بازدید 21502
سه هزار و دویست و پنجاه و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیسی: توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود/بیان جزئیات جدید از پرونده مرگ علی انصاریان/امام جمعه اردبیل: اتفاق سفارت آذربایجان مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است/فرمانده نیروی زمینی سپاه: واقعیت‌ اقدامات انجام شده در خوی متفاوت تر از فضای مجازی است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: امام جمعه تبریز: اقدام دولت آذربایجان در ایجاد ممانعت برای بازگشت همسر فرد مهاجم، علت رفتار عصبی این فرد است /یک نماینده مجلس: مولدسازی یک زیان غیرقابل جبران و یک بدعت بزرگ در قانون اساسی و ارکان قانونگذاری مملکت است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 03 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایت علم‌الهدی از تاثیر تحریم‌هایی که ممکن است به سقوط منجر شود
علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: زمانی که در اثر فشار دشمن در حمله نظامی یا تحریم اقتصادی، مردم از دین روی‌گردان شدند، خدا دست از نصرت خود برمی‌دارد و همه‌چیز سقوط می‌کند. اگر مظاهر رنگارنگ دنیا دل ما را فریب داد و دست از دین برداشتیم، دشمن بر ما مسلط خواهد شد و اگرچه بر مبنای «اِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصاد» خدا در کمین ظالمان است، اما فقط زمانی نشانه نصرت و فتح الهی در زندگی قابل‌مشاهده خواهد بود که مردم اسلام بخواهند و چشم به رضای الهی داشته باشند.

امام جمعه تبریز: اقدام دولت آذربایجان در ایجاد ممانعت برای بازگشت همسر فرد مهاجم، علت رفتار عصبی این فرد است
آل‌هاشم امام جمعه تبریز با بیان اینکه فرد مهاجم قبل از دست زدن به این حادثه چندین نوبت برای اطلاع از وضعیت همسرش به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مراجعه کرده است اما پاسخی به وی ارائه نشده است، افزود: حتی سفارت جمهوری آذربایجان به درخواست کتبی جمهوری اسلامی ایران هم مبنی بر وضعیت همسر این فرد واکنش نشان نداده است و همچنین از اقدام دولت جمهوری آذربایجان در ایجاد ممانعت برای بازگشت همسر فرد مهاجم به علت رفتار عصبی این فرد یاد می‌شود.

رئیسی: توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود
رئیسی درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم که از سوی یکی از حاضرین مطرح شد، تصریح کرد: موضوع توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل با تاکید رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، اما به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود.

یک نماینده مجلس: مولدسازی یک زیان غیرقابل جبران و یک بدعت بزرگ در قانون اساسی و ارکان قانونگذاری مملکت است
احمدی‌بیغش در خصوص مولدسازی گفت: کسی این خسران بزرگ را بیان نکرد، پذیرش مولدسازی و عدم واکنش منطقی نمایندگان مجلس نشان داد که مجلس از مردم عقب‌تر است، ریاست مجلس چرا یک تنه به جای نمایندگان صحبت و امضا کرد، مولدسازی یک زیان غیرقابل جبران و یک بدعت بزرگ در قانون اساسی و ارکان تصمیم‌گیری و قانونگذاری مملکت است، این موارد در اختیار صرف قوه قضاییه است، کسی نمی‌تواند در مقابل مردم و سوال نمایندگان مصونیت قضایی داشته باشد.

جعفر پناهی، کارگردان سینما از زندان آزاد شد
روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران در بعدازظهر ۱۴ بهمن ماه، در متنی این خبر را اعلام کرد و نوشت: جعفر پناهی پس از نزدیک به هفت ماه به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این روابط عمومی همچنین مدعی شد: صد و شش روز پیش حکم اعاده دادرسی پناهی در دیوان عالی پذیرفته شد ولی علیرغم صراحت قانون او از زندان آزاد نشده بود. تعدادی از سینماگران همچون محمدرسول اف، مجتبی میر تهماسب، محسن امیریوسفی، مهدی کوهیان (نماینده خانه سینما)، مجید برزگر، فاطمه معتمدآریا و... امروز مقابل زندان اوین رفته بودند و همسر این سینماگر طاهره سعیدی نیز حضور داشت. کانون کارگردانان سینمای ایران همچنین در این متن از همه کسانی که در این مدت برای آزادی جعفر پناهی تلاش کردند سپاسگذاری کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: در حوادث اخیر اغتشاشگران به دولت کاری نداشتند بلکه تنها دو رُکن سپاه و ولایت را هدف قرار دادند
فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: در حوادث اخیر به عینه دیدیم که اغتشاشگران به دولت و مشکلات موجود کاری نداشتند بلکه تنها دو رُکن سپاه و ولایت را هدف قرار دادند اما ملت ایران نگذاشتند و نخواهند گذاشت ولایت تنها بماند.

داماد خانواده انصاریان: بدون اجازه خانواده، به علی انصاریان "سلول بنیادی" تزریق شده بود
حامد اژدری داماد خانواده علی انصاریان در متنی در صفحه شخصی خود در باره پرونده مرگ علی انصاریان نوشت: حدود یک سال و نیم طول کشید که به پرونده پزشکی ناقص و سراسر متناقض دسترسی پیدا کنیم! پس از دسترسی به پرونده چندین مورد تخلف آشکار و بزرگ جدا از تمام تخلفات پزشکی و اخلاقی مطرح شده قبلی پیدا شد که جای سوال است که چطور این موارد در کمیسیون‌های قبلی از دید کارشناسان محترم پنهان مانده بودمواردی، چون تزریق سلول بنیادی بدون اطلاع و رضایت خانواده و حتى جعل امضا و اثر انگشت که در مراجع قضایی اثبات شده.

واکنش محسن برهانی به جرم دانستن «کامنت» و «لایک»
محسن برهانی، حقوقدان در واکنش جرم دانستن کامنت و لایک در فضای مجازی نوشت: هیچ عنوان مجرمانه‌ای ندارد. وی نوشت:
۱- عضویت در کانال و گروه و دنبال کردن یک صفحه و دیدن و خواندن مطالب سایرین هیچ عنوان مجرمانه‌ای ندارد.
۲- ایجاد گروه مجازی هم جرم نیست.
۳- اگر در گروه فوق شخصی مطلبی گذاشت ربطی به ادمین ندارد.

امام جمعه اردبیل: اتفاق سفارت آذربایجان مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آنچه در سفارت آذربایجان اخیراً اتفاق افتاد مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است. سیدحسن عاملی ۱۴ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ایام رجب ایام بسیار مبارک و سرنوشت ساز است، این فرصت ها را باید غنیمت دانست. وی با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در جمهوری آذربایجان، خاطر نشان کرد: هزار سال است که ما با آذری های آن طرف ارس برادرانه زندگی کرده ایم، در شادی آنها شاد بوده ایم و در غم آنها غمگین. نه آنها در ایران احساس بیگانگی کرده‌اند و نه ما در آن طرف ارس احساس بیگانگی کرده ایم. اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین ما بی نظیر است و همه ما می دانیم که آذری ها در غیرت نسبت به ناموس مشهور هستند و به ناموس خود شدیداً غیرت و حمیت دارند و درباره هرچه کوتاه بیایند در موضوع ناموس امکان ندارد کوتاه بیایند. عاملی ادامه داد: آنچه در سفارت آذربایجان اخیراً اتفاق افتاد مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است.

رئیسی: به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه تحریم‌ها خنثی شده
رئیسی با بیان اینکه، با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، گفت: دشمنان شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.

فرماندار مشهد: عوامل آتش‌زدن بنرهای دهه فجر دستگیر شدند
فرماندار مشهد گفت: دو نفر از عوامل آتش‌زدن بنرهای ویژه دهه فجر در مشهد دستگیر شدند. محسن داوری اظهارداشت: دو گزارش به من درباره آتش زدن بنرهای تبلیغاتی رسیده است که این اتفاق توسط دشمن صورت گرفته بود و که در این راستا 2 نفر دستگیر شدند. وی افزود: این افراد شب گذشته دستگیر شده و تحقیقات در خصوص بررسی جزئیات و سوابق احتمالی اقدامات این افراد ادامه دارد. گفتنی است: این بنرهای تبلیغاتی دهه فجر مربوط به آتش زدن پل عابر پیاده نرسیده به میدان خیام مشهد بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه: واقعیت‌ اقدامات انجام شده در خوی متفاوت تر از فضای مجازی است
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.

واکنش یک اقتصاددان به تصمیم بانک مرکزی: دلار خیرات می کنید؟
فرشاد مومنی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در واکنش به تصمیم به بانک مرکزی برای فروش ارز به اشخاص، گفت: این کارهای غیر متعارف در یکی دوماه اخیر در کشور جریان پیدا کرده است، ضد بایسته هایی است که اشاره شد. یورو و دلار پخش می کنید در حالیکه تولیدکنندگان شما به سطح فاجعه آمیزی از نظر استهلاک رسیده اند؟ برای چهارمین سال پیاپی میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته حتی جبران استهلاکات را پوشش نمی دهد آن وقت شما انقدر دلار و یورو زیاد دارید که آن را خیرات می کنید و بدون برنامه می گویید هرکس کارت ملی جور کند می‌تواند 5 هزار یورو بگیرد؟ شما یادتان رفته با این کار، در صفی که برای گرفتن دلار تشکیل شد، آدم کشته شد؟ این چه شیوه حکمرانی است؟ چرا این ماجرای ترساندن منتقدان را مطرح می کنند؟ کاری به کار کسانی که تصمیمات فسادزا می گیرند ندارند و آنهایی که دلسوز کشور هستند را می ترسانند. این اتفاقات نه تنها عادی نیست بلکه مشکوک است. نسبت این کارها با قانون اساسی، حقوق بشر و دانایی محوری چیست؟ چرا شما عاملان بحران گازی موجود را رها کرده اید و دائما مردم و تولیدکنندگان را تنبیه می کنید. فقط تولیدکنندگان استان خراسان رضوی به خاطر نرسیدن گاز در این مدت 8 هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند./ مردم سالاری 

واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد
در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ و با عنایت به مصوبه قانونی مراجع ذی ربط ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله معاف از مالیات) است. هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه ‏های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد. در ادامه بخشنامه مذکور قید شده است: بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‏ های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشأ سرمایه نشوند. در این بخشنامه تاکید شده است: اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ۱۴۰۲ خواهد بود.

معاون وزیر کشاورزی: قیمت تخم مرغ کنترل شد
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که حدود ۱۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است. با هدف حمایت از مصرف‌کننده و همچنین حمایت از تولیدکننده قیمت‌ها را کنترل کردیم.

قطار تغییرات دولت به باب همایون رسید؛ وزیر اقتصاد تغییر می کند؟
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی به زودی جای خود را به سید شمس الدین حسینی رئیس فعلی کمیسیون تلفیق بودجه خواهد داد. جهش قیمت ارز و نابسامانی بازار پولی بانکی کشور اگر چه به طور مستقیم به عملکرد سید احسان خاندوزی مرتبط نیست اما به روال همه دولت ها در چنین شرایطی ، دم دست ترین قربانی ، وزیر اقتصاد است و کمتر کابینه ای در دولت ها ، وزیر اقتصاد را تا پایان دولت تحمل و همراهی کرده است. اما سید شمس‌الدین حسینی دارنده مدرک دکترای اقتصاد و از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران و حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است که هم اکنون ریاست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون پر اهمیت تلفیق بودجه ۱۴۰۲ را بدست دارد. /منبع: جمهوریت 

دولت به هر بهانه‌ای می‌خواهد از فعالان اقتصادی پول دریافت کند
ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نوسان‌های نرخ ارز برای معادنی که صادرات محور نیستند مخرب است، افزود: دولت نه تنها مشوق‌های صادراتی برای معدن‌داران تعریف نکرده بلکه مترصد تنبیه صادرکنندگان نیز هست؛ چراکه دولت منابع درآمدی را فقط برای خودش می‌بیند، در بند "ن" قانون برنامه بودجه پیشنهاداتی داده که به ضرر تولید و سرمایه‌گذاران است. به نظر می‌رسد دولت منابع درآمدی ندارد و به هر بهانه‌ای می‌خواهد از فعالان اقتصادی پول دریافت کند و چندان به این موضوع که اقداماتش به تولید خسارت وارد می‌کند توجهی ندارد. /ایلنا

عبور تجارت ایران و ترکیه از ۶ میلیارد دلار
آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۵ درصدی به ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسیده است. مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. واردات ترکیه از ایران در سال ۲۰۲۲ نیز رشد قابل توجه ۱۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است؛ ترکیه در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار افزایش یافت. تراز تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۸۰ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

فاز اول سایت مولدسازی ۲۲ بهمن رونمایی می شود
حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی نوشت: «ان شاءالله ۲۲ بهمن فاز اول سایت مولدسازی رونمایی می‌شود. انتشار شفاف و کامل همه مستندات و مصوبات، همه جلسات، همه فرایندها. هر رکوردی که ثبت می‌شود برای عموم مردم شفاف و قابل رهگیری خواهد بود. امکان معرفی دارایی راکد و مازاد از طرف مردم، امکان پیشنهاد مولدسازی برای سرمایه‌گذاران.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۸
به مناسبت روز پدرو دهه ی فجر
مبلغ 8 میلیون تومان
به حساب هر یک از کارمندان بانک واریز شده
از تابناک درخواست شفاف سازی موضوع را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
مولد سازی برای چیه برای همین خرجی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اصلا 8 میلیون چی هست که بخواد شفاف سازی هم بشه. ببین وضع مردم به کجا رسیده که برای یک پاداش احتمالی 180 دلاری شفاف سازی هم می خوان
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
شما به جرم سوت زدن ناهنجار مجرمی و بازداشت خواهی شد
در ضمن اون دختره که رئیس دفتر مامانش شده بود و ۵۰ میلیون حقوق می گرفت سوت زده که بقیه مدیر دفترها هم همین قدر می گیرند چرا فقط یقه منو چسبیدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
تقریبا دو برابر همین رقم به حساب کارمندان دارایی واریز شده این را هم کمی شفاف سازی کنید
یک فرد نمازخوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
مردم خوی دارن از سرما میمیرن اون موقع اینا به کسایی که همیشه کنار بخاری هستن هشت میلیون میدن! آیا این عدالت حضرت علی است؟؟
سوت زن فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
تقریبا به همین مقدار هم به حساب کارمندان وزارت نفت واریز شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
به همین مناسبت یارانه ما را هم قطع کرده اند پیگیری شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
به بانوان تاثیر گذار هم مبلغ ۲۰ هزار یورو تقدیم شده بررسی شود
به خبر شهرداری مبنی بر دریافت عوارض سالیانه از قبور بهشت زهرا نپرداختید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
الان اگر یکی ورثه نداشته باشه که پول بده جنازه اش را از خاک بیرون می کشن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
بلاخره نبوغ شهردار باید از یک جای بیرون بزنه
خبرها همه شادی بخش و مفرح ذات و ممد حیات است!!!!!
به نظر می رسد روسیه هماهنگ با
جبهه غرب برای ایجاد جبهه جدیدی از جنگ علیه ایران در خاورمیانه باشد تا توجهات و فشارها را علیه خود کاهش دهد.
تابناک جان فکر نمیکنی با توجه به عدم درج نظرات خوانندگان یا درج انها بعد از 24 ساعت با ریزش خوانندگان مواجه شده ای؟
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
من هم به خاطر همین کار غیر حرفه ایی و ناپسند شان سعی می کنم خیلی کم کامنت بذارم و کمتر وارد سایت شوم چون همین خبر ها در همه رسانه های اینور آبی و اون ور آبی کاملترش درج شده ما برای خواندن نظرات کارشناسی دوستان تابناک می خونیم
یعنی مردم سربلند و پرافتخار ایران باید خودروی اسقاطی خارجی وارداتی سوار بشن
این خود تحقیری نیست.
سند 2030 مگر اجرا شده بود که بخواهد متوقف شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
سند ۲۰۳۰ را خواندم ونکته منفی ندیدم !!
شما به مشکلات ‌فعلی برسید با پرداختن به سند ۲۰۳۰ و این که ابلاغ شده یا نشده چه مسئله ای حل میشه؟
جناب امام جمعه، بالاخره ایران مسول حفظ امتیت سفارتخانه هاست یا نه؟!
پوتین از همون هفته دوم حمله به اکراین با بن سلمان به توافق رسید که در ازای پادرمیانی پوتین برای قطع حملات یمنی ها به عربستان و امارات انها هم تولید نفت وگاز خود را به نفع اروپا و امریکا افزایش ندهند. حالا اگرحمله ای به تاسیسات نفتی عربستان صورت بگیرد یعنی پوتین زیر تعهدش زده هست. طبیعی است که پوتین به اندازه کافی دردسر و مشکل دارد و اخرین نیازش این هست که اوپک هم با تمام توان شروع به پمپ نفت به جای نفت روسیه کند
ژورنالیستی که سپاسگزار رو مینویسه سپاسگذار رو باید بندازینش بیرون
قیمت یک خودرو خارجی در ایران سه میلیارد تومن یا بیشتر هست. همین خودرو در بازار دنیا حتی با دلار 40 هزار تومنی 800 میلیون تومن هست. دلیل ان هم دستوری تعیین کردن قیمت دلار هست. تا زمانیکه این تناسب در اقتصاد ایران برقرار هست موج خروج سرمایه و ارز از ایران به خارج در جریان خواهد بود و هرگز انتظار کنترل واقعی تورم یا نرخ ارز نداشته باشید. الان کسانی که حتی خودرو یا خانه ای در تهران دارند که در دنیا یک دهم قیمت هست ولی در ایران چند میلیارد تومن می فروشند و با دلار دستوری ان را تبدیل می کنند و از کشور خارج می کنند. حتی چین هم همین هست. یک خودرو صفر کیلومتر در چین دو تا سه برابر قیمت بازار امریکاست. دقیقا به همین خاطر هست که سیل خروج سرمایه از چین به سوی امریکا هم برقرار هست. حتی چین هم نتوانسته خود را از دلار دستوری خلاص کند و نتیجه ان فرار سالی سیصد تا چهارصد میلیارد دلار از ثروت مردم چین توسط اقازاده های چینی و خانواده های انها به سوی امریکا وکانادا و استرالیا و اروپاست.
آن دولت قبلی که خیلی کارها از عمد انجام می داد برای نابودی ایران سند 2030 که چیزی نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کاش به اندازه یک صدم دولت قبل می توانستید برای کشور خدمت کنید البته دولت قبل هم ضعیف بود ولی بالاخره می توانست گلیم مملکت را از آب بیرون بکشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
الان از خود شما بپرسن سند ۲۰۳۰ چی می گه نمیدونی !فقط باهاش مخالفی.
بر اساس اخبار قیمت گوشت پاک کرده در اسانبول و انکارا و فروشگاههای اینترنتی ترکیه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومن یعنی معادل ایران هست . قیمت گوشت در افغانستان و ارمنستان و عراق و پاکستان و.... حتی کمتر از ترکیه هست. حالا ان مدیرانی که برای اوردن عذر گرانی گوشت در ایران میگویند دام زنده هزار هزار به کشورهای همسایه قاچاق میشود باید توضیح صادقانه بدهند چطور برای قاچاقچی میصرفد با این همه هزینه و ریسک دام زنده را از ایران به ترکیه قاچاق کند تا گوشت ان به قیمت تهران در ترکیه فروش رود؟ قیمت گوشت در ایران باید بک چهارم ترکیه باشد تا قاچاق ان بصرفد. واقعا کسی هست این مدیران را پاسخگو کند
نتیجه غیرت روحیه اذری دقیقا یعنی چی؟
پاسخ ها
ناصر جوشکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
یعنی حتی بخاطر دوست دخترت هم به سفارت یک کشور دیگه که به نوعی خاک آن کشور محسوب می‌شود حمله کنی
دولت به هر بهانه ای از همه پول میگیرد هم از مردم هم از فعال اقتصادی.
جناب اما جمعه تبریز؛ خوانش رویین موضوع از این که فرد مهاجم برای باز پس گیری همسرش دست به حمله به سفارت یک کشور دیگر می زند؛ هرگز یک ذهن منطقی را قانع نمی کند. زیرا چند پرسش اساسی را به همراه دارد:
1- همسر این هم وطن چرا باید از دست شوهر خویش بگریزد و به خانواده خویش در آن سوی مرز پناه ببرد. طبیعی است که اگر این مرد مشکل خانوادگی حادی داشته است و دولت کشورش از وی حمایت کند؛ طبعا اچازه بازگشت به ایران را نمی دهد تا امنیت جانی وی را حفظ بکند. این مورد خانوادگی هرگز جنبه سیاسی نمی تواند داشته باشد. همین آقا می توانست برای رسیدن به هدف خود از ابزار نشریات خبرساز با بست نشینی و خبری کردن مشکل خود به سفارت آدربایجان فشار بیاورد نه حمله بکند.
2. حمله کننده چطور و چگونه چند اسلحه جنگی سازمانی به دست آورده است؟ آیا خرید و فروش اسلحه در کشوری که به شدت خرید و فروش و داشتن اسلحه را جرم سنگین می داند؛ امری شدنی است؟
3. چرا تامین امنیت سفارت خانه ها که بر عهده کشورمان بوده است؛ این چنین ضعیف و شک بر انگیز بوده است. همین تامین امنیت ضعیف آبروی کشور ما را در جهان می برد و هم اکنون همه سفارت خانه های دیگر کشورها را به درتگ و باز بینی رفتارشان با ایران وادار خواهد کرد.
4. از دید خبرگزاری ها رابطه این حمله و دستگیری تعدادی از نیروهای سیاسی و مذهبی در خاک آذربایجان وجود دارد. این رابطه چیست و چرا توضیحی داده نمی شود. در حالی طرف آذربایجان جامعه جهانی را با خبر این رابطه اقناع کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
افرین نوشته ات کاملا درسته
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
حرفات درست و کامل است فقط ایشان امام جمعه اردبیل هستند نه تبریز.ا
فردا تمام اموال دولتی به یک دهم قیمت به افراد خاص واگذار میشه و کسی هم بازخواست نمیشه
سوریه وقتی اسرائیل بهش حمله میکنه فقط به شورای امنیت شکایت میکنه...
ایران هم بعد از حادثه اصفهان به شکایت به شورای امنیت اکتفا کرد که نشانه ی خوبی نمیتونه باشه...
عقلای قوم توجه داشته باشید اگر با همین دست فرمان پیش بروید ظرف ۶ ماه آینده قطعا قحطی گریبان کشور را خواهد گرفت .
مگر می شود آپارتمانی که تا یک ماه پیش متری ۶۰ میلیون تومان بود الان به متری ۱۰۰ میلیون تومان برسد ؟
امروز در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بودم اجناس فروشگاه به شدت کم شده بود برخی غرفه‌ها به ‌کلی حذف شده بودند ، تنوع اجناس به شدت کاسته شده بود
به عنوان نمونه تا یک سال قبل دست کم ۱۵ نوع مختلف روغن زیتون و کنجد در فر شاه موجود بود ولی امروز اصلا روغن کنجد موجود نبود و فقط یک نوع روغن زیتون جود داشت
بسیاری از اجناس به همین صورت بود
یا کارخانه ها تعطیل و ورشکست شده اند یا بیشتر تولیدات به روسیه و اوکراین صادر می شود که در هر دو صورت تأسف باید خورد
یعنی مردیم از خوشی تو مملکت ! تابناک جان لطفا یکمی هم خبرهای تلخ و ناراحت کننده بذار ! آخه نمیشه این همه گل و بلبلی باشه !
اقای علم الهدی کاش به فساد و رشوه خواری مسوولان هم حساس بودن
رئيس جمهور : تحريم ها خنثي شده است !!
-----------------------------
-- بنده هر گاه از مسئولي مي شنوم كه تحريم ها اثري نداشته و يا تحريم ها خنثي شده و يا تحريم ها شكست خورده فورا به ياد آقا تيمور مي افتم !
-- ببخشيد ، اين آقا تيمور كي باشن ؟ ... نداشتيم كه !
-- برادر جان ، قبلاً يكي دو بار خدمت شما عرض كردم ، همان آقا تيمور كه ساليان پيش پشت ميني بوسش با خط جلي نستعليق نوشته بود : « آتش بگير تا بداني چه مي كشم » ! ... خدا رحمتش كنه !
فقط خدا مي دانسته كه بر آقا تيمور چه مي گذشته و چون قليان چه آتشي بر سرش بوده كه از ته دل اين سخن آتشين را بر زبان رانده ! ... و به قول استاد سخن سعدي شيرازي :
-- « نبود بر سر آتش ميسرم كه نجوشم » ...خدا بيامرزدش آقا تيمور در اين شب عزيز !
-- خدا رحمتش كنه . ... جميع رفتگان ! ... ميگم جعفر آقا ، حالا از آقا تيمور گذر كنيم ، برويم سراغ شاعري كه يك بيت ناب گفته بود ... بالاخره اسم شاعر معلوم شد ؟
-- كدام بيت آقا سهراب ؟
-- همان بيتي كه گفته بود :
« من نه آنم كه دو صد مصرع رنگين گويم
من چو فرهاد يكي گويم و « شيرين » گويم » ! ... به به بايد اين بيت را با طلاي ناب و تمام عيار كتابت كرد ...كه خدا همه ما را از شيرين گفتاران قرار دهد !
-- نه سهراب خان ! به محض اين كه شاعر معلوم شد حتماً برايت پيامك خواهم كرد ! عجالتاً خدا نگهدار !
حفظ امنیت سفارت‌خانه ها بر دوش دولت هاست و ترور در سفارت آذربایجان نتیجه کوتاهی و بی عرضه گی دولت است و محکوم است و ربطی به غیرت آذری و غیره ندارد و کاری بس جنایتکارانه و بی‌شرمانه است . این ترور کثیف به علت ایجاد تفرقه و نفاق بین ترکهای ایران و آذربایجان صورت گرفته است ولی نتیجه عکس خواهد داد مثل همیشه
ظاهراًآقای شمس الدین حسینی درزمینه امورمربوط به اقتصاد هم تجربه بیشترازآقای خاندوزی داردوهم احتمالاًدانش بالاتر هرچند دربین ماسوادودانش اعتبارکمی دارد الاایحال اگروزیرمحترم فعلی اقتصادخودشان به این نتیجه رسیده باشندکه بهتراست تااوضاع اقتصادکشوربیشترازاین خراب نشده جای خودرابافردکاربلدتری عوض کنندکه مردم هم همین نظررادارند بایدآنرابفال نیک گرفت چونکه درروابط دولت محترم فعلی ومجلس استیضاع امربعیدی است
اگر قرار بود وزرای احمدی نژاد در این دولت همش استفاده بشه خب خود احمدی نژاد می‌آمد ریس جمهور میشد!خیلی عجیبه !
وقتی میگن قانونی نیست باید بگی چشم!!خجالت آوره کامنت گذاشتن و....اعمال غیر قانونی محسوب بشن.
قانون غلط اجرا نمی‌شود! شکسته می‌شود
خبر آزادی جعفر پناهی خوشحالم کرد.
به امید آزادی همه زندانیان
خبرها را از بالا به پایین بخوانیم. اولین چیزی که بنظرتان خواهد آمد، چه چیزی هست ؟ یعنی پر از استرس و نشان دهنده این هست که وضع عادی نیست. فقط زمانی یک کشور می‌تواند به وضع عادی خود برگردد که مردم از صدر تا ذیل در همه جا حضور موثر و در تصمیم گیری سرنوشت کشور خودشان حضور بالقوه داشته باشند.
«اِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصاد» خدا در کمین ظالمان است
چقدر این آیه درست و زیباست
آقای علم الهدی میبینی اگر حرف درست بزنی کسی انتقاد نمیکنه
جرم شمردن لایک و کامنت حیرت آوره
تحریم ها خنثی شده؟؟!!! کی کجا چطوری؟؟ معلوم نیست چرا فقط مسئولین و ائمه جمعه احساس آرامش و پیشرفت دارن یه گروه سرود تشکیل بدن بخونن همه چیز آرومه ما چقدرررر خوشبختیم!!!
برخی از نمایندگان مجلس به دلیل منافع شخصی، علنا کارشکنی میکنند
رئیس کل مالیاتی کاربزرگی نکرده اندکه اجازه داده اندهرمقدار ارز واردایران شودمگرکدام کشوری مانع ورود ارزمعتبرخارجی به کشورش میشود مثل آنستکه پدرخانواده ای اجازه دهد که فرزندانش بروندبیرون کارکنندحاصل دسترنجشان رابیاورند خانه ویااینکه چیزهائ بدربخوری بخرندبیاورندخانه منت سرشان بکذارندکه اجازه داده شده بیاورد خانه درضمن نگرفتن مالیات هم ازورودارز خارجی مطلب مهمی نیست چون این ارزاگر از پولشوئی بدست نیامده باشد یکبارمالیات رابکشورمبداارز پرداخت کرده دیگر مالیات مضاعف نمیدهد‌
ريئسي : تحريم ها خنثي شد
معاون وزیر کشاورزی: قیمت تخم مرغ کنترل شد
مرسي بابت اين همه زحمتي كه ميكشيد
سلام یکی به دکتر محسن رضایی عزیز بگوید . در شهر خودتان دارایی راکد به وفور یافت می شود. بعنوان مثال کلی آپارتمان نیمه کاره در ورودی شهر مسجدسلیمان از سال ۱۳۵۶ وجود دارد که تا الان حتی بصورت وضع موجود به مردم واگذار نکرده اند. اول تکلیف انها را اکر انجام دادید بعدا بیایید دنبال مابقی اموال راکد کشور.
عجب تحریمها خنثی شده جناب ریسی از دلار ۴۵۰۰۰ تومان و سکه ۲۵ میلیون تومانی معلوم است .
سند ۲۰ ۳۰ یک سند قابل دفاع و ارزشمند بود که با حق تحفض اجرای آن بنفع کشور و مردم بود . مخالفان حتا یکبار هم آنرا نخواندند . فقط مخالف بی منطق بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
من این سند رو‌خوندم و واقعا مترقی وضد تبعیض است و قطعا منافع سود جویان را به خطر می اندازد یک موردش ایجاد شرایط برای تحصیل همه‌ جوامع متناسب با ارزش های دینی وفرهنگی آنهاست! چیزی که اصولا مخالفانش آن را مطرح نمی کنند !! .
جناب رئیسی به برکت تحریما پراید شده ۳۰۰ تومن،کجایی؟!!
درباره اظهارات آل هاشم درباره حادثه حمله به سفارت آذربایجان:
* ورود و خروج ایرانی ها و اتباع بیگانه از کشور، در سیستم کنترل ترددات ثبت می شود. اگر واقعه ی خروجِ همسرِ فردِ مهاجم در این سیستم ثبت شده باشد که قطعاً شده، درخواست کتبی جمهوری اسلامی ایران هم مبنی بر وضعیت همسر این فرد از سفارت آذربایجان، خطایی است که معلوم نیست بر اساس کدام رویه و قانون انجام شده است. انجام این نامه نگاری از سوی نهادهای رسمی ج.ا، به معنی تأیید احتمال حضور همسر این خانم در سفارت (حداقل برای شخص مهاجم) است وگرنه نامه نگاری معنایی نداشت. شخص مهاجم بعد از این موفقیت و راضی کردن مقامات ج.ا برای انجام این نامه نگاری، تصور می کند استدلالهایش صحیح و مطابق قوانین است که مقامات حاضر به همکاری با او و انجام نامه نگاری شده اند.
نهاد پیگیری کننده باید به جای این نامه نگاری، با استناد به سیستم کنترل ترددات خروج همسر او از کشور به مقصد آذربایجان را #بصورت_قطعی به او اعلام می کرد و نه اینکه با یک نامه نگاریِ غیرحرفه ای بر شک او در خصوص حضور همسرش در سفارت آذربایجان صحه بگذارد و آنرا تقویت کند.
**طبق برخی اطلاعات همسر مهاجم از او طلاق گرفته بوده است و ظاهرا به طریقی قوانین ایران (و بالتبع احکام اسلامی) بر ازدواج و طلاق ایشان حاکم نبوده است. (قانون حاکم بر ازدواج ایشان باید به درستی بحث شود)
***مهاجم می توانسته برای ملاقات با همسرش به آذربایجان سفر کند. چرا این کار را نمی کند؟
**** با توجه به واقع شدن طلاق بین این دو نفر، عملا نیازی به اطلاع رسانی بیشتر نبوده است

_______________
نتیجه گیری: تا اینجای کار و بر اساس اطلاعات منتشره تصورات غلط فرد مهاجم از قوانین حاکم بر خروج همسرش از ایران و طلاق، نقش بزرگی در شکل گیری این تصور که همسرش در سفارت نگهداری می شود داشته است.
او تصور می کند که همسرش مطابق قوانین ایران نمی تواند بدون مجوز او، پاسپورت اخذ کند و طلاق را مطابق شریعت اسلام و قوانین جمهوری اسلامی (ماده ۹۶۳ قانون مدنی)، حق خود (حق زوج) می داند ولی ظاهراً هیچکدام از این قوانین در دنیای واقعی علیه زوجه او کارآیی نداشته است.

________________
اگرچه به دلیل اسلامی بودن قوانین ایران، بخشی از این تفاوت ها طبیعی است ولی بزرگ کردن دایره این تفاوت در قوانین ایران و سایر کشورها، در موارد اینچنینی می تواند مشکل زا باشد.
رئیسی: توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای رئیسی شما در حال ورود به سومین سال زمامداری خود هستید ول کنید دولت قبل را به وظایف خودتان بپردازید !
رئیسی: توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود

نهایت درک ریس جمهور ما از مشکلات اساسی کشور
معاون وزیر کشاورزی: قیمت تخم مرغ کنترل شد

شانه ای صد هزار تومان کنترل شده حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای مولد سازی این دو خودروساز را به بخش خصوصی بفروشید تا مردم از دست این مدیران بی لیاقت که در خودروسازیها لانه کرده اند نجات یابند
جناب اقای رئیسی تحریم ها جیب و سفره مردم را خالی کرده اول فکر بعد صحبت نمائید
چه کسانی سلول بنیادی ترزیق کردند ،حتما آنهایی که با سهمیه دکتر شدند
آقای برهانی : در آمریکا و کانادا دیدن بعضی سایت ها جرم بوده و می توانی زندانی شوی الان در کانادا کامیون و حساب های بانکی کامیون داران معترض توقیف شده است درحالیکه چیزی را آتش نزده و به کسی حمله نکردند فقط بوق می زدند
در ایران هم با تصویب مجلس امکان پذیر است چون آقای حقوقدان در مورد قانون فعلی نظر می دهد
چه عجب استاد دانشگاهی پیدا شد رسالت خودش را بیان کند در مورد دلار البته هنوز هم شک دارم که مافیاش نباشه
یک نماینده مجلس: مولدسازی یک زیان غیرقابل جبران و یک بدعت بزرگ در قانون اساسی و ارکان قانونگذاری مملکت است

مولد سازی یعنی اموال بی خاصیت و راکد دولت در مسیر حرکت سالم و تولیدی قرار بگیرد پس اصل مولد سازی نه تنها زیان آور که نیست بلکه حرکت درستی است حالا اگر روش درست نیست شما روش درستش را بگو و مغلطه نکن
اما اینکه یک بدعت بزرگ در قانون اساسی است حرف مزخرفی است و از آن حرف ها است و بفرض آنکه بر خلاف قانون اساسی هم باشد که نیست قانون اساسی که وحی منزل نیست بلکه قابل تغییر است و قانون اساسی باید بر اساس پیشرفت و صلاح کشور بروزرسانی شود
اصل دلار پاشی کار درستی نیست و متاسفانه در کشور به دلار دو نگاه متفاوت وجود دارد یک نگاه استفاده واقعی از دلار و دوم نگاه کاذب به دلار است

دولت باید تا حد ممکن نگاه کاذب به دلار را جمع کند دو نرخی کردن دلار باعث ایجاد بازار کاذب دلار می شود

دولت باید کشور را از حالت دلاریزه کردن خارج کند اما چگونه؟

به این صورت که هر وقت نیاز به ریال حاصل از دلار داشت دلار خودش را در همان بازار متشکل و با قیمت آزاد بفروشد و هر کس هم نیاز به دلار دارد از همان بازار آزاد تهیه کند

حالا اگر تصمیم دارد به تولید و صنعت یارانه بدهد چرا دلاری؟ بلکه تشکیلات دست و پاگیر و اضافه را جمع و بصورت ریالی یارانه بدهد راه های بسیار زیادی برای کمک کردن وجود دارد
برق یارانه ای و تخفیف های گمرکی و تخفیف مالیاتی و ...
هر کس دنبال دلار است برود و از بازار آزاد تهیه کند و هر کس هم صادارت دارد و دلار کسب می کند نوش جانش و برود و دلار خودش را در بازار آزاد بفروشد
چرا کشور باید دچار دم و دستگاه های نیمایی باشد که خودش هزینه بر است از هزینه های نظارت و کنترل بگیرید تا هزینه های سیستم سازی و ... و در هیچ کشوری وجود ندارد

مگر پول ملی ما دلار است که دولت بخواهد ارزپاشی کند و دلار مجانی از بیت المال به این و آن بدهد

راه حل جلوگیری از افزایش دلار هم در کاهش نقدینگی و عدم چاپ پول است که دولت باید دنبال این موضوع باشد
یقین بدانید که بازار هوشمند است و اگر بفهمد که دولت در کارش صداقت و پول چاپ نمی کند قبل از دولت متوجه می شود حالا هر کس می خواهد برود دلار گران بخرد راه و چاه باز است برود و بخرد مهم این است که دولت در ارزش دادن به پول ملی جدیت دارد و اگر هم حبابی وجود داشته باشد حدی خواهد داشت و از حد خودش بالا نمی رود و پس از مدتی سرمایه گذاری در آن با بازده منفی مواجه خواهد شد و حباب آن فروکش خواهد شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان