بازدید 2948
۱

‌پیام هنیه به بشار اسد برای کمک‌رسانی در زلزله

اسماعیل هینه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ضمن عرض تسلیت جان باختن گروهی از مردم سوریه در زمین لرزه اخیر، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 07 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سوریه (سانا)، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این پیام آورده است: حماس و مردم فلسطین خبر زلزله مهیب سحرگاه امروز در شمال کشور و اثرات فاجعه بار آن را - که جان بسیاری را گرفت و خسارات جانی و مادی و جانی هولناکی را به همراه داشت آنهم در این شرایط آب و هوایی نامناسب- دریافت کرد و از این بابت کمال تاسف و اندوه خود را ابراز می د ارد و با صمیمانه ترین احساس همبستگی، همدردی و ضمن تسلیم در برابر مشیت الهی، آمادگی خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام می کند.

هنیه خطاب به رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: جنبش حماس ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با جنابعالی، اعلام می کند که در کنار شما و ملت برادر سوریه قرار د ارد، ملتی که همواره اصالت عربی و اسلامی خود را نشان داده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این پیام ابراز امیدواری کرده که تمامی نهادها و سازمان های های امدادی و بین المللی ذیربط، اقدامات و مساعدت های لازم را برای امداد رسانی و نجات زیرآوارماندگان و آسیب دیدگان و کاهش اثرات زلزله انجام دهند.

وی در پایان با ابراز صمیمانه ترین تسلیت ها و همدردی خود با خانواده های قربانیان و مجروحان زمین لرزه و همه مردم سوریه، از خداوند متعال برای یاری ملت سوریه در راه غلبه بر این فاجعه و غفران الهی برای درگذشتگان، شفای عاجل برای مجروحان و نجات گمشدگان و حفظ سوریه و ملتش از هر بدی و شر، مسالت کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دراوج نیازمندی می توانند به دیگران هم کمک کنند پس محتاج نیستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل