بازدید 3475

عقب‌گرد کرونا در مازندران

در ۲ هفته گذشته "نارنجی" رنگ پُرخطر کرونایی در نقشه مازندران بود اما در جدیدترین ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این رنگ از نقشه کرونایی استان اکنون رخت بربسته است.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 19 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، از ۱۹ شهریور امسال با ورود بابل و بابلسر به جرگه شهرهای آبی، از آن تاریخ مازندران در وضعیت خوب کرونایی قرار گرفت و در ارزیابی های هفتگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعداد شهرهای آبی استان اضافه و از تعداد شهرهای نارنجی و زرد کاسته می شد.

با این وجود اوج کمرنگ شدن رنگ پُرخطر کرونایی در مازندران به اعلام رنگبندی هفتگی نهم دی امسال برمی گردد که سه شهر در این وضعیت قرار داشتند این در حالیست تا پیش از این و در هفته های گذشته هفت تا ۱۳ شهر استان در وضعیت زرد قرار داشتند.

مازندران از ۱۹ شهریورماه به مدت حدود ۲۳ هفته در برابر رنگ نارنجی ایستادگی کرد اما از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یکباره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوریکه یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

باقیماندن در این شرایط تا هفته گذشته نیز ادامه داشت و سوادکوه پرچمدار تنها شهر نارنجی کشور را در اختیار داشت.

رنگ‌بندی کرونایی مازندران؛ چهار شهر زرد، ۱۸ شهر آبی

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: براساس جدیدترین آمارها و با اضافه شدن پنج شهر جدید، تعداد شهرهای با وضعیت آبی در کشور به ۳۵۷ شهر رسید.

بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز یک شهر بوده است.

براساس این گزارش، تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۵ به ۹۰ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۲ به ۳۵۷ شهر رسید. هم اکنون ۱۸ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونا و ۴ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونایی می‌باشند.

شهرستان‌های گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر در وضعیت زرد کرونایی هستند.

شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد هم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رنگ‌بندی کرونایی تابع نوع رفتار جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران تغییر رنگبندی های کرونایی را نشات گرفته از نوع رفتار مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی دانست.

عباس علیپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هرچند مازندران از نظر میزان تزریق واکسن کرونا در سطح کشور جزو استان برتر به شمار می رود اما با توجه به وجود ویروس بیماری می بایست پروتکل های بهداشتی که همواره اعلام شد جدی گرفته شود.

وی افزود: در فصول سرد سال و حضور طولانی مدت افراد در فضای بسته اگر به همراه نبود تهویه مناسب در آن فضا همراه باشد می تواند در میزان گسترش ویروس بیماری تاثیر گذارد و منجر به افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: استفاده از ماسک اصلی ترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا است که هنوز هم می بایست به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: بیماران زمینه ای از جمله دیابت، فشار خون و ام اس بدلیل مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی دچار نقص ایمنی هستند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری می بایست تزریق واکسن را جدی بگیرند تا در برابر آن ایمن شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل