهمیده است کار چه کسانی است اما یک روزه فهمید کومله چه نقشه هایی دارد و خنثی کرده است !!!!!!
کوموله کمونیست تجزیه طلب هست. در ضمن حتی وقتی که رضا پهلوی اشاره کرد به روی سینه خود که نقشه ایران منقش به پرچم سه رنگ ایران بود، گفت که این نقشه بدون یک وجب از خاک آن، دیگر ایران من نیست. بعد از این حرف این گروهک بشدت به رضا پهلوی هم تاختند. امکان ندارد یک ایرانی با شرف حاضر به تجزیه یک وجب از خاک میهنش بشود.
با سلام
آقای علم الهدی، عدم نواندیشی در جریان روحانیت، منجر به تحجر خواهد شد.
شما بهتر میدانید که اسلام شیعی یک دین پویاست و نو اندیشی با اسلام جعفری منافات ندارد.
رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس: در یک دانشکده دانشگاه تهران ۳۰ استاد مهاجرت کردنداستاد عزیزهمه اساتید وهمه ملت میدانند که چه عزیزانی وچه نخبگانی بخاطر پخمگان از کشورمهاجرت کردند وکک مسئولان هم نمیگزد وتازه انگ هم میزنند هرکسی دوست ندارد ازایران برود جناب استاد یک مقام مسئول مسولان بخدا عمیقا وقلبا طرفدار نخبگان نیستند همه درحد سخنرانی وشعار وسرگرمی هست وگرنه الان یک مدیرکل چند مشاور دارد چطور مشاوران مسئولان اطلاعات دقیق به مسئولان نمیدهند ویا ازروی دلسوزی به مسئولی نمیگویند عالیجناب بخاطر بدبرخوردی مقامات تعدادی از نخبگان واستاتید از کشورمهاجرت کردند راهی وچاره ای بیندیشید ولی افسوس مشاوران مسئولان بخاطر اینکه موقعیت ومنصب را ازدست ندهند عکش مشاوره میدهند درود برشما استاد عزیز که دلسوزانه وباشهامت وشجاعت نقد را بیان کردید
محمد دادکان: الگوی ما شده کره شمالی و پاکستان!جناب دادکان هرچند فردا روزنامه های افراطیون وسیاستمدارهای اصولگرایان منجمله جناب شریعتمداری کل انتقاد ووووو بارتو میکند ولی این را مسئولان بدانند جرف دادکان کاملا درست هست مسئولان امنیت باید درکنار اقتصاد وسیاست ومعیشت ورضایت مردم همراه باشد جناب دادکان شما بهترین حالت کشورایران ووملت ایران را به کره وپاکستان تشبیه کردید ولی من میگویم ایکاش کره شمالی شویممثل کشور موزامبیک نشویم متاسفانه همه حم وغم مسئولان ساخت موشک هست ودربالای متن من اشاره کردم امنیت کشورومردم را تامین کردن کار عالی هست ولی نمیشود مردم را گرسنه وگشنه وفقیر نگه داشت که موشک داریم اگر مسئولان ما درحدی من بیسواد که ریل راهن دوخط موازی هست واگر یک ریل از تهران تا مشهد ادامه بدهیم ولو ان ریل از طلا ساخته شود قطار نمیتواند ازان عبور کند ختماباید دوریل باشد الان وضعیت کشور فقط شده موشک اقتصاد وکنترل تورم ومعیشت مردم رضایت مردم رها شده است واین اسیب جدی هست
میرسلیم: فکر کنم عفو رهبری شامل پسر من هم شدجناب میرسلیم حتما برو نمازشکرانه بجا بیاور که پر عزیزت باتوجه به اینکه عضوگروهک منافقین بوده مورد رحمت نظام قرارگرفت وحتی بالاتر ازاین مسئولی را بخاطر اینکه فرزندش درامریکا درس میخواند را رد صلاحیت کردند ولی شما با فرزند منافق درزندان داشتند واقای زاکانی با دختری درسویس داشتند تائید صلاحیت شده اید بروید روزی10بار نماز شکرانه بجااورید
حتما جناب رییسی به وزیر آموزش و پرورش بخاطر گول زدن یک میلیون معلم و ساکت کردن آنها و کش دادن رتبه بندی به مدت ۱۸ ماه نشان ملی درجه ۱ اعطا کن ، ۱۸دماه معلمان رو بخاطر ۲و نیم میلیون سرگرم کنی واقعا شاهکاره ؟؟ کارمندان دادگستری آخر سال هر نفر حداقل ۴۰ میلیون به حساب آنها واریز شد، کسی تو بوق و کرنا نکرد ،،، آقای وزیر همانطور که درقانون امسال مجلس محترم تصویب کرد دنبال مزایایی باش که سایر کارمندان میگرند ، از حق مسکن ، حق خواربار ، شارژ کارت خرید ۲ میلیون، اعیاد و مناسبت‌ها، ، نیم عشر ، اضافه کار نکرده ، مهتر از همه فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی ؟؟ نه اینکه بعد از ۶ ماه از سال تحصیلی گذشته یک ریال حق التدریس پرداخت نشده ولی عزیزان نور چشمی ماهی ۱۷۶ ساعت اضافه کار نکرده به جیب میرنند و جالبتر اینکه ۸ ماه پیش در اوج گرمایی تابستان کلاسهای تابستانی برگزار شد که همان موقع له دروغ گفتند آقای وزیر پولش رو تامین اعتبار کرده ولی حالا که دنبالش رو میگیریم با کمال وقاحت میگن وزیر گفته پولی نیست و جز مصوبه ستاد کرونا بوده و ستادی هم وجود نداره و پولی هم وجد نداره ؟؟ شرم بر تو نوری ؟.
جناب دادکان مسئولین مثل رعیت حقوق ۵میلیونی دریافت نمیکنند که براشون مهم باشه الگو کره شمالی باشه یا پاکستان ،؟؟ به خدا قسم ۵ میلیون حقوق فقط ۷روز دوام آورد و ......
روحانی چهار سال اول اصلا حقوقها رو اضافه نکرد ولی خدا پدر و مادرش و بیامرزه با کم کردن تورم بزرگترین خدمت رو به ملت کرد ولی افسوس که جماعت از خدا بی‌خبر اجازه ندادن دلار رو هزار تومان کنه دقیقا یادم هست دلار ۴۵۰۰ تومانی شد ۲۰۰۰ تومان که سیف از خدا بی‌خبر جلوی کاهش آنرا گرفت ؟؟ و حالا ابراهیم کمر شکن تو یکسال فاتحه اقتصاد رو خوند ،؟؟ کمی عقلانیت هم برای اداره کشور خوبه ؟؟
افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق هم ....
عجیب است را هیچکس از همسانسازی حقوق بازنشستگان حرفی نمی زند
یادش بخیر روزی که با ۵ ریال آلاسکا میخریدم
با ۱۰ ریال لنگاش
با ۱۵ ریال نان لواش
با ۱۰ ریال آدامس
بیل و سباستین و خبری بنام نیل میدیدم
بانوان کاروان گوش میکردیم
بزرگتر شدیم
با ترس ولرز دستگاه ویدئو کرایه میکردیم و شب تا صبح فیلم هندی نگاه میکردیم که یه صحنه رقص ببینیم
چشم به هم زدیم دانشجو شدیم و شد ۷۶ و ا ن و حماسه دوم خرداد که بدون شک انقلابی بود برای خود و ۸ سال طلایی برای ملت با کمترین فشار اقتصادی
متاسفانه از سال ۸۴ کشور دچار فضای خودی و غیر خودی شد و به کشور آسیب فراوانی زد و کسانیکه چنین تقسیم بندی مردم رو کردن بزرگترین ًضربه رو به انقلاب زدن ، دوردسدن از آرمان‌ها و وصیت نامه امام باعث شد که نزدیک به ۲۰ سال مردم در استرس و فشار روحی و روانی باشند و نسلی یاغی وارد عرصه اجتماع بشه که هر لحظه آماده انفجار هست . ابن چکیده از تا یخ ۴۰ ساله ای که بر ملت گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
چقدر قشنگ گفتی
ایران بهشت دلالان
کاسبان
بنکداران
بازاریان
محتکران
پزشکان
طلا فروشان
رانت خوران
اسکله داران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
در کل بهشت فراریان مالیاتی
نابودی بورس رو خدمت ابراهیم خان و وزارت صنعت که اجازه ندادن نقدینگی وتردبورس بشه و وارد بانک‌های ورشکسته شد تا ب ای ثبت نام خودرو اقدام کنند رو تبریک می‌گویم؟ سال آینده سال خطرناکی خ اهد بود فکری به حال مردمی که تو بورس بیچاره کردین باشید
رشد اقتصادی ایران ۱۰۰درصدیست،البته برای اقایان
کردهای ترکیه
موافق صحبتهای دکتر دادکان هستم هرگاه که با دستاوردی توانستیم خدمتی به بشریت کنیم می توانیم بگوییم که در حال پیشرفت هستیم موشک شاید یک منطق دفاعی باشد اما ضد حیات بشریت است ادامه روند کنونی آمار مهاجرت و رکود در اقتصاد و بحران معیشت را بشدت بالا خواهد برد و خلق پول و نواسانات بازار ارزی شاید برای مدتی کوتاه کسری بودجه را تامین کند اما آنچه که همه میدانند فقط ایجاد ارتباط بین المللی پایان این بحران است و با دشمن خواندن کل دنیا این امر بعید است. به نظر شما این منطق درست است که بهشت میتواند حدود20 میلیون ساکن از خاورمیانه و جهنم 6 میلیارد ساکن از کل کره زمین داشته باشد.
ابتدا از وزارت اطلاعات و سایت تابناک برای ارائه توضیحات درباره نمایشگاه تبیینی روایت میدان تشکر می کنم
اما بعد، تبیینی بودن این نمایشگاه و ماهیت رسانه ای اغتشاشات اخیر، منشأ نقدهای جدی به نمایشگاه روایت میدان است. در واقع این نمایشگاه باید به عنوان پاسخی به هجمه های دوران اغتشاشات رسانه های معاند و فضای مجازی محسوب و در همین راستا ارزیابی شود.
در ارزیابی من؛ نمایشگاه از این منظر موفق نیست.
- - - - تحلیل من بر موضوع - - - -
تنها گزارش تصویری ای که من از نمایشگاه تبیینی روایت میدان یافتم مجموعه ای از 48تصویر از این نمایشگاه در خبرگزاری فارس با عنوان "نمایشگاه وزارت اطلاعات - روایت میدان" مورخ 18اسفند 1401 است و البته گزارش مختصری از نمایشگاه با تصاویر بسیار محدودتر در تابناک. بنابراین تا اینجا می توان گفت که این نمایشگاه در بهره گیری از رسانه ای و ایجاد پیوست یا نسخه ی فضای مجازی از نمایشگاه ضعف جدی دارد. (اینگونه نمایشگاه ها حتی می توانند در قالب فضای سه بعدی در فضای مجازی بازتولید شوند)

اما درباره جزئیات:

سوال: کدام محتوا، مازاد بر داده هایی که در اطلاعیه های وزارت و مستندهای امنیتی در گذشته ارائه شده به عنوان اطلاعاتی تکمیلی در این نمایشگاه به نمایش در می آید که مخاطبِ نمایشگاه را در خصوص مسایل به شکل عمیقتر توجیه و پاسخی باشد به تردیدهای ایجاد شده توسط فضای مجازی و شبکه های معاند؟ آیا مخاطب نمایشگاه زمان و هزینه صرف می کند تا در نمایشگاه روایت میدان، محتوای تکراری و بازنشر مستندهای "عملیات بزرگ"، "برای داعش"، "پاییز حرم"، "ابرجاسوس علیرضا اکبری" را، به جای تلویزیون و فضای مجازی، در فضای نمایشگاهی و در معیت دیگر بازدید کنندگان ببیند و یا اینکه انتظار دارد برخی ابزارها، اشیاء و تجهیزاتی که در مستندها به صورت تصویری دیده در دنیای واقعی و از نزدیک رویت کند؟ (الان حتی درباره فیلمهای سینمایی و فضای حرفه ای سینما هم کمتر شاهد چنین نگرشی در میان مخاطبان فیلمهای سینمایی هستیم تا چه رسد به مستندهای امنیتی)

ادامه ی این نقدر بر اساس 48 تصویری است که از این نمایشگاه در خبرگزاری فارس منتشر شده و تصور نمی کنم مازاد بر اینها و مستندهای ذکر شده در مقدمه، چیزِ قابل اعتنایی در نمایشگاه وجود داشته باشد. (در مطلب تابناک هم برای این نشانه ای یافت نمی شود)

- - 11 عدد کاریکاتور و نقاشی در این نمایشگاه وجود دارد که حالت شعارگونه و متلک پرانی دارد بدون آنکه خلاقیت خاصی در آنها قابل رصد باشد که این خلاقیت تصویری، نتیجه اش بشود تبیین موضوع (25 درصد محتوای به نمایش درآمده در قالب پوستر)

-- 5پوستر داریم که در آنها حیوانات مختلف به نمایش درآمده.
پستان گاو با اِسکار زخم با طرح ستاره داود (طعنه به گاو شیرده خواندن عربستان سعودی)
خر یا الاغی که برعکس سواری میدهد (در توصیف این یکی کمی شیطنت کردم)
کرکس
گوسفند
گرگ
مار دو سر
درخت دروغ
شاید بد نباشد یکی دو کاریکاتوریست صاحب نام این بخش از نمایشگاه را ارزیابی کند. در کشوری که زمانی مجله گل آقا منتشر می شده و به مخاطبان این نشریه، آیا می توان با این نوع محتوا، ارتباط برقرار کرد؟ درست است پخش گل آقا متوقف شده اما کاریکاتوریست هایش و دیگرانی که در زمینه کاریکاتور فعالیت حرفه ای دارند وجود دارند که می شود از ایشان مشاوره گرفت
- - 5پوستر و نقاشی مرتبط با حادثه شاهچراغ وجود دارد که بخشی از آنها همان کاریکاتورهایی است که در بند قبل توضیحاتی درباره شان دادم. طبعا مستند برای داعش و پاییز حرم را هم باید به این بند اضافه کنیم اما به طور مثال، اقلام مکشوفه از عوامل این حادثه از سلاح کلاشنیکف و جلیقه عامل حمله، پرچم داعشِ دست ساز توسط نفر دوم و عامل اصلیِ پشتیبانی محمد رامز رشیدی و چمدانی که سلاح در آن تحویل محمد رامز شده و مدارک جعلی به نمایش در نیامده. اگر قرار بود با نقاشی و کاریکاتور تبیین صورت بگیرد که دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاه در دنیای واقعی نبود، همین نقاشی ها و کاریکاتورها و پوسترها را در فضای یا تلویزیون منتشر می کردید و بازدید بیشتری هم صورت می گرفت. (نکته: عمده اقلامی که نام بردم در مستدهای تلویزیونی به نمایش درآمده اند) این در حالی است که در نمایشگاه 5ویترین از سلاح های مکشوفه از قاچاقچیان و اوباش طی مدت اغتشاشات به نمایش درآمده است. (نمایشگاه فقط برای کلاشنیکف حامد بدخشان جا نداشته است) و البته موارد دیگری هم میشود به این لیست اضافه کرد. مثلا خلاصه تصویری جلسات دادگاه عوامل پشتیبان حادثه تروریستی شاهچراغ و غیره
- - کشفیات ِ عملیات ناموفق بمب گذاری در یک واحد صنعتی در اصفهان توسط عوامل موساد (نیروهای کومله که به خدمت موساد در آمده بودند) را داشتند علیرغم پخش تصاویر بمب ها و تجهیزات انفجاری و وسایل ارتباطی و نظارتی و غیره در مستند عملیات بزرگ، در این نمایشگاه جایی نداشتند. این موضوع حتی یک پوستر مستقل به خود ندارد.
- - بقایای پهپادهای موساد که در عملیات ناموفق حمله به تأسیسات وزارت دفاع به دست نیروهای اطلاعاتی ج.ا افتاد، در این نمایشگاه به نمایش در نیامده و این موضوع هم مثل مورد قبل، حتی در حد یک پوستر مطرح نمی شود.
- - کشفیات از مسمومیت ها و بدحالیِ سریالی دانش آموزان در مدارس در نمایشگاه جایی ندارد.
- - ابرجاسوس علیرضا اکبری که قبلا در چند مستند امنیتی، نسبت به گستردگی دسترسی های و اقدامات او فعالیت تبیینی نسبتاً مناسبی انجام شده بود، در این نمایشگاه در حد دو پوستر مطرح می شود که محتوای ارائه شده در آنها به مراتب از محتوای مستندهای امنیتی کمتر است.
- - تنها موردی که کاربرد تبیینی دارد، اسکرین شات از چت همسر یکی از بازداشتی های اغتشاشات با تلگرام بی بی سی فارسی است که در اصالت این اسکرین شات هم تردیدهایی وجود دارد. (یک نمونه ساده، عدم فعالسازی سکرت چت و اتودیلیت نشدن حتی یک پیام در طول ده دقیقه مکالمه ی طرفین است. حتی بین پیامی که درباره حجاب بحث می شود تا آخرین پیام 3دقیقه فاصله است)
- - نمایشگاه در پوستری که به شرح خیانت های ابرجاسوسی علیرضا اکبری می پردازد غلط تایپی دارد و فخری زاده را فخرزاده تایپ کرده است. عجیب نیست که در نمایشگاهی که کل محتوای متنی آن کمتر از 5هزار لغت است (با اغراق فراوان البته) غلط تایپی پیدا شود؟
علی ایّحال، قصد ما اینجا نقد نمایشگاه تبیینی روایت میدان نیست. بلکه این نمایشگاه را صرفا به عنوان یک نمونه برای توجیه مقامات در خصوص علت نفوذ و تأثیرگذاری فضای مجازی در جامعه ذکر کردم تا شاید در ایشان اثر کرده و کلاهشان را قاضی کنند.
- - آنچه درباره موسسات متولی آموزش و اجرای براندازی نرم در مطلب تابناک آورده شده، توضیح مجدد محتوای یک پوسترِ نمایشگاه است. تام این موسسات و پروژه ها تنها در یک پوستر و هر کدام در حد دو یا سه سطر کوتاه توصیف شده اند. (دقت بفرمایید که مخاطب نمایشگاه در شبکه های فارسی زبان (معاند) و در فضای مجازی طی ماههای اغتشاش ساعتها مصاحبه با افراد مختلف از این موسسات شنیده است و در فضای نمایشگاه وزارت اطلاعات به دنبال جواب سوالاتی است که در این مدت و در مواجهه خواسته یا ناخواسته با این محتوا برایش ایجاد شده است. آیا با دو یا سه سطر کوتاه واقعا می توان ادعای تبیین در مقابل این حجم از تولید محتوا توسط حریف را داشت)


تابناک جان، لطفا منتشر کن. هر بندی که مشکل دارد حذف کن، اما اجازه بده منتشر شود. وزارت اطلاعات با چند هزار نیروی متخصص و غیره، قطعا تاب شنیدن چند سطح نقد سطحی از مخاطب مستندها و اطلاعیه ها و بیانیه هایش را دارد
اگر قرار باشد این نمایشگاه به تعامل منجر نشود پس هدف از برگزاری آن چیست؟
منی که مدتیه کاری رو شروع کردم و یه کارمتد دارم و همه درآمدم همین الانم میره برای حقوق و دستمزد کارمتدم چه کنم؟
راست میگن... افزایش دوباره قیمت ارز وطلا خبر شیرینه.. البته میدونیم که همش کار دشمنه
مير سليم : مي دانم فرزندم آزاد شده ، اما نمي دانم مورد عفو رهبري قرار گرفته يا نه » !
------------------
--« پدر كو ندارد نشان از پسر
تو بيگانه خوانش ، نخوانش پدر » !
--- ببخشيد آقا رضا ! جسارت نباشه شعر را بر عكس خواندي ... بايد شعر را اين طور بخواني :
« پسر كو ندارد نشان از پدر
تو بيگانه خوانش ، مخوانش پسر » !
آقا رضا پوزخندي ميزند و مي گويد :
-- عجب ! ... اما خب ! معلوم هم نيست قرائت بنده در ست نباشه ! ... حالا براي اين كه نه شما بدت بيايد و نه من ، قبول كنيم كه دو قرائت اين شعر ممكنه درست باشه ! دو جورش ممكنه مصداق پيدا كنه ..به اين صورت كه گاهي ممكنه پسر بيگانه از پدر باشه ، ،گاهي هم ممكنه پدر بيگانه از پسر باشه ! ... ملتفت هستي ؟ ... پس در هر دو صورت اشتباهي در كار نيست ! ... قبول كن جعفر آقا ! .
-- به هر حال بايد در اين مقوله فكر كنم آقا رضا ! ... تا فردا بهت خبر ميدم يا پيامك مي زنم !!
از نظر جناب علم الهدی باید با تربیت یک نوزاد یک ساله با انسان های بالغ رفتار کرد ، هر چند اون رفتار برای اون طفل صحیح است ولی قطعا برای یک فرد بالغ چیزی جز توهین نیست
پسر میر سلیم جاسوس هستش چرا آزاد شده؟
بانک مرکزی ، سلطان سکه، چرا طلا و سکه در بازار توزیع نمیکند؟
چرا پول مردم را بی ارزش میکنی؟
عجیب است چنین فرمایشی ازطرف آقای صالحی که خودیکی ازنخبگان طرازاول کشورمان هستندکه میفرمایندازنخبکان کشورهای دیگردعوت کنیم بیایندکشورمان وتلویحاًفرموده به آنها ملیت ایرانی هم بدهیم ومثال کشورآمریکارازده اندباآماربالای اعطای ملیت بخارجی ها وقتی میفرمایندماهم بخارجی هاملیت بدهیم مطمئناًخوب میدانیدکه نخبگان ایرانی که درمعتبرترین مراکزعلمی وتحقیقاتی دنیاو بخصوص آمریکافعالندآرزویشان کاروزندگی درکشورخودشان است ولی بعلت بعضی تنگ نظریهاوقتی بانیت کاروفعالیت بکشور برمیگردندبامشکلاتی بیموردروبرومیشوندو ناخواسته مجبور به ترک وطن میشوندمثال تازه آن آقای مدنی که چندوقت پیش آمدبانیت سامان دهی بوضع آب ومشکلاتی ازاین قبیل که موردبیمهری قرارگرفت ومجبورشدبرود پس برای خدمت بوطن بهترین نخبه هموطنان خودمان هستند و ازآن گذشته کدام نخبه خارجی تقاضای پاسپورت ایرانی داردکه مادرباره آن فکرکنیم البته فراموش نکردیم خدارحمت کندنخبه بسیارباارزش ازدست رفته خانم مریم میرزاخانی را که که تااواخرعمر باوجودتولدفرزندشان درخارج از کشوروداشتن پاسپورت وشناسنامه خارجی بخاطرارق ملی که معمولاًنخبگان طراز اول مادارندتلاش کردندبرای فرزندشان شناسنامه ایرانی بگیرندکه موفق نشدند آقای صالحی خودمیدانید که پاسپورت وشناسنامه ایرانی برای ایرانیان پاک نهادارزش داردکمااینکه تقریباتمام نخبگان وفرهیختگان علمی دنیاکه ایرانی هستندبعدازدهه ها زندگی درغرب هم خودشان پاسپورت ایرانی وشناسنامه خودراحفظ کرده اندوهم برای فرزندانشان حتی اگرشانس آمدن به کشورمادری را ندارندبازهم شناسنامه ایرانی میگیرندهرچنددرآن دیارها عملابدردشان نمیخورد اعتبارملیت ایرانی برای ایرانیان اصیل است بفرمائید اولاًکدام نخبه خارجی حاضرشده کارش رادرغرب یااحیاناًشرق رهاکرده به اینجابیایدوازآن گذشته ملیت ماراتقاضا کرده بهترنیست تلاش فرمائید وازمسئولین عالی کشور بخواهیدمثل اوائل انقلاب که برای بازگشت نخبگان بکشور تمام دره بازوتمام امکانات کاروتلاش وزندگی فراهم میشد مجدداهمان کنندکه البته باعث شدبخصوص دربخش پزشکی کشورمان از این روبه آن روشود
جناب‌ صالحی‌ در دوره‌ وزارت‌ تصمیم گرفتی‌ از خارج‌ نخبه وارد بکنی‌ ؟!!! کی ایران برای نخبگان‌ خارجی جاذبه داشته‌ که راه بیفته بیاد ایران‌ مومن‌ ؟!
کارگرهای‌ افغانی هم حاضر نیستند‌ اینجا بمونن قربونت‌ !!
شما‌ به پزشک متخصص طرحی که ۴۰ ساله شده‌ و زن وفرزند‌ داره‌ در بیمارستان‌ ۱۰ ملیون‌ حقوق‌ میدی که شب و روز‌ تو بیمارستان‌ توی‌ پانسیون‌ بمونه و مریض‌ ببینه‌ در حالیکه‌ در کشورهای‌ میکروسکوپی‌ همین‌ خلیج‌ پزشکان‌ عمومی‌ را رو هوا‌ میزنند‌ اونوقت‌ انتظار‌ نداری‌ همه برن‌ وn
تعطیلی بهترین هتل سنتی خاورمیانه!! ای کاش همینطور که دارین با عربستان و کشورهای دیگر رابطه برقرار میکنید،با مردم هم رابطه خودتون رو بهتر میکردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
رعایت قانون همیشه چیز خوبیه حتی اگر به ضرر برخی باشه.
جناب علم الهدی متاسفانه نو اندیشی باعث پیشرفت قرار نیست مانند مردم ۱۴۰۰ سال پیش زندگی کنیم
یک زمانی کمتر کسی خودرو داشت بخاطر همین هم مهاجرت به شهرها زیاد بود اما در حالی که اکثر مردم خودرو دارند نقاط روستایی می تواند منطقه ای برای زندگی راحت باشد

فعالیت ها و کارهای اینترنتی و سالم سازی جاده ها و خودروهای مرغوب و توزیع درست امکانات در نقاط مختلف کشور می تواند هم به این موضوع کمک کند و هم از جلوی تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ را بگیرد

مثلا لازم نیست که یک بیمارستان مجهز و یا یک مرکز خرید مجهز در یک روستا باشد بلکه در نزدیکترین شهر بزرگ به روستا یک مرکز خرید وجود داشته باشد و یا یک بیمارستان که بتواند ساکنین روستا را بهتر پذیرش کنند و امکانات رفاهی برای او فراهم کنند کافی است

البته رشد فرهنگی و اجتماعی مردم هم می تواند به این موضوع کمک کند

باید روستاهای کشور در کنار شهرهای بزرگ احیا و استفاده راحت تر از امکانات شهرهای بزرگ برای آنها فراهم شود
خوشبختانه در بسیاری از روستا های ما مهاجرت های معکوس که بطور فصلی و دائم و یا موردی در آن جریان دارد در فرهنگ و رشد اجتماعی تاثیر خوبی گذاشته است بگونه ای که در برخی از روستا ها گویی همان فرهنگی که در پایتخت و یا مراکز استان حاکم است در آنجا هم حاکم است هر چند که با وجود جنبه های مثبت مقداری از آن صمیمیت قدیمی روستاییان را از بین برده است
آقای دادکان مشخص شده موشک و ادوات نظامی دیگر را به چه کسی باید تحویل دهیم؟؟
منهدم کنیم یا تحویل؟؟؟ تصمیم گرفتید خبر دهید
رویای صهیونیستی اتحاد علیه ایران ?!
واقعا واقفید؟؟
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات : انتقاد در جامعه همیشه سازنده است و تحمل شنیدن نظر مخالف یکی از وجوه دموکراسی است !
چه عجب آقای دادکان یه حرف درست زدید. اقای میر سلیم مثل اون شخصیت انقلابی اول انقلابه که پول زیادی به حسابش واریز کرده بود از بیت المال وقتی ازش سوال کردند که این پولها چیه تو حسابت گفت ضد انقلاب برای اینکه وجه اسلام رو خراب کنه پول به حساب من واریز کرده . الان آقای میر سلیم هم چنان اعلام بی اطلاعی می کنند که انگار ما مردم از پشت کوه اومدیم .
درود به آقای دادکان ، امیدوارم افرادی مثل شما شجاعت بیان واقعیت را پیدا کنند.
می‌دانم فرزندم آزاد شده، اما نمی‌دانم مورد عفو رهبری قرار گرفته است یا خیر

این اقا نماینده مدعی مجلس حتی از وضع خانه خودش هم خبر ندارد یا دارد دروغ می گوید
با سلام واحترام


آقایان مسئول اینقدر حقوق های نجومی می گیرند که اصلا متوجه نیستند که افزایش 100درصدی حقوق کارگر یعنی ،1.5میلیون تومان وحقوق 7 تا 8میلیون. مسئول محترم شما که حقوق 50تا 100میلیون می گیرید چگونه می خواهید ،کارگران بیچاره با این اندک حقوق را درک کنید وبرای آنها تصمیمی بگیرید. فقط یک ماه با این حقوق اگر توانستی زندگی کنی آنوقت می فهمی. کارگر بیچاره درچه شرایط سختی است.
"حداقل حقوق کارگران ایران درمقایسه با سایر کشورها حتی همین ترکیه وامارات را یک مقایسه بکنید تاببینید چه ظلمی را درحق کارگران روا میدارید."
از فهوای کلام علم الهدی اینطور استنباط میگردد که کلا با نو اندیشی مخالفند !!!

و بیشتر بدنبال رجعت به گذشته ها و تحجر میباسند !!!!

خیلی خوب است که ایسان و همفکرانشان، شفاف نطرشان را بگویند تا تکلیف روسن گردد
دادکان عزیز کسی جلوی شما را مگر گرفته .. برو سوییس .. از نظر ما شما مسئولین هر تعدادتان که ازین کشور خارج شوند غنیمت است .. البته بدون اختلاس
دولت باید هر چه زودتر برای نجات سازمان تامین اجتماعی و نجات جان خانواده های کارگران و بازنشستگان که بشدت در مضیقه هستند به اقدامات ذیل سریعا اقدام جدی و اساسی نماید :

الف ) هماهنگی لارم در سراسر کشور برای انجام انتخابات آزاد و سراسری توسط اعضاء برای انتخاب هییت مدیره و مدیر عامل سازمان و انتقال مدیریت و اتمام تصدی گری دولت بر سازمان تامین اجتماعی

ب ) تسویه کل بدهی معوقه پانصد هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان بعلاوه سود دورانی که این مبالغ هنگفت را در اختیار داشته است

در غیر اینصورت قطعا ادامه زندگی عادی و حتی بسیار ساده و فقیرانه برای دهها میلیون نفر از جمعیت کشور که از اعضا تامین اجتماعی که کارگران و بازنشستگان و خانواده شان میباشند
با دریافت حقوقهای که اکثر قریب به اتفاق شان زیر ماهی ۶ میلیون تومان ( ۱۳۰ دلار ) میباشد
ناممکن میباشد و باید منتطر بروز فجایع بزرگی در بین انها باشیم .
جذب شدن به عنوان هئیت علمی در ایران از هفت خان رستم سخت تر است. بنده با مدرک دکتری از یک دانشگاه سطح یک کشور در یک رشته مهندسی، عضویت در بنیاد نخبگان، گذراندن دو دوره پسادکتری، انجام چندین طرح پژوهشی و تالیف بیش از ۴۰ مقاله آی اس آی، دو سال در پروسه جذب یک دانشگاه بودم و بعد از طی مراحل مصاحبه علمی، عمومی و دو ترم تدریس آزمایشی بالاخره هیئت جذب دانشگاه با جذب اینجانب موافقت کرد اما یه دفعه تماس گرفتند که گزینش در پرس و جو در مورد شما گزارش منفی دریافت کرده و جذبتون منتفی شده. به والله قسم که من عاشق خدمت به کشورم هستم ولی وقتی تمام سوابق علمی بنده از حرف های بقالی سر کوچه خونه پدرم که من هیچوقت ندیدمش بی ارزش تره من بمونم اینجا که چی؟! با اولین درخواستم به یک دانشگاه آلمانی بعد ۲ ماه دعوت نامه برام دریافت کردم و علیرغم میل باطنی در حال انجام امور مهاجرت هستم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
واقعا تاسف انگیزه
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور بیان کرد:افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق هم پاسخگوی معیشت کارگران نیست.
طوری القا می کنند که وضع کارمندان خوبه!!!
سرای عامری‌های کاشان پلمب شد: حجاب اجباری رو دیگه نمیشه به مردم تحمیل کرد!! آیا نمیدانند منکرهای بسیار بدتری نبست به بی حجابی هم هست!!! میدانند! ولی ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بله هست و نمایش اش فرق دارد و باعث به گناه افتادن یا دمیده شدن در تنور شهوت نمیشود غیبت و دزدی بدتر است ولی دیده نمیشود یا اختلاس خبر است جایی خوانده میشود و نقل میشود در خیابان خودش را نمایش نمیدهد کسی را تحریک کند جنسا با هم متفاوت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
برخورد با یک منکر ربطی به برخورد با سایر منکرهای بدتر یا بهتر نداره!
لطفا مغالطه نفرمائید.
واقعیت موضوع این است که برای من هم این سئوال وجود دارد که اگر از برخی از حرف های کوچه و بازاری و منفعت طلبان بگذریم چرا باید دلار چنین رشد قیمتی داشته باشد؟
ما که در تولید فولاد از اروپا پیشی گرفته ایم
ما که در صنعت سیمان دارای بازدهی حتی بیش از دلار داشته ایم و در هر استان ما صنعت سیمان داریم که قادر به تامین گاز آنها با وجود شبکه گازرسانی گسترده و مجتمع عظیم پارس جنوبی در زمستان و برق آن در تابستان نیستیم
ما که در تولید بنزین خودکفا هستیم
بازار ما که پر از میوه های حاصل از تولیدات کشاورزی است
بواسطه تحریم ها تولید کالاهای خانگی از قبیل یخچال و ... زیاد شده است
ما که در صنعت پوشاک و نساجی بگونه ای هستیم که بازار مملو از محصولات آنها است

ما که در صنعت تولید خودرو تا توانسته ایم خودرو تولید کرده ایم و همچنان خریداران در صف دارد
ما که در جنگ تحمیلی نیستیم که دخل کشور خالی و همه چیز در جنگ نابود شود
ما که در صنایع پتروشیمی در اکثر استان ها و بعضا شهرستان ها داری مجتمع های بزرگ تولید محصولات پتروشیمی هستیم و ...

ما که در صنعت مواد شوینده و غذایی و لبنیاتی و تنقلات چیزی کم نداریم و حتی صادر کننده هستیم

من نمی گویم تولید ۲۰ داریم اما تولیدات ما نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه و حتی برخی از کشورهای اروپایی مطرح بسیار بیشتر است پس چرا باید شاهد افزایش دلار و کاهش افسارگسیخته پول ملی باشیم
برخی افراد به موضوع چاپ پول اشاره می کنند اما همه ما می دانیم که دولت با گسترش مالیات ارزش افزوده و عدم افزایش حقوق کارمندان تا حدودی جلوی چاپ پول را گرفته است

و از همه مهمتر ما از سال ۹۸ تا الان شاهد بیشترین رشد در دلار بودیم که هیچ کس آنرا تصور نمی کرده و ادامه این افزایش باعث بهت و حیرت است

و واقعا برای من هم این سئوال وجود دارد که چرا باید افزایش دلار (بهتر است بگوییم کاهش پول ملی چون همزمان با آن مسکن و خودرو و کالاها هم افزایش قیمت همراه با دلار دارند) با وجود تورم در آمریکا اینقدر بالا باشد در حالی که بانک جهانی که منفی ترین دیدگاه را نسبت به ایران دارد آنرا روی ۱۸ هزار تومان پیش بینی کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
این نظر نشان می دهد شما از اقتصاد و هزینه فایده در آن هیج چیزی نمی دانید مسئوالان هم مثل شما فکر می کنند مگر صرف داشتن تولید نشان دهنده قوی بودن است و باید ارزش پول بالا برود وقت تلف نمی کنم شما در همان رویا های خود باشید
واکنش مقام مسئول به گوشت ۵۰۰ هزار تومانی: لاکچری بود
تو تلویزیون وقتی مجری تهران 20 از یکی از متولیان دام میپرسه چرا گوشت گرونه میگه گرون نیست ارزون هم هست و وقتی مجری ازش میپرسه تکلیف مردم چیه میگه ما صادر میکنیم دولت وارد کنه
مجری کم سواد ازش نپرسید وقتی هزاران هزار میلیارد بیت المال تحت عنوان وام بلاعوض و وام کم بهره و خوراک دام ارزان و آب و برق و گاز و ... یارانه ای و معافیت مالیاتی و چرای رایگان دام در مراتع و ... به دامدارها تعلق میگیره چرا وقت عرضه تولیدات میخواد با قیمت نجومی و دلاری بفروشه و اگه نه صادر کنه
دولت در این چند دهه به خاطر بیسوادی مدیرانش باج ها و خراج های هنگفتی رو به دامدارها و کشاورزها داد و الان میبینیم در این برهه از زمان دارن واسه مردم تاقچه بالا میزارن. باید همه یارانه ها و کمک ها و ... به این دو گروه قطع بشه و همه هزینه های تولید رو به دلار بپردازن و هر چی تولید کردن هم دلاری بفروشن. این وسط هزاران هزار میلیارد پول بیت المال صرفه جویی میشه که میشه باهاش واردات نیازمندی ها رو انجام داد و هم به گروه های کم درامد یارانه داد
فقط حقوق ها را پایین نگه می داند تا بیشترین مالیات را از کسانی که حقوق در حد مناسب می گیرند بگیرند !!! چرا کف حقوق برای مالیات را اینقدر کم در نظر می گیرد در صورتیکه کف مالیات حقوق حداقل 20 میلیون تومان است
یک نیروی قراردادی در مخابرات که کارگر هم نامیده میشه با مدرک لیسانس و ۱۵ سال سابقه کار حدود ۱۵ میلیون میگیره ولی یک معلم با ۳۲ سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد فقط ۱۰ میلیون میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
آقا رضا مقام معلم برای همه محترم است اما...همان نیروی قراردادی مخابرات 44ساعت در هفته کار میکند واین در تمام طول سال اجرا میشود...معلمین اموزش و پرورش در طول هفته چند ساعت کار میکنند و در طول سال هم همینطور؟!..اگر مقدار دریافتی را به ساعت کار تقسیم کنید میبینید معلمهای عزیز دریافتی بیشتری دارند.
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
بالاخره حجاب اجباری هست یا نیست؟
"علی اکبر صالحی: اگر نمی‌توانیم نخبگان را نگه داریم، راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر را هموار کنیم"

واقعیت یا شایعه ٬ در افواه معروف بود که به دستور هویدا ( نخست وزیر رژیم سابق) کانالی را از یک حوزه آبخیز به حوزه آبریز دیگری زدند تا آب از حوزه اول به دومی سرازیر شود .
اما نه از بد اقبالی بلکه از بی اطلاعی ٬ آب برعکس از دومی به اولی رفت و نتیجه معکوس داد!!

آقای دکتر صالحی ٬ خودش استاد مقولاتی از ایندست که برای جریان یافتن یک "چیز" از سمتی به سمت دیگر ٬ چه مشخصه هایی باید الزاما در دو سمت واقع شود ٬ هستند. دقیقا به همان ترتیب که برای جریان یافتن نخبه از سمت ایران به سمت کانادا ابتدا چه شرایطی در دو سمت این جریان برقرار شد ( هماهنگ شده و تعمدی) آنگاه وقوع پیدا کرد.
جناب علم الهدی بهتر است به واعظی خود بپردازی و بس
گویا مدیر مسئول اطلاعات تازه فهمیده یک عده از سیاسیون و روزنامه نگاران همفکرش دارن چه جوری کار می کنند: مدت مدیدی است که آب رو به آسیاب دشمن می ریزند. صبح بخیر.
دلار درصد ارزان شد.امروز دو کیلو گوشت چرخکرده خریدم یک ملیون و چهل و پنج هزار تومان. فعل را اشتباه بکار بردند. گوشت کیلویی ۵۰۰ هست نه بود
جناب آقای دادکان از شخصیت متدین و دلسوز و وطن پرستی مثل شما صحبت های اینچنینی خیلی عجیب است چون نشانگر این است که شما شرایط سوئیس و کره شمالی و پاکستان را با ایران مقایسه می کنید و این نشانگر عدم آگاهی شما از شرایط جهان است ، جناب دادکان الگوی ما کره شمالی و پاکستان نیست و نبوده ما از شما اانتظار آگاهی و انصاف بیشتری داشتیم .
یه فکری به همسان سازی حقوق کارگران باید بشه . کارگران حداقل بگیر 6 میلیون میگیرند ولی کارگران تابع قانون کار یا همان تامین اجتماعی در شرکتهای خصولتی مثل پتروشیمی و ... بین 50 تا 100 میلیون حقوق میگیرند . اگر 100 درصد به حقوق تمام کارگران اضافه بشه . برای کارگران حداقل بگیر 6 میلیون و برای کارگران شرکتهای خصولتی بین 50 تا 100 میلیون تومان اضافه خواهد شد .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان