بازدید 8154
با تحولات منطقه و جهان

برگزاری رزمایش ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ تحریم ۶ شرکت و ۲۰ کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا/ سفر هیات حماس به دمشق/ گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا

برگزاری رزمایش ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی، تحریم ۶ شرکت و ۲۰ کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا، سفر هیات حماس به دمشق، گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا و واکنش فرانسه به گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 03 March 2023

برگزاری رزمایش11 روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ تحریم 6 شرکت و 20 کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا/ سفر هیئت حماس به دمشق/ گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا

بین الملل تابناک: برگزاری رزمایش ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی، تحریم ۶ شرکت و ۲۰ کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا، سفر هیات حماس به دمشق، گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا و واکنش فرانسه به گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برگزاری رزمایش ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

به رغم هشدارهای شدید کره شمالی به آمریکا و متحدانش درباره برگزاری اقدامات تحریک آمیز از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی، واشنگتن و سئول در تدارک برای آغاز تمرینات نظامی هستند.

خبرگزاری ژاپنی «کیودو» خبر داد، در بحبوحه تهدیدات کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ رزمایش نظامی بزرگی برگزار می‌کنند.

روز جمعه (امروز) مقام‌های ارشد آمریکا و کره جنوبی در یک نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند، در حالی که کره شمالی به توسعه موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد، یک مانور نظامی مشترک برگزار می‌شود تا مواضع دفاعی خود را تقویت کنند.

سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی و سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی اعلام کردند که رزمایش «سپر آزادی» قرار است بین ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۰ اسفند تا سوم فروردین ۱۴۰۲) برگزار شود.

سرهنگ «لی سونگ جون» سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی گفت: «سپر آزادی برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و واکنشی ائتلاف با تمرکز در سناریوی تمرین بر مواردی مانند تغییر محیط امنیتی، تهاجم کره شمالی و درس‌های آموخته شده از جنگ‌ها و درگیری‌های اخیر طراحی شده است.»

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اقدامات تحریک آمیز کره شمالی در جریان برگزاری رزمایش گفت، کره جنوبی و آمریکا در وضعیت آمادگی «محکم» خواهند ماند.

سرهنگ «ایساک ال تیلور» سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی طی نشست خبری در سئول اعلام کرد، این رزمایش مشترک، فرصتی عالی برای نشان دادن اینکه اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده چقدر مستحکم است، فراهم می‌کند.

اعلام رزمایش نظامی مشترک و ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی طی نشست خبری مشترک در سئول در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان خبرساز است.

کره شمالی بارها به آمریکا و متحدانش هشدار داده که اقدامات تحریک آمیز آنها در برگزاری رزمایش‌ نظامی را بی پاسخ نمی‌گذارد و این اقدامات را به «شدیدترین نحو» جواب خواهد داد.

تحریم شش شرکت و ۲۰ کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا

 وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه از اعمال تحریم‌های جدید در ارتباط با ایران خبر داد. در فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته، نام شش شرکت مستقر در کشورهای ایران، امارات، چین و ویتنام دیده می‌شود. 

خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این اعلام کرده ۲۰ کشتی در همین ارتباط تحریم شده‌اند؛ شرکت‌هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند عبارتند از: 

شرکت پتروشیمی بوشهر
 شرکت GLOBAL MARINE SHIP MANAGEMENT CO., LTD (مستقر در چین)
شرکت GOLDEN LOTUS OIL GAS AND REAL ESTATE JOINT STOCK (مستقر در ویتنام) 
شرکت SHANGHAI XUANRUN SHIPPING (مستقر در چین)
شرکت پتروشیمی شیراز
شرکت SWEDISH MANAGEMENT CO SA (مستقر در امارات متحده عربی) 
 

کشتی‌هایی که تحریم شده‌اند متعلق به شرکت‌های فوق هستند. 

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده این تحریم‌ها ذیل فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ وضع شده‌اند. این فرمان اجرایی در سال ۲۰۱۸ توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بخش نفت، بانکی و حمل و نقل بعد از خروج آمریکا از برجام صادر شد.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور، تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده، مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند. 

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرایم مالی.

«اتاق ساکت جنگ اقتصادی»

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند. 

 سفر هیات حماس به دمشق

هیاتی از حماس برای دیدار و تبادل نظر با گروه‌های مقاومت فلسطین وارد دمشق شد.

روزنامه رای الیوم نوشت، هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به ریاست خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش بعد از ظهر پنج‌شنبه وارد دمشق شد و با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین نشست غیرعلنی برگزار کرد.

الحیه در نشست خبری در شورای ملی فلسطین گفت، حماس مشتاق است در کنار فلسطینی‌ها باشد. سفر این هیات به دمشق، علاوه بر عرض تسلیت و ابراز همبستگی به نیابت از ملت فلسطین با ملت سوریه بابت فاجعه زلزله‌ای که برای آنها رخ داد، نشان دهنده همبستگی گروه‌های مقاومت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی است.

برگزاری رزمایش11 روزه آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ تحریم 6 شرکت و 20 کشتی مرتبط با ایران توسط آمریکا/ سفر هیئت حماس به دمشق/ گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا

عضو دفتر سیاسی حماس گفت، با مقامات سوریه دیدار و از آنها بابت امدادرسانی به زلزله زدگان و تسهیل ورود کمک‌های انسانی قدردانی کرده است، چون این حق انسانی ملت سوریه است و وظیفه همه کشورها و جامعه بین‌المللی است که به مناطق خسارت دیده امدادرسانی کنند و کسی که مانع از وصول این کمک‌ها می‌شود، جنایتی انسانی در حق این ملت مرتکب شده است.

الحیه گفت، هدف از نشست با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق، اتحاد جبهه‌های ملی برای مقابله با جنایات‌ اشغالگر در سایه وجود دولت افراطی فاشیستی رژیم صهیونیستی است که نفت روی آتش می‌پاشد و علیه فلسطینی‌ها مرتکب جنایت می‌شود. حماس تمامی نشست‌ها و دیدارها را که هدفش مقاومت فلسطین باشد، چه در العقبه و چه جاهای دیگر محکوم می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای دیدار با رئیس جمهوری سوریه وجود ندارد، گفت، حماس از روابط ممتاز خود با دولت و ملت سوریه خشنود است.

طلال ناجی، دبیرکل کمیته مردمی سازمان آزادی بخش فلسطین هم گفت، حضور اعضای دفتر سیاسی حماس در دمشق بخصوص در سایه حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، بیانگر بازگشت روابط با سوریه است؛ همانطور که پیشتر وجود داشته است.

وی افزود: ما اعضای یک محور هستیم؛ محور مقاومت که ما را با برادرانی در سوریه، ایران، حزب الله و همه نیروهای مقاومت عربی و اسلامی که به عدالت مساله ما معتقد هستند، گرد هم می‌آورد.

خالد عبدالمجید، دبیرکل ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین هم گفت، دیدار حماس با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق بیانگر ‌موضع مشترک، هماهنگی میان کشورها و گروه‌های محور مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و جنایت‌های دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم علیه ملت فلسطین است‌. در این نشست، تقویت اقدامات ملی مشترک بین تمامی گروه‌های مقاومت در داخل اراضی اشغالی برای پاسخ به تجاوزات اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیاتی از رهبری سیاسی حماس پس از سال‌ها قطع روابط با دمشق به دلیل موضع گیری این جنبش در مورد وقایع سوریه، برای نخستین بار سال گذشته در یک سفر اعلام شده وارد دمشق شد و با رئیس جمهوری و مقامات این کشور دیدار کرد. این سفر به منزله بازگشت دوباره حماس به دمشق بود.

گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هند دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف روابط راهبردی بین دو کشور و راه‌های تقویت و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه عربستان سعودی و وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره مسائل و تحولات بسیاری در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کردند.

دو طرف در ادامه به تبادل نظر در مورد بحران روسیه و اوکراین و تلاش‌های انجام شده در این زمینه و نیز راه‌های تشدید کار مشترک در جهت برقراری امنیت و صلح در منطقه و جهان پرداختند.

جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو گزارش نشده است.

وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا مهرماه نیز تلفنی درباره تحولات منطقه و جهان تلفنی گفت وگو کرده بودند.

واکنش فرانسه به گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران

 روز پنجشنبه فرانسه در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی چند روز پیش اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم‌ غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در توافق هسته‌ای برجام است.

آژانس اتمی در گزارش جدید خود برآورد کرده، میزان ذخایر اورانیوم  غنی‌شده تا ۲۰ درصد ایران ۴۳۴.۷ کیلوگرم در قالب هگزافلوراید اورانیوم و ۳۷.۷ کیلوگرم در قالب اشکال دیگر است.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران به ۸۷.۵ کیلوگرم رسیده که ۲۵.۲ کیلوگرم بیشتر از زمان صدور گزارش قبلی در سه ماه پیش است.

آژانس همچنین گفته در حال انجام رایزنی‌هایی با ایران درباره منشأ ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی کشف‌شده در تأسیسات هسته‌ای فردو است.

در گزارش آژانس اتمی تصریح شده، ایران طی نامه‌ای در بیستم فوریه درباره وجود ذرات اورانیوم ۸۳.۷ درصدی در فردو گفته که ممکن است «نوساناتی ناخواسته در سطح غنی‌سازی» اتفاق افتاده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، بدون توجه به خلف وعده‌های کشورهای غربی در عمل به وعده‌هایشان ذیل برجام، مفاد این گزارش را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

او گفت: «این گزارش نشان می‌دهد، مسیری که ایران انتخاب کرده بسیار نگران‌کننده است.» او گفت که این تحول «بی‌سابقه و بسیار جدی» است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
اگر مسمومیت های سریالی واقعیت دارد و جوسازی نیست چرا در شهر راین از توابع استان کرمان تا الان هیچ دانش آموز دختری مسموم نشده‌است؟! دانش آموزان دختر شهر راین هر روز با خیال راحت و امنیت کامل به مدرسه می‌روند و تازه بعد از مدرسه میرن کافه! لطفاً جوسازی و شایعه پراکنی را متوقف کنید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
عجب استدلالی،!! چون تو راین نیست پس جای دیگه هم شایعه س؟؟؟ کجا درس خوندی پروفسور؟؟؟؟
استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تو از کجا میدونی بعد از مدرسه با دوست پسراشون میرن کافه؟! چرا آمار کسایی که بهت ربطی ندارن رو در میاری؟! توی زندگی و حریم شخصی دیگران دخالت نکن
ناصر جوشکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
همه شهروندان راین مثل ایشون هستن، بیچاره ها دست خودشون نیست از نظر ذهنی کم دارن، شهر راین به دلیل آب و هوای بد خود که یک ثانیه سرد است و یک ثانیه داغ مغز شهروندان خود را تحت تاثیر این هوای داغ قرار داده‌است و میان اینجا و اینجور نظر هایی ‌می‌گذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کار منافقین خلقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
ما هم شیش تا برادریم و خواهری نداریم،پس هیچ کس ،خواهری نداره!!!
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
به خدا فکر کنم بهت ناهار ندادن که این نظر رو نوشتی
این تحریم های آب دوغ خیاری،،آمریکا،، فقط به درد رسانه های غربی میخوره..کاملا واضح است که غرب و آمریکا،هیچ تمایلی به سرشاخ شدن،با ایران رو فعلا ندارند..گول این اداها رو نخورید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
باشه گول تو رو میخوریم
شهروند راینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
خودت رو حرص نده چون ممکنه شیر خشک کنی خیالت راحت منم یه زمانی افکارم مثل تو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
اقتصاد دنیای باصطلاح ازاد یعنی خودشان بتوانند محصولاتشان را بفرو شندومحصولات دیگران را با بهانه های واهی تحریم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
آمریکا مال این حرفا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تحریم ها نعمتند!!!
نتیجه تحریم فقط کوجک شدن سفره مردم دلار ۱۰۰هزارتومن چون نمیشود بعد اب دوغ خیار خورد چون برای تولید لبنیات نیاز هست مواد غذایی را برای دامپرور خرید دلار ۱۰۰ هزار تومان میشود پر کشیدن لبنیات از سفره طبقه ۹۵ درصد.هیچ دولتی تا به الان نتوانسته دلار و حذف کنه.همان سخنرانی معروف امام .نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
از فردا دلار به سوی 70 تومن زنده باشی دلاور شش کلاتسه
اگر مسمومیت های سریالی واقعیت دارد و جوسازی نیست چرا در شهر راین از توابع استان کرمان تا الان هیچ دانش آموز دختری مسموم نشده‌است؟! دانش آموزان دختر شهر راین هر روز با خیال راحت و امنیت کامل به مدرسه می‌روند و تازه بعد از مدرسه با دوست‌پسراشون میرن کافه! من خودم در شهر راین زندگی می‌کنم و خوشبختانه اینجور مسائلی وجود نداره پس لطفاً جوسازی و شایعه پراکنی را متوقف کنید.
پاسخ ها
More fathi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
عجب استدلال قوی ؛ خسته نباشی
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
آخی بنده خدا. ناهار خوردی؟ اگه آره حالا برو لالا . وقتی بیدار شدی به راست نگاه کن و آهنگ جیمز باند رو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تابناک تو هم یک در میون نظر این.. راینی را منتشر کن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها