بازدید 11123
۸
رابرت گیتس:

پوتین احیای امپراتوری روسیه را تقدیر خود می‌داند

وزیر دفاع اسبق آمریکا با بیان اینکه رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که تقدیر و سرنوشت او "بازآفرینی امپراتوری روسیه" است، تاکید کرد که بیشتر کمک‌های ارتش آمریکا به اوکراین "می‌توانست زودتر انجام شود."
کد خبر: ۱۱۶۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 30 January 2023

به گزارش تابناک، «رابرت گیتس» وزیر دفاع اسبق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی عنوان داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بازپس‌گیری سرزمین‌های قدیمی به منظور اینکه دوباره حوزه نفوذ جغرافیایی سابق را شکل دهد، بخشی از "چشم‌انداز" خود قرار داده است.

وی افزود: پوتین معتقد است که "سرنوشتش" با ایجاد مجدد امپراتوری روسیه گره خورده است. همانطور که زبیگنیو برژینسکی، مشاور قدیمی بنده می‌گفت "بدون اوکراین، امپراتوری روسیه وجود ندارد"، اکنون پوتین درگیر تسخیر مجدد اوکراین است و در این راه مقاومت خواهد کرد.

"امپراتوری روسیه" نام حکومتی بود که از ۲۲ اکتبر ۱۷۲۱ تا سرنگونی آن در فوریهٔ ۱۹۱۷، به مدت ۱۹۶ سال بر بخش‌های از اروپا، آسیا و آمریکا حکومت راند. پایتخت این امپراتوری، شهر سن‌پترزبورگ و زبان رسمی آن روسی، واحد پول آن روبل بود و نیز پادشاهان آن تزار نامیده می‌شدند. امپراتوری روسیه پس از امپراتوری بریتانیا و امپراتوری مغول، سومین امپراتوری بزرگ تاریخ از لحاظ وسعت محسوب می‌شود. نخستین تزار روسیه در این دوران پتر یکم و آخرین آن نیکلای دوم بود.

در همین حال رابرت گیتس با اشاره به جنگ کنونی میان مسکو و کی‌یف گفت: فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین باور دارد که زمان به نفع او عمل می‌کند و حمایت‌ها از جانب آمریکا، اروپا و غیره روزی تضعیف خواهند شد. و او اکنون کاری را انجام می‌دهد که ارتش‌های روسی همیشه انجام داده‌اند. به عبارتی، او تعداد زیادی از سربازها را با آموزش و تجهیزات ضعیف به خطوط مقدم اعزام می‌کند و به خیالش جمعیت زیاد، علتی برای پیروزی خواهد بود.

اوکراین به زودی تانک‌های پرقدرتی را از سوی متحدان نظامی‌اش از جمله آمریکا و انگلیس دریافت خواهد کرد.

وزیر دفاع اسبق آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توصیه‌ای برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا داشت تا این رئیس‌جمهور کار متفاوتی انجام دهد، گفت: فکر می‌کنم تنها چیزی که می‌گفتم این بود که بسیاری از این کمک‌ها می‌توانست زودتر انجام شوند.

جو بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا ۳۱ تانک آبرامز ام۱ به اوکراین ارسال خواهد کرد. این خبر چند ساعت پس از آن منتشر شد که آلمان نسبت به ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین متعهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
پوتین امر بهش مشتبه شده که امپراطور روسیه خواهد شد !!!!!!!!!!!!!!!!
ولادیمیر اوکراین را به جنگ کشید، اشتباه نکنید منظور ولادیمیر زلنسکی است یا به به قولی ولودیمیر. آن ولادیمیردیگر هم متاسف‌آنه محتمل دست به بمب اتم خواهد برد. خدا به داد برسد!
بنده خدا داری سرنگون میشی .......................................................
ناپلئون هم همین رویا را برای فرانسه بزرگ در سر داشت.هیتلر هم به همین فکر برای آلمان بود اما به قول سعدی بزرگ.....چشم تنگ مرد دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور.
پوتین مرد غرب ستیز روسیه بزرگ
پوتین و ارتش روس کارش همیشه با صبر و اجر برنامه عملیات نظامی بلند مدت بوده و امروز کل غرب در راس آمریکا در جنگ جهانی با روسیه است، بدون شک قدرت پوشالی غرب و آمریکا تحمل یک دوره جنگ فرسایش را ندارد و بزودی تسلیم خواست روسیه خواهد شد و در تلاش گرفتن امتیاز از راه مذاکره با تضمین اجرای طرح هدفمند تعهدات خود خواهد شد، اما با مکر و خدعه باز به تعهدات خود عمل نخواهد کرد، غرب و روباه مکار در چنگ خرس قطبی گرفتار شده است
همه اشغالگران طی یک صد سال گذشته یک سرنوشت داشته اند مرگ و نابودی کشورشان . هیتلر ،صدام ،موسولینی و ... همگی یک سرنوشت داشته اند و به زودی تقدیر پوتین نیز رقم خواهد خورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار