بازدید 10002

هندی‌ها روی سکوی سوم کشتی جام باشگاه‌های جهان

کد خبر: ۱۱۶۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ 18 February 2023

از ساعت 9:30 امروز (29 بهمن) مسابقه رده‌بندی کشتی آزاد باشگاه‌های جهان بین دو تیم هندوستان و قزاقستان برگزار شد و هندی‌ها عنوان سوم رقابت‌ها را به دست آوردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم هندی که صبح جمعه تیم ارمنستان را مغلوب کرده بود، عصر روز گذشته مغلوب روسیه شد و قزاقستان هم شکست 9 بر یک را مقابل نماینده ایران پذیرفت تا دو تیم در مسابقه سوم چهارمی مقابل هم صف‌آرایی کنند. این بازی در نهایت با نتیجه 7 بر 3 به سود هند خاتمه یافت.

تیم هندی که علاوه بر امیر توکلیان سرمربی‌اش از سه کشتی‌گیر ایرانی هم در ترکیب خود استفاده می‌کرد، دوبنده‌های متحدالشکلی نداشت؛ ضمن اینکه تماشاگران حاضر در سالن که در انتظار برگزاری فینال رقابت‌ها بین دو تیم بانک شهر و نماینده روسیه بودند، در مسابقه رده‌بندی هندی‌ها را تشویق می‌کردند؛ خصوصا زمانی که کشتی گیران ایرانی برای این تیم روی تشک می رفتند.

نتایج کشتی‌های این بازی به شرح زیر است:

(اسامی کشتی‌گیران قزاقستان ابتدا آمده است)

وزن 57 کیلوگرم: کارتبای میرامبک اولین برد را برای قزاق ها در ایت مبارزه به دست آورد. او 4-صفر بریجس یداو را شکست داد.

وزن 61 کیلوگرم: داستانبکاوسیمژان دومین برد را برای تیم قزاقستان به دست اورد. او با تکتیاز عالی 13-3 شکست را به نی کییاداوپیلاناگویلل تحمیل کرد.

وزن 65 کیلوگرم: سایبو تالو رفعت4-7مغلوب جاسکاران سینگ شد که تماشاگران حاضر در سالن او را با عنوان "جبار سینگ" تشویق می‌کردند!

وزن 70 کیلوگرم: انچیوجین ایگور هم 9-7 مغلوب مولیما آیداو شد تا تیم هندی در این مسابقه نتیجه را 2-2 به تساوی بکشاند.

وزن 74 کیلوگرم: در مبارزه‌ای پر چالش که با اعتراض شدید امیر توکلیان به تیم داوری همراه بود دژاکوپو مورات 8-8 یاش هندی را مغلوب کرد. اولین اعتراض توکلیان به داوران، زمانی بود که داور در حین اجرای فن سگک، سوت زد و مانع از اجرای فن از سوی یاش شد. در پایان مبارزه هم یاش 8-6 از حریف پیش بود که چلنج سرمربی قزاقستان نتیجه را 8-8 به سود کشتی‌گیر تیمش کرد.

وزن 79 کیلوگرم: کو انیشباینور دولت 2-13 مغلوب محمدحسین نوروزیان شد. کشتی‌گیر ایرانی تیم هندی تشویق تماشاگران هندی را همراه خود داشت.

وزن 86 کیلوگرم: دا ولتگازیاسکالی در کمتر از 4 دقیقه 10-صفر مقابل ساندیپ سینگ من شکست خورد.

وزن 92 کیلوگرم: عبدالماناپ 2-6 مقابل محمدرضا قیاسی شکست خورد تا پنجمین برد هندی‌ها در این مسابقه رقم بخورد.

وزن 97 کیلوگرم: آزو نورسلطان در مبارزه‌ای نزدیک 2-3 به آشیش باخت. آشیش از جمله شاگردان امیر توکلیان در هند است. با برد آشیشِ جوان، تیم هندی پیروزی‌اش در این مسابقه را قطعی کرد.

وزن 125 کیلوگرم: با شکست ایبوف عمر قزاق، این کشتی به سود هندی‌ها تمام شد و تیم امیر توکلیان عنوان سومی را به خود اختصاص داد. مصطفی طوقانی که عصر روز گذشته تنها پیروزی هندی‌ها مقابل تیم روسیه را رقم زده بود، در این کشتی هم بدون دردسر و در کمتر از 4 دقیقه حریفش را 10-صفر کرد. 

از ساعت 11 امروز مسابقه فینال جام باشگاه‌های جهان بین دو تیم بانک شهر و نماینده روسیه برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل