بازدید 47535

تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که زلزله‌های خوی و ترکیه مربوط به دو گسل متفاوت بوده است، گفت: حدود ۳۰ سال از دوره بازگشت زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران می‌گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده که تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 07 February 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری در تذکر امروز خود در یکصد و بیست و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: اگر امروز ما اعتقاد به شعار پیروزی خون بر شمشیر داریم، به خاطر نقش مؤثر و محوری این بانوی بزرگوار و فداکار بود که با رشادت‌ها و افشاگری، تبیین و فداکاری‌های خود، جنگی را که در روز عاشورا به ظاهر به پایان رسیده بود، به نقطه عطفی در تاریخ تبدیل کرد و نشان داد که زن‌ها می‌توانند با وجود همه مباحثی که در حواشی آنها است، مسیر تاریخ را عوض کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شایعات مطرح‌شده درباره ارتباط زلزله خوی با ترکیه اشاره کرد و ضمن رد این شایعات، اظهار داشت: علت بروز زلزله در ترکیه و سوریه مربوط به برخورد گسل ورقه آناتولی شرقی با ورقه غربی است که فاصله آن تا خوی حدود هزار کیلومتر است و این دو زلزله هیچ ارتباطی باهم ندارند، زیرا زلزله‌ای که در خوی رخ داد مربوط به گسل سیه چشمه بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با ارائه هشدار نسبت به احتمال وقوع زلزله بزرگ در تهران گفت: حدود ۳۰ سال از دوره بازگشت زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران می‌گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده که تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است. در حال حاضر طراحی‌های سازه‌ها براساس مقاومت در برابر زلزله ۸ تا ۹ ریشتر صورت می‌پذیرد، ولی آیا این کار به‌درستی انجام می‌شود؟ این مسأله نشان می‌دهد که ما باید هشدارها درباره زلزله تهران را کاملا جدی بگیریم.

وی در پایان تصریح کرد: در زلزله ترکیه و سوریه شاهد فروریختن ساختمانی‌هایی بتنی بودیم که اغلب براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده بودند، بنابراین ضروری است در تهران گروهی به صورت تخصصی این مسأله را بررسی کنند و از همین حالا زلزله ترکیه را به عنوان هشدار برای خودمان در نظر بگیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۱۴
این حجت الاسلام این همه علم زلزله را از کجا می دونه؟!
متاسفانه در صورت وقوع زلزله در تهران نواحی جنوب شهر که بافت قدیمی و مستهلک دارند و روی گسل واقع شدن بیشترین تلفات جانی را خواهند داشت.

خدا نکنه این زلزله بیاد.
بیاد هممون بمیریم راحت بشیم، هیچ فایده ای نداره این زندگی نه اینده داریم نه همین الان مثل انسان می تونیم زندگی کنیم همه چیمون دست یه عده افتاده هرکاری دلشون می خواد دارن می کنند
مهندسین ناظر متاسفانه به چیزی که اهمیت نداده اند بعلت... همین مقاوت سازهها میباشد؟
واقعا بی‌سوادی تا کجا؟ در شورای شهر چرا کسانیکه مورد سازه صحبت می‌کنند که الفبای آن را نمی‌دانند؟ طراحی سازه بر اساس زلزله ۷ ریشتری صورت می‌گیرد نه هشت تا ۹ ریشتر، حتی سازه‌های مهم هم بر اساس بیش از ۷ و نیم ریشتر طراحی نمی‌شوند چرا که به ازای هر ریشتر اضافه ابعاد اجزای سازه چندین برابر می‌شود و عملا برای طراحی سازه‌ای برا مبنای هشت ریشتر تقریبا تمام فضا به سازه اختصاص خواهد یافت.
این سطح از ناآگاهی در رده‌های بالا، فاجعه است
مدرک تحصیلی ایشان مهندسی عمران هست؟
کدوم‌مسول‌ده‌ماهه‌منتظرتسهیلات‌‌هستیم‌هنوزموفق‌نشدیم‌خونه‌فرسوده‌درست‌کنیم‌دلیلش‌بانکها‌هستنددارن‌همه‌رواذیت میکنند
متخصص علوم دینی یا زمین شناسی؟
لطفا فقط و فقط و فقط در مورد رشته تخصصی خودت صحبت کنید و لاغیر سکوت...
به هیچ عنوان تا وقتی از آمریکا دوری کنیم و مبارزه این اتفاق نخواهد افتاد. زلزله و سیل پیام خدا است. ترکیه به دلیل عدم مبارزه با آمریکا این بلا سرش اومد. نتیجه اعتماد به غرب رو در ترکیه داریم میبینیم
واییییییییییی رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران یک حجت الاسلام؟!؟!!!!!
به نظرم که متخصصان گفتند این زلزله های 5 ریشتری چند سال پیش انرژی زمین را تخلیه کرده و نیاز نیست مردم دچار دلهره باشن
پایتخت جابه جا کنید
درحال حاضر ساختمانی درهشت طبقه درخیابان شهید عراقی شمالی گلزارغربی دردست ساخت است که ناایمن وفاقد استحکام می باشد که باید بررسی وازتکمیل شدن آن جلوگیری شود
اطلاعات جالبی بود..باید ایشون و مجلس و نظام مهندسی متحد شوند و در دادن پروانه ساخت و نظارت های حین و بعده ساخت سختگیری های لازم رو انجام بدند..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل