بازدید 7123
۴

عزیزی‌خادم به تاج: تا رای دادگاه تعهد مالی جدید امضا نکن

کد خبر: ۱۱۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 07 March 2023

شهاب الدین عزیزی خادم در تازه‌ترین مصاحبه خود تهدید تندی علیه مهدی تاج و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ رییس معزول فدراسیون فوتبال از مدیران ارشد فعلی فدراسیون فوتبال خواسته که تا صدور رای دادگاه درباره شکایت او و احتمال ابطال انتخابات تابستان سال جاری، تعهد مالی تازه ایجاد نکنند.

عزیزی‌خادم به تاج: تا رای دادگاه تعهد مالی جدید امضا نکن

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال شکایتی را در قوه قضاییه علیه هفت نفر از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کرده است.

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در بهمن ماه سال 1400 از سوی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برکنار شد. عزیزی خادم بعد از گذشت حدود یک سال از برکناری شکایتی را در قوه قضاییه علیه 7 نفر از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کرده است. این موضوع باعث شد تا رئیس سابق فدراسیون فوتبال را به تشریح دلایل طرح این شکایت دعوت کنیم. عزیزی خادم درباره اینکه چرا چنین شکایتی را مطرح کرده به تفصیل صحبت می‌کند.

 در این مصاحبه آمده است:

 

«آن فیلم را منتشر کنید

فرایند عزل بنده کاملاً غیرقانونی پیش رفت. یک فرایند باطل و غلط. می‌خواهم بگویم خیلی عریان قانون زیر پا گذاشته شد. بدون اینکه به من تفهیم اتهام شود یا ادعاهایی که علیه من مطرح شده، به اثبات برسد، رأی به برکناری موقت من دادند. قبل از آن به هیأت‌رئیسه نامه داده بودم که به دلایلی جلسه نباید برگزار شود اما به اعضای هیأت رئیسه فشار آوردند تا جلســـــه برگزار شود و من را کنار بگذارند. حتی اگر دستور آن جلسه را دلیلی بر برکناری من تصور کنید، باز هم باید تفهیم اتهام می‌شد و بعد با حضور کارشناسان خبره اتهامات من به اثبات می‌رسید که این هم لااقل یک سال زمان می‌برد اما بدون توجه به مستنداتی که در قانون به آن اشاره شده رأی به کنار رفتن من دادند. اتخاذ این تصمیم از سوی کسانی که طبق استناد به اظهارات‌شان صدها بار در مصاحبه‌های خود از من تعریف و تمجید کرده بودند، شگفت‌آور است. سؤال من این است چرا قبل از اثبات اتهامات به دفتر من آمدند و آن رفتار را انجام دادند؟! جلوی دفتر من گیت گذاشتند! و شروع به فیلمبرداری کردند. خب اشکالی ندارد، شاید صلاح بوده آن کار را بکنند اما از آنها می‌خواهم آن فیلم را برای مردم منتشر کنید تا اگر من تخلفی انجام دادم، همه از آن اطلاع پیدا کنند. دوست دارم آن فیلم پخش شود. چرا اعضای هیأت‌رئیسه به نقطه‌ای رسیدند که با من چنین برخوردی کردند؟ مگر من برای فوتبال کم گذاشته بودم. نتایج را ندیدند؟ موفقیت‌ها را ندیدند؟

 

ارزان‌ترین صعود را داشتیم

ما ارزان‌ترین صعود را به جام جهانی داشتیم. صعود ما باعث شد600، 700میلیارد برای فوتبال سودآوری داشته باشد. برای تیم ملی امکانات بسیار خوبی در جزیره کیش فراهم کردم. بالای 100میلیارد برای پروژه‌های فوتبالی هزینه کردم. ده‌ها اردوی بزرگسالان تأمین شد. در بخش بانوان نیز ما اولین صعود را داشتیم. کاری کردیم که نام‌مان در خاورمیانه بالاتر از همه باشد. نتایج هم گواهی بر این مدعا است. ما در۱۳ بازی ۱۲ برد را با تیم ملی به دست آوردیم و یک تساوی دادیم و مقتدرانه به جام جهانی صعود کردیم؛ بدون باخت. من در دوران فعالیتم یک ریال ریخت و پاش نکردم. درباره ماجرای شستا هم اصل ماجرا گفته نشد. فقط موضوع انتقال برجسته شد اما من می‌خواهم همین جا اعلام کنم که 25 میلیارد تومان از بدهی شستا را دادم و متعهد شدم که 25 میلیارد تومان دیگر را هم پرداخت کنم اما برکنار شدم. می‌ماندم بقیه را هم می‌دادم. در مسائل مالی علیه من تهمت‌هایی بود که از سوی برخی جریان‌ها سازماندهی شد. اسناد تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها موجود و قابل ارائه است. می‌توانید از سازمان بازرسی استعلام بگیرید. یک ریال خارج از تصویب‌ها هزینه نکردم. می‌خواهم به شما بگویم به خاطر آن عزل غیرقانونی الان من رئیس قانونی فدراسیون فوتبال هستم. بی‌دلیل و ناجوانمردانه فشار آوردند که من را برکنار کنند؛ چیز دیگری نبود.

 

به خاطر منافع ملی شکایت نکردم

اگر بعد از برکناری پیگیر شکایتم می‌شدم فوتبال لطمه می‌خورد و حتی ممکن بود از جام جهانی حذف شویم. این کار را نکردم چون منافع ملی برایم مهم بود اما الان پیگیر شکایتم خواهم بود. باید مشخص شود چرا و به چه دلیل من را کنار گذاشتند. در قوه قضاییه شکایتی مطرح کردم و تیم حقوقی‌ام در حــــــال کــــــار اســـــــــت. هـــر چه قانون هم بگوید تمکین می‌کنــــم. اگر حق را به من دادند که باید به فدراسیون فوتبال برگردم و کسانی که تخلف کردند باید به مردم معرفی شوند و مجازات شوند، اگر هم حق را به من ندادند می‌پذیرم و کنار می‌نشینم. تأکید می‌کنم که عزل موقت من غیرقانونی است. این عزل سازماندهی شده و فرمایشی بود. به من بد کردند اما برای احقاق حقم این شکایت را تا آخر پیگیری خواهم کرد. اوایل سال آینده زمان دادگاه است و باید بیایند جواب بدهند. من چیزی جز اجرای عدالت، شفاف‌سازی و روشنگری نمی‌خواهم. نباید این طور باشد که جریانی بیاید، به این وضوح خلاف قانون عمل کند. باید بگویند چرا من را برکنار کرده‌اند. دلایل آنها باید مستدل باشد و مردم در جریان ماوقع قرار بگیرند. باید به حقوق مردم احترام بگذارند و این‌طور نباشد که چند نفری بنشینند دور هم و این‌طور تصمیم بگیرند که رئیس فدراسیون فوتبال برود. این یک تخریب بزرگ علیه فدراسیونی بود که عملکردی درخشان داشت. ما بهترین نتایج تاریخ را رقم زدیم. اما انگار می‌خواستند فوتبال ملی را با بحران مواجه کنند. خودتان نتایج را در جام جهانی دیدید. این نتیجه برهم زدن آرامش فوتبال بود. عملکرد فدراسیون من مایه افتخار است اما با یکسری توهم‌سازی و دروغ‌پراکنی علیه من و زیرمجموعه‌ام فوتبال را دستمایه مسائل شخصی کردند. چرا باید این طور باشد؟ این ظلم به فوتبال ما نیست؟ من فقط دنبال شکایت نیستم. عاملان این کار اگر از نظر قانون متخلف شناخته شدند باید مجازات شوند. من خیلی امیدوارم که شکایتم به نتیجه برسد. تأکید می‌کنم: شجاعانه و قاطعانه آنهایی که فوتبال را به سمت نابودی و تاراج بردند، رها نمی‌کنم تا درس عبرت باشد و بی‌محابا هر بلایی سر فوتبال نیاورند. اجازه نمی‌دهم به هویت و غرور ملی فوتبال ملی لطمه وارد شود و این اعتبار به دست یکسری افراد که به چنین رفتاری عادت کرده‌اند، خدشه‌دار شود. پیگیری و شکایت من بدون شک باعث خشنودی همه می‌شود. مطمئن باشید قوه قضاییه هم بهترین تصمیم را خواهد گرفت و اعتمادها بازخواهد گشت.

 

یک سنت جابه‌جا نکردم

آنهایی که پیش‌تر باعث گرفتاری‌هایی شدند الان می‌خواهند خودشان را خادم مردم جلوه دهند. روند حضور این افراد که اکنون زمامدار هستند قانونی نیست. انگار قحط‌الرجال شده است. ما داشتیم کار خودمان را می‌کردیم اما افرادی آمدند که دنبال منافع شخصی بودند. اینها مردم را نسبت به فوتبال بی‌اعتماد کردند و باید جوابگو باشند. شما ببینید با مهدوی‌کیا، هاشمیان و ایراندوست چه کردند؟! من می‌توانم درباره تمام مسائل مالی اینجا به شما شفاف توضیح بدهم. اگر مغایرتی داشت با من برخورد شود. درباره حقوقی که من می‌گرفتم شایعات بسیار بود. اما من ماهی 25 میلیون تومان از فدراسیون فوتبال حقوق می‌گرفتم. اسنادش قابل ارائه است. فدراسیون فوتبال حسابرس دارد. هیچ پولی خارج از چهارچوب خرج نکردم. من حتی ده‌ها میلیارد بدهی‌ دوران رئیس قبل را هم دادم. اسنادش ‌هم موجود است. وقتی بعد از بازی با عراق به جام جهانی صعود کردیم، با بازیکنان تسویه حساب کردم و اجازه ندادم یک ریال پول پرداخت‌نشده باقی بماند. تسویه‌حساب‌های من در چهارچوب و ساختار مالی انجام شد. همه اتهامات مالی که به من زده شده، دروغ و تخریب است. اینکه می‌گویند از سازمان دیگر پول گرفتیم و خرج کردیم و اسناد ندادیم هم دروغ است. از جایی پولی نگرفتیم. حساب‌ها شفاف است. سازمان بازرسی همه چیز را رصد می‌کرد. در فدراسیون فوتبال نماینده وزارت ورزش و اقتصاد و همه ارگان‌هایی که لازم بود، حضور داشتند. یک سنت جابه‌جا نشد. حقوق و پاداش‌ها را هرجا دادم و به هرکسی دادم کاملاً روشن است. بروید از ذی‌حساب مالی استعلام بگیرید. همه چیز مشخص خواهد شد. چرا نمی‌گویند برای تیم ملی پرواز رایگان گرفتم؟ اینها را یادشان رفته؟!

شعبان بی‌مخ‌‌ها ماجرای جادوگر را به راه انداختند

باور کنید در خلوت خودم وقتی به گذشته رجوع می‌کنم جوابی برای این سؤال پیدا نمی‌کنم که چرا با من چنین کردند.عزل من عین خودکشی بود. آنها امید را از بین بردند. بحث جادوگر را پیش کشیدند. این برای زدن من بود. حضرت علی(ع) دیده را ندیده می‌کرد، بعد رفتند گفتند من با جادو و جمبل تیم را بردم بالا. چطور می‌شود با این اقدامات زشت دنبال موفقیت باشم؟ همیشه توکلم به خدا بوده؛ این را بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام. روزی که به فدراسیون فوتبال آمدم به خدا توکل کردم. به خدا و مقربینش. هیچ وقت دنبال این مسائل نبوده و نیستم. این کج‌فهمی و بدبختی است که برخی فکر می‌کنند انسان به انسان عزت می‌دهد. نه این طور نیست. عزت و ذلت دست خدا است و من هم به او تکیه کردم. دیدید که بهترین نتایج هم رقم خورد. یک بار درباره موفقیت تیم ملی از من نپرسیدند. شعبان بی‌مخ‌ها رفتند این ماجراها را علیه ما درست کردند تا فدراسیون فوتبال را تخریب کنند. تاوان این رفتار را خواهند داد. من آنها را به خدا واگذار می‌کنم.

 

تعهد ایجاد نکنند تا رأی دادگاه صادر شود

من شکایت کردم و تا حصول نتیجه و اعلام رأی قطعی دادگاه نباید تعهدات مالی و... برای فدراسیون فوتبال ایجاد شود. این را تأکید می‌کنم که تعهد ایجاد نکنند چون من شکایت کردم و اوایل سال آینده وقت دادگاه است. از هرگونه تعهد مالی الزام‌آور دوری کنند، چون تبعاتش زیاد است. این یک هشدار است و جدی‌اش بگیرند. یک چاله‌ای را کندند اما درون سیاه‌چال افتاده‌اند. پروژه حقوقی این کار هم کاملاً مشخص است. آنهایی که الان مسئولند با درایت و تدبیر جلو بروند. احتیاط کنند تا تکلیف شکایت من مشخص شود. بزودی همه چیز برای میلیون‌ها ایرانی روشن می‌شود. هر رأیی که قوه محترم قضاییه بدهد را تمکین می‌کنم. امیدوارم عادلانه‌ترین رأی صادر شود که قطعاً هم می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بله طریقه رای اوردن خودتان را هم اگر می شود شفاف توضیح دهید اقای عزیزی خادم!!!!!!!
مگه فدراسیون فوتبال مال تاج نیست؟!!!
تو این فدراسیون فوتبال چی هست که همه تلاش دارن برن تو .و به زمین و زمان فشار میارن که ازش خارج نشن؟!!!! هم ایشون و هم تاج و هم کفاشیان و ...
مافیای فحاش اصفهانی از همین الان آماده میشن جو درست کنن برات..اولین کامنتم اینجا گزاشتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی