بازدید 9823
با تحولات منطقه و جهان

لغو سفر نتانیاهو به امارات به دلیل ترس از تنش با ایران/ درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران/ رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست شورای حکام/ تصویب فروش اف-16 به تایوان از سوی آمریکا

لغو سفر نتانیاهو به امارات به دلیل ترس از تنش با ایران، درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران، رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست شورای حکام، تصویب فروش اف-16 به تایوان از سوی آمریکا و اخراج فرماندهان پایگاه اتمی نیروی هوایی آمریکا از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 02 March 2023

لغو سفر نتانیاهو به امارات به دلیل ترس از تنش با ایران/ درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران/ رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست شورای حکام/ تصویب فروش اف-۱۶ به تایوان از سوی آمریکا

بین الملل تابناک: لغو سفر نتانیاهو به امارات به دلیل ترس از تنش با ایران، درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران، رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست شورای حکام، تصویب فروش اف-16 به تایوان از سوی آمریکا و اخراج فرماندهان پایگاه اتمی نیروی هوایی آمریکا از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

لغو سفر نتانیاهو به امارات به دلیل ترس از تنش با ایران

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بعد از روی کار آمدن مجدد در تل‌آویو، قرار بود در اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ به امارات عربی متحده سفر کند.

اکنون سه مقام صهیونیست به پایگاه خبری «آکسیوس» گفتند که دلیل به تعویق افتادن این سفر - که پنجمین مرتبه لغو سفر نتانیاهو به امارات عربی متحده بود - نگرانی دولت این کشور از ایجاد تنش منطقه‌ای با ایران بود.

طبق این گزارش، جزئیات جدید از لغو شدن سفر نتانیاهو به امارات نشان می‌دهد که هم اظهارات مقامات صهیونیست در آن زمان درباره دلایل تعویق این سفر نادرست بود و هم اینکه ابوظبی و تل‌آویو درخصوص سیاست خود در قبال ایران اختلاف نظر دارند.

سه مقام مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، به آکسیوس توضیح دادند که اماراتی‌ها تمایل داشتند سفر نتانیاهو به‌عنوان تمرکزی روی توافق‌های عادی‌سازی روابط موسوم به «آبراهام» و تقویت روابط دوجانبه باشد اما نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی می‌خواست این سفر را به پیام علنی ضد ایران تبدیل کند.

بر اساس گفته‌های این منابع مطلع، مقام‌های اماراتی نگران بودند که نتانیاهو از خاک این کشور علیه ایران صحبت کند و نمی‌خواستند که این سفر تنش‌ها با تهران را افزایش دهد پس آن را به تعویق انداختند.

به نوشته آکسیوس، دفتر نخست‌وزیری رژیم جعلی تل‌آویو هنوز به سوالات این پایگاه خبری درباره اظهارات این مقام‌ها پاسخ نداده است.

این پایگاه خبری شامگاه چهارشنبه همچنین در گزارش دیگری نوشت که وزیر امور راهبردی و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ابتدای هفته آینده در سفری با محوریت ایران، به واشنگتن می‌روند. 

درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران

 گروه ۲۶ نفری از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره با ارسال نامه‌ای از وزارت خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا درخواست کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار دهند.

پایگاه خبری-تحلیلی «واشنگتن‌فری‌بیکن» در این خصوص گزارش کرد، ائتلافی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در تلاش برای اعمال فشار به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هستند تا تقریباً تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را به دلیل نقشی که در سرکوب اعتراضات در ایران داشته‌‌اند، در فهرست تحریم قرار دهند.

در این گزارش آمده است که ۲۶ عضو کنگره آمریکا از هر دو مجلس نمایندگان و سنا و از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا درخواست کرده‌اند که ۲۲۷ عضو پارلمان ایران از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را به دلیل فراهم آوردن چارچوب قانونی برای نیروهای امنیتی برای سرکوب اغتشاشات در ایران، تحریم کنند.

این نمایندگان کنگره با ژست حمایت از مردم ایران اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کردند و در نامه خود نوشتند: «جمهوری اسلامی ایران فاقد مشروعیت دموکراتیک است و اعضای پارلمان آن، نمایندگان دموکراتیک واقعی مردم ایران نیستند».

گروه 26 نفری از نمایندگان کنگره به رهبری «کلودیا تنی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک و سناتور «مارکو روبیو» جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا روز گذشته (چهارشنبه) در نامه خود بدون اشاره به این‌که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن، چه رنجی را بر زندگی مردم ایران وارد آورده، تصریح کردند: «ما از شما می‌خواهیم تا اقدامات بیشتری را انجام دهید و شرکای بین‌المللی را تشویق کنید که به ما بپیوندند تا هزینه‌های واضح‌تری را برای اعدام معترضان به رژیم ایران تحمیل کنید».

این نمایندگان کنگره در ادامه نامه خود سپس خواستار اقداماتی علیه مقام‌های ایرانی نیز شدند و نوشتند: «ما به شدت وزارت خارجه و خزانه‌داری را تشویق می‌کنیم تا تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و نهادهای ایرانی وضع کنند که در این کارزار وحشیانه ارعاب و کشتار مشارکت داشتند».

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست شورای حکام

نمایندگان دائم ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه دیدار و درباره نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود گفت‌وگو کردند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه با انتشار پیامی در توئیتر از انجام این دیدار خبر داد و نوشت: ما درباره سفر آتی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی به تهران و نشست شورای حکام که از ۶ مارس شروع به کار می‌کند، تبادل نظر کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است ظرف روزهای آینده، پیش از آغاز نشست شورای حکام به ایران سفر کند. برخی منابع خبری از سفر وی به تهران در روز جمعه خبر داده و اعلام کردند که جلسات او با مقامات کشورمان روز شنبه برگزار خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمان انتشار این خبر، زمان سفر گروسی را رسما اعلام نکرده است. با این حال گروسی پیشتر تمایلش را برای سفر به تهران اعلام و مقامات کشورمان نیز تائید کرده‌اند که از وی برای انجام این سفر دعوت بعمل آمده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ساعاتی پیش درباره آخرین تعاملات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تماس‌ها با مدیرکل و معاونین آژانس در حال انجام است و هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد و موضوعاتی است که در حقیقت با توجه به بحث های کارشناسی واجد اهمیت نبوده است که بخواهد به عنوان یک بحث مورد پیگیری قرار گیرد.

اسلامی اضافه کرد: دلیل برجام همین موارد اتهامی است. ۲۰ سال است که این اتهامات مطرح است و مذاکرات به سند برجام تبدیل شده است. امکان ندارد چیزی که مربوط به گذشته بوده نو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر آتی گروسی تاکید کرد: این سفر می‌تواند کره گشای مذاکرات برجامی باشد. ما موارد غیرعادی که سیاسی و با اعمال فشار باشد را نمی‌پذیریم.

معاون رئیس‌جمهور گزارش آژانس درباره غیرشفاف بودن اقدامات ایران را رد کرد و گفت: در گزارش چنین موردی ذکر نشده است.

وی درباره ادعاهای پادمانی آژانس هم گفت: برای روشنگری درباره پاسخ‌های ایران جلساتی برگزار شد و گرچه اینگونه القا می‌کند که پاسخی داده نشده است اما پاسخ‌ها در چند صد صفحه ارائه شد و بار دیگر با حوصله این پاسخ‌ها را بررسی کردیم.

وی افزود: مذاکراتی که با معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام و از آقای گروسی دعوت به عمل آمد که در یکی دو روز آینده به تهران سفر خواهد کرد تا موارد باقی مانده را بررسی شود.

تصویب فروش اف-16 به تایوان از سوی آمریکا

وزارت دفاع آمریکا از تصویب فروش تسلیحات اف-۱۶ و تجهیزات مرتبط به آن به تایوان از سوی دولت آمریکا براساس معامله ای به ارزش ۶۱۹ میلیون دلار خبر داد.

پنتاگون افزود شرکت های ریتئون تکنولوژی و لاکهید مارتین پیمانکارهای اصلی این معامله هستند.

بر اساس قوانین فدرال، ایالات متحده متعهد است که به تایوان تسلیحاتی برای دفاع از خود ارائه کند، اما در صورت تهاجم چین، لزوماً از این جزیره دفاع نمی‌کند.

پس از سفر ماه اوت نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر تایوان بالا گرفت.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از تمام کشورهای جهان می‌خواهد به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند. آمریکا اگر چه استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما گفته است چنانچه چین اقدام نظامی علیه تایوان انجام دهد، از این جزیره حمایت خواهد کرد.

آمریکا مدعی شده است که چین قصد دارد تا پایان دهه جاری به تایوان حمله کند.

اخراج فرماندهان پایگاه اتمی نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا ۶ فرمانده از جمله دو فرمانده از پایگاه اتمی «مینوت» در «داکوتای شمالی» به دلیل ناتوانی  در مدیریت پرسنل برکنار کرد.

 وبگاه «امریکن میلیتری نیوز»  روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی آمریکا گزارش کرد که این ۶ فرمانده به دلیل از دست دادن اعتماد به توانایی در انجام وظایف محوله از سمت‌های فرماندهی برکنار شدند. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز گفت: «این اقدامات برای حفظ معیارهای بسیار بالا در پشتیبانی از ماموریت اتمی کشور ضروری بود.»

پایگاه نیروی هوایی مینوت یکی از سه پایگاه اتمی ایالات متحده است که در آن ۱۵۰ بمب اتمی نگهداری می‌شود. اخراج شش فرمانده از جمله دو افسر ارشد پایگاه اتمی آمریکا کمتر از یک ماه پس از اعتراف افسر اطلاعاتی بازنشسته نیروی هوایی مبنی بر این صورت گرفت که صدها سند فوق محرمانه و طبقه بندی شده را به طور غیرقانونی از پایگاه هوایی به منزل خود برده بود.

این گزارش حاکیست، آمار خودکشی در ارتش آمریکا به شدت افزایش یافته است.  در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و  این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسید. طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که چندی قبل منتشر شد، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند. این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعا ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین  سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
به این میگن اقتدار. فقط اقتصاد هم درست بشود دیگر عالی میشود
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
اقتدار رو در مرز افغانستان بهتر و ملموس تر میتونی درک کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
تمام تبلیغات شان این است که فقط آمریکا درست و منطقی دیگران فقط اشتباه هستند
جهان در دوجنگ جهانی وچندین جنگ متطقه ای بعداز جنگ دوم جهانی به اندازه کافی رنج وعذاب دیده ،دیگر تحمل کشتار وافزایش هیچ تنش گسترده دیگری چون سوریه ،لیبی ،یمن واکراین وعراق وافغانستان ویا کامبوج ویتنام ولائوس ویوگسلاوی و.... را ندارد ،صلح وارامش وهمزیستی مسالمت امیز واحترام به حقوق واستقلال دیگران ومردم تنها چیزی است که امروزه جامعه جهانی انتظارش را می کشد .واز رهبران حاکم جهانی مطالبه می نماید .
هر حکومتی تن به عقلانیت و عدالت و مبارزه به فساد داد هم خودش و هم مردمش آسوده اند، فرقی ندارد مسلمان باشند با نباشند، در ژاپن باشد یا مالزی.

در تمام کشورها کسری بودجه و خقل پول کاذب (چاپ پول بدون پشتوانه) موجب افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی میشود.
این را حتی افغانستان تحت طالبان میداند.
چون به هر دلیلی طالبان که گویا رئیس بانک مرکزی اش تحصیلاتی ادعایی مسئولان نداردف در عمل اقدام به کسری بودجه و چاپ پول نکرده نکرده، حتی با جنگ داخلی و تحریمف ارز پول افغانستان طی این یکسال حکومت طالبان نسبت به پول ایران افزایش یافته است.
اگر هر بلایی میگیوند طالبان دارند، این یک بلای فساد بانکی و فقیر کردن مردم از راه کاهش ارزش پول ملی ندارد نسبت به ایران!


.
غرب سلاح تحریمیش انقدر ضعیف شده که روسیه رو تحریم کرد هیچ آسیبی تکرار میکنم هیچ آسیبی به اقتصاد روسیه وارد نشد! روز به روز ضعیف تر و حقیرتر هم خواهید شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
شواهد خلاف صحبت های شما را گواه میدهد
روسیه بازار انرژی اروپا را از دست خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
واای آره نمیدونستیم . یعنی واقعا اینطوریه ؟ چه خوب که تکررررراااارررر مکررررااااات میکنند بعضی دهان ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
اقتصاد روسیه از این تحریمهای گسترده فقط 2 درصد کوچک شده.
خدا کنه که این لطف رو در حق ملت ایران بکنن، چون این نماینده ها کشته مرده حدمت در کمیسیون روابط خارجی و هر چیزی که به خارج از کشور و سفرهای خارجی مربوط باشه هستن و جالب هست برای کمیسیون آموزش و کمیسیون های دیگه که سفر خارجی نداره طالب خدمت و تشنه نیستن، فقط خارجی
آمریکا= بحران بساز اسلحه بفروش
این نمایندگان وقتی کمتر از ده درصد رای مردم را دارند ایا نماینده واقعی مردم هستند وقتی حتی قوت لایموت مردم هم در معرض تهدید قرار گرفته ایشان به فکر طرح صیانت و حجاب و فیلتر کردن فضای مجازی هستند
حالا که برای مردم کاری نمیکنند چه بهتر تحریم شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر