بازدید 1643

آخرین وضعیت رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی مقابله با کرونا در کشور

کد خبر: ۱۱۶۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 06 February 2023

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش آخرین وضعیت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش میزان، به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش آخرین وضعیت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

براساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی ها از تاریخ ۵ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ به این شرح است: از تعداد ۳ میلیون ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، ۱۵۶ هزار و ۳۵مرکز مورد بازرسی قرار گرفته اند و از تعداد ۳۰ هزار و ۵۵۵ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی که اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده اند، ۴۷۸ مرکز پلمپ شده اند.

گفتنی است، براساس گزارش آخرین وضعیت بخش بهداشت شکایات مردمی سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا، تعداد کل تماس های پاسخ داده شده، ۳هزار و ۶۹۴ تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده، ۱۵۰۱ شکایت، برآورد شده است. همچنین، بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی ها است.

براساس گزارش هفتگی واحد بهداشت (کووید) سامانه ملی ۱۹۰ نیز، تعداد کل تماس های پاسخ داده شده، ۲۹۵ تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده، ۱۱۷ شکایت برآورد شده است.همچنین تعداد ۱۷۸ مشاوره و راهنمایی در خصوص بیماری کووید و واکسیناسیون انجام شده است. براین اساس، شکایت از عدم رعایت بهداشت دست در صدر جدول قرار گرفته است.

بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به (نانوایی ها، درمانگاه و کلینیک ها و نیز مدارس) است که با موضوع عدم رعایت بهداشت دست کارکنان، عدم وجود تهویه مطلوب و مناسب، عدم استفاده کارکنان ازماسک و عدم رعایت فاصله گذاری گزارش شده است.

جداول و نمودارهای آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درکشور در مقابله با ویروس کرونا در فایل زیر قابل مشاهده است؛

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان