بازدید 2464
۱

سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور در حال تدوین است

وزیر کشور با بیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد دریا محور در حال تدوین است، گفت: صنایع دریایی در بوشهر پیشرفت خوبی داشته که چنین ظرفیتی می‌تواند یکی از مکان‌ها برای تعمیر بخش قابل توجهی از کشتی‌های حوزه خلیج فارس باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 04 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی  اظهار کرد: اقصاد دریامحور موضوعی بسیار مهم است که در سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید و اکنون سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور درحال تدوین است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه یک محور مربوط به اقتصاد دریامحور و توسعه آن خواهد بود و به طور طبیعی در اقتصاد دریامحور توجه به بنادر یکی از ارکان موضوع است.

وزیر کشور ادامه داد: بندر بوشهر نیز به عنوان بندری قدیمی می‌تواند ظرفیتی بیش از میزان کنونی داشته باشد. طرح توسعه این بندر از کار‌های خیلی خوب است که اقدام‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وحیدی اضافه کرد: برنامه‌هایی برای توسعه بندر بوشهر تدارک دیده شده که اکنون در مرحله هماهنگی‌ها با محیط زیست است و انتظار می‌رود پس از هماهنگی این امر مهم به خوبی محقق شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت محدود بندر بوشهر بیان کرد: بدون تردید برای بندر فعال باید زمین بیشتری برای پسکرانه و پشتیبانی فعالیت‌های دریایی وجود داشته باشد.

وحیدی یادآور شد: حوزه شیلات استان بوشهر نیز ظرفیتی ارزشمند است که به عنوان یکی از بخش‌های اقتصاد دریامحور ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

وی ادامه داد: ضلع دیگر اقتصاد دریامحور، ورزش‌های دریایی است که با توجه به دریا و خور‌های منطقه، زمینه برای توسعه این ظرفیت در بوشهر فراهم است.

وزیر کشور افزود: در مجموع ظرفیت‌های خوبی در بوشهر برای اقتصاد دریامحور وجود دارد که با تکمیل برنامه‌هایی که تاکنون اجرا شده و طراحی برنامه‌های جدید، این مهم به خوبی محقق خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بروید به سمت سیاست انتقال آب دریای عمان به کویر مرکزی، ایجاد دریاچه مصنوعی در محدوده طبس، بردن کل کویر ایران زیر کشت گیاه سالیکورنیا که هم بومی است و هم غیر مهاجم و هم آب شور میخواهد، سپس از آن استخراج روغن کنید برای بیودیزل. و آینده را تضمین کنید، کویر را سبز کنید و بحران آب را یکبار برای همیشه پایان دهید. با پرورش ابزیان در آن دریاچه نیز هم امنیت غذایی را تضمین کنید و هم به تامین مواد مغذی برای سالیکورنیا اقدام کنید. از من گفتن بود. میفهمم دارم چی میگم، فقط کاش شماها هم بفهمید که چقدر این طرح میتواند معجزه کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر