بازدید 3126
۶

افزایش نیازمندان به کمک در افغانستان به ۲۸ میلیون

اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان طی سال جاری میلادی به ۲۸.۳ میلیون نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 13 March 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارش اظهار داشت افراد نیازمند در افغانستان از 18.4 میلیون نفر در اوائل سال 2021 به 24.4 به میلیون نفر در سال 2022 افزایش یافت و اکنون نیز این رقم به 28.3 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارش اوچا، حدود 20 میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند که از این میان شش میلیون نفر در یک قدمی قحطی قرار دارند.

بر اساس این گزارش که در وب سایت «ریلیف وب» منتشر شد، انتظار می‌رود حدود 875 هزار کودک در سال 2023 میلادی از سوء تغذیه شدید و 2.3 میلیون کودک همچنین 840 هزار زن نیز از سوءتغذیه متوسط رنج ببرند.

اوچا افزود اگر افغانستان وارد سومین سال خشکسالی شود، وضعیت مربوط به تغذیه ممکن است تا 20 درصد بدتر شود.

سازمان ملل خاطرنشان کرد با وجود اقدامات تحدیدی علیه زنان و دختران، اما موسسات امدادرسانی همچنان به ارائه کمک‌ها متعهد هستند.

اداره هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان گفت موسسات امدادرسان از جامعۀ جهانی می‌خواهند که همچنان به کمک‌ها به مردم افغانستان ادامه دهند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اصولا چنین حکومتهایی کارشان به فقر و فلاکت کشاندن مردم است.
در مورد ایران چیزی نگفتند.
مرگ بر امریکا
و عجیب اینکه افغانستانی ها در اماکن متبرکه موکب دارنددددددددددددد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!البته نیروی انسانی از آنها و هزینه از جیب ملت ایران
در ایران 85 میلیون نفر!
پیامک فروشگاه رفاه آمده. خرید قسطی برنج وروغن و ...با اقساط 6 ماهه !

اونوقت کی محتاج به کمک هست؟
وقتی امریکا لود قدر ندونستن پس حالا نوش جانشان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر