بازدید 5627
با تحولات منطقه و جهان

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه / سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق / تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه، سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق، تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان، مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان و توافق چین و روسیه برای چندقطبی شدن جهان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 22 February 2023

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه/ سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق/ تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

بین الملل تابناک: احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه، سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق، تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان، مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان و توافق چین و روسیه برای چندقطبی شدن جهان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه

در اعتراض به تداوم اتهام زنی‌های بی پایه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی انگلیس، خانم «ایزابل مارش»، کاردار موقت سفارت انگلیس، روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس اداره سوم غرب اروپا احضار شد.

رئیس اداره سوم غرب اروپا در این دیدار، طرح ادعاهای بی پایه را تداوم سیاست ایران هراسی خواند و خواستار توقف این رویکرد غیردوستانه دولت بریتانیا شد. 

وی همچنین ضمن سیاسی کارانه خواندن تحریم‌های جدید انگلیس عنوان کرد: کشوری که شدیدترین تبعیض‌ها و اجحاف‌ها را در حق مهاجران و مسلمانان روا داشته و پناهجویان را بر خلاف قوانین بین‌المللی بالاجبار به رواندا منتقل می‌کند، در جایگاهی نیست که درباره حقوق بشر سخن بگوید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته نشان داده که تسلیم جوسازی‌ها و فشار‌های خارجی نمی‌شود؛ بنابراین، به زودی پاسخ متقابل نسبت به تحریم‌های رژیم بریتانیا را اعلام خواهد کرد. 

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه/ سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق/ تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

خانم ایزابل مارش اعلام کرد، مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس خواهد کرد.

گفتنی است، دیشب تحریم‌های جدید وزارت امور خارجه علیه هشت مقام انگلیسی اعلام شد.

از سوی دیگر،  روز دوشنبه «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که کاردار ایران در لندن را به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده است. وی گفت که برای کاردار ایران شفاف کرده که ما تهدیدات علیه روزنامه‌نگاران در انگلیس را تحمل نکرده و تهدیدات ایران، هرگز بدون پاسخ نمی‌ماند.»

سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز ورود به بغداد با اشاره به خرسندی ایران از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه گفت که این سفر با هدف پیگیری موضوعات دوجانبه، ادامه مشورت ها با بغداد در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد.

 امیرعبداللهیان که به دعوت «فواد حسین» همتای عراقی وی به بغداد سفر کرده، قرار است در این سفر دو روزه با مقام های سیاسی و قضایی عراق، دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات و مناسبات دو جانبه صورت می گیرد.

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه/ سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق/ تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

امیرعبداللهیان ادامه داد: مشورت های نزدیکی بین تهران و مقامات عالی رتبه عراق در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی وجود دارد. ما امروز به دعوت جناب آقای فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در بغداد هستیم تا بتوانیم آن مشورت ها را تکمیل کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: طبعا نقش منطقه ای عراق، امروز بیش از هر زمانی برجسته شده و حضور ما هم در عراق همزمان با برگزاری نشست پارلمان های عربی در این کشور است و این هم نشان می دهد که عراق به جایگاه طبیعی خود بازگشته است.

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما با توجه به رابطه ممتازی که با عراق داریم و موضوعات متنوعی که در دستور کار روابط دو کشور وجود دارد از اینکه کشور دوست و برادر عراق در جایگاه طبیعی خود در منطقه است، احساس رضایت و خرسندی می کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین در محل شهادت فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسیر فرودگاه بغداد توقف و به این شهدا ادای احترام کرد.

تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان

سه شنبه شب، بنیامین نتانیاهو بار دیگر نسبت به عادی سازی روابط با عربستان ابراز خشنودی کرد و گفت: با نگاهی به منطقه، عادی سازی روابط با ریاض امکان پذیر است.

 نتانیاهو مدعی شد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض، به درگیری اسرائیل و اعراب پایان می دهد. ما عربستان را به عنوان کشور بعدی برای پیوستن به توافقنامه ابراهیم که کشورهای امارات، بحرین، مغرب و سودان روابط خود با تل آویو را برقرار کردند، مورد توجه قرار داده یم.

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه/ سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق/ تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

نتانیاهو گفت:من معتقدم که اگر رهبران عربستان تصمیم بگیرند که رسما می خواهند بخشی از توافق ابراهیم باشند، می‌توانیم به پیشرفتی دست پیدا کنیم.

اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح می شود که منابع صهیونیستی اواسط بهمن ماه سال جاری گزارش دادند که وزارت امورخارجه این رژیم به دنبال آن است که از کریستیانو رونالدو ـ که به باشگاه النصر عربستان منتقل شده است ـ برای عادی سازی روابط با دولت ریاض کمک بگیرد.

تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری رابطه با عربستان یک ماه پس از آن روی می دهد که مشاور معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا، ۲۱ دی ماه سال جاری درباره میزان آمادگی عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم تل آویو گفت: محمد بن سلمان آماده عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی است.

رئیس هیات یهودی آمریکایی که در آن زمان به عربستان سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود، افزود: موضوع فلسطین برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اهمیتی ندارد.

جان هانا مشاور دیک چنی اضافه کرد: در سفر ماه نوامبر با ولیعهد عربستان، وزیر دفاع، وزیر خارجه، فرماندهان نیروی دریایی و هوایی و مسئولان توسعه صنایع نظامی وزارت دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کردیم.

وی گفت: به نتایجی دست یافتم که خیلی فراتر از تصورم بود بطوری که در این سفر دریافتم رهبران سیاسی و امنیتی بلندپایه عربستان تصمیم خود را برای آشتی با اسرائیل و عادی سازی روابط گرفته اند.

هانا بیان کرد: مشکل عربستان برای عادی سازی با اسرائیل در اسرائیل و یا مخالفت تشکیلات خودگردان نیست، بلکه روابط آسیب دیده ریاض و واشنگتن است.

رئیس هیات یهودی آمریکایی دیدار کننده با مسئولان سعودی گفت: سفر تابستان گذشته بایدن به عربستان، اقدامی صحیح ولی ناکافی بود.

هانا افزود: ما چنین دریافتیم که مشکل اصلی از دیدگاه عربستان نه اسرائیل و نه موضوع فلسطین است بلکه نداشتن اطمینان به اوضاع کنونی در روابط راهبردی با آمریکاست.

وی اضافه کرد: سعودی ها بر این باورند که پیش از عادی سازی روابط با اسرائیل که خود آنها نیز خواهان آن هستند به اطمینان بیشتری نیاز دارند که روابط آن ها با آمریکا یک رابطه راهبردی طبیعی است.

پیشتر عادل الجبیر، وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد.»

مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

یک قاضی آمریکایی در حکمی اعلام کرد که خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ نمی‌توانند دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در ایالات متحده را مصادره کنند.

جورج دانیلز قاضی منطقه منهتن در نیویورک سه‌شنبه به وقت محلی این رای را در راستای تایید پیشنهادهای یک قاضی فدرال صادر کرد.

سارا نتبرن، قاضی آمریکایی اوایل شهریور امسال توصیه کرده بود، قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اجازه دسترسی به میلیاردها دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را نداشته باشند.

احضار کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه/ سفر حسین امیرعبداللهیان به عراق/ تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط با عربستان/ مخالفت قاضی آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان

نتبرن گفت که بانک مرکزی افغانستان از صلاحیت قضایی مصون است و اگر اجازه داده شود که قربانیان حملات یازده سپتامبر این دارایی‌ها را مصادره کنند، به معنی آن است که طالبان به عنوان دولت افغانستان به رسمیت شناخته شده است‌؛ اقدامی که فقط رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند انجام دهد.

برخی گروه‌ها در تلاش بودند تا از هفت میلیارد دلار دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در بانک مرکزی آمریکا در نیویورک مسدود شده است، استفاده کنند. طالبان که سال ۲۰۰۱ در افغانستان حاکم بود، به القاعده اجازه داد تا در داخل این فعالیت را بکند.

آمریکا طالبان را در اواخر سال ۲۰۰۱ سرنگون کرد؛ اما یک سال و نیم پیش، زمانی که آمریکا و سایر نیروهای غربی از کشور خارج شدند، طالبان به قدرت بازگشت.

تحریم‌های آمریکا انجام مراودات مالی با طالبان را منع کرده، ولی اجازه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان را می‌دهد.

توافق چین و روسیه برای چندقطبی شدن جهان

وزارت امور خارجه چین پس از دیدار میان «وانگ یی»، مدیر دفتر مرکزی امور خارجه چین با «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در مسکو اعلام کرد که مسکو و پکن توافق کرده‌اند، مشترک با همه اشکال تهدیدات یکجانبه مقابله کنند و به دنبال دموکراتیزه کردن روابط بین‌الملل باشند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «طرفین در مورد وضعیت راهبردی بین‌المللی کنونی گفت‌وگو کردند و تمایل خود را برای اجرای مشترک چندجانبه‌گرایی واقعی، مخالفت با انواع تهدیدات یکجانبه و کمک به دموکراتیک کردن روابط بین‌المللی و چندقطبی شدن جهان ابراز کردند.»

روز گذشته «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. گفته شده محور اصلی این نشست، روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی آخرین تحولات آن بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت: «وانگ یی» برای گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و نیز «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشو، پیرامون روابط دو جانبه و موضوع اوکراین در مسکو به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این دیدار گفت: غرب به صورت جمعی علیه روسیه و چین کار می کند. مسیر توسعه مشارکت راهبردی با چین، اولویت بی قید و شرط سیاست خارجی روسیه است. روابط روسیه و چین به خودی خود ارزشمند است و تابع شرایط خارجی نیست.

«نیکلای پاتروشف» در دیدار با وانگ یی اضافه کرد: تعمیق هماهنگی روسیه و چین در عرصه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است… غرب در تلاش است تا چین را بی اعتبار کند.

آن طور که وبگاه اینتل ریپابلیک خبر داده، دیپلمات ارشد چینی در سفر خود به مسکو با مقامات روسیه دیدار کرده و رایزنی هایی داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۵
دشمنان مردم در عرض یک هفته با رساندن نرخ دلار به 50 هزار تومان سعی کردند قریب به یک ونیم سال خدمت ویژه و ریل‌گذاری صحیح دولت دکتر رئیسی را در افکار عمومی کف جامعه به آتش بکشند. حالا چقدر باید دلسوزان نظام تبیین کنند تا به عده‌ای یادآوری شود که رئیسی با روحانی فرق دارد. ریل‌گذاری روحانی با اجازه کدخدا بود ولی ریل‌گذاری رئیسی با نگاه به داخل و وروابط متوازن با همه کشورهای دنیا و کشورهای همسایه و نه فقط آمریکا و اروپای بدعهد و بهانه‌گیر بود و این که بدخواهان و غرب‌پرستان بنا دارند نگذارند این ریل‌گذاری ثمر دهد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
اولا که رییسی و تیم وی توانایی مدیریت کشور را ندارد، چون از پل مدیریت و دانشگاه امام حسین فارغ التحصیل شدند
در ضمن، از شما میخوام ریل گذاری هم مسلک آقای رییسی راه بفرمایید به چه صورت بوده! احمدی نژاد را میگم
در واژگان سیاسی چند کلمه داریم که به شما یاد میدم
انگیلیفیلی
امریکافیلی
روسیفیلی
چینیفیلی
و غیره
شما میگی غربگدا (درست هم میگی)
من به شما میگم روس گدا و چین گدا
غرب تکنولوژی و ثروت داره، بلوک شرق همه رو از آمریکا میگیره

به قول امام! نه شرقی نه غربی
ناشناس
| Austria |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
نه روحانی و نه رییسی هیچکدام ریل گذاری نکردند
به چاپلوسان توصیه میکنم دست از جمله بافی و حرافی بردارند. مردم آگاه شده اند
l
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
همیشه عادت کرده ایم ضعف ناکارآمدی وناتوانی بعضی مسئولین رابابزرگنمایی وتوانمندکردن بعضی کشورها بپوشانیم متاسفانه تازمانی که نتوانیم برنقاط ضعف خودرااز بین ببریم وضعیت بهترازاین نخواهدشد. هرچندچنین شرایط برای بعضی هابهترین شرایط می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
با .......احضار.......سفیر .........انگلیس........ارزش پوند.......به ........پایین‌ترین........سطح .........در ۵۰سال........گذشته رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
ناشناس 10:24؟؟؟!!!از اینهمه شعار دادن خسته نمیشید؟؟؟همه چیز 200درصد گرون شده تو این 18 ماه،اونوقت میاین افسانه میبافید؟؟؟حقوق و مزایاتون چقدره که همه چیز را گل و بلبل میبینید؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
زرشک
آقای رییسی تابع همان قوانینی است که بانک جهانی دیکته میکند و تا زمانیکه اهرم های کاری بانک جهانی در ایران یعنی بانک های خصوصی موجودند و بر پایه ربح و ربح مرکب کار میشود، باید بدستور بانک های خصوصی و بخصوص خصولتی گردن نهد که این نتیجه آن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
اانشالله بسایت این دلالان ازر جمع خواهد
آمریکا با سالی حدود 1200 شهروند قربانی به دست پلیس و یا رده اول زندانیان در جهان جزو ناامن‌ترین کشورها است ولی با استفاده از امپراطوری رسانه‌، ایران را مرکز بدبختی و خود را مهد حقوق بشر و خوشبختی معرفی می‌کند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
جرات داری ساعت 12 شب برو میدان شوش تهران، یا منطقه هرندی تهران ساعت 8 شب دور بزن
اگر جرات داری ساعت 1 بامداد، دست زن و بچه رو بگیر و داخل خیابان ولیعصر تهران قدم بزن
اون موقع است که باگ امنیت شهروندی، خودشو نشون میده
ناشناس
| Austria |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
دو کیلو گوشت = یک میلیون تومان
ناشناس
| Norway |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
کنتور که نمیندازه اصلا سالی ۱۲۰۰۰ نفر
رائول مارک مأمور سابق سی‌آی‌ای، مرحوم علامه مصباح یزدی را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا و غرب دانسته و ‌گفته بود او تنها کسی بود که دموکراسی آمریکایی را به چالش کشید.
در راستای عمل به جهاد تبیین این مطالبه قطعی و فوری رهبری پیشنهاد می‌کنم صدا و سیمای جمهوری اسلامی هر شب قبل از پخش اخبار سراسری چند دقیقه‌ای را به بیان و نمایش جنایت‌های وحشیانه غرب و آمریکا در طول 200 سال گذشته در حق دیگر ملت‌های جهان اختصاص بدهد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
شما در جریان نیستی که به جز شما، کسی تلویزیون فرمایشی ایران رو نگاه نمیکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
یعنی به نظر شما تا الآن رسانه های ایران چنین نکرده اند؟!! اتفاقا بسیار هم بزرگنمایی کرده اند. یعنی مثلاً آمریکا بد کرد که منطقه را از شرّ صدام نجات داد و آنرا به دولت طرفدار ایران سپرد؟ بد کرد که قاعده و طالبان را دور قبل با کمک ایران سرنگون و به دوستان ایران سپرد؟ بد کرد داعش را نابود کرد و افتخارش را برای ایران گذاشت؟ بد کرد قذافی دیکتاتور را سرنگون و حکومت را به مردم آنجا سپرد؟ بد می کند که به اکراین بخاطر تجاوز روسیه کمک می کند؟ تابناک سانسور نکن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
جای قرقره کردن بگو ببینم جهاد تبیین یعنی چی فقط کامنت میزاری
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
جای قرقره کردن بگو جهاد تبیین یعنی چی فقط کامنت میزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
صدا وسیما: چشم اجراش با ما و آوردن مخاطب پای تلویزیون با شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
مخاطب صدا و سیما دو درصد مردم هستند
متاسفانه به آن دودرصد هم دروغ میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
۹۹.۹ درصد مردم تلوزیون صدا و سیما رو نگاه می کنند وگرنه از کجا می دونند برنامهاش بد هستسش
چهار کامنت اول این صفحه رو یک نفر نوشته
برای موفقیت یک کشور باید مسائل بیهوده و حاشیه ای را که اهمیت ندارد رها کرد و روی اهداف مهم تمرکز کرد
تمرکز روی اهداف مهم کشور و چیزهایی که برای مردم سرنوشت است باید رکن اصلی در ارکان نظام و دولت باشد
یکی از این ارکان حفظ پول ملی و ارتباط بدون تنش با کشورهای خارجی جهت افزایش سرمایه گذاری در کشور است

هیچ کس نمی گوید باید سرسپرده خارجی ها شویم و به آنها اجازه دهیم ما را استعمار کنند بلکه می گوییم با کاهش تنش و گفتگوهای سازنده امکان رشد و توسعه کشور را فراهم کنید
انصافا کشور چین در این زمینه موفق بوده و باحفظ منافع و کرامت بسیاری از سرمایه گذاران آمریکایی را در کشور خود جذب کرده و با وجود اختلاف زیاد با آمریکا اما اجازه نداده است که سطح روابط خودش با آمریکا وارد نقطه بحرانی شده و به اقتصادش ضربه بزند و برعکس باعث رشد و توسعه اقتصادی خود شده است

متاسفانه هر دو طرف موافق و مخالف در داخل کشور نسبت به آمریکا اشتباه می کنند

گروه موافق غرب که گمان می کند آمریکایی ها افراد مریخی هستند که ما کمتر از آنها هستیم و خودباوری را سرکوب می کنند

گروه مخالف غرب که با افراط در تنش و زیرپاگذاشتن اخلاق حتی یک گفتگوی ساده را هم گناه نابخشودنی می نامند و دنبال گفتگو ها و تنش های بیهوده و بی حاصل هستند و احساس می کنند که باید تا ابد رابطه ما با آمریکا گرگ و میشی باشد
در حالی که این موضوع یک نظر شخصی در یک دوره خاص بود نه یک وحی نازل شده از خدا
اقا به پیر به پیغمبر اینجوری نمیشود هر کاری اهل اش و بلد اش را میخواهد فقط به نماز شب خواندن اعتقاد التزام نیست حضرت ایت الله دکتر رییسی بهترین پاکترین ولایتمدار ترین اصلا بهترین ادم روی کره خاکی بابا مملکت داری کارش نیست چه جوری باید این را شما متوجه بشوید از توان و پتانسیل اش در جای بهتری که جایگاهش باشد بهره ببرید و به داد مردم برسید
قيمت پياز ركورد 30هزارتومنو شكست. علي بركت الله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر