بازدید 2459

توفان در آمریکا جان ۹ نفر را گرفت

در اثر وزش توفان شدید در ایالت‌های جنوبی آمریکا، دست کم ۹ نفر جان باختند و برق بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه و محل کار قطع شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 04 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، به گفته مقامات آمریکا توفان های شدیدی که در روز جمعه منجر به گردباد و باران‌های سیل آسا در بخش‌هایی از جنوب کشور شده تاکنون دستکم جان ۹ را گرفته و قطع برق بیش از یک میلیون نفر را در پی داشته است.

براساس اعلام سرویس ملی هواشناسی آمریکا، این توفان قدرتمند تا اواخر روز جمعه در جنوب کشور فروکش کرده و به سمت شمال شرقی حرکت می کند و در این بخش ها به بارش سنگین برف از سمت جنوب شرقی میشیگان تا ایالت نیویورک منجر می شود. براساس این پیش بینی ها در بخش‌هایی از مرکز نیویورک و جنوب نیوانگلند ممکن است تا بعدازظهر شنبه بیش از ۳۰ سانتی‌متر برف ببارد.

فرماندار ایالت «کنتاکی» (از ایالت های جنوبی) در خصوص وزش توفان شدید در ایالت متبوعش گفت که دستکم سه نفر در اثر شرایط جوی شدید جان خود را از دست داده اند. اما پزشکی قانونی این ایالت شمار جانباختگان ناشی از توفان را چهار نفر اعلام کرده است.

فرماندار ایالت «آلاباما» (در جنوب شرقی آمریکا) نیز از جانباختن سه نفر در این ایالت در اثر وزش توفان شدید خبر داد و از ارائه جزئیات خودداری کرد.

براساس اعلام فرماندار ایالت «می‌سی‌سی‌پی» (در جنوب آمریکا) نیز شمار کشته شدگان این ایالت یک نفر ذکر شده است.

براساس داده های ارائه شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی PowerOutage.us، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه و کسب و کار در اثر وزش توفان بدون برق مانده اند.

از سوی دیگر، هواشناسان وزش این توفان ها را در فصل زمستان معمول دانسته و اعلام کرده اند که خروج هوای گرم و مرطوب از خلیج مکزیک و برخورد آن با هوای سردتری که از شمال به سمت پایین حرکت می کند، دلیل بروز این وضعیت آب و هوایی است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان