بازدید 14995
با تحولات منطقه و جهان

رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه/ اعلام آماده باش گسترده نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل / دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن/ پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان

رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه، اعلام آماده باش گسترده نیرو‌های نظامی و امنیتی اسرائیل، دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن، پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان و آزمایش موشک‌های کروز توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 24 February 2023

رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه/ اعلام آماده باش گسترده نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل/ دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن/ پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان

بین الملل تابناک: رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه، اعلام آماده باش گسترده نیرو‌های نظامی و امنیتی اسرائیل، دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن، پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان و آزمایش موشک‌های کروز توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب یک قطعنامه غیرالزام‌آور از روسیه خواسته، به درگیری‌ها در اوکراین پایان داده و نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این قطعنامه با ۱۴۱ رأی مثبت، ۷ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رسید. جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه رأی ممتنع داد. فدراسیون روسیه، مالی، نیکاراگوئه، اریتره، بلاروس، سوریه و کره شمالی، هفت کشوری هستند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر خلاف قطعنامه‌ای شورای امنیت الزام‌آور نیستند. روسیه در شورای امنیت، یکی از پنج کشوری است که از حق وتو برخوردار است.

رأی ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل درباره روسیه/ اعلام آماده باش گسترده نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل/ دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن/ پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان

وزیران خارجه و دیپلمات‌هایی از بیش از ۷۵ کشور در جلسه دو روزه مجمع عمومی سازمان ملل، نظریاتشان را درباره درگیری‌های اوکراین ابراز کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته، معاون نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به نمایندگی از شانزده کشور از جمله ایران در این جلسه سخنرانی کرد.

او روز چهارشنبه گفت، همه کشورها باید از منشور سازمان ملل پیروی کنند. او همچنین تصریح کرد، کشورهایی که به قطعنامه‌های گذشته درباره روسیه رأی ممتنع یا مخالف داده‌اند، با اقدامات تفرقه‌افکنانه در مجمع عمومی مخالف هستند.

معاون نماینده چین در سازمان ملل در این جلسه گفت: «ما از همگرایی روسیه و اوکراین و ازسرگیری گفت‌وگوهای مستقیم میان آنها در اسرع وقت حمایت می‌کنیم. آنها باید نگرانی‌های مشروع خودشان را پای میز مذاکره بیاورند و با مشخص کردن گزینه‌های عملی، به اتمام بحران و احیای دوباره صلح فرصت بدهند.»

اعلام آماده باش گسترده نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل

 روزنامه اسرائیل الیوم نوشت: پلیس اسرائیل برای مقابله با حملات انتقام جویانه فلسطینی ها در سراسر سرزمین های اشغالی و بویژه در قدس، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: دستگاه های امنیتی همزمان با روزهای آخر هفته، برای مقابله با هرگونه عملیات انتقامی از سوی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس در پاسخ به عملیات روز چهارشنبه در نابلس به حالت آماده باش درآمده اند.

 صبح چهارشنبه، نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه بازداشت چند فلسطینی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند که در نتیجه آن، ۱۱ تن از فلسطینیان شهید و ۱۰۲ تن زخمی شدند.

گروه‌های مختلف فلسطینی در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که آتش تداوم تجاوز و تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، ‌رژیم اشغالگر را خواهد سوزاند.

همچنین کشورهای ایران، قطر، عمان، کویت، عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی حمله نظامیان صهیونیست به نابلس را محکوم کردند.

دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره مذاکرات تهران-واشنگتن

 فواد حسین ساعاتی پس از دیدار و گفت و گوها با وزیر امور خارجه ایران و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دو وزیر، الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت و با او درباره توقف مذاکرات ایران و آمریکا گفت و گو کرد.

بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید می کند، در این دیدار، فواد حسین درباره نتایج سفر خود به واشنگتن و راه های پیگیری و اجرایی کردن بروندادهای این سفر و نتایج آن با رومانوسکی رایزنی و تبادل نظر کرده است.

همچنین دو طرف بر ضرورت ایجاد سازوکار مشترک درباره پیگیری نتایج سفر تاکید کردند و درباره توقف گفت‌وگوهای ایرانی-آمریکاییبه ویژه بعد از سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به بغداد صحبت و رایزنی کردند.»

چند روز پیشتر نیز، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق به برخی رسانه ها گفت که کشورش تلاش می کند، «میانجیگری بین ایران و آمریکا را مطرح کند و در سفر هیات عراقی به ریاست وزیر امور خارجه عراق به واشنگتن، پرونده های امنیتی، اقتصادی و قضایای منطقه ای نیز بررسی شده است.»

وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره توقف مذاکرات تهران- واشنگتن گفتگو کردند

العوادی تاکید کرد که «ماموریت هیات عراقی در واشنگتن، تنها اقتصادی نبود بلکه اهداف سیاسی هم داشت که هیات عراق توانست در آن به موفقیت و تحول بزرگی برسد؛ کمااینکه فواد حسین، طرح میانجیگری عراق بین تهران و واشنگتن را مطرح کرد و به نتایج مثبتی در این پرونده دست یافت.»

العوادی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد، اما در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه وزاری خارجه ایران و عراق، فواد حسین به چند نکته مهم پرداخت که به نظر می رسد، این نکات را با طرف آمریکایی در واشنگتن و نیز در دیدار اخیر با سفیر آن کشور در بغداد، مورد ارزیابی و تدقیق ویژه قرار داده است.

وزیر خارجه عراق گفت که در گفت و گو با امیرعبداللهیان به بدهی های بغداد به ایران در زمینه خرید گاز از این کشور پرداخته است.

وی تاکید کرد که در سفر به واشنگتن نیز درخصوص بدهی های کشورش به ایران رایزنی کرده است.

وزیر خارجه عراق و سفیر آمریکا درباره توقف مذاکرات تهران- واشنگتن گفتگو کردند

وی ادامه داد، با امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و نتایج سفرش به واشنگتن که به ایران مربوط می شود، گفت وگو و این عبارت را یک بار دیگر بازگو کرد که «تفاهم میان ایران و آمریکا برای عراق مهم است.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در همان کنفرانس بیان کرد: ما آمادگی داریم بر مبنای مذاکرات قبلی و با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مسیر جمع بندی نهایی مذاکرات وین قدم برداریم.

امیرعبداللهیان این را هم به صراحت بیان کرد که «چنانچه طرف آمریکایی مسیر دیگری را انتخاب کند، ما نیز آماده عملیاتی کردن مسیر دیگری هستیم و همه گزینه‌ها روی میز و در دسترس ماست.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نقش آژانس هم سخن گفت و افزود: امیدواریم آژانس به دور از هیجانات سیاسی به حل و فصل موضوعات بپردازد و با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمعبندی و توافق برسند...جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال دستیابی به بمب اتمی نبوده است.

پایان رزمایش‌های اسرائیل با آمریکا و یونان

ارتش اسرائیل از پایان رزمایش‌های مشترک با یونان و آمریکا با هدف توسعه و تقویت توانمندی‌ها در مسیر برخورد و رویارویی با "تهدیدهای منطقه‌ای" خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش مشترک نیروهای زمینی ارتش اسرائیل و یونان و آمریکا که در خاک یونان انجام شد و شبیه سازی سناریوهای مشترک بود، پایان یافت.

وی افزود: رزمایش‌ها در این مانور شامل حوزه‌های مختلفی از جمله نبرد در محله‌های مسکونی، تدارکات لجستیکی در حین نبرد، جنگ شبانه، توان مهندسی، توپخانه و حفاظت از مرزها با تمرکز بر نوآوری نظامی و مدیریت گفت‌وگوی حرفه‌ای بین المللی بود.

ادرعی عنوان داشت: این رزمایش به منزله یک مکانیزم اساسی و مهم در روابط بین ارتش‌ها با هدف توسعه و تقویت توانمندی‌ها در رویارویی با تهدیدهای منطقه‌ای است.

آزمایش موشک های کروز توسط کره شمالی

بامداد جمعه، کره شمالی اعلام کرد، چند روز پیش اقدام به شلیک «موشک‌های کروز راهبردی» کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از کره شمالی نوشته، این آزمایش «آرایش جنگی» نیروهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد.

طبق بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی دولت کره شمالی قرار گرفته، ارتش این کشور، اقدام به شلیک چهار فروند «موشک کروز راهبردی Hwasal-2  کرده است؛ این موشک‌ها از شهر «کیم چائک» واقع در شمال شرق کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

کره شمالی ادعا کرد، موشک‌های شلیک‌شده پس از پیمودن مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری دقیقاً به اهداف از پیش‌ تعیین‌شده در «دریای شرقی کره» برخورد کرده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی به رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید، تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد، از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۹
به لیست 7 کشور مخالف توجه کنید همگی خوشنام هستند.حالا خوبه ماایندفه یکقدم عقب اومدیم ممتنع دادیم.ولی مطمئنا عده ای نگران میشندکه یه دفه پوتین بهش بربخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
امروز دست جنایت آمریکا در هر نقطه از جهان دیده می‌شود و هیچ کدام انکارشدنی نیست.مرگ بر آمریکا گفتن در این شرایط نشانه ایمان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
این رای باعث پوشش اشتباه تحویل پهپاد به روسیه نمی شود
ایران باید پای خود را از این جنگ کثیف بیرون بکشد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اتفاقا جنایات چین و روسیه الان بیشتر شده. چین چرا از آمریکا پیروی میکنه و 30 میلیارد دلار ما رو پس نمیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اتفاقا ایندفعه عاقلانه و منطقی و کاملا سیاسی بود . چون هر عقل سلیمی می داند که پوتین و روسیه رفتنی هستند و ایران یک راه گریز برای برگشت و یک راه کم سو برای ادامه باقی گذاشت . سیاست همین هست : مکر و حیله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
طبق اصول تاریخی اخلاقی ما ایرانیان و طبق اصول قانون اساسی کشور، ما باید حامی و پشتیبان کشورهای تحت ظلم و ستم و تجاوز و اشعالگری باشیم

بعنوان یک ایرانی واقعا شرمنده و خجالت زده و متاسفم که در این تهاجم نظامی و اشعالگری روسیه به اوکراین

طرف ظالم و متجاوز ر را گرفته ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
کلا هرکی مخالف غرب فاسد باشه بدنام میشه! بازی دنیا رو ما دیگه بلد شدیم
ممنون بازم یه خورده عاقلانه بود رای ممتنع
رای ممتنع می‌تونه شروع یک حرکت خوب باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
آره آمریکا تحریممون کرده روسیه و چین هم خودمون تحریم کنیم. قطعا دشمن شاد کنیه فقط
رهبر عزیزمان فرمودند ما در دل یک پیچ تاریخی قرار داریم، تغییرات بزرگ و اساسی در دنیا در حال وقوع است. ان‌شاءالله با گذر از این پیچ تاریخی و تشکیل تمدن اسلامی جامعه و جهان را آماده ظهور‌نماییم و امام خامنه‌ای عزیز پرچم را به پرچمدار انقلاب و جهان حضرت مهدی موعود(عج) بسپارند و ما هم در رکاب ولایت با قلع و قمع دشمنان اسلام ناب‌محمدی(ص) یعنی استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و انگلیس و... جهان را به سوی عدل و اخلاق و معنویت سوق دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
توکل علی الله وَ کفی بالله وکیل
ایران امروز دیگر مثل دوران شاه بزدل نیست که هر گوشه‌ای از آن در اختیار دیگران قرار گیرد و رئیسعلی دلواری‌ها را از پشت با تیر بزنند. ایران قدرت برتر منطقه است و در هر کجای جهان منافعش در خطر باشد حاضر است و مثل عین‌الاسد پوزه شیطان بزرگ را به خاک مذلت
می‌نشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
داداش قدرت برتر بودن به صلاحمون نیستا بخدا، انقدر قوی شدیم دلار و تورم و گرونی و ... همه افسار بریدن.
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
دلار تو محله شما چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
آقای که میگی دلار چنده دلارو شما غربگداها گران کردید نه دولت با اون آشوب های جنسی بی شرمانه اتون
روسیه با چه کشورهایی عهد اخوت بسته...عاقبت تو را هم خواهیم دید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
بعضی ها چون نمی توانند محبوب عام باشند ترجیح می دهند با منفور شدن جلب توجه کنند .
امید است هرچه سریع‌تر دولت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان برای همیشه سفرای جاسوس و جاسوس‌پرور خود را از ایران فرا بخوانند و کشور ما از لوث وجودشان پاک شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اگر از تعطیلی سفارتهای آمریکا، کانادا، عربستان و آذربایجان سودی نصیب ایران شده، بسته شدن سفارتهای انگلیس و آلمان و فرانسه هم سودآور خواهد بود!!!!
بهترین گزینه بود
چرا رای مثبت نداد؟چرا خواهان پایان جنگ نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
خواب تشریف دارید ؟ از ترس خرس پریده ایم بغل گرگ و امیدواریم با یک حرکت اشتباه طعمه گرگ نشویم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
رای مثبت به درد نمی خورد چون این متن فقط خواهان خروج روسیه از اوکراین بود. طرحی که نگرانی های هر دو طرف رو پوشش نده، فایده نداره. چون دوباره بعد از چند سال جنگ جدیدی راه خواهد افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
جنگ تموم میشه؟ نه فقط مردم روسیه رو آزار میدن غربی ها مثل مردم ایران
ایران کار عاقلانه‌ای کرده امیدوارم این حرکت‌ها زیاد تر بشه
برجام را آتش می زنیم .
منتقدان ، چشم دیدن پیشرفت و توسعه ایران در آینده را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
چه ربطی داشت؟!
روسیه با فریب پای ایران را به این جنگ کشاند که عواقب بدی برای کشور دارد این اعلان جنگ با غرب بود به چه دلیل معلوم نیست روسیه نهایتا با اکران به سازش می رسد فقط ما بد نام شدیم .
ما در دفاع مقدس 8 ساله تا وقتی فقط دفاع میکردیم مجبور به عقب نشینی بویم, از وقتی نتوجه شدیم ما هم میتوانیم حمله کنیم و عملا حمله کردیم دشمن عقب نشست . در ارتباط با ابن کشورهای غربی که خود را طلبکار از تمام دنیا می دانند ( دنیا را جنگل میدانند و اروپا را باغ) , باید در موضع طلبکاری برحق خودمان باشیم تا بفمند بدهکارند به ملت ما .در صد سال اخیر چه خیری برای ما داشتند که امروز اینقدر به خود اجازه دخالت در امور ما را میدهند ؟؟؟ باید باررها بگوئیم " ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان " . هرچند ذاتشان با خباثت عجین شده . ( کالانعام بل هم اضل)
روسیه متجاوز است باید تنبیه شود ،
پوتین جنایتکار جنگی ومتحاوز است باید تنبیه شود تا درس عبرت همگان شود
ایران باید رای مثبت میداد چون روسیه اشغالگر است
آشوبگرهای اقتصاد نابود کردن با آشوب های جنسیشون الان هی میگن دلار چند؟ دلار چند! دلارو شماها گند زدید بهش
اهان
بایدن گفت دلار میدم که شما پواین دور بزنید خ
جنایتکار اصلی امریکاست که با تحریک دلقک v به نام زلنسکی میخواهد روسیه را غیر مستقیم زیر ضربه گرفته و با یک تیر چند نشان بزند تا بدون در افتادن مستقیم با روسیه هم اروپا را تضعیف کرده و هم روسیه را از صحنه رقابت با خود دور سازد و مزدور اوکراین هم به بهای نابودی مردم و کشورش این وظیفه را به عهده گرفته است.
اشتباه بزرگی دیگر. روسیه یک کشور متجاوز است و علیرغم وابستگی و دلبستگی برخی از مسئولین به روسیه باید به این قطعنامه رای موافق می دادید. ما ملت ایران مخالف هر نوع تجاوزی هستیم. چه تجاوز دوران قاجار و چه تجاوز فعلی به اوکراین.
راستى چرا شريعتمدارى كيهان تنگه هرمز رو نمى بنده ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل