بازدید 8155
بسته ویدیویی «تابناک»

ترور صدراعظم اتریش / ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چگونه بود؟ / یوگسلاوی پس از سلطه تیتو / تصرف پایگاه موشکی وی-۱ آلمان / راهکار مشکل جای پارک در ۱۹۲۷

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 04 February 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


ترور انگلبرت دلفوس صدراعظم اتریش

«انگلبرت دلفوس / Engelbert Dollfuss» صدراعظم جمهوری اول اتریش، سیاست‌مدار اتریشی بود که طی یک بحران برای دولت محافظه کار در سال ۱۹۳۲ به قدرت رسید. در اوایل ۱۹۳۳ پارلمان را بست، حزب نازی اتریش را ممنوع و قدرت دیکتاتوری برای خود ایجاد کرد؛ اما نهایتا در جریان یک کودتای شکست خورده توسط عوامل نازی ترور شد و تا حمله هیتلر به اتریش، کورت شوشنیگ، جانشین او، قدرت را در اتریش به دست گرفت.

 


یوگسلاوی پس از سلطه تیتو

پس از جنگ جهانی «دومیوسیپ بروز تیتو -Josip Broz Tito»که در زمان جنگ رهبر پارتیزان‌های یوگسلاوی بود و در برابر اشغال نازی‌های نیروهای مقاومت را رهبری می‌کرد، در یوگسلاوی دولتی ایجاد کرد که رویکرد کمونیستی داشت و به بلوک شرق نزدیک بود؛ اما پس از بروز اختلاف بین مارشال تیتو و استالین، او سیاست بی‌طرفی در پیش گرفت و یکی از موسسان جنبش عدم تعهد شد. این تصاویری است از نخستین روزهای پس از این اقدام در یوگسلاوی.

 


ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چگونه بود؟

گزارشی خبری از شرایط ژاپن پس از جنگ جهانی دوم که تلاش مردم برای بازسازی کشور ویران پس از جنگ را نشان می‌دهد؛ همینطور دادگاه جنایات جنگی و وضعیت تعامل مردم ژاپن با نیروهای اشغال‌گر که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


تصرف پایگاه موشکی وی-1 آلمان

موشک وی-۱ معروف به بمب پرنده، یکی از هولناک‌ترین تجربیات انگلیسی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم بود. آلمان می‌خواست با بمب‌باران شدید شهر‌های بزرگ بریتانیا، این کشور را اجبار به تسلیم کند که با مقاومت بریتانیا و تصرف تدریجی پایگاه‌های شلیک این موشک شکست خورد. در این ویدیو، یکی از پایگاه‌های شلیک این موشک را که به دست بریتانیایی‌ها افتاده، ببینید.

 


راهکار مشکل جای پارک در ۱۹۲۷

مشکل پارک خودرو اختصاص به زمان حاضر ندارد و حتی در سال ۱۹۲۷ هم این مشکل به حدی شدید بوده که مخترعین فرانسوی به فکر حل آن با ایجاد خودرو‌های عجیب باشند که با چرخ‌های جلو خاص بتوانند در جا دور بزنند. این ویدیو جالب از این خودرو قدیمی را در ویدیو تابناک ببینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار