بازدید 4419

اولین تصاویر از خودرو برقی MS۱۱ شیائومی منتشر شد

ماشین برقی شیائومی MS ۱۱ برخلاف تسلا، میزبان سنسور سقفی لیدار است که می‌تواند کف خیابان را مثل دست، اسکن کند و هر مانعی را تشخیص دهد. به لطف سنسور لیدار سقفی، شیائومی MS ۱۱ میتواند تجربه بهتری از رانندگی خودکار را ارائه دهد و هر جسمی مانند ماشین، عابرین پیاده، دوچرخه و موتور سوارها، حیوانات و حتی گیاهان و درخت‌ها را هم ببیند.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 25 February 2023

به گزارش تابناک از  صداوسیما، اولین تصویر از خودرو برقی شیائومی رونمایی شد. خودرو برقی شیائومی MS ۱۱ قرار است با قیمت ۳۷ تا ۵۰ هزار دلار روانه بازار شود.

 

شیائومی MS ۱۱ اولین خودرو برقی Xiaomi است که رندر‌ها و تصاویر واضح آن برای نخستین بار منتشر شده است.

مشخصات فنی خودرو برقی شیائومی


اشتیاق طرفداران برای ملاقات با خودرو برقی شیائومی MS ۱۱ به قدری زیاد شده که دیگر منتظر تصاویر جاسوسی نیستند و مستقیما دست به کار شدند تا با چهره‌ی نهایی این خودرو طرف شوند. یکی از طرفداران به لطف برنامه‌های تصویرسازی، طراحی ظاهری شیائومی MS ۱۱ را برای اولین بار به تصویر کشیده که در ادامه با آن رو به رو می‌شویم. البته قبل از ادامه کار باید گفت که این تصاویر، رسمی نیستند و از سوی شیائومی منتشر نشده‌اند، اما با توجه به تصاویر قبلی و عکس‌های لو رفته، ماشین الکتریکی شیائومی به احتمال خیلی زیاد، شبیه به این چیزی است که در ادامه خواهید دید.

در همین ابتدای کار باید گفت که نام این خودرو در بازار‌های بین المللی، احتمالا شیائومی مودنا باشد. همین چند هفته قبل بود که خودرو برقی شیائومی MS ۱۱ برای تست‌های زمستانی، راهی جاده‌های برفی شد. بعد از انجام این تست ها، سرانجام با اولین تصاویر رسمی از این پروژه طرف شدیم و اکنون گروهی از طرفداران شیائومی سعی دارند تا چهره جذاب شیائومی مودنا را به تصویر بکشند.

اولین تصاویر از خودرو برقی MS۱۱ شیائومی منتشر شد

در حال حاضر به صورت رسمی می‌دانیم که خودرو برقی شیائومی MS ۱۱ قرار است با قیمت ۳۷ تا ۵۰ هزار دلار روانه بازار شود. حالا زمانی که این نکته را در کنار تصاویر جدید شیائومی MS ۱۱ قرار می‌دهیم، به نکات جالبی می‌رسیم.

به تصویر بالا دقت کنید؛ آیا ماشین برقی شیائومی MS ۱۱ یک کپی تمام عیار از تسلا مدل ۳ نیست؟ حتی اسپویلر «دم اردکی» و قوس ستون C هم دقیقا یکی است! حالا که چینی‌های شیائومی، چهره تسلا مدل ۳ را کپی کرده اند، چرا مشخصات فنی آن را کپی نکنند؟ البته با توجه به اولین حضور شیائومی مدونا در خیابان‌های چین، باید گفت که این خودرو کمی بزرگ‌تر از تسلا Model ۳ خواهد بود؛ هرچند که حدس می‌زنیم نسخه نهایی با مدل‌های آزمایشی، زمین تا آسمان فرق داشته باشد!

اولین تصاویر از خودرو برقی MS۱۱ شیائومی منتشر شد

خودرو سدان تسلا مدل ۳ به مانند نام خود، در سه تریم متفاوت یعنی تریم RWD، لانگ رنج (باتری بزرگتر) و تریم پرفورمنس به بازار آمده که قیمت این سه نسخه در بازه ۴۴ تا ۵۵ هزار دلار قرار دارد. تسلا مدل ۳ در نسخه RWD فقط ۲۷۱ اسب بخار را تحویل راننده می‌دهد و در هر بار شارژ شدن می‌تواند ۵۸۰ کیلومتر راه برود. این عدد در نسخه AWD پرفورمنس به ۴۴۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند، اما شعاع حرکتی بدون تغییر باقی می‌ماند. پس به راحتی میتوان حدس زد که خودرو برقی شیائومی مودنا چند اسب بخار توان و قدرت دارد!

اولین تصاویر از خودرو برقی MS۱۱ شیائومی منتشر شد

البته ماشین برقی شیائومی MS ۱۱ برخلاف تسلا، میزبان سنسور سقفی لیدار است که می‌تواند کف خیابان را مثل دست، اسکن کند و هر مانعی را تشخیص دهد. به لطف سنسور لیدار سقفی، شیائومی MS ۱۱ میتواند تجربه بهتری از رانندگی خودکار را ارائه دهد و هر جسمی مانند ماشین، عابرین پیاده، دوچرخه و موتور سوارها، حیوانات و حتی گیاهان و درخت‌ها را هم ببیند.

همچنین اکنون می‌توانیم عناصری مثل دستگیره‌های درب پاپ اوت، سقف تمام پانارومیک و دیفیوزر اسپرت در سپر عقب را بهتر تماشا کنیم. در انتهای کار باید گفت که حالا حالا‌ها منتظر دیدن نسخه نهایی شیائومی MS ۱۱ نباشید چرا که این خودرو خجالتی، احتمالا در تیر ماه سال آینده (۱۴۰۲) به صورت رسمی رونمایی می‌شود و تا آن زمان، فعلاً باید به همین تصاویر رندری راضی باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار