بازدید 2566
۲

تحریم دو شرکت کانادایی به اتهام حمایت از روسیه

مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که در فهرست نهادهایی که به تازگی از سوی ایالات متحده به دلیل حمایت ادعایی از اقدامات جنگی روسیه در اوکراین تحریم شده‌اند، نام دو شرکت کانادایی نیز گنجانده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 07 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، دو شرکت الکترونیکی مستقر در مونترال به نام‌های Cpunto Inc و Electronic Network Inc به دلیل اقدام بر خلاف امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده در فهرست سیاه قرار گرفتند و مشمول محدودیت‌های صادراتی آمریکا هستند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه گذشته از شرکت‌های آمریکایی خواست تا اطمینان حاصل کنند که از تحریم‌های مرتبط با روسیه که پس از حمله مسکو به اوکراین وضع شده‌اند، پیروی می‌کنند و هشدار داد که عدم انجام این کار می‌تواند منجر به پیگرد قانونی یا اقدامات اجرایی بالقوه شود.

وزارت بازرگانی آمریکا به تازگی حدود ۹۰ شرکت روسی و کشورهای ثالث را محدود کرده و آنها را از خرید اقلامی مانند نیمه هادی‌ها منع کرده است.

آژانس خدمات مرزی کانادا روز دوشنبه به سی بی سی نیوز گفت که دو شرکت تحریم شده به عنوان بخشی از تلاش جهانی برای حمایت از روسیه شناسایی شدند.

در فهرست وزارت بازرگانی آمریکا اشاره‌ای نشده است که این دو شرکت چه چیزی را ارسال کرده یا تلاش کرده‌اند که کدام قانون آمریکا را نادیده بگیرند.

رویترز اضافه کرد مقام‌۰های دو شرکت یادشده به درخواست‌های این خبرگزاری برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
لعنت بر پوتین
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
چرا چون تو بیسوادی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر