پرونده استیضاح وزیر بهداشت در مجلس بسته شد

پرونده استیضاح وزیر بهداشت و درمان که از بیش از سه ماه پیش در مجلس مطرح بود،‌ امروز با انصراف بیشتر نمایندگان متقاضی استیضاح بسته شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 30 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که معاون امور مجلس رئیس جمهور هم حضور داشت، ۷ نماینده که بر این استیضاح پافشاری می‌کردند به طرح سوالات و مشکلات و ضعف‌های اجرایی اداری و مدیریتی حوزه سلامت و وزارت بهداشت پرداختند و وزیر بهداشت و درمان به یکایک این پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: اگر چه متقاضیان استیضاح حد نصاب لازم را نداشتند، اما این کمیسیون براساس آئین نامه داخلی مجلس باید در این جلسه با حضور متقاضیان باقیمانده و وزیر بهداشت و درمان موضوع را بررسی و گزارش نهایی خود را مبنی بر منتفی شدن این استیضاح به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.

براساس اصل ۸۹ قانون اساسی استیضاح وزیران دولت در صورتی قابل طرح در مجلس است که دستکم ۱۰ نماینده متقاضی استیضاح هریک از وزیران باشند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان در پایان این جلسه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، استیضاح را حق قانونی مجلس دانست و گفت: وزیر تا وقتی وزیر است که مجلس به او اعتماد دارد و بر همین اساس و مطابق توصیه‌های رئیس جمهور در این مدت موظف شدم خدمات و اقدامات انجام شده و تنگنا‌های موجود را برای نمایندگان به خصوص متقاضیان استیضاح تبیین کرده و دغدغه‌ها و مسایل آنان را بشنوم و پیگیری کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر