بازدید 1898

سردار فدوی:‌ باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌ها باشیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در کاشت نهال گفت: باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌ها و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 07 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم درختکاری سپاه پاسداران که صبح امروز(سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه) در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسین(ع) برگزار شد، گفت: هر کاری که به سرانجام نرسیده به دلیل این ‌است که ما برای انجام‌ آن تلاش نکردیم به عبارت دیگر پای هر کاری که رفتیم توانستیم آن ‌را به فرجام برسانیم؛ امام خمینی الگوی را برای‌ ما به یادگار گذاشتند و آن اینکه در تمام عرصه‌ها می‌توان با مردمی کردن، کارها را با موفقیت و سرعت بیشتری به سرانجام رساند.

وی‌ افزود: ما در این سال‌های طولانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کاری را که با استفاده از الگوی ‌یاد شده یعنی مردمی ‌کردن کارها انجام دادیم، میزان ‌موفقیت بسیار بالا بوده است؛ بسیج ظرفیت بی انتهایی است که تمامی ندارد پس اگر قرار شد ظرف مدت چهار سال یک ‌میلیارد اصله نهال کاشته شود، این کار را ی‌توان ‌با بهره گیری از ظرفیت بسیج انجام داد و حتی‌ می‌توانیم در مدت سه ساعت بیش از ۱۱ میلیون اصله نهال با بهره گیری از بسیجیان کاشت.

سردار فدوی با بیان اینکه در سال های طولانی بعد از انقلاب ثابت ‌کردیم‌ می‌توانیم ‌کارهای بزرگ‌ را انجام دهیم، عنوان کرد: به عنوان مثال، ما توانستیم آمریکایی ها را به خاک‌ ذلت بکشانیم و این در حالی است که آن‌ها بزرگترین ‌اتحاد‌ی که می توانستند علیه ایران تشکیل دهند، به وجود آوردند ولی باز هم نتوانستند پیروزی به دست آورند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: وقتی می‌توانیم چنین کار بزرگی را با موفقیت انجام دهیم، کارهای دیگری ‌را هم می‌توانیم به سرانجام برسانیم. ما باید سردمدار نجات دنیا از این همه آلودگی و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم.

وی ادامه داد: اینکه در سال ۱۴۰۲ باید ۴۵۰ میلیون نهال کاشته شود، شدنی است لذا اینکه گفته شده کاشت یک ‌میلیارد برای ایران ‌کم است،‌ شاید صحیح باشد چون توانمندی های بسیاری داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقلیم جغرافیایی کشورمان تصریح کرد: صحیح است که به لحاظ جغرافیایی در اقلیم ‌جهانی ‌منطقه کم آب و کم ‌بارش قرار‌ داریم ‌اما الان پیشرو روش‌های جدید آبیاری هستیم و در جهان دو سه تا کشور به این توانمندی دست یافتند؛ ما نیز با استفاده از این شیوه توانستیم ‌میزان آب ‌مصرفی را تا یک ‌چهارم ‌کاهش دهیم.

سردار فدوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ۴ میلیارد متر‌ مکعب سهم ‌آب نیشکر ‌خوزستان است که اگر‌ این میزان نصف شود می‌توان کل خوزستان را آبیاری کرد. بنابراین، باید گفت که آینده بسیار عالی در محیط زیست و فضای سبز خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر