بازدید 23754
با سیصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

شلیک ۸۲۱ موشک کروز و بالستیک روسیه به خاک اوکراین / کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نظامی روس در باخموت/تشکیل بزرگترین نیروی زمینی توسط لهستان برای مقابله با روسیه / پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین

سیصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 12 March 2023

شلیک 821 موشک کروز و بالستیک روسیه به خاک اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سرنگون کردن بالگرد‌های میل و راکت‌های هایمارس اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۲:۳۷

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از سرنگون کردن چند فروند بالگرد رزمی و راکت‌های ارتش اوکراین در مناطق مختلف عملیاتی و کشته شدن شماری نظامی اوکراینی توسط نظامیان روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه  در نشست خبری اظهار داشت: «دو فروند بالگرد" میل-۸"، ۷ راکت "هایمارس" و "اوراگان"  و یک پهپاد اوکراین توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.»

 به گفته وی ۲ فروند بالگرد میل-۸ نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خارک‌یف سرنگون شدند. پهپاد اوکراین نیز  نزدیکی شهرک «چروونی مایاک» در منطقه «خرسون» منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ده‌ها نظامی اوکراین در بیست و چهار ساعت گذشته در جریان نبرد با نظامیان روسیه در مناطق مختلف عملیاتی خبر داد.

پرواز بمب افکن «بی-52» آمریکا نزدیک مرزهای روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۲:۳۴

رسانه‌های روسی روز یکشنبه گزارش کردند که یک فروند بمب افکن اتمی آمریکا به همراه جنگنده‌های لهستانی در پیام هشدار به روسیه در ۲۰۰ کیلومتری شهر «سن پترزبورگ» پرواز کرده است.

به گزارش وبگاه «فلایت ریدار»  این بمب افکن آمریکایی از نوع «بی-۵۲ استراتوفورترس» با قابلیت حمل بمب اتمی روز شنبه پروازی را بر فراز «دریای بالتیک» در ۲۰۰ کیلومتری سن پترزبورگ انجام داد.

بر اساس این گزارش، این بمب افکن راهبردی  که توانایی حمل سلاح‌های متعارف و اتمی را دارد از خاک لهستان و بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمد و نزدیک جزیره «سارما» در استونی به سمت سنت پترزبورگ چرخید و سرانجام به سمت انگلیس پرواز  کرد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان درباره این ماموریت در توییتی نوشت که بمب افکن بی-۵۲ توسط جنگنده‌های لهستان اسکورت شد واین پرواز بخش مهمی از تمرین قابلیت همکاری بود.

«میکا آلتولا» مدیر اندیشکده «امور بین‌الملل فنلاند» نیز گفت که این پرواز پاسخی به «افزایش فعالیت‌های تحریک‌آمیز» روسیه بود.

 به دنبال این پرواز یک منبع روس گفت که ناوگان بالتیک ارتش روسیه از این ماوریت برنامه ریزی شده بمب افکن آمریکایی اطلاع داشت وهواپیما را در طول پرواز خود نزدیک مرزهای روسیه دنبال کرد. این منبع روس گفت: «آنها آماده بودند تا در صورت وقوع هر اتفاقی فورا پاسخ دهند.»

ایتالیا: اعزام نیرو به اوکراین هرگز مورد بحث قرار نگرفته است
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۰:۲۷

 «آنتونیو تاجانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که ارسال نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین هرگز مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

وی که این سخنان را در مصاحبه با رادیو24 مطرح می‌کرد، عنوان کرد: «ما هرگز درباره ارسال نیرو به کی‌یف صحبت نکرده‌ایم. ما دیدارهایی با نمایندگان گروه هفت با حضور "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا داشته‌ایم اما هرگز ارسال نیرو مورد بحث قرار نگرفته است». 

وزیر خارجه ایتالیا درباره طرح چین برای حل بحران اوکراین گفت: «طرح 12 ماده‌ای چین کاملا شفاف نیست اما این بدان معنا نیست که پکن نمی‌تواند در ایجاد صلح مشارکت داشته باشد».

پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۰:۲۶

 دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور پیشنهاد تغییر نام اوکراین به «استپان باندرا» را داد. 

به گزارش راشاتودی، پیشنهاد او برای گذاشتن نام «یک همدست بدنام نازی‌ها روی اوکراین بعد از آن مطرح شد که ولودیمیر زلنسکی به دولتش گفت پیشنهاد تغییر نام روسیه را بررسی کند». 

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور اوکراین جمعه (۱۹ اسفند) به مقامات دولتش دستور داد پیشنهاد تغییر نام رسمی روسیه به «مسکوویا» را به طور کامل بررسی کنند. زلنسکی این اظهارات را در واکنش به درخواستی آنلاین بیان کرد که در آن ادعا شده نام روسیه زمینه تجاوز بیشتر به تاریخ «روسِ‌کی‌یف» (Kievan Rus) یک دولت قرون وسطایی که روسیه و اوکراین منشأ خود را در آنجا ردیابی می‌کنند، فراهم می‌کند.

مدودف شنبه در واکنش به این اظهارات زلنسکی در پیامی تلگرامی نوشت: «پاسخ ما؟... فقط شواینیش باندرا-رایش» (Schweinisch Bandera-Reich) کلمه شواینیش در آلمانی به معنای «خوک صفت» است. 

تشکیل بزرگترین نیروی زمینی توسط لهستان برای مقابله با روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۰:۲۴

 روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی به تلاش‌های گسترده غرب علیه روسیه به بهانه حمایت از اوکراین اشاره کرد و نوشت که لهستان در حال ایجاد بزرگ‌ترین نیروی زمینی برای مقابله با روسیه است.

در این گزارش آمده است که نظامیان هنگ ۱۱ توپخانه لهستان در فاصله‌ای نه چندان دور از مرز روسیه مستقر شده‌اند و اواسط ماه دسامبر، ۲۴ هوویتزر خودکشی ساخت کره جنوبی را دریافت کردند که قادر است اهدافی در فاصله ۳۴ مایلی را هدف قرار دهد و همین امر قابلیت‌های جدید و مرگباری را به این هنگ افزوده است.

این گزارش ادامه داد که با توجه به جنگ اوکراین در همسایگی لهستان، در صورتیکه جنگ به مرز این کشور کشیده شود، ارتش لهستان سلاح‌های مناسب و ضروری را برای مقابله با ارتش روسیه در اختیار دارد.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرد که ارتش لهستان در حالی به سرعت خود را برای نبرد با روسیه تسلیح می‌کند که در سال جاری میلادی، این کشور اروپایی قصد دارد چهار درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف دفاع کند که این دو برابر مقرری ناتو است و لهستان را را به بالاترین سرانه هزینه‌کننده برای دفاع در ائتلاف ناتو تبدیل می‌کند.

بر اساس این گزارش، لهستان به بهانه جنگ اوکراین، قراردادهای نظامی بیشتری با کشورهای دیگر برای خرید تجهیزات نظامی منعقد کرده است.

وزیر دفاع لهستان نیز با اتهام‌زنی به روسیه اخیراً در مصاحبه با وبگاه «دیفنس 24» گفت: «حمله جنایتکارانه فدراسیون روسیه با هدف قرار دادن اوکراین و ماهیت غیرقابل پیش‌بینی پوتین به این معنی است که ما نیاز به تسریع در مدرن‌سازی تجهیزات داریم».

لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که مواضع بسیار تندی علیه روسیه دارد به طوریکه اخیراً «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان در جریان مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با تأکید بر لزوم مقابله با روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین نمونه ای از «سیاست استعمار نو» روسیه است و اگر کنترل نشود، می‌تواند موجب «تجاوز علیه یک کشور دیگر» شود.

ناامیدی کی‌یف از دریافت جنگنده‌های غرب در آینده نزدیک
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۰:۲۲

خودداری آمریکا، آلمان و سایر قدرت‌های غربی برای ارسال جنگنده به اوکراین به رغم درخواست‌های مکرر کی‌یف از متحدان غربی‌اش و اذعان پنتاگون بر فرسوده بودن ناوگان هوایی این کشور، اوکراین را نسبت به دریافت این تسلیحات در آینده نزدیک ناامید کرده است.

وزیر امور خارجه اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد، گفت: به دلیل مشکلاتی فنی و لجستیکی انتظار ندارد که این جنگنده ها در آینده نزدیک به کی‌یف تحویل شود.

دیمیتری کولبا افزود: به همین دلیل تاکید داریم که آموزش خلبان های اوکراینی باید از هم اینک آغاز شود.

وی توضیح داد: وقتی تصمیمی برای ارائه این هواپیماها اتخاذ شود باید چند ماه را صرف آموزش خلبان ها کنیم.

کولبا که کشورش در ماه های اخیر فشار بر آمریکا و غرب را برای تامین این جنگنده ها افزایش داده است، در نیمه دوم ماه فوریه (بهمن) اعلام کرد: هنوز از سوی هیچ کشوری به کی یف قول تامین این جت ها ارایه نشده است.

شلیک ۸۲۱ موشک کروز و بالستیک روسیه به خاک اوکراین

«آلکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین در دیدار با «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ گفت: روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون ۸۲۱ موشک کروز و بالستیک علیه اوکراین شلیک کرده است.

وی گفت که روسیه در پنج ماه گذشته، پانزده حمله موشکی گسترده علیه اوکراین انجام داده است.

رزنیکوف گفت: «وقتی از حملات گسترده روسیه صحبت می‌کنم، منظورم این است که دشمن علیه ما از موشک‌های کروز و بالستیک و همچنین پهپادها (حدود ۵۰ تا ۹۰ پهپاد در هر حمله) استفاده می‌کند.»

وزیر دفاع نروژ نیز به همتای اوکراینی خود گفت که نروژ دو یگان کامل از سامانه‌های دفاع هوایی «ناسامز» را با همکاری آمریکا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اوکراین در ادامه گفت، دفاع هوایی همچنان اولویت اصلی اوکراین است. رزنیکوف اظهار داشت: «گروهی از آژانس تدارکات دفاعی اوکراین با همتایان نروژی خود آموزش خواهند دید. ما به یقین می‌دانیم که ۱۰ موشک ناسامز به این معناست که ۱۰ موشک روسیه سرنگون می‌شود و ۱۰  واحد ساختمان و زیرساخت غیرنظامی از تخریب محافظت می‌شود.»

این گزارش حاکی است، رئیس اطلاعات نظامی لیتوانی گفته که روسیه منابع کافی برای ادامه دادن جنگ در اوکراین را  تا دو سال دیگر  دارد.  «الگیوس پاولاویسیوس» رئیس این سازمان گفت: منابعی که روسیه در حال حاضر دارد، برای ادامه جنگ با شدت کنونی به مدت دو سال کافی است.»

این مقام ارشد نظامی لیتوانی در ادامه توضیح داد: «اگر به آنچه روسیه امروز دارد نگاه کنید، مثل ذخیره راهبردی، تجهیزات، مهمات و تسلیحات می‌تواند با شدت کنونی تا دو سال بجنگد.»

پاپ برای سفر به کی یف و مسکو اعلام آمادگی کرد

 پاپ فرانسیس به روزنامه آرژانتینی (daily La Nacion) گفت: من حاضرم ، می خواهم به کی یف بروم؛ اما به شرط رفتن به مسکو. من یا به هر دو شهر می روم و یا به هیچ کدام نمی روم.

پاپ همچنین اذعان کرد، هم اکنون نمی تواند از مسکو بازدید کند، اما این غیرممکن نیست و امیدوارم بتوانم این کار را انجام دهم، ولی من هیچ قولی نمی دهم.

وی در ادامه افزود که از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای حضور در جمع پاپ در واتیکان دعوت کرده است.

آندری یوراش، سفیر اوکراین در واتیکان در ماه گذشته ابراز امیدواری کرد که پاپ فرانسیس بتواند در آینده نزدیک به اوکراین سفر کند.

پاپ فرانسیس همچنین رابطه کاری خود با الکساندر آودیف سفیر روسیه در واتیکان را "عالی" و این مرد را "بسیار جدی و حرفه ای" توصیف کرد.

فنلاند جنگنده های از رده خارج را به اوکراین می دهد

مارین نخست وزیر فنلاند در جریان سفر خود به کی‌یف گفت که فنلاند می‌تواند درباره تامین جنگنده‌های از کار افتاده به اوکراین گفت و گو کند.

مارین در مصاحبه با روزنامه فنلاندی گفت: به نظر من فنلاند به عنوان بخشی از جامعه کشورهای متحد، می تواند به اوکراین در تقویت دفاع هوایی خود کمک کند و در مورد جنگنده ها، فنلاند ظرف چند سال آینده تجهیزات جایگزینی دریافت خواهد کرد؛ بنابراین، لازم است در مورد استفاده بیشتر از تجهیزات از کار افتاده بحث شود.

نخست وزیر فنلاند افزود، جامعه بین المللی باید تسلیحات سنگین بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد.

نیروی هوایی فنلاند در حال حاضر دارای ۶۲ فروند جنگنده مک دانل داگلاس F/A-۱۸ هورنت است که انتظار می رود، از سال ۲۰۲۵ بتدریج از رده خارج شده و جت های جنگنده جدید لاکهید مارتین F-۳۵A Lightning II جایگزین آن می شوند.

کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نظامی روس در باخموت

 ارتش اوکراین مدعی شد، در ۲۴ ساعت گذشته در شهر باخموت ۲۲۱ نظامی روسیه کشته و ۳۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

 سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین شنبه شب با اعلام این آمار افزود، روس‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ حمله در باخموت انجام دادند و در مجموع ۲۳ درگیری میان دو طرف رخ داد.

درگیری‌های روسیه و اوکراین بر سر باخموت ماه‌هاست، جریان دارد و به طولانی‌ترین و خونین‌ترین برخورد نظامی دو طرف از آغاز جنگ تاکنون تبدیل شده است.

دو طرف به تحمل تلفات سنگین در این شهر اذعان کرده‌اند. برخی مقام های اوکراینی پیشتر از احتمال خروج از باخموت و کنترل روسیه بر آن سخن گفته بودند؛ اما یک مشاور رئیس جمهوری اوکراین جمعه گفت که نیروهای این کشور به نبرد در باخموت ادامه می‌دهند، زیرا جنگ در این شهر در حال فرسوده کردن بهترین واحدهای روسیه است.

روسیه اعلام کرد، تصرف باخموت حفره‌ای در خط دفاعی اوکراین ایجاد خواهد کرد و به تصرف کامل منطقه صنعتی دنباس منجر خواهد شد.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، شنبه شب با بیان اینکه نیروهای روس به مرکز باخموت در اوکراین نزدیک شده‌اند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر برای تصرف کامل این شهر شد.

واگنر پیشتر گفته بود که بخش شرقی باخموت را تصرف کرده است. آژانس اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که رودخانه باخموتکا در مرکز شهر، اکنون به خط مقدم جنگ تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۸
روسیه ابروی هر چی ابرقدرت است برد؟در جنگ اکراین نشان داد که با تمام ابرقدرت بودنش پیاده نظام بسیار ضعیفی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
بله البته میگن علتش اینه که سربازان روسی هم واکسن زده بودند
«فنلاند جنگنده های از رده خارج را به اوکراین می دهد»
برای سنجش میزان موفقیت جنگ روسیه علیه اوکراین فقط همین یک خط خبر کافی است. یکی از اصلی ترین هدف پوتین جلوگیری از نفوذ بیشتر ناتو به شرق و نزدیک شدن آن به مرزهای روسیه بود. ولی آنچه رخ داد کاملاً بر عکس شد: بعد از این تجاوز آشکار نظامی فنلاند با 1340 کیلومتر مرز مشترک با روسیه عملاً به ناتو پیوسته و امروز هم به اوکراین هواپیما می دهد و برای آن که حساسیت زیاد در جهان ایجاد نشود (چون هنوز عضویتش کامل نشده) اسم «از رده خارج» روی آنها می گذارد. هر آدم عاقلی می داند که با این همه کشته و زخمی و افول اعتبار دیگر روسیه با هر نتیجه ای هیچ گاه روسیه ی قبل از 24 فوریه 2022 نخواهد بود.
درماه مرداد۱۴۰۲پوتین کشته می شود.به الله قسم
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
مطمئن هستی دیدی زلنسکی کشته شد
لعنت به روسیه متجاوز
خدا روسیه و پوتین تجاوز گر را نابود کند
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
نابودبشه بتوچی میرسه
روس‌ها از قدیم الایام از راه چپاول وغارت وکشتار امرار معاش می‌کردند وبسیار بی‌رحم هستند در زمان انقلاب مشروطه بیشترین جنایت رادر تبریز کردند .
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
روس درمقابل کشورای استعمارگر خونریز وبیرحم ومتجاوز اصلا به چشم نمیان.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
امریکایی ها چی؟ حتی زمین زیر پاشون دزدیه
شواینیش پوتین و شواینیش مدودف باید به عنوان جنایتکار جنگی اعدام شوند
هر چه بیشتر میگذره بیشتر به قدرت کشورهایی مثل آلمان و ژاپن پی میبرم که هشتاد سال پیش براحتی اروپا و آسیا رو با تجهیزات قدیمی اون زمان تصرف میکردن هر چند که آخرشم چوبشو خوردن و جنگو باختن و مجبور شدن از حالت میلیتاریسمی و نظامی گری بیرون بیان، ولی روسیه با اون همه ادعای قدرت و تجهیزات نظامیش الان بیشتر از یک سال داره میجنگه هنوز نتونسته نصف شهر باخموت بگیره همش طبل توخالیه
پاسخ ها
جنگ جهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
روسیه در جنگ با اوکراین پیش دستی کرد. اگر چنین نمی کرد، غرب و آمریکا با جنگ پیش دستانه وتوسط اوکراین و همراهی دیگر کفتارهای فرصت طلب به او حمله میشد
روسیه متجاوز باید شکست بخوره و‌تجزیه بشه
روسیه رو براحتی میشه شکست داد سخت‌ترین کارا راحت ترین راه رو دارند یروز باید سفارت اکراین برم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
هدف این جنگ نیز همین است باطعمه ای که 8 سال پیش جلوی این خرس درنده(پوتین) گذاشتن حساب. شده کشیدنش تو دام
مسخره بازی و خاله زنک بازی شد این جنگ اسم عوض میکنند چرا بجای اوکراین روس کی‌یف نمیگذارید
این دنیا بی است که صحبت از تمدن وکمک به هم نوع نکند بعد اینچنین یکدیگر را سلاخی نکند دورود بر شرف حیوانها
آفرین بر نیروهای رزمنده اوکراین که با مقاومت خود درس بزرگی بر جهانیان دادند
سلبریتی دلقکی مثل زلنسکی وقتی توسط رسانه ها به قدرت میرسه دقیقا مثل اینه که بهروز خالی بند بشه همه کاره ایران بیل گیتس هم اعلام کرد دولت اوکراین مافیایی و فاسده
تا زمانی که زلنسکی یه تیر نخوره یا خراش روش نیوفته احمقانه است بگید قهرمانه چون هزاران هزار نفر از سربازانش رو به کشتن داده خودش تو اتاق جلوی پرده سبز ایستاده واسه مقامات غربی خوش رقصی میکنه فیلم مقتدرانه ضبط میکنه
روسیه شکست نخورده ولی بزودی هم روسیه و هم اوکراین تضعیف میشن مسخره بازی تغییر اسم کشور جز دردسر چیز دیگری ندارد بقول یکی از فیلم های قدیمی چارلی چاپلین ما درس می‌گیریم که به دلقک ها فرصت حکومت کردن را ندهیم چون یک کشور را ویران میکنند
اکراین توافق مینسک و زیر پا گذاشت که طبق ان قرار بود میزبان نیروهای ناتو نباشد الان مظلوم نمایی می کند.
زلنسکی عمدا روسها را تحریک به حمله بیشتر و سلاح های نامتعارف می کند تا با مظلوم نمایی زمین سوخته شدن اکراین و عدم مذاکره با روسها را توجیه کند وگرنه همه می دانند که پوتین ادم مذاکره است. پوتین تنها سیاستمدار روس بود که توانست روابط با دشمن دیرینه یعنی المان را احیا کند و به شریک تجاری المانها بدل شود. اکراین که همزبان و همسایه است
الکی لطفا نظر ندهید در مورد اوکراین بنده در روسیه درس خواندم کاملا خبر دارم از مسال روس و اوکراین در ۱۵ سال اخیر کشور اوکراین بدترین جنایت ها بر علیه روسیه انجام داد و روسیه هممیشه کوتا می امد اون شخصی که میگه اوکراین فلانه ایا شما خبر داری که اوکراین چه بلای بسر مخالفین و خانوهدهاشون اورد اوکراین یه کشور خیانت کارکه سالها داشت جاسوسی روس میکرد و کاری کرد که ناتو گسترش داد در اطراف روسیه چرا به این فکر نمیکنید که روسیه یک ابرقدرت هست و واکنش نشان میده این دلقک یهودی که شد ریس جمعور اوکراین همه رو نابود کرد مگه شما نمیدانید شصت درصد اوکراینی ها خودشان روس تبار و جز حوزه فرهنگی روس میدانن و دوست دارند جز کشورهای وابسته به روس باشن از لحاض فرهنگی و روس هم ثابت کرد در برابر روس دوستان غیرت دارد و دیدین که چه کرد برخی ها از هیچی خبر ندارند هی میگن روسیه فلانه بعمانه بابا روسیه ده سال هی کوتا امد و واکنش نشان نداد دیگه خود اوکراینی ها در شهرها مختلف یگان ها نظامی جداطلبی تشکیل دادن از بس بهشون ظلم شد بستگانشون از طرف این نازی ها اوکراین زنده زنده میزاشتن در اسید و پودر میشدن نوزادان مخالفین جلو پدر ممادرهاشون اتش میزدن ایادخبر دهرید ببینیدد مطمن باشید روسیه پیروز میشه چون جنگ حق هست و خون تمام کسانی که در چند سال گذشته به دست حکومت نازی یهودی اوکراین کشته شدن خونشان نمی خوابه اروپا هم دلش به حال اوکراین نسوخته شما چقد ساده هستید غرب ها نمیخواهند یه کشور شرقی قدرتمند باشه یادتان باشن که روسیه طرفدارد دنیای چند قطبی و چند بلوکی هست و موافق پیشرفت همه کشورهاست ولی غرب میشه مثلا کشورها اسلامی و نفتی نباید صنعتی بشوند تا ما همیشه بهشون گران بدیم همه چیزو‌ دم روسیه گرم این اروپای کثیف و امریکای کثیف کم بلا بسر ایران نیوردن .دیگه وقتشه که خود اروپا جواب پس بدهد ما ایرانیان در فروپاشی قدرت غرب نقش بسزایی داریم باید انتقام دویست سال عقب افتادگی از غرب بگیرم خلاصه اوکراین بایدد از اروپا شیزانی جدا بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
اینقدر حرف زدی، حالا یه نفس بگیر تا دوباره حال بیای!!
ماشالله آیین نگارش فارسی رو هم که کامل رعایت کردی. معلومه بچه ناف ایران هستی :)))
الم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
بی خودی چرند نگو در روسیه اگه درس خوندی تحت تاثیر انها قرار گرفتی کمی هم از عقلت کمک بگیر یعنی میگی در قضاوتها باید در ان کشور باشی تا بتوانی بفهمی حق با کدومه من هم در اکراین درس خواندم دیدم این روسهای شالاتان چگونه مردم این کشور را فقط با انگیزه واهی از زمین و اسمان به توپ و گلوله بستند حق با اکراینهاست دارند از کشورشان دفاع جانانه میکنند تا پوزه این کشور توهم زده به اصطلاح ابر قدرت را به خاک بمالندتو هم بسوز و بسوز نساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
شما تا صبح هم بگید وطن فروش غربزده مغز ندارد از ادم بی مغز انتظاری نیست اینها برای جلب رضایت ارباب حاضرند شرفشان را هم بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
سلام تحلیل نسبتا درستیه
آفرین بر زلنسکی شجاع و ارتش غیور اوکراین
مرگ بر دیکتاتوری ننگین امریکایی و غربی .روسیه و پوتین از موجودیت خودش دفاع میکنه.ناتو پر رو فضول است
امیدوارم جنگ روسیه و اوکراین دوسال دیگه ادامه پیدا کنه دراین صورت روس‌ها مجبورند به تمام وعده های که به ایران دادند عمل کنند ...ضمنا برای من جای تعجبه چجوری روسیه نمیتونه جای راکت اندازهای هایمارس را شناسایی وآنها را فقط قرار دهد واز خسارات سنگینی که این راکت انداز ها به ارتش روسیه وارد میکنند جلوگیری کند..ضمنا امیدوارم این جنگ‌بنفع روسیه تمام بشه ضمنا امیدوارم چین از حالت بی طرفی خارج بشه واز روسیه حمایت کنه چون بعد از روسیه نوبت چینه آمریکا دور چین روپر کرده از کشورهای قوی که چین رو محاصره کنه مثل کره جنوبی هند ژاپن تایوان تازه چون ویئتنام هم باشیم اختلاف عرضی داشت ویتنام روهم تقویت کردند ولی نیروی نظامی هم آنجا مستقر کرده...چطور چین نمیتونه بفهمه که روسیه خط مقدم چینه ب
روسها خيلي بد هستند ولي آمريکائي ها خيلي گل هستند و چون اکراين هم خودش را به آمريکا و بلوک غرب چسبونده پس اکراين هم خوبه و کلا اگر آمريکا به يک جايي حمله بکنه خوبه ولي ساير کشور نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
امریکا باید به ایران بمب هسته ای بزند چون رصایت امریکا برای من وطن فروش مهمتر از همه چیز حتی جانم است
پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین : من پیشنهاد میکنم نام اوکراین به ایران شمالی تغییر پیدا کند .
پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین : من پیشنهاد میکنم نام اوکراین به ایران شمالی تغییر پیدا کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
با نام ایران عزیز شوخی نکنید. این نام مقدس است
واقعا دولت اوکراین در مناطق روس نشین نسل کشی کرده یک عده آدم خرد برای به قدرت رسیدن در هشت سال قبل کودتای مردمی کردند و نتیجه آن جدایی کریمه و جنگ داخلی در دونباس شد و الان تهاجم روسیه به اوکراین اگر مردم اوکراین واقعا وطن پرست هستند پس چرا پانزده میلیون نفر از آن ها از اوکراین فرار کردند هرکس بگه گردان آزوف گروه نژاد پرست نیست خودش نژاد پرست است کل اعضای این گروه مثل نازی ها سلام نظامی میکنند استاندارد دوگانه داره غرب و اروپا در آلمان اگر کسی سلام نازی بکنه ده سال حبس داره ولی در اوکراین گردان آزوف آزادانه سلام نظامی و نسل کشی انجام میدهد قابل توجه دوستان هیتلر آدم خوبی بود و مکتب نازی هم نژاد پرستی نبود ولی نئو نازی ها که توسط فاتحین جنگ دوم ساخته شدند کاملاً تاریخ را تحریف کردند انصاف داشته باشید اگر آمریکا و دوستان اروپا و اکثر دولت های جهانی در مورد اوکراین کاری نمی‌کردند منصفانه بگید نتیجه جنگ چی میشد اگر آمریکا جاولین به اوکراین نمی‌داد خارکف سقوط می‌کرد اگر هیمارس و هویترز نمی‌داد میکولایف و اودسا سقوط میکرد و اینقدر جنگ طول نمی‌کشد مگر در اوایل جنگ هدف روسیه جنگ سه روزه نبود خب در سه روز اول جنگ روسیه چقدر از خاک اوکراین را گرفت روسیه به کی‌یف حمله کرد تا آستانه فتحش رفت اگر به اوکراین کمک نظامی نمی‌کردند احتمالا در هفته اول جنگ یا دوم جنگ روسیه پیروز میشد آمریکا به رژیم نژاد پرست عراق حمله کرد به افغانستان حمله کرد آنجا را در دو سه هفته تصرف کرد چرا روسیه نتونه ولی توجه کنید ارتش اوکراین چند صد هزار نفر است پس ارتش بزرگی داره در ضمن نظر افکار عمومی کشور و دنیا مهم است همه میدانیم که دنیای غرب متخصص اجماع عمومی است نظر افکار عمومی را همیشه داره جنگ افغانستان بخاطر وقایع یازده سپتامبر بود مردم موج‌سوار آمریکا هم موافق جنگ بودند مثل جنگ ویتنام ولی چی شد در ویتنام هفتصد هزار آمریکایی کشته شدند و در افغانستان صد سی هزار نفر حمله به عراق هم به خاطر تسلیحات اتمی و آوردن دموکراسی به کشوری مثل عراق بود که حاصل آن ایجاد داعش بود مردم با انتخاب افراد اشتباه باعث این مشکلات هستند زلنسکی یک نژاد پرست است دوست دارید قبول کنید یا نکنید زلنسکی و تمام نزدیکان اون نژاد پرست هستند مردم اوکراین بزودی می‌فهمند که چه مشکلی برای خودشان انتخاب کردند لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
سلام تحلیل درسیه نسبتا
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
همین اوکراین ببخشید دولت فاشیست آن در طول هشت سال اخیر نسل کشی هدفمندی در اوکراین راه انداخت من ضد روسی هستم ولی نباید اوکراین را مظلوم بی گناه بدونیم جنگ بنفع روسیه تمام میشود
سلام
مظر همه محترمه. اما باید منطقی تر ها را انتخاب کرد دئور از فضای هیجانی ایجاد شده در فضای بین الملل درست را از نادرست تشخیص داد.
.. اگر یک کشور با مملکت شما قراردادی ببندد و متعهد شود که نیروهای نظامی خود را به کشور همسایه شما گسترش ندهد تا تهدیدی برای مملکت شما ایجاد نشود و گفته شود که اگر قرارداد نقض شود طرف مقابل، اقدام سخت خواهد کرد.
اما بعد از مدتی برای شما ثابت شود که کشور مقابل، قرارداد امضا شده را نقض کرده و کشور همسایه را به تهدیدی پنهان و جدی برای سرنگونی و به ضعف کشاندن شما تبدیل کرده است، شما به عنوان قوه عاقله کشور، در مقابل همسایه و طرفداران پیمان شکنش چه کار می کردید؟
جواب های احتمالی:
الف. کوتاه می آمدم و کاری نمی کردم.
ب. با دسته گل از کشور پیمان شکن استقبال می کردم.
ج. صبر می کردم تا دشمن از طریق کشور همسایه با حمله نظامی یا با اقدامات سیاسی- اقتصادی کشورم را به ضعف و انزوای تدریجی بکشاند.
د... صبر می کردم تا او واقعا حمله غافلگیرانه انجام دهد یعد اقدام می کردم.
ه.. با حمله پیشدستانه، کشور عهد شکن را که به لانه زنبور و انبار باروت تبدیل شده سرجای خود می نشاندم تا جوی پیشروی پنهان و مرموز دشمن گرفته شود.
کدامیک درسته؟
کلاهمان را قاضی قرار دهیم.
ب.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
به کدوم طرف گفتی چون هم روسیه عهد شکنی کرد هم آمریکا و اخیرا اوکراین دولبه بود کامنت شما
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
دقیقا
اونایی که مطلب مینویسند روسیه ضعیف وابرقدرت نیست. چراعکس رافکرنمیکنید اگرروسیه سلاح اتمی نداشت. تجهیزات پیشرفته نداشت. نیروی زمینی قوی نداشت. نمیتونست به جنگ ادامه بده. روسیه بااکراین نمیجنگد باناتو دارد می جنگند. درپایان بگم خدمت سروران که زلنسکی آلت دست غرب وناتوست. وپوتین تشنه قدرت. این جنگ به نفع ارتش ناز نازی روسیه است. تاازخواب بیداربشند ویک جنگجوی واقعی دربیایند. ازاین به بعد بااین ارتش جنگیدن سخت میشه.......
متأسفانه هیچوقت مردم کشور ها درست تصمیم نمی‌گیرند زلنسکی هم مثل ساکاشویلی میشه
مرگ بر روسیه ی کودک کش
دردود بر روسیه کمونیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل