راه اندازی قرارداد اختیار معامله سکه طلا سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲

قرارداد اختیار معامله سکه طلا سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲ از شنبه ۲۰ اسفند راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 06 March 2023

به گزارش بورس تابناک،‌ بازار طلا به عنوان یکی از بازارهای سرمایه‌گذاری همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است. در بورس ایران امکان سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های طلامحور مانند گواهی سپرده سکه طلا و قراردادهای اختیار معامله (آپشن) سکه طلا فراهم شده است و فعالان بازار می‌توانند این ابزارهای مالی نوین را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنند.

به همین منظور، قرارداد اختیار معامله سکه طلا سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲ از شنبه ۲۰ اسفند راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.

* منظور از قرارداد اختیار معامله سکه طلا (آپشن سکه) چیست؟

قراردادهای اختیار معامله (آپشن) سکه طلا، قراردادهایی هستند که به خریدار این حق را می‌دهند تا در روز سررسید قرارداد، سکه طلا را بسته به نوع قرارداد بخرد یا به فروش برساند. فروشنده موظف است در صورت درخواست خریدار، سکه طلا را به خریدار بفروشد یا از خریدار بخرد.

در واقع با استفاده از قراردادهای آپشنِ خرید، می‌توان سقفی برای قیمت خرید سکه در آینده تعیین کرد؛ به نحوی که سکه را هرگز بالاتر از قیمت توافقی (اعمال) در لحظه انجام معامله، در آینده خریداری نخواهید کرد. از سوی دیگر، با استفاده از قراردادهای آپشن فروش، سکه را پایین‌تر از قیمت توافقی به فروش نخواهید رساند./فارس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر