بازدید 8595
۹
در حیاط دولت مطرح شد

از «گردن گرفتن» ضرغامی تا خبر بارداری «ایران»

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دهم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. ضرغامی گفت: در برخی موارد این گردشگران را به عنوان جاسوس می‌گیرند که گاهی تا نیمه شب پیگیری می‌کنم تا این مشکل حل شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 01 March 2023

از «گردن گرفتن» ضرغامی تا خبر بارداری «ایران»

 

تابناک _اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دهم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از  جلسه امروز هیات دولت وزیر کشور را مامور رسیدگی و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر در این زمینه برای رفع نگرانی خانواده‌ها کرد.

واکنش امیر آشتیانی به رزمایش دریایی مشترک آمریکا در منطقه

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی درباره واکنش جمهوری اسلامی به اعلام برگزاری رزمایش مشترک دریایی آمریکا در منطقه، اظهار کرد: این امر دلایل مختلفی دارد، یکی آمادگی خودشان و یکی روحیه‌ دادن به نیروهایشان است. سربازانی که ماه‌ها در منطقه‌ای دور استقرار پیدا کرده‌اند، قطعاً روحیه‌شان تضعیف می‌شود و برای اینکه به آنان روحیه دهند ممکن است رزمایش هم برگزار کنند.

وی افزود: هیچوقت دلیل این نیست که یک رزمایش برای انجام عملیات صورت می‌گیرد. دلایل مختلفی دارد و ما نیز چنین استنباطی نداریم، اما همیشه هشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملاً زیر نظر داریم. نیروهای مسلح ما کاملاً در همه مواقع در آمادگی به سر می‌برند. ما هم رزمایش‌های متعددی برگزار کردیم و می‌کنیم و با کشورهای دیگر هم رزمایش داریم.

در مذاکرات با آژانس در بحث چیدمان سانتریفیوژها انحرافی تایید نشد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته رفت و آمدها با آژانس در سطح کارشناسی و معاونان انجام شد و در دو هفته گذشته هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور یافتند و تبادل نظر شد، ادامه داد: در این تبادل نظرها و رایزنی‌ها مواردی از جمله "عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها" یا یک ذره، خوب مرور شد و بحث و کارشناسی و نهایی شده است و مشخص گشته که انحراف خاصی وجود ندارد و این موضوعات با توجه به بحث‌های کارشناسی واجد اهمیت نبوده که به عنوان یک موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وزارت کشور انتشار گازهای سمی در مدارس را پیگیری می‌کند

یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای پیگیری موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و منشأ گازهای پخش‌شده، اظهار کرد: قرار شد با محوریت وزارت کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.  این موضوع بین‌بخشی است و به همین دلیل وزارت کشور در این زمینه پیگیری خواهد کرد.

فروش موزه ملی سینما صحت ندارد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروش موزه ملی سینما در راستای طرح مولد سازی را تکذیب کرد و گفت: موزه ملی سینما از مفاخر فرهنگی هنری کشور است؛ این خبر صحت ندارد، طی یک سال و نیم اخیر کارهایی برای به روز آوری انجام دادیم.

اقدامات دولت برای کوتاه‌تر شدن دوره مجازات محکومان مالی

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری جرایم ریالی بدل از حبس را اصلاح کرد، گفت: با این اصلاح کسانی که به خاطر جرایم نقدی محکوم شده‌اند، دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت و شاید برخی از آنها تا قبل نوروز به خانواده خود بازگردند.

سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران پیشنهاد من بود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران پیشنهاد من بود، تصریح کرد که گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند.

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اختصاص سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی اظهار کرد: تقصیر وزیر ارتباطات نیست؛ تقصیر من است. اگر قرار بود با کسی برخورد و انتقاد شود، باید از من انتقاد می شد، چون این موضوع پیشنهاد ما بود.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند. بعضی دوستان تحلیل می کنند که چرا گردشگر خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد. یکی از مهمترین نیازهای آنها اینترنت و سکوهای بین المللی و خارجی است.

وی ادامه داد: این مسائل مثل نان و آب برای گردشگر واجب است. نمی‌شود گردشگر به ایران بیاید و ارتباطش با دنیا قطع شود. نمی‌شود به او گفت از بله و ایتا استفاده کن. در برخی موارد این گردشگران را به عنوان جاسوس می‌گیرند که بعضی اوقات تا نیمه شب پیگیری می‌کنم تا این مشکل حل شود. وقتی دو پیرمرد و پیرزن نگران دستگیر شدن هستند و نمی‌توانند به خانواده‌های خود هم خبر بدهند، خب چه انگیزه‌ای برای به ایران آمدن برای آنها می‌ماند؟ بنابراین من از وزیر ارتباطات خواستم امکانی برای گردشگران خارجی فراهم شود تا آنها با استفاده از سکوهای بین‌المللی بتوانند نیازهای خودرا برطرف کنند. ان‌شاءالله سکوهای داخلی ما هم بتوانند در سطح بین‌المللی فعال شوند.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره ادعای ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو گفت: آواز خواندن تشویق هم دارد. کسی که آواز می‌خواند یعنی حالش خوب است. خودم زیر پل خواجو دو پست دارم که با کسانی که آواز می‌خواند، آواز خواندم و آنها را تشویق کردم. مردمی که می‌آیند و می‌بینند رودخانه خشک است باید دلخوشی داشته باشند، شب‌ها تار می‌زنند و فعلا دلشان خوش است ما نباید این دلخوشی را از مردم بگیریم.

توضیح وزیر دادگستری درباره اصلاح جرایم ریالی بدل از حبس

امین‌ حسین رحیمی وزیر دادگستری درباره اصلاح جرایم ریالی بدل از حبس گفت: کسانی که به علت عدم پرداخت جریمه نقدی در زندان هستند، مطابق مقررات بابت هر روز زندان صد هزار تومان از جریمه شان کم می‌شد اما قانون می‌گوید هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم و شاخص بانک مرکزی این رقم قابل تعدیل است و امروز وزارت دادگستری به هیات دولت پیشنهاد داد که این رقم ۲۵۰ هزار تومان شود و هیات دولت هم این را تصویب کرد.

وی  تصریح کرد: به عبارتی کسانی که به خاطر عدم پرداخت جزای نقدی در زندان هستند، از ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، روزی ۲۵۰ هزار تومان از مبلغ جریمه‌شان کم می شود.

اقبال عمومی به کالابرگ الکترونیکی کم است

سید صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح کالابرگ را به سراسر کشور تعمیم می‌دهیم، گفت: آمادگی کامل برای اجرای کالابرگ الکترونیکی داریم، اما اقبال عمومی یک مقدار کم است، بستر کاملا فراهم است که باید برنامه ریزی شده و مشوق هایی در نظر گرفته تا این اقبال بیشتر شود.

همه امکانات برای «پیروز» به کار گرفته شد/ «ایران» باردار است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر باردار بودن «ایران» را تایید کرد و درباره دلیل تلف شدن پیروز اظهار کرد: در مرگ پیروز یک فرآیند کاملا آزمایشی در کشور اتفاق افتاد که در دنیا بی‌سابقه بود. تولد این توله یوزها یک چرخه علمی بود و دو تا همتای آنها روز اول تلف شدند. چون پیروز شیر مادر مصرف نکرده بود، از لحاظ بنیه‌ای ضعیف بود و در این ده ماه شرایط قرنطینه‌ای بود و مسائل گوارشی ، کلیوی و یبوست مطرح  بود و از لحاظ شرایط استخوان بندی و اسکلتی و حرکتی هم مشکل داشت.

وی ادامه داد: متخصصین اعتقاد دارند که تکثیر در حیات وحش برای گونه‌های یوزها انجام نمی‌شود. گونه یوز شرایط انتخابش در طبیعت سنگین و سخت است و درصد بالایی تلف شدن در حالت حاملگی طبیعی رخ می دهد. دغدغه مردم برای ما ارزشمند است.

سلاجقه اظهارکرد:  همه ظرفیت‌های دامپزشکی داخل و خارج از کشور و متخصصی از آفریقای جنوبی در این ده ماه کنار کار قرار گرفتند و بحث دیالیز اتفاق افتاد که از نوع صفاقی بود که شکم حیوان باید باز می‌شد و راه‌حل دیگری وجود نداشت. باید از خون مادرش استفاده می شد ولی مادرش حامله بود و این کار امکان پذیر نبود و جراحی انجام و در نهایت پیروز تلف شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: همه امکانات سازمان محیط زیست کشور را در تراز عالی به خدمت گرفتیم و کار خوب انجام شد. بطور طبیعی هفت ماده یوز در کشور دیده شده که هر کدام دو تا توله یوز همراهشان هست و در عباس آباد استان اصفهان یک یوز نر دیده شده است و ما از لحاظ یوز وضعیت خوبی داریم.

سلاجقه همچنین خبر باردار بودن ایران(مادر پیروز) را تایید کرد.

خانه‌های بهداشت را به پارک‌ها می‌بریم

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به اینکه می‌خواهیم خدمات عمومی همچون خانه‌های بهداشت را به پارک‌ها بیاوریم و این کار، همان مولدسازی است، افزود: تهران باید متحول شود، تحول تهران هم به داشتن یک الگو و حرکت در مسیر اتفاق می‌افتد. ما نیازمند ۵۰۷ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی هستیم و باید این مقدار را از طریق مولدسازی به‌ دست بیاوریم.

وی افزود: مولدسازی ما به این معناست که از هر چیزی که داریم، حداکثر استفاده را می‌کنیم؛ برای نمونه هفت خط متروی ما با تی‌بی‌ام قطر ۹ زده شده اما قرار است چهار خط بعدی‌ ما با تی‌بی‌ام قطر ۱۵.۸ زده شود؛ یعنی یک خط مترو و یک خط هم روی آن اتوبوس می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
گفته اند هر جا رقابت وجود دارد بین عرضه و تقاضا تعادل بوجود می آید نمی دانم چرا در کیش که به ازای هر ده خانه یک
آزانس املاک هست قیمتها هر روز که از خواب بیدار می شوی خیلی بالاتر از شمال تهران می رود..جالبتر همه فروشنده هم هستند...! بالا رفتن قیمت در کشور ما عادیست ولی اینکه از شمال تهران بالاتر باشه یعنی مسول جدید منطقه آزاد حرکتی نمی کنه یا نمیخاد کاری بکند؟
ایران برای زائیدن به خارج مهاجرت کند
پینه بر پیشانی آیا خواهد توانست علت مسمومیت دانش آموزان را پیدا کند ؟
هیچ امکاناتی برای پیروز به کار گرفته نشد .
برای انقراض پیروز
كاپيتولاسيون اينترنتي براي خارجي ها - داخلي ها آدم نيستن
«ایران» باردار است!
بله بايد باردار باشد با دلار 60هزارتومان ......
فروش موزه ملی سینما صحت ندارد
خدا رحم کنه
همه جیز اولش تکذیب میشه
مردم ایران چرا حق ندارن حداقل ها رو داشته باشن؟ خارجی ها خونشون از ما رنگین تره؟ خارجی پرست ها. کاش مردم ایران رو هم در حد مردم خارجی و توریستا میدونستین نه .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس