بازدید 17310
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۵ بهمن

به چه دلیل اساتید اخراج می‌شوند؟ / قدرت، چقدر می‌ارزد؟ / بازار ارز تا کجا می‌تازد؟

باز هم افزایش قیمت لوازم خانگی توسط هفت تولیدکننده، جدیدترین گردوخاک گروسی! سند ۲۵ ساله اولویت اول سفر رئیسی به چین، دستور اژه‌ای برای اهتمام در اجرای فرمان عفو اخیر، گردش جو سیاسی در ترکیه بعد از زلزله، نقش جریان قیمت‌ساز در افزایش کاذب نرخ ارز و قصه چرخ خیاطی‌های میلیاردی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۳ 14 February 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سفر سیدابراهیم رییسی در رأس یک هیات بلندپایه به چین، کلاف پیچیده تسهیلات ازدواج با بررسی ادعا‌های متناقض بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس و «ChatGPT» همه فن حریف یا تسخیرگر جهان؟ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


قدرت، چقدر می‌ارزد؟


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با تیتر قدرت، چقدر می‌ارزد؟ نوشت: آن روز که آن رئیس جمهور اسبق در اکسپوی دوبی با زن‌های بی‌حجاب هفت قلم آرایش عکس و فیلم گرفت و خندید و خوش و بش کرد، می‌دانست با چه کسانی در حاکمیت مواجه است. با آن‌ها سال‌ها کار کرده بود و خوب آن‌ها را می‌شناخت. آن‌ها هم از مواجهه با چنین صحنه‌هائی خم به ابرو نیاوردند و حتی او را مثل گذشته تحویل گرفتند و در آب نمک خواباندند. این، ما بودیم که از پیچیدگی‌های حفاظت از قدرت بی‌خبر بودیم و فکر می‌کردیم با این فیلم‌ها و عکس‌ها کار آقای اسبق تمام است!


روز ۲۲ بهمن، وقتی تمثال مبارک بعضی مرشدان اصولگرا و خانم‌های چادری را در کنار بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌های هشت قلم آرایش در راه‌پیمائی سالگرد جشن انقلاب اسلامی دیدیم، تازه دوزاریمان افتاد و فهمیدیم آقای اسبق خبرهائی داشت که ما نداشتیم. آن عکس‌ها و این عکس‌ها که منتشر شدند، نه کفن‌پوشان به خیابان‌ها آمدند و نه کسی فریاد وااسلاما سر داد و نه ائمه جمعه کلان‌شهر‌ها اخطاریه قرمز صادر کردند. آقای اسبق هم هرچه وزیر و مدیر داشت به دولت و مجلس فرستاد و مقدرات کشور را قبضه کرد... .


حالا مردم مانده‌اند و این سوال اساسی که اگر قرار بود بی‌حجابی آنقدر رسمی شود که در مهم‌ترین مراسم انقلابی کشور حضور زنان بی‌حجاب به سوژه‌ای برای دستگاه‌های رسمی تبلیغاتی کشور تبدیل شود و دست اندرکاران صاحب محاسن این دستگاه‌ها عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به این صحنه‌ها را با افتخار منتشر کنند و به رخ این و آن بکشند که ببینید ما چقدر طرفدار داریم و انقلاب اسلامی چگونه فراگیر شده و چقدر قدرت جذب دارد، پس چرا اجازه دادید ماجرای مهسا امینی اتفاق بیفتد و آنهمه خسارت به جان‌ها و اموال وارد بیاید و چنان ضربه مهلکی به اعتماد عمومی زده شود؟ اکنون بهیچوجه درصدد اظهار نظر درباره موضوع حجاب نیستیم. این، یک مساله شرعی است که حکم روشنی دارد کمااینکه نوع اِعمال آن نیز اقتضائاتی دارد و تردیدی نیست که آن حکم روشن شرعی و این اقتضائات، در یک حکمرانی مدبرانه هرگز منجر به اینهمه لطمه وارد شدن به کشور و اتلاف جان و مال که در پائیز امسال پیش آمد نمی‌شوند. سوال اینست که این بی‌تدبیری را به حساب چه کسی باید گذاشت؟ پاسخ اینهمه سوال که در ذهن‌ها تلنبار شده را چه کسی باید بدهد؟ و بالاخره آن کفن پوشیدن‌ها و واسلاما‌های تا همین دو سه سال قبل که به بهانه ارتکاب فلان کار مکروه به راه می‌افتاد درست بود یا سکوت همراه با لبخند پیروزی امروز لیدر‌های شکل دهنده آن کفن پوشیدن‌ها و وااسلاما گفتن‌ها؟


مردم همیشه نشان داده‌اند که به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وفادارند و هرجا لازم باشد برای حمایت از اصل نظام به صحنه می‌آیند و دشمنان را مایوس می‌کنند، ولی این حضور را کسی حق ندارد به معنای تایید دوگانه عمل کردن‌ها و سیاست یک بام و دو هوای حکمرانان تلقی کند. این بی‌صداقتی‌ها و دوگانه عمل کردن‌ها شدیدترین ضربه را به اعتقادات مردم وارد می‌کنند. مردم در ازای فداکاری‌هائی که برای حفاظت از آرمان‌های انقلاب و نظام می‌کنند از حکمرانان انتظار صداقت و پرهیز کردن از سیاست یک بام و دو هوا دارند. مردم از تمام فعالان سیاسی با هر سلیقه و گرایشی که هستند انتظار دارند برای حل مشکلات کشور دست به دست همدیگر بدهند و صادقانه عمل کنند. این، انتظار زیادی نیست. در عین حال، مردم این سوال مهم و بی‌پاسخ مانده در طول تاریخ را هم از حکمرانان دارند که قدرت چقدر می‌ارزد که برای داشتن آن و از دست ندادن آن هر کاری می‌کنید؟

 


به چه دلیل اساتید اخراج می‌شوند؟

صادق زیباکلام استاد دانشگاه طی یادداشتی در آرمان ملی با عنوان به چه دلیل اساتید اخراج می‌شوند؟ نوشت: طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد این مساله بوده‌ایم که برخی از اساتید دانشگاه‌های مختلف بنا به دلایلی از دانشگاه‌ها کنار گذاشته یا تعدیل می‌شوند. با این حال پاسخ آقای مرتضی فرخی، معاون وزیر علوم آن است که هیچ استادی به واسطه مسائل سیاسی یعنی داشتن افکار و عقاید سیاسی از دانشگاه اخراج نشده بلکه اخراج‌ها به واسطه آن است که آن استاد یا عضو هیات علمی نتوانسته در فرصت مقرر یا در فرصت مناسب پایه‌های عملی را اخذ کرده و مدارج علمی را بپیماید. ساده‌ترین راهی که می‌تواند درستی این دست نظرات را نشان دهد این است که یک هیات حقیقت‌یاب به این پرونده‌ها رسیدگی کند؛ هیاتی می‌تواند بررسی کند که این استاد یا آن استاد در این دانشگاه یا آن دانشگاه چرا ممنوع التدریس یا اخراج شده‌اند.

این‌ها مسائلی نیست که خیلی پیچیده باشد و نتوان به کنه ماجرا دست یافت. اینکه معاون وزیر علوم می‌گوید که استادی به واسطه افکار و عقاید سیاسی‌اش اخراج نشده نشان دهنده آن است که اتفاقا مقامات وزارت علوم می‌دانند که چقدر این کار ناهنجار است. اتفاقا، چون وزارت علوم می‌داند که چه اتفاقی افتاده و، چون می‌داند که چقدر این اتفاق ناگوار است که این چنین سعی می‌کنند ماجرا را نشان دهد. واقعیت امر بر آن است که اخراج اساتید بنام و مجربی از دانشگاه‌های کشور منجر به آن خواهد شد تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور از حضور اساتید نخبه، مجرب، باتجربه و توانا خالی شود و طی چند سال شاهد پایین آمدن وزنه علمی کشور در دانشگاه‌ها باشیم. پرسش اینجاست که چه مدت زمان باید بگذرد تا باز هم دانشگاه‌های کشور از حضور اساتید باتجربه، باعلم بالا و توانا در علوم مختلف برخوردار شود و چرا اکنون که امروز کشور از اساتید نخبه‌ای که هر یک در حوزه تحصیلی و تدریسی به جهت بار علمی عملکرد بسیار شایان توجهی داشته‌اند برخوردار است باید به جهت برخی نگاه‌ها و رویکرد‌ها از این ظرفیت تهی شود.

 

بازار ارز تا کجا می‌تازد؟


مرتضی افقه طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان اعتماد نوشت: نرخ دلار تا چه زمانی قرار است بالا برود؟ این پرسشی است که این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگر در افکار عمومی ایرانیان مطرح است. ضرورت پاسخگویی به این پرسش در شرایطی که به محدوده زمانی هفته‌های پایانی سال و ظهور نوسانات بیشتر بازار‌ها نزدیک می‌شویم، بسیار بیشتر احساس می‌شود. در برابر این نوع تکانه‌های افزایشی، متاسفانه راهبرد اقتصادی مناسبی از سوی مقامات دولتی و رییس کل بانک مرکزی برای مقابله با نوسانات ارزی مشاهده نمی‌شود. اما چرا وضعیت اقتصاد و بازار ارز کشور این‌گونه است؟


۱) به‌طور کلی باید به این واقعیت اشاره کرد که مهم‌ترین راهبرد برای عبور از مشکلات فعلی در حوزه اقتصاد، پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی از طریق احیای برجام است. ایران بدون بازگشت به فضای بین‌المللی و تجارت جهانی نمی‌تواند به سمت حل مشکلات بنیادینش در حوزه اقتصاد حرکت کند. تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشوند تغییر رییس کل بانک مرکزی یا تغییر سیاست‌های ظاهری اقتصاد، تاثیر قابل ملاحظه و بادوامی در بهبود شاخص‌های اقتصادی نخواهد داشت. زمانی که فرزین جایگزین علی صالح‌آبادی شد، پیش‌بینی کردم که احتمالا به خاطر این تغییر در کوتاه‌مدت به دلیل فضای روانی، نشانه‌های اندکی از بهبود مشاهده می‌شود و بعد بلافاصله دوباره بازار به سمت نوسان و افزایش قیمت حرکت می‌کند. در واقع زمانی که رییس کل بانک مرکزی تغییر می‌کند، مردم مدتی دست نگه می‌دارند تا ببینند آیا نشانه‌ای از تغییر بنیادین مشاهده می‌شود؟ ولی بعد از مدتی وقتی متوجه می‌شوند خبری از حل مشکل تحریم‌ها نیست، دوباره روند تقاضا افزایش می‌یابد.

۲) روز گذشته رییس کل بانک مرکزی اعلام کردند، بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده و دولت بخشی از این دارایی‌ها را در بازار ارز تزریق کرده است. اگر این حرف فرزین را درست در نظر بگیریم، این معنا از آن مستفاد می‌شود که بازار‌های ایران به‌رغم تزریق این میزان ارز هم نتوانسته نگرانی‌هایش نسبت به آینده و تداوم تحریم‌ها را رفع کند. بنابراین هر اندازه که دولت بخش عرضه را تقویت کرده است، بخش تقاضا هم تقویت شده و بازار باز هم صعودی شده است. حدس من این است اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد با نزدیک شدن به شب عید و سفر‌های نوروزی، نرخ دلار باز هم بالا می‌رود.


۳) رییس کل بانک مرکزی، موضوع دیگری را هم مطرح کرده و از بازارساز‌هایی خبر داده که تلاش می‌کنند بازار را از ثبات دور ساخته و دچار تکانه‌های افزایشی کنند. این یک اعتراف تلخ به ناتوانی است. اینکه بانک مرکزی یک کشور نفتخیز با ادعای صادرات چند ده میلیاردی در مقابل یک یا دو صراف یا مجموعه‌ای از صرافان یا افراد دارای ارز، اظهار ناتوانی کند و ریشه نوسانات را تحرکات آن‌ها بداند، بسیار تلخ است. تصور می‌کنم این اظهارات، نوعی فرافکنی و گفتاردرمانی است. به نظر می‌رسد رییس کل بانک مرکزی از این طریق تلاش می‌کند برای خود وقت بخرد تا به‌زعم خود بتواند بحران را پشت سر بگذارد. اما این بحران دامنه‌دار با چنین روش‌های غیر اصولی و غیر علمی حل نخواهد شد. حل بحران اقتصادی کشور ابتدا نیازمند حل مشکل تحریم‌ها و توسعه مناسبات ارتباطی با جهان پیرامونی و پس از آن اصلاح ریشه‌ای نظام تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور است، جز اینش راهی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۷
دلار از ابتدای ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ درصد رشد کرد طلا ومسکن هم رشد چشمگیری داشتند اما بورس با وجود حمایت های فراوان همچنان در همان کانال یک ونیم ملیونی مشغول درجازدن است !!
دوران طلایی رشدهای الکی روزانه ۵ درصد بورس به تاریخ پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ولنتاین مبارک!!!!!!!
باسلام. پس معاون محترم وزیر بفرمایند علت تعلیق دکتر باقری نیا با ۲۹ سال سابقه بخاطر انتقاد به اوضاع چیست؟؟؟!!!
مردم می‌خواهند بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خب سی سالش تمام هم شده است
چون 29 سال به علاوه 2و سال سربازی یعنی پایان دوره کار و بازنشستگی
البته تا 65 سال هم می توانند در صورت رضایت دانشگاه سر کار باشند
تازه آقای اسبق مجدد عضو مجمع تشخیص مصلحت هم شد!
قدرت آنقدر شیرین است که نگو .
کاهش در آمد ارزی بواسطه کاهش قیمت نفت و عدم پیش بینی منطقی و علمی ،فرسوده بودن زیر ساختهای صنعت نفت و گاز ، افزایش بی حساب و کتاب نقدینگی توسط دولت و اختصاص بودجه های نجومی به سازمانهای نا کارآمد و نه مولد ، را هم اضافه کنید
کاهش در آمد ارزی بواسطه کاهش قیمت نفت و عدم پیش بینی منطقی و علمی ،فرسوده بودن زیر ساختهای صنعت نفت و گاز ، افزایش بی حساب و کتاب نقدینگی توسط دولت و اختصاص بودجه های نجومی به سازمانهای نا کارآمد و نه مولد ، را هم اضافه کنید
قدرت آنقدر شیرین است خیلیها که به آن رسیدن برای حفظش:
از شعارهایی که سالها برایش مبارزه کرده بودند گذشتند.
اگر میخواهید بدانید چرا اساتید دانشگاهها اخراج می شود، مشخصات و خصوصیات افرادی که به عنوان جانشین ایشان جذب می شوند را بررسی کنید
اگر استادی که جایگزین شد با سوادتر بود، یعنی استاد قبلی بی سواد بوده
اگر اساتیدی که جایگزین شدند به لحاظ وابستگی جناحی و فکری، همگی به طیف خاصی وابسته بودند یعنی تصفیه سیاسی در کار است
و الی آخر.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یکی از ان کسانیکه باید اخراج بشود همین زیبا کلام هست که از موقعیت خودش سوء استفاده کرده بجای ترویج دانش عقاید پوچ خودش را رواج می دهد .
عدم رفتار انقلابی از ابتدای پیروزی انقلاب با معاندین داخلی و نفوذی ها بنام رعفت اسلامی سبب شد فساد در کشور نهادینه شود وبشود چیزی که امروز هست.اعدام قاطع ضد انقلابیون حتی اگر کهروبی یا موسوی باشند ویا در حد هاشمی رفسنجانی وعدم اعتنا به جاروجنجال های بیگانگان این اوضاع را تغییر خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باز این بیسواد های سایبری کامنت گذاشتن. رأفت درسته برادر
اکثر کارشناسان از ارزنده بودن اغلب سهام، سوددهی خوب شرکت ها و افزایش سرمایه شرکت ها می گویند پس از این بابت نباید مشکلی وجود داشته باشد ولی موردی که در یکی دو سال اخیر کارشناسان بورس متوجه آن شده اند و جراید از آن می نویسند معطوف شدن نگاه ها از سهام داری واقعی به سهام داری کوتاه مدت (فست فودی) است که این به ضرر شرکت ها است، فلسفه سهام داری این است که وقتی سرمایه دار سهمی را خرید حداقل یک سال به بالا سهام داری کند تا شرکت ها فرصت داشته باشند از پول های ورودی جهت گسترش مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی نهایت استفاده را ببرند و سهام رشد کنند و سهام دار منتفع شود ولی این که عده ای امروز می خرند و دو هفته بعد با سود مختصر می فروشند هم به شرکت ها ضرر می زنند و هم نمی گذارند سهام داران واقعی که با دید بلندمدت وارد بورس شده اند به حق واقعی خود برسند و سازمان محترم بورس باید فکری کند تا راه ورود دلالان بر بورس گرفته شود مثلا عرضه های جدید را یک سال به بالا قرار دهد و حتی کدهای بورسی را بررسی کند و کد بورسی افرادی را که به جای سهام داری روی به دلالی (سهام داری فست فودی) آورده اند برای مدتی مسدود شود تا سهام داری واقعی کنند، امروز مثل گذشته نیست که بورس با چند صد کد بورسی اداره می شد امروز چندین میلیون کد بورسی داریم که اگر سهام داری واقعی با دید حداقل یک سال به بالا کنیم با توجه به سوددهی خوب شرکت ها و ارزنده بودن سهام در قیمت های فعلی، سهام رشد خوبی خواهند کرد ولی اگر قرار به سهام داری فست فودی امروز بخر و فردا با سود مختصر بفروش، باشد نه تنها هیچ کس سود خوبی نخواهد برد بلکه شرکت ها را هم متضرر می کنید، پس اکثریت سهام داری نمونه با دید یک سال به بالا داشته باشید تا ان شاء ا... همگی از سود خوب شرکت ها و افزایش ارزش سهام بهره مند شویم.
پاسخ ها
Sonrah
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
گزارشات مالی قالب شرکت‌های بورسی در سه ماهه سوم بیانگر کاهش شدید سود ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ میباشد
بازار ارز تا كجا مي تازد ؟
----------------
بنده عرض مي كنم كه روي كره ارض ، بازار ارز در كجا اين چنين مي تازد ؟ شما چند جا سراغ داريد ؟
برای بازار ارز تا کجایی وجود ندارد
اگر همین سیاست‌ها ادامه پیدا کند می‌شویم ونزوئلا
اقای زیبا کلام اگر دانشگاه به خاطر سیاسی استادی را اخراج کند شما باید اولین شخص باشید
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
نمیدانم ایشان هنوز تدریس میکنند یا خیر اما علل دوام ایشان برمیگردد به
1- ایشان استاد علوم سیاسی هستند و مشخص است دروس خود را خوب یاد گرفته و سیاست را مانند بند بازی مجرب بازی میکنند و بقول معروف گزک دست کسی نمیدهند
2- یک چهره شناخته شده و دارای
ارتباطات سیاسی موثر است در صورت اخراح هزینه برای سیستم دارد , , اون اساتید اخراجی بند باز ماهر تیستند و اون ارتباطات و شهرت رو ندارند
ضمن اینکه فک کنم ذو بار از روی بند افتاده اند و سال 94 و 401 ایشان از دانشگاه اخراج شدند
البته هر دو بار نه به علل سیاسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
عجب جوابی... احسنت
قدرت چه قدر مي ارزد ؟
------------
بستگي داره برادر ! يكي مثل مثلاً نلسون ماندلا كه بعد از ٢٧ سال زنداني با سلام و صلوات از زندان رژيم نژاد پرست افريقاي جنوبي آزاد شد ، يك دوره ٤ ساله رئيس جمهور شد و بعد از آن عطايش را به لقاي بخشيد و
لابد گفته : « اگر هوس است يك بار بس است » !! و يكي هم مي شود ملعون ازل تا ابد ! ... مثل كي ؟ ... مثل عمر ابن سعد -- لعنت الله عليه الي يوم القيامه --- كه براي رسيدن به حكومت ري ، در صحراي كربلا دست به آن جنايت
زد و خود را براي هميشه روسياه تاريخ كرد ! ... و گويا به حكومت ري هم نرسيد ! پس اين كه قدرت چه قدر مي ارزد ، بستگي به اين داره كه طرف چگونه به قدرت نگاه مي كند ...و براي چه هدفي ؟
بازار ارز تا کجا می‌تازد؟ فعلا تا 100 هزار تومن تا بعد.....................
قدرت واقعا شیرین است حتی برای همه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
قدرت فساد می اورد و وقتی گرفتار فساد شدی رها شدن از ان امکان ندارد.
زندگی مرد
به خاطر قدرت و ثروت این کشور برخی از دوستان خودشان را هم ازبین می برند. پس خیلی شیرین است. موقع حرف زدن از خدا و پیغمبر پایین تر نمی آیند ولی در مقابل ثروت و قدرت اسیر شیطان می شوند.
فعلا که تیم همان رییس جمهور اسبق دارند در قوه مجره و مقننه و قضاییه کشور را اداره میکنند.
با این اقتصاد سست و بی پایه فکر نمیکنم دلار خیلی دیگه بتونه یالاتر بره
به غیرازاساتیدی که در خارج درس خوانده و دکترا گرفته اندواقعا استادند ولی
استادانی که در داخل ایران مدرک گرفته اند سواد نذارند
صداقت و راستگویی مسولان بر همگان روشنه
عراق اشغال شده، سوریه جنگزده و افغانستان بدون زیرساختار هیچکدام تورمی را که ما داریم را ندارند ، چرا؟
یکی دلیل را تحریم ها اعلام میکند، دیگر مدعی صادرات عمده نفت و پتروشیمی و بی اثری تحریم ها
یکی چاپ پول بی پشتوانه را عامل میداند و دیگر اصل موضوع را رد میکند
یکی دزدی و اختلاس را عامل میداند و دیگر میزان آنرا اندک
و…..
چیزی که مردم میبینند کوچک شدن سفره خالیشان هست و بزرگ تر شدن سفر کسانیکه مردم را به مقاومت و سکوت دعوت میکنند
وقتی بادست خودت قلبت را به یک فرد ناشی وبدون تخصص برای معالجه می دهی نباید توقع بهبودی داشته باشی ،حالا مملکت را به نا مدیران دادی توقع داری ارزانی بشه .،ارز پایین بیاد ،زهی خیال باطل ،مگر خودش بگوید ما این کاره نیستسم ،جوانان جویای نام هم با رانت این افراد مدرک گرفتن که آن هم قابلیت وتخصص ندارند
بعدمرگ نام نیک است بر جا می‌ماند
نع پول و قدرت
وسلام
مشکل دلار در کشور ما وجود ندارد این مشکل آمریکاست که دلارش در ایران روز به روز گرانتر می شود ، یک سیاستی پیاده کند تا دلارش ارزان شود. حتما داستان ناصر الدین شاه را شنیده اید
نقل کرده اند که در یک روز بسیار سرد زمستانی که برف سنگینی در حال باریدن بود، ناصرالدین شاه هوس درشکه سواری به سرش زد، درشکه چی بیچاره را صدا کرد و دستور داد که اتاقک درشکه را برایش گرم کند و منقل و وافور شاهی را هم در آن مهیا سازد، آنگاه در حالی که دو سوگلی اش در دو طرف او نشسته بودند، در اتاقک گرم و نرم درشکه، به درشکه چی دستور حرکت داد، کمی که از تماشای برف و بوران بیرون و احساس گرمای مطبوع داخل کابین سرخوش شد، هوس بذله گویی به سرش زد و برای آنکه سوگلی هایش را بخنداند، با صدای بلند به پیرمرد درشکه چی که از شدت سرما می لرزید، گفت: درشکه چی ! به سرما بگو ناصرالدین شاه "تره هم واست خرد نمی کنه!" درشکه چی بیچاره سکوت کرد.

اندکی بعد ناصرالدین شاه بدوباره سرخوشانه فریاد زد: درشکه چی! به سرما گفنی؟
درشکه چی که از سردی هوا نای حرف زدن نداشت، پاسخ داد: بله قربان، گفتم.

-خب چی گفت؟

گفت: با حضرت اجل همایونی کاری ندارم، اما پدر تو یکی رو درمی یارم!
حالا روایت مردم آمریکاست که دلارشان روز به روز گرانتر می شود. و جو بایدن را خیالی نیست
چرا اساتید اخراج می شوند ؟ چون سیاست زده هستند.!
تمام اساتید دانشگاه های دولتی به جز پیام نور باید اخراج شوند تا دیگر افراد نخبه به فکر تحصیل علم جهت راننده تاکسی شدن نیافتند بلکه بروند پدر و مادری پولدار انتخاب کنند تا در دانشگاه های پولکی از شیرینی علم استاد لذت ببرند. اخه اگه این اساتید وجدان داشتند از اول به ما میگفتند تا پول نباشد علم بی عمل است و عالم زنبور بی عسل و حداقل جواب سوال علم بهتر است یا ثروت را با صداقت به ما میگفتند.
با تشکر از اساتید دانشگاهم که باعث شدند یک مهندس کاربلد بیکار باشم
درودبردلار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار