بازدید 3341

روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری، با تغییر رنگ‌بندی‌ها

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در روزهای اخیر، موارد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش های سرپایی و بستری افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 05 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، دکتر ایوب توکلیان در نشست قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد،با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز انجام شده است خاطر نشان کرد: ما از همین هفته و همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد فرخنده امام زمان(عج) آغاز سفرهای نوروزی پیش بینی شده است و امیدواریم که با رعایت حداکثری تمامی نکات بهداشتی از سوی مردم، نوروزی ایمن و بی‌خطر را پشت سر بگذرانیم.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: میزان واکسیناسیون انجام شده از ابتدای دی ماه تاکنون رشد قابل توجهی نداشته است.

دکتر زهرا نهبندانی، اظهار کرد: واکسن‌های موجود نورا، سینوفارم، اسپایکوژن و پاستوکووک هستند که برای دُز یادآور بهترین توصیه بر اسپایکوژن بوده، هرچند که تمامی واکسن‌های موجود تایید شده هستند، اما برای کودکان و مادران باردار سینوفارم تنها واکسن مجاز است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: نوبت اول و دوم بالای ۱۲ سال و نوبت‌های اول، دوم و سوم بالای ۱۸ سال قابل قبول بوده، اما نوبت چهارم عددش ۲.۹ درصد بوده که پایین است و بیشتر آنان کادرهای بهداشت و درمان هستند، ضمن اینکه در برخی از گروه‌ها که واکسیناسیون منظم را داشته‌اند نوبت دُز پنجمشان فرا رسیده و باید به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

دکتر نهبندانی با ذکر این نکته که دریافت دُز یادآور در پیشگیری از ابتلای به بیماری بسیار حائز اهمیت بوده و هست، تاکید کرد: از تمامی کسانی که ۶ ماه از زمان آخرین دُز دریافتی‌شان گذشته می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت دُز یادآور به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: نکته بسیار مهم دیگر در خصوص عدم داشتن آمار دقیق مبتلایان به کرونا بوده و در این خصوص باید بگوییم که متاسفانه افراد برای تست دادن کمتر مراجعه می‌کنند و این موضوع موجب عدم ثبت آمار دقیق شده و افراد زمانی متوجه اشتباهشان می‌شوند که وضعیتشان شدت می‌گیرد و مراجعه مستقیم به بیمارستان دارند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تنها شهر قرمز کشور چادگان اصفهان بوده و شهرهای خراسان رضوی هم در وضعیت‌های نارنجی، زرد و آبی هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳ شهر سبزوار، کاشمر و کوهسرخ در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و ۷ شهر باخرز، بردسکن، خلیل‌آباد، رشتخوار، فریمان، قوچان و گناباد در وضعیت زرد قرار دارند و سایر شهرهای استان از جمله مشهد در وضعیت آبی هستند.

همچنین دکتر مریم سالاری، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جلسه، گفت: در هفته‌های اخیر شاهد روندهای افزایشی کرونایی بودیم، اعدادی که می‌تواند بیشتر از موارد ثبت شده باشد، زیرا تعداد زیادی از مردم بودند که علامت‌دار شدند، اما جهت تست دادن به مراکز منتخب کرونا مراجعه نکردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲بستری جدید در خراسان رضوی داشتیم و مجموع بستری‌های موجود در استان به ۱۶۴ رسیده که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش ICU هستند و تحت مراقبت ویژه قرار دارند؛ همچنین در مشهد هم ۲۷ بستری جدید در شبانه‌روز گذشته داشتیم و با این عدد تعداد بستری‌های موجود در این شهر به ۱۱۳ نفر رسید که از این میزان ۳۷ نفر از آنان در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که متوسط بستری هفتگی در استان ۴۶ نفر بوده و بالاترین میزان بستری در کاشمر بوده و در وضعیت نارنجی قرار دارد، تاکید کرد: روند بستری صعودی بوده که متوسط آن ۵۹ نفر در هر هفته بوده و فاصله زمانی میزان بستری شدگان در ICU هم کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر