بازدید 6927

۳ طلای کشتی ایران در دانکلوف و نیکولای پتروف

کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱ 04 March 2023

ارشک محبی، مصطفی قیاسی و شاهین بداغی صاحب نشان‌ طلا در جام‌های دانکلوف و نیکولای پتروف شدند و امیرمحمد یزدانی هم به مدال برنز بسنده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از برگزاری مبارزه‌های نیمه‌نهایی روز دوم مسابقات کشتی آزاد جام دانکلوف و کشتی فرنگی جام نیکولای پتروف که با فینالیست شدن مرتضی الغوثی در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی و راهیابی وحید دادخواه به دیدار رده‌بندی وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی و همچنین حضور امیرعلی فریدی در گروه شانس مجدد وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد همراه بود؛ فینال و رده‌بندی چند وزن اول این رقابت‌ها به انجام رسید.

امیرمحمد یزدانی که روز گذشته شکستی غیرمنتظره مقابل رمضان رمضان‌اف بلغاری داشت، امشب مدال برنز وزن 70 کیلوگرم آزاد را به خود اختصاص داد. مصطفی قیاسی و ارشک محبی در کشتی آزاد و شاهین بداغی در کشتی فرنگی هم صاحب سه نشان طلا شدند.

 

نتایج مسابقات به شرح زیر است:

کشتی آزاد

وزن 70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی بعد از آنکه کالویان آتاناسوف از بلغارستان و کنستانتین چیریلوف از مولداوی را شکست داد، در نیمه‌نهایی به رمضان رمضان‌اف از بلغارستان باخت و در دیدار رده‌بندی، 10 بر صفر ایوان استویانوف از بلغارستان را شکست داد و مدال برنز گرفت.

وزن 79 کیلوگرم: مصطفی قیاسی که در فینال مسابقات قهرمان کشوری شکست نزدیکی را مقابل امیرحسین کاووسی تجربه کرد، بعد از یک دور استراحت، مقابل چابا ویدای مجارستانی، اخسربک گولایف از اسلواکی و رمضان ساری از ترکیه پیروز شد و در فینال هم 9-2 دوین اسکاتزای آمریکایی را برد و به مدال طلا رسید.

وزن 92 کیلوگرم: ارشک محبی بعد از غلبه بر بوگومیل بونیف از بلغارستان، اولین روسیف از بلغارستان و تاتسویا شیرای دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن، در فینال با نتیجه 6 بر 4 احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و طلایی شد.

 

کشتی فرنگی

وزن 72 کیلوگرم: شاهین بداغی که دور اول استراحت کرده بود، بعد از غلبه بر فلورین کوزما از رومانی و یوگا کاسوگای از ژاپن، در فینال با نتیجه 5 بر 2 از سد کنستانتین استاس از بلغارستان گذشت و به مدال طلا رسید.

قرعه‌کشی اوزان باقی‌مانده این جام بین‌المللی در هر دو رشته نیز انجام شد و نمایندگان کشورمان حریفان‌شان را شناختند:

 

کشتی آزاد:

در وزن 86 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند،، هادی وفایی‌پور در دور نخست به مصاف پایولیوسنکو از لیتوانی می‌رود و در صورت برتری مقابل این حریف در دور بعد با ریچموس از سوئیس روبرو خواهد شد.

در وزن 97 کیلوگرم که 20 نفر شرکت کرده‌اند، دانیال شریعتی‌نیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف کراساسکاس از لیتوانی می‌رود.

در وزن 125 کیلوگرم که 11 کشتی گیر حضور دارند، مصطفی طغانی در دور نخست با جونگ از کره جنوبی کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کاریپی از آلبانی می‌رود.

 

کشتی فرنگی:

در وزن 60 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده‌اند، سجاد عباس‌پور در دور نخست با ولیف از بلغارستان کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی با ماگیسالو از استونی مبارزه خواهد کرد.

در وزن 77 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند، علیرضا ارقش پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان یامادا از ژاپن و آمویان از ارمنستان می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل