بازدید 7623

افزایش 40 درصدی نرخ ارز تخصیصی، قیمت خودروهای مونتاژی را گران کرد 

کد خبر: ۱۱۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 11 March 2023

افزایش 40 درصدی نرخ ارز تخصیصی، قیمت خودروهای مونتاژی را گران کرد 

به گزارش اعتمادآنلاین؛ این روزها دیده شده که برخی خودروسازان خصوصی اقدام به افزایش قیمت خودروهای خود کرده اند؛ بررسی‌ نوسانات قیمت برخی از خودروسازان خصوصی حکایت از افزایش بی‌سرو صدای قیمت برخی محصولات توسط کارخانه‌ها دارد؛ طی روزهای اخیر خودروسازان خصوصی همچون شرکت آرین موتور، اقدام به افزایش قیمت خودرو جدید خود یعنی لاماری کرده است و این شرکت حدود 25 درصد در دور بعدی عرضه خود قیمت لاماری را افزایش خواهد داد و به رقمی حدود یک میلیارد و 300 تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد رسید.  

نه فقط لاماری بلکه خودروسازان خصوصی دیگر نیز طی یک ماه گذشته اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند به طوری که خودروی SX5 از تولیدات فردا موتور بیش از 181 میلیون تومان افزایش قیمت کارخانه داشته یا محصول دیگر همین شرکت در چند ماه گذشته خودروی T5 بیش از 346 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. 

در همین راستا خودروی جک از محصولات کرمان موتور و قیمت چری آریزو 5 مدیران خودرو طی ماه گذشته بیش از 60 میلیون تومان افزایش داشته و قیمت کارخانه X22 مدیران نیز طی یک ماه گذشته از 487 میلیون تومان به 532 میلیون تومان افزایش داشته است.

تی۸ به عنوان یکی از خودروهای جدید کرمان موتور در ماه گذشته با قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است. افزایش ۲۰ میلیون تومانی این محصول نشان از آن دارد که احتمالا قیمت محصولات کرمان ثبات نسبی داشته، سپس افزایش قیمت مجدد را تجربه کنند. 

دلیل این افزایش قیمت ها را از مسئولان این حوزه پرس و جو کردیم؛ آنطور که مسئولان این حوزه اظهار کردند با توجه به اختصاص ارز جدید به تولید کنندگان CKD  (افزایش نرخ ارز از 28 هزار و 500 تومان به 40 هزار تومان) قیمت محصولات مونتاژی هم افزایش قیمت پیدا خواهد کرد. 

این یعنی به مرور زمان تمام خودروسازان خصوصی به زودی قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد؛ طی یک سال اخیر تنها شرکتی که محصولات خود را گران نکرده بود شرکت بهمن موتور بود اما اکنون شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت نیز بعد از این افزایش نجومی تعرفه گمرکی باید برای جلوگیری از زیان خود، قیمت محصولات را گران کند.

ناگفته نماند که بهمن موتور برای رضایت مشتریان خود تاکنون قیمت منصفانه روی محصولات خود  گذاشته بود به طوری که خودروی سدان ریسپکت که با آپشن‌های فراوان عرضه شد، تنها حدود 730 میلیون تومان به فروش رفت، این در حالیست که برخی تولیدات خودروسازان دولتی در همان کلاس قیمتی و با آپشن‌های بسیار کمتر بیشتر از این قیمت فروخته می‌شوند و در مرتبه بعد محصولات مشابه سدان ریسپکت از تولیدات بهمن موتور مانند آریزو6 و J7  با قیمتی بسیار بیشتر از ریسپکت بهمن قیمت گذاری می‌شوند.

افزایش 40 درصدی نرخ ارز تخصیصی، قیمت خودروهای مونتاژی را گران کرد 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر