بازدید 1965

هوای تهران، ناسالم برای گروه‌های حساس

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (۲۷ بهمن‌ماه) ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 16 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۵۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار داشت. همچنین آلاینده شاخص هم‌اکنون (۲۷ بهمن‌ماه) «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین۱۲۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

در این شرایط توصیه می شود که شهروندان از فعالیت طولانی یعنی هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد و همچنین فعالیت سنگین یعنی انجام هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ اجتناب کنند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر