بازدید 4284

پاندمی کووید ۱۹ به «نقطه گذار» رسیده است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که پاندمی کووید ۱۹ به یک "نقطه گذار" رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ 02 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث دی نیوز، با این حال، این بدان معنا نیست که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی نگرانی بین‌المللی که توسط این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰ اعلام شده بود، پایان یافته است.

کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی بهداشت این سازمان هفته گذشته برای بحث درباره کووید ۱۹ تشکیل جلسه داد و در بیانیه‌ای که منتشر شد، گفت که از سازمان جهانی بهداشت خواسته است تا «مکانیسم‌های جایگزینی را برای حفظ تمرکز جهانی و ملی بر کووید ۱۹ پیشنهاد کند».

کمیته مشورتی اعلام کرد که تردیدی وجود ندارد که ویروس در آینده قابل پیش‌بینی به‌عنوان یک پاتوژن دائمی در انسان‌ها و حیوانات باقی بماند، حتی اگر سطوح بالاتر ایمنی در برابر عفونت یا واکسیناسیون تأثیر آن را بر بیماری و مرگ محدود کند.

این کمیته گفت: «به این ترتیب، اقدامات بهداشت عمومی درازمدت به شدت مورد نیاز است. در حالی که از بین بردن این ویروس از مخازن انسانی و حیوانی بسیار بعید است، کاهش اثرات مخرب آن بر مرگ و میر قابل دستیابی است و باید همچنان به عنوان یک هدف اولویت دار باشد.»

«تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت: «کشورها باید به واکسیناسیون مردم ادامه دهند. آنها باید واکسن‌های کووید ۱۹ را در مراقبت‌های معمول بگنجانند.»

تدروس افزود: «کشورها همچنین باید نظارت بر بیماری‌ها را بهبود بخشند، سیستم مراقبت بهداشتی قوی را حفظ کنند، با اطلاعات نادرست مبارزه کنند و خطر را در هنگام ایجاد تغییرات در الزامات سفرهای بین المللی ارزیابی کنند.»

او تاکید کرد: «پیام من روشن است: این ویروس را دست کم نگیرید. ما را غافلگیر کرده و خواهد کرد، و به کشتار ادامه خواهد داد، مگر اینکه برای رساندن ابزارهای بهداشتی به افرادی که به آنها نیاز دارند، اقدامات بیشتری انجام دهیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر