بازدید 6305
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

تبادل پیام‌ها با آمریکا ادامه دارد/ سفر گروسی به تهران مثبت بود/ ایران به مسیر دیپلماسی پایبند است

امروز دوشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 06 March 2023

تبادل پیام ها با آمریکا ادامه دارد/ سفر گروسی به تهران مثبت بود/ ایران به مسیر دیپلماسی پایبند است

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به این که به نظر می رسد دیپلماسی و رویکرد تعاملی ایران طی یک هفته گذشته به طور محسوسی فعال بوده و فضایی را برای امیدواری در زمینه حل موضوعات مطرح و افزایش تعاملات ایجاد کرده؛ از جمله این موارد می شود به سفر و دیدارهای وزیر خارجه در ژنو و همچنین گفتگوها و تفاهمات ایران و آژانس اشاره کرد. تا چه اندازه این فضا، به ویژه تفاهم ایران آژانس، می تواند زمینه جدی تر شدن مذاکرات و تبادل پیام ها را مهیا کند، پاسخ داد: ایران به دیپلماسی پایبند است و آن را بهترین چارچوب تلقی کرده و عمل می کند.

وی با تاکید بر اینکه «پویایی ایران هم در همین چارچوب است و مناسبات در چندجانبه و دیپلماسی باید پیش ببرد»، افزود: ورود ایران به مذاکرات برای حل و فصل موضوع هسته ای اساسا بر اساس اعتقاد به مذاکرات چندجانبه و دیپلماسی بوده است.

کنعانی ادامه داد: در مورد تحولات اخیر، ایران اعلام کرده است که به بازگشت همه طرف ها و متقابل پایبند بوده و در همین چارچوب هم دیپلماسی فعال است و سفر گروسی ادامه دیپلماسی فعال با آژانس است که منجر به تفاهم های خوبی انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد، در اجرای تکمیل روند، زمینه برای حل و فصل اختلافات فنی فراهم و بهانه از دست کسانی که این موضوع را مانع بازگشت به دیپلماسی می دانند، گرفته شود؛ باید ببینم این مسیر برای طرف مقابل وجود دارد یا خیر؟!

از همه ظرفیت های سیاسی و حقوقی برای صیانت از حقوق ملت ایران استفاده می کنیم

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و تهدید رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای گفت: این سوال را باید از مسئولان آژانس بپرسید.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه امکانات و ظرفیت‌های سیاسی و قانونی برای حمایت از حقوق شناخته شده ملت ایران در چارچوب قوانین بین المللی استفاده کرده است، گفت: ایران در چارچوب فعالیت ها و ارتباطات خود با آژانس، نشست ها و مکاتباتی داشته و بارها به این قطعنامه‌ها استناد کرده است.

کنعانی با یادآوری اینکه کنفرانس های مربوط به ان پی تی و بازنگری آن نیز جمهوری اسلامی ایران پیگیر حقوق ملت ایران بوده است، گفت: در پیش نویس سند نهایی اخیر اجلاس بازنگری مقررات ان‌پی‌تی جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات خود را مطرح کرد که در پیش نویس آن گنجانده شد؛ اما به دلایل دیگری در آنجا مصوب نشده است.

وی در ادامه به قطعنامه ۴۴۴ و ۵۳۳ اشاره کرد و گفت: هیات ایرانی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین در مکاتبات خود با آژانس به این دو قطعنامه استناد کرده که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق شناخته خود در مسیر سیاسی حقوقی و بین المللی برای حمایت از حفاظت از حقوق حقه ملت ایران در بحث استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کرده و خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از حقوق شناخته شده و از همه ظرفیت های سیاسی و حقوق و قوانین بین المللی وجود دارد، استفاده کرده و حفاظت از توانایی های ایران در سایه همین پیگیری ها صورت گرفته است؛ ایران در چارچوب فعالیت های خود با آژانس بارها و بارها به این قطعنامه استناد کرده است.

کنعانی خاطرنشان کرد: از آژانس انتظار داریم متناسب با تعهداتی که در ارتباط با اعضا از جمله جمهوری اسلامی ایران دارد، به مسئولیت ها و تعهدات خود در حفاظت و حمایت از حقوق هسته‌ای کشورهای عضو آژانس اقدام کند و مسئولیت خود را انجام دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره نشست آتی شورای حکام و طرح پرونده ایران در این نشست توضیح داد: این نشست ها دوره ای برگزار می شود. نشست امروز مربوط به مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یا گزارش‌دهی آقای گروسی درباره سفر به ایران نیست، بلکه موضوعات دیگری هم در برنامه های آژانس قرار دارد.

 وی با یادآوری اینکه مدیر کل آژانس گزارش سه ماه از فعالیت ایران ارایه می دهد و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ نیز باید به شورای امنیت گزارش دهد، اظهار داشت: در سفر آقای گروسی به تهران موضوعات جدیدی در مناسبات ایران و آژانس رخ داد، فصل جدیدی در همکاری‌های دوجانبه باز شد که این موضوع از طریق مدیر کل گزارش خواهد شد.

کنعانی خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهماتی که در تهران صورت گرفت، انتظار این است که روند اجلاس در روند فنی خود پیش برود و مسائل خارج از سیاست زدگی و اعمال فشار سیاسی برخی طرف‌های خاص در آژانس به خوبی پیش برود.

افزایش بازرسی ها مطرح نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توافق اخیر ایران و آژانس و افزایش بازرسی ها بار دیگر به خبرنگاران توضیح داد: در این ارتباط شما را به اظهارات آقایان کمالوندی و اسلامی ارجاع می دهم که دقیق اشاره کرده و گفتند که افزایش بازرسی‌ها از برخی سایت ها از جمله فردو در چارچوب ان‌پی‌تی و پادمان اثر تحول جدیدی نیست، بلکه بر اساس توافق ایران و آژانس مشخص می‌شود که این بازرسی ها چگونه و بر اساس چه فرمولی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر آقای گروسی و تهران تاکید دوباره بر این بود که ایران به عنوان یک عضو آژانس و معاهده ان‌پی‌تی به تعامل و همکاری مستمر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند است و ایران مایل است در چارچوب تعهد و حقوق مسئولیت های خود و حقوق آژانس، موضوعات فنی خود را مرتفع کند.

وی تاکید کرد: همانطور که آقای اسلامی مطرح کرد، موضوع افزایش بازرسی‌ها مطرح نیست بلکه بازرسی‌ها طبق برنامه و توافق رد و بدل شده انجام گشته میان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و در همین چارچوب کار انجام خواهد شد.

از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسیده شد که آیا سفر گروسی به تهران برای احیای برجام و بازرسی از سه مکان مورد ادعایی آژانس بوده است که کنعانی در پاسخ گفت: به طور صریح می گویم که این سفر در استمرار همکاری های دوجانبه ایران و آژانس صورت گرفته است و تحول جدیدی نیست.

کنعانی با یادآوری اینکه عضویت ایران در آژانس و معاهده ان پی تی و پادمان و همچنین قانون اقدام راهبردی مجلس مبنای همکاری با آژانس است، اظهار داشت: یکی از بهانه هایی که طرف های مقابل در بحث برجام و بازگشت به تعهدات مطرح می‌کند، ابهاماتی است که آژانس مطرح کرده است؛ طبیعتاً اگر سفر هیات فنی آژانس به تهران انجام شود، گامی به جلو برای رفع بهانه از طرف مقابل خواهد بود.

محورهای سفر صفری به باکو

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سفر معاون وزیر امور خارجه به باکو گفت: این سفر به منظور شرکت در نشست گروه تماس جنبش عدم تعهد انجام شد و فرصت خوبی بود که دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان درباره درباره روابط دو کشور انجام شود.

کنعانی با بیان اینکه دیدارهایی با وزیر خارجه آذربایجان و دستیار رئیس جمهور این کشور در امور سیاست خارجی و همچنین معاون وزیر خارجه آذربایجان درباره موضوع سفارت آذربایجان در تهران انجام شد، افزود: عامل این حادثه با انگیزه های شخصی به سفارت این کشور در تهران حمله و آقای صفری گزارشی از اقدامات انجام شده در این ارتباط به مقامات جمهوری آذربایجان ارائه کرده است.

وی یادآور شد: در چارچوب موافقتنامه معاضدت قضایی با جمهوری آذربایجان، آماده همکاری مشترک و رفع سوء تفاهمات در ارتباط با حادثه سفارت آذربایجان در تهران هستیم.

کنعانی با اعلام آمادگی اینکه ایران میزبان هیاتی از جمهوری آذربایجان برای مشورت های دوجانبه و پیگیری حادثه باشد، اظهار داشت: در دیدار آقای صفری با مقامات آذربایجانی توافق شد که چارچوب امور قضایی برای همکاری های دو کشور در این ارتباط فراهم شود.

به گفته وی، همچنین به طرف آذربایجانی تاکید شد که کوتاه ترین مسیر برای رفع سوء تفاهم و حل مساله همچنین بازگرداندن مسیر روابط به روند طبیعی خود و آغاز دوباره فعالیت های آذربایجان در تهران  و حرکت در مسیر قضایی است و باید موضوع از دیدگاه های سیاسی و تبلیغاتی به دور باشد.

کنعانی ادامه داد: در این نشست ها توافق شد که طرفین مشورت‌ها و گفتگوهای خود را ادامه دهند و تبادل هیات های دوجانبه نیز انجام شود.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه بحث انتقال محموله سلاح از رژیم صهیونیستی به آذربایجان را پرسید که کنعانی در پاسخ گفت: نمی توانم به اظهارات یک خبرگزاری صهیونیستی استناد کنم و بر اساس آن موضع بگیرم؛ موضع ما در ارتباط با رژیم صهیونیستی واضح است روابط ما هم در چارچوب روابط همسایگی با کشورهای منطقه اصول و مبانی روشنی دارد و ما انتظارات و توقعات دقیق و اعلام شده به کشورهای همسایه منطقه در ارتباط با حرکات موزون و تحرکات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه قبلا منتقل کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد، کشورهای منطقه و همسایه به مصالح کشورهای منطقه مناسبات همسایگی و حسن نیت مشترک منطقه‌ای توجه کنند و در مناسبات خودشان با رژیم صهیونیستی به حساسیت‌های جمهوری اسلامی ایران توجه کافی و لازم را داشته باشند.

تبادل پیام در کانال های ارتباطی ادامه دارد

از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات ایران و آمریکا سوال شد که وی توضیح داد: مذاکرات رسمی و علنی انجام نشده اما تبادل پیام ها بین دو کشور انجام می شود؛ مقامات آمریکایی ها اعلام کردند که تبادل ها ادامه دارد و تماس هایی که از طریق طرف های مقابل وجود دارد این پیام ها تبادل می شود.

کنعانی از بورل به عنوان هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان یکی از کانال‌های تبادل پیام نام برد و گفت: با تماس هایی که با طرف های مختلف وجود دارد، دیدگاه ها و پیام ها منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سفر آقای گروسی به تهران هم بخشی از روند کمک به بازگشت طرف‌های برجام به این توافق بود و امیدواریم که رفع مسائل و مشکلات فنی که مدنظر آژانس است، به بازگشت طرف ها به برجام کمک کند.

موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک یک موضوع حقوقی و غیر سیاسی است

در ادامه از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک سوال شد که کنعانی با توضیح اینکه این موافقت‌نامه از مدتها قبل در جریان بوده و روند حقوقی و قضایی خود را طی کرده بود، اظهار داشت: این موافقت‌نامه آماده مبادله رسمی میان دو کشور بود که متاسفانه با تحولاتی که در درون بلژیکی شاهد بودیم و بحث بازداشت غیرقانونی آقای اسدی دیپلمات کشورمان، متوقف شد.

وی با یادآوری اینکه این موافقت‌نامه یک موضوع عمومی است و اختصاص به یک فرد خاص ندارد، گفت:‌ اتفاق خوبی که در بلژیک شاهد بودیم، رای دادگاه قانون اساسی این کشور بود که می توان گفت راه برای اجرای موافقت‌نامه باز شده است و جمهوری اسلامی ایران از این تحول استقبال می کند.

کنعانی بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک را غیرقانونی و مغایر با مقررات کنوانسیون وین دانست و اظهار داشت:‌ علاوه بر اعتراض رسمی، در مذاکرات رسمی هم این موضوع را اعلام کردیم که باید آقای اسدی بدون قید و شرط آزاد شده و از وی اعاده حیثیت شود.

از نقش واسط عراق در موضوع تهران و ریاض استقبال می کنیم

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر وزیر خارجه به عراق و مذاکرات عربستان گفت: سفر آقای امیر عبداللهیان موضوعات دو جانبه و متنوع بوده است و در دیدارهای سطح عالی که صورت گرفت موضوعات مختلف مورد توجه دو کشور مورد گفت و گو و مورد نظر قرار است و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران از نقش واسط عراق در موضوع مناسبات ایران و عربستان استقبال می کند، درباره روبط با مصر نیز گفت: ایران، مصر را جزو همسایگان منطقه‌ای می داند و نگاه ایران نگاه گسترش با کشورهای دوست است و مصر هم از این قاعده مستثنی نیست.

اوکراین نتوانسته هیچ مدرکی علیه ایران ارایه کند

خبرنگاری به مصاحبه وزیر امور خارجه با شبکه خبری سی ان ان و بحث حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استناد کرد که کنعانی در پاسخ گفت: از نظر ما در این موضوع، مساله وجود ندارد بلکه مساله سازی وجود دارد زیرا بارها تاکید شده که همکاری های ایران و روسیه محدود به همکاری‌های نظامی نیست و تمرکز بر موضوعات نظامی در همکاری میان ایران و روسیه تقلیل دادن سطح همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به دلیل داشتن رابطه با روسیه در حوزه نظامی و دفاعی مواخذه کند، اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با پهپادها مطرح شد، ادعای آنها است که جمهوری اسلامی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین پهپاد صادر می کند؛ آقای وزیر هم توضیح دادند که  پهپادهایی که ما داده بودیم، ماهها قبل از شروع جنگ اوکراین بوده و دولت روسیه هم اعلام کرده که از آن در جنگ اوکراین استفاده نکرده است و اوکراین و طرف های غربی در ارتباط با اثبات ادعای خودشان هیچ مدرک مستندی و مستدلی ارایه نکرده اند.

کنعانی با اشاره به نشست فنی ایران و اوکراین که در مسقط برگزار شد، گفت: با این وجود، اوکراین نتوانسته است مستنداتی در اثبات ادعای خود مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین ارائه کند بنابراین با انگیزه های سیاسی به دنبال مساله سازی هستند در حالی که طرف های مشخصی میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ صادر می‌کنند.

وی به اظهارات اخیر یک مقام عالی رتبه اروپایی استناد کرد که گفته تاکنون اتحادیه اروپا بیش از ۶۰ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین صادر کرده است.

مشکل مرزی با افغانستان حل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ضرب و شتم یک از ماموران مرزبانی ایران در مرز با افغانستان اظهار داشت: در این زمینه هیات های ذیربط دو کشور بلافاصله ورود و موضوع را حل و فصل کردند.

وی با یادآوری اینکه دو کشور در موضوعات مرزی کمیته های مرزی دارند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به حفظ امنیت مرزی خود اهتمام جدی دارد و به موقع اقدام می کند و در عین حال از ظرفیت‌های دیپلماتیک هم برای رفع مشکلات استفاده می کند.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد مبادله زندانیان گفت: این موضوع در دست اقدام و اجرا است و مسیر ارتباطی بسته نشده است و همین موضوع زندانیان است و امیدواریم به بحث خوشحال کننده در این ارتباط برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سفر گروسی گفت: سفر گروسی در استمرار همکاری های ایران و آژانس صورت گرفت و ابهاماتی و مشکلاتی که وجود داشت که باید حل میشد. البته قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی هم هست و در این چارچوب در حال همکاری ها با آژانس هستیم و اگر سفر و مذاکرات آتی هیات آژانس انجام شود یک گام از بهانه طرف های برجام گرفته خواهد شد.

بستن سفارت انگلیس را تکذیب می کنم

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد بستن سفارت انگلیس در تهران، اظهار داشت: این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ پرورش دهندگان القاعده که در افغانستان با استفاده از آنها مرتکب جرم و جنایت مرتکب شده است، فرافکنی و موضوعات بی اساسی و علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند؛ این اتهامات به جمهوری اسلامی را نمی چسبد.

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حضور سرکرده القاعده در ایران گفت: حامیان القاعده که سالیان طولانی در افغانستان مرتکب جرم و جنایت شدند فرافکنی و موضوعاتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. این اتهامات به ایران نمی‌چسبد.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره مذاکرات با مقامات اقلیم کردستان برای حفاظت از مرزها نیز توضیح داد: پیرو مذاکرات فنی و سطح بالای امنیتی که میان دو کشور برقرار شده بود و در ماه های گذشته منجر به تشکیل کمیته عالی امنیتی تهران و بغداد شد، گفت و گوهایی میان دو طرف انجام شد. برای ما حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق و احترام به تمامیت ارضی عراق و حاکمیت این کشور برای ما یک اصل جدی است.

وی روابط ایران و عراق را بسیار نزدیک دوستانه و برادرانه دانست و گفت: همانطور که بارها تاکید کردیم انتظار داریم که از خاک عراق هیچ تهدیدی متوجه امنیت ملی و امنیت مرزی جمهوری اسلامی ایران نشود و دولت مرکزی عراق در این زمینه مسئول است.

کنعانی با بیان اینکه گروه های تجزیه طلب و تروریستی از خاک عراق در منطقه اقلیم اقداماتی را علیه کشورمان ترتیب داده اند، اظهار داشت: تاکید ما این است که تروریست‌ها و تجزیه طلبان باید خلع سلاح شوند و مجرمان به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شوند.

وی افزود: در سفر اخیر امیرعبداللهیان به بغداد اجرای توافقات بر مبنای نشست های کمیته عالی تهران بغداد مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حضور ایران در بازسازی سوریه گفت: آمار دقیقی در حال حاضر ندارم که ارائه کنم که حجم مبادلات و یا تجارت ما با سوریه چه میزان است اما رابطه دو کشور نزدیک است. ایران در چارچوب مناسبات دوجانبه و ظرفیت‌های شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی تلاش خود را انجام می‌دهد. برخی پروژه‌های اقتصادی در سوریه از سوی شرکت‌های ایرانی در حال انجام است و این روند استمرار می‌یابد.

تنش های سیاسی در سرزمین های اشغالی بیانگر تزلزل رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به نزدیکی مرز ترکمنستان گفت: برخی اوقات گرفتار اخباری می‌شویم که رژیم صهیونیستی می‌خواهد ترویج کند. رابطه میان ترکمنستان و رژیم صهیونیستی رابطه جدیدی نیست این رابطه مربوط به دهه ۹۰ میلادی است که رابطه رسمی برقرار شد.

کنعانی افزود: رابطه ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه رابطه بسیار خوب، دوستانه و توأم با اراده مشترک برای گسترش روابط در همه زمینه‌هاست و دولت ترکمنستان به حساسیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با رژیم صهیونیستی اشراف و توجه دارد.

وی در پاسخ به سوای مبنی بر اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: نشانه‌های متعددی از وجود بحران متراکم در اراضی اشغالی وجود دارد. تنش‌های سیاسی مستمر و بی‌ثباتی و تزلزل دولت‌های تشکیل شده در رژیم صهیونیستی، بحران اقتصادی و مطالبات اقتصادی که ساکنان سرزمین‌های اشغالی دارند ، همچنین تنش‌ها و گسل‌ها اجتماعی که به طور جدی خود را نشان می‌دهد، مقاومت ملت فلسطین که اکنون نه فقط در غزوه بلکه در کرانه غربی علاوه بر آن در اراضی اشغالی۴۸، که روزافزون قابل مشاهده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به دلیل دیدن نتایج حاصل از روند صلح، اکنون مقاومت را تنها راه دستیابی به آزادی سرزمین خود می‌دانند و طبیعتا مقاومت جدی می‌کنند تشکیل دولت افراطی باعث وجود و چالش‌های جدی در مناسبات رژیم با حامیان شناخته شده خود شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ناوگان‌های نظامی ایران در اب های بین المللی گفت: اکنون ناوگان‌های نظامی ایران با همراهی ناوگان‌های پشتیبانی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی در اقیانوس‌ها و دوردست‌ها و در دریای کارائیب در حال دریانوردی هستند و حضور صلح آمیز و امنیت آفرین ناوگان‌های ایران در پهنه‌های آبی بین‌المللی کاملا مشاهده می‌شود و عبور صلح آمیز و پهلوگیری اقتدارآمیز ناوگان‌های ایران در بنادر دیگر کشورهای دوردست نشانگر حضور اقتدرآفرین و امنیت آفرین ایران است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
کجاش مثبت بوده؟ هر چی که گروسی توی مصاحبه مطبوعاتی گفته بود سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران رد کرد الان کجاش مثبته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام خدمت همه دوستان مخاطب تابناک
من بصورت حرفه ای مطالب تابناک و میخوندم و دائما کامنت میذاشتم امروز به این نتیجه رسیدم این کامنتهای ما بی اثر و بی فایده ست اگر در هر کشوری این میزان کامنت منفی برای امثال زاکانی و جلیلی و ...در یک منبع مرجع خبر منتشر میشد حاکمیت یه فکر اساسی در مورد این افراد میکرد
از تابناک تشکر میکنم بابت نشر کامنتهام
دوستان مخاطب تابناک رو به خدا میسپارم
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
فعلا فقط خبردرمانی در دستور کار است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
منم همیشه با هیجان مطالب و کامنت ها رو میخوندم ولی الان دیگه نا امید شدم و دیگه هیجانی تدارم اخه
همش حرف که نمیشه
عمل و نتیجه مهمه
ما یقین داریم کار به نتیجه مثبت نمیرسد چون کار پست کاردان نیست
این سفر ها حداقل برای آقای گروسی و بعضی از مسئولین نون و آب داره. اما برای ما مردم که اثری نداره
عجب خبری! خوبه روحانی و اصلاح طلبان و فریدون خوشحال شدند
آمریکا بارها اعلام کرده که هیچگونه پیام محرمانه ای به ایران نفرستاده است اما مدیران ما دائما در تلاش هستند تا وانمود کنند که هنوز به بن بست قطعی نرسیده ایم.
صورت مسئله کاملا روشن است.معاهده برجام فقط در صورتی احیا میشود که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و در مورد اورانیوم های فلزی کشف شده نیز شفاف سازی نماید
از این سفرهای مثبت گروسی زیاد داشته ایم ولی نتیجه اش برای ملت ایران کاملا منفی بوده چون مسئولان هیچگاه حقیقت را به مردم نمی گویند و تحریم ها هم همچنان با شدت ادامه دارد
مسیر دیپلماسی با دوربین های خاموش در سایت های هسنه ای؟!
برژینسکی: غرب اگر جرات دارد ایرانی ها. و به حال خود وا نهد! نه کمکشان کند نه مزاحمشان شود، آن وقت من پیرمرد پیر مرد امپراتوری پارس را به چشم خود خواهم دید.
آمریکا به بیماران جنسی و آشوبگران جنسی خیانت کرد و انقلاب سسکیشون رو تنها گذاشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان