عنابستانی: میرکاظمی هرچه را دلش خواست اجرا می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و من به عنوان یک نماینده حتما با تشکیل سازمان بازرگانی به همین دلیل موافق نیستم.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 22 February 2023

به گزارش «تابناک»، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص لایحه دولت برای تشکیل «سازمان بازرگانی» متشکل از بخش‌های بازرگانی وزراتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی و مابقی دستگاه‌ها، گفت: ببینید اصل اینکه باید به ساختار بازرگانی در کشور خیلی بیشتر از وضعیت فعلی توجه شود، بدیهی است، همچنین اصل اینکه متاسفانه سیستم شبکه توزیع کشور ما رها شده است و الان هرکسی هرکاری دلش می‌خواهند می‌کند هم به نظر من خیلی ملموس و آشکار است و باید به نظام شبکه توزیع و نظام بازرگانی داخلی و خارجی توجه بسیار ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که من معتقدم این است که با ساختار فعلی یعنی همین وزارت صنعت، معدن و تجارت و توجه و تمرکز بیشتر به حوزه معاونت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی می‌شود خلاء موجود را پر کرد. حالا دولت جمع‌بندی‌اش این است که نمی‌شود؟ خب لایحه ایجاد وزارتخانه را باید دنبال می‌کرد.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس با اشاره عملکرد کنونی برخی سازمان‌های مستقل موجود تاکید کرد: سازمان اصلا تجربه خوبی نیست، تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و من به عنوان یک نماینده حتما با تشکیل سازمان بازرگانی به همین دلیل که تجربه موفقی نیست و پاسخگو نیستند موافقت نخوام کرد.

وی افزود: شما ببینید الان سازمان برنامه و بودجه کشور که باید یک سازمان صد در صد تخصصی و دقیقی باشد الان نه برنامه در آن هست نه بودجه، بلکه تبدیل شده به سازمان تخصیص و با تخصیص دارد ساختارهای کشور را اداره می‌کند. به هیچکدام از این چیزهایی هم که ما در بودجه می‌نویسیم، عمدتاً اصلا توجه ندارد؛ خب اینکه منافی آن چیزی است که برای اصل تشکیل این سازمان وجود داشته است. همچنین سازمانی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست که بارها شده ما مواردی را می‌خواهیم اصلا سازمان به ما پاسخگو نیست، خب ما نماینده مردم هستیم اما چون سازمان مستقل است، به ما پاسخگو نیست.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: به همین دلیل هم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل به وزارتخانه شد، به همین دلیل سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شدند. حالا ما بیاییم یک وزارتخانه‌ای را که داریم، تبدیل کنیم به سازمان؟ تجربیات تلخ قبلی را که نباید تکرار کرد. من معتقدم که تشکیل سازمان بازرگانی کار اشتباهی است و اگر به مجلس بیاید من یکی از مخالفین خواهم بود.

عنابستانی همچنین در واکنش به این سوال که «آقای میرکاظمی در ایام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق دو اظهارنظر داشت یکبار گفت مجلس قول داده سقف بودجه را افزایش ندهد و حدود دوهفته بعد از آن هم گفت امیدوارم مصارف بودجه تغییر نکند، خب بر این اساس دقیقا قرار است نمایندگان در مجلس موقع بررسی بودجه چه کار کنند؟»، گفت: هیچ کاری نکند دیگر، هرچه ایشان می‌نویسد بیاورد ما باید تصویب کنیم، بعد که می‌رود اجرا می‌شود هرجور او دلش می‌خواهد اجرا می‌کند و اصلا نگاه نمی‌کند که چه چیزی تصویب شده است بعد هرجا که خوب شد، متعلق به دولت است و هرجا که بد شد می‌گویند مصوبه مجلس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل