بازدید 3716

واکنش کره شمالی به رزمایش نظامی واشنگتن و سئول

وزارت خارجه کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که در صورت انجام رزمایش نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی، پاسخ محکمی به آن خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 17 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد، در صورتی که واشنگتن و سئول رزمایش‌هایی را که بین آنها برنامه ریزی شده است انجام دهند، با واکنش شدید روبرو خواهند شد.

وزارت خارجه کره شمالی افزوده است: رزمایش‌های برنامه ریزی شده بین آمریکا و کره جنوبی منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود.

پیش تر وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بود که هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه این کشور، با شدیدترین واکنش از سوی پیونگ‌یانگ همراه خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی به تازگی درباره «سناریوی خطرناک آمریکا که شبه جزیره کره را به یک زرادخانه بزرگ و منطقه جنگی پرمخاطره‌تر تبدیل می‌کند»، هشدار داده بود.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که به هر گونه اقدام نظامی آمریکا با شدیدترین واکنش پاسخ خواهد داد و برای این کار راهبردها و امکاناتی همچون «مخرب‌ترین نیروی هسته‌ای» در اختیار دارد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پیش تر در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار