تغییرات نرخ سود چه تاثیراتی بر صورت های مالی بانک ها دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه تغییرات نرخ سود می‌تواند کمک به بازگشت تعادل در صورت‌های مالی بانک‌ها کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 31 January 2023

به گزارش بورس تابناک، آقای ادهم گفت: در رابطه با مصوبه تغییرات سود بانکی که روز گذشته بانک مرکزی اعلام کرد باید گفت مورد جدید منفی اصلا برای بازار سرمایه تلقی نمی‌شود.

او در ادامه می‌گوید: در مصوبه جدید سود سپرده یک ساله ۲۰.۵ درصد اعلام شده در حالی که یک ماه پیش اوارق گواهی سپرده عام ۲۳ درصد ارائه شد و بسیاری از افراد از آن استقبال و حال به نظر انگیزه و استقبال کمتری برای این نرخ وجود دارد و این نرخ‌های جدید مصوب نمی‌تواند اثر منفی بر روی بازار سرمایه داشته باشد همان گونه که امروز هم شاهد بودیم که بازار سرمایه صعودی بود.

ادهم گفت: از نگاه دیگر باید مطرح کرد این مصوبه به سبب این که می‌تواند تعادل را به صورت‌های مالی بانک‌ها باز گرداند برای صنعت بانکی مفید خواهد بود و به عبارتی می‌تواند صنعت بانکی را از زیان خارج کند چرا که نرخ تسهیلات و پرداخت سود در گذشته به زیان بانک‌ها بود.

او گفت: به عبارتی مصوبه شورای پول و اعتبار هم برای صنعت بانکی کشور و هم برای بازار سرمایه به لیدری گروه بانکی مناسب است و نمی‌توان دلهره و تنش به بازار سرمایه تحمیل کند نکته دیگر این که اهالی بازار حتی انتظار اعداد بالاتری از اعداد اعلامی را داشتند./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل