بازدید 17042
ابتدایی ترین اصول انتصاب در فوتبال ایران نادیده گرفته شد

آیا تاج عمدا فدراسیون را به دره مدیران معارض می‌اندازد؛ مار در آستین!

انتصاب مدیران باشگاهی در فدراسیون! تاج نگاهی به اصل تعارض منافع در اساسنامه فیفا و قوانین داخلی فدراسیون متبوعش بیندازد و ضمن خودداری از ادامه این رویه، تکلیف این دو انتصاب را هرچه سریع‌تر مشخص کند تا همچون مار در آستین، نیش‌های تازه‌ای بر پیکره فوتبال وارد نشود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 29 January 2023

فدراسیون فوتبال ایران در کنار انواع بحران‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یک مشکل عجیب و خودخواسته را هم به لیست مسائل خود اضافه کرده است؛ استفاده از مدیران دوشغله و درگیر با تعارض منافع.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مهدی تاج در دور تازه ریاست بر تشکیلات فوتبال کشور وعده داده بود از تکرار اقدامات خلاف قانون دوره قبل، تک محوری، استفاده از یک حلقه خاص بین مدیران فدراسیون و تصمیمات خلق‌الساعه و بدون مشورت دست بکشد؛ اما با گذشت شش ماه از انتخاب در مجمع پرحرف‌وحدیث، بار دیگر رویه سابق را در پیش گرفته است.

آیا تاج عمدا فدراسیون را به دره مدیران معارض می‌اندازد؟

نشانه های این دور تسلسل، از احکامی که تاج صادر کرده یا تصمیم به ابقای احکام قبلی گرفته، نمایان است. این دیگر اظهر من الشمس است که نباید از مدیرانی که دچار تعارض منافع هستند، در تیم مدیریتی فدراسیون و ریاست کمیته‌ها بهره گرفت اما تاج این مورد ابتدایی را هم نمی بیند یا نسبت به اهمیت آن بی‌توجه است.

مصداق بی‌توجهی مهدی تاج به اصل ممانعت از تعارض منافع، سکوت مقابل مدیرعاملی هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون در باشگاه تراکتور است! تعارضی که خیلی زود و در اولین جنجال داوری باشگاه تبریزی و مواضع آن علیه کمیته داوران بیرون زد و مدیر رده بالای فدراسیون، عملکرد همین مجموعه را زیر سوال برد! به این ترتیب تاج دیگر نیازی به منتقد یا معترض ندارد، چون یکی از مدیران خودش هرچه لازم است، در اختیار مخالفان قرار داده است.

اما اوج این بی‌تدبیری در ماجرای انتصاب ابراهیم شکوری اتفاق افتاد؛ جایی که این بار یک مدیر باشگاهی در حالی که به عنوان همه‌کاره یک باشگاه لیگ برتری مشغول به کار است، به عنوان رئیس یکی از کمیته های فدراسیون منصوب شده و از سمت قبلی هم استعفا نداده است! 

اگر در ماجرای نصیرزاده ابتدا سرپرست فدراسیون قبلی حکم زد و این مدیر بازنشسته بدون درک شرایط پست باشگاهی چرب را قبول کرد و تاج هم آن را نادیده انگاشت، در موضوع شکوری، این مهدی تاج بود که سراغ یک مدیر شاغل باشگاهی رفت! بعید است رئیس فدراسیون از شغل جاری شکوری بی‌خبر بوده باشد.

آیا تاج عمدا فدراسیون را به دره مدیران معارض می‌اندازد؟

یادمان نرفته است که مهدی تاج در برنامه تلویزیونی اشتباه و خلاف قانونی خود در انتصاب طولانی مدت همین فرد به سرپرستی دبیرکلی فدراسیون گذشته خود را پذیرفت و بابت آن عذرخواهی کرد؛ اما گویا در فوتبال آنقدر قحط الرجال است که مدیری بهتر از شکوری گیر تاج نمی‌آید یا توصیه‌های پشت پرده در این مورد خاص بسیار قوی است. 

ابراهیم شکوری غیر از حضور غیر قانونی و بیش از موعد مصرح در اساسنامه، دچار مشکل خدمت سربازی هم بوده و تازه بعد از جدایی از فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس کوچانده شد که آنجا بعد از مدت کوتاهی، به خدمت زیر پرچم اعزام شد؛ به زبان ساده همه مناصب او در فدراسیون از اساس خلاف قانون بوده، ولی اکنون تاج به عنوان جایزه آن تخلفات و پنهان‌کاری، قائم مقام باشگاه پیکان را به ساختمان فدراسیون بازگردانده است!

به نظر می‌رسد، نخستین نیاز فدراسیون فوتبال برای اصلاحات اساسی، بازگشت به رویه قانونی و تبعیت از اساسنامه است. یادمان نرود در فوتبال حرفه‌ای، چهره‌ای جهانی مثل پبرلوییجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا هم تنها به این دلیل که اسپانسر شخصی‌اش با حامی باشگاه میلان یکی بود، ناچار به استعفا در فوتبال ایتالیا شد.

آیا تاج عمدا فدراسیون را به دره مدیران معارض می‌اندازد؟

بد نیست تاج نگاهی به اصل تعارض منافع در اساسنامه فیفا و قوانین داخلی فدراسیون متبوعش بیندازد و ضمن خودداری از ادامه این رویه، تکلیف این دو انتصاب را هرچه سریع‌تر مشخص کند. اگر این دو صندلی فدراسیون برای نصیرزاده و شکوری ارزشمند است و آنها عاشق خدمت به فوتبال کشور در این جایگاه هستند، از پست‌های باشگاهی خود سریع استعفا خواهند داد، وگرنه همان بهتر که جایگاه پولساز خود را محکم بچسبند و بگذارند فدراسیون درگیر مارهای در آستین نباشد که در هر بحرانی به خود نیش بزند.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
برگشتن خود تاج با این همه پرونده قضایی دمده معکوس بود
در کشوری که می توان با یک امضا ، یا حتی تهدید به قطع حقوق بازنشستگی ، تاج را طوری تهدید کرد که خودش مجبور به استعفا شود ، باور نمی کنم که این اقداماتش مورد تایید مدیران ارشد دولتی نباشد .
تاج اگر به پشت گرمی بزرگان اطمینان نداشت قدم از قدم برنمی داشت .
یادمان نرود که پروزه بازگشت تاج و کی روش به فوتبال محضول مقامات ارشد سیاسی بود
انتخاب مجدد تاج اشتباه بسیار بدی بود.
نمی دونم چرا وزرات ورزش و فدراسیون فوتبال تن به این اشتباه مهلک دادن؟!
انتخاب کیروش اولین تکرار اشتباه دوره جدید تاج بود و مطمئنا باز هم تصمیمات اشتباه دیگری خواهد گرفت.
این شخص هر چه سریعتر باید برود ، جلوی ضرر را هر وقت بگیرید غنیمته.
ایا تاج عمداً.... پاسخ :بله... ایا مار در آستین... پاسخ :بله...
نگاه مدیران نالایق و پارتی باز امروز ایران به ملت، دقیقا همان تصویر شکوری در این صفحه است که به بدبختی مردم ایران پوزخند می زنند.
تمام
اقای سمیعی مدیر حوزه ایرانخودرو (مدیرعامل اسبق پرسپولیس) اقای شکوری را به باشگاه پیکان اورد .................
مملکت که در و پیکر ندارد. الان یه کارگری اعتراض کنه که نان ندارد، جاسوس است.
اینها پس چی هستند، از حمایت جهانی برخودارند تا فوتبال رو نابود کنند.
فقط کمی ورزش مانده و آنهم با رفتن قهرمانان به کشورهای دیگر ....
موقعی که این آدم با پرونده قضایی باز رو تایید صلاحیت کردین که رییس فدراسیون بشه باید فکر اینجا رو میکردین نه الان که کار از کار گذشته و کاری ازتون برنمیاد
تاج هر جور دلش بخواد اقدام میکنه کسی هم نیست بازخواستش کنه، په بهتره بگیم دوس داره، اساسا خیلی از مسئولان بزرگوار با قانون آشنایی ندارند و بر اساس منافع شخصی و خانوادگی و دل بخواهی کار می‌کنند حالا ما هی بزنیم تو سر خودمون
دور قبل ریاستش با اون افتضاحات به کنار این دوره هم با این شرایطی که داشت انتخاب شد و عملکردش تا الان در این دوره هم باز به کنار این لات بازیایی که در میاره رو کجای دلمون بزاریم :-/
اینها همهمشکلات فوتبالی مقصر وزارت فوتبال ووپولودلار مربوطه چون ورزش وجوانان نیست فوتبال ودلار شده
اینجا اگر به جایی وصل باشی مهم نیست چیکار می کنی قطعا همیشه هستی
به نظرم شرایطی را که ایجاد کردند تا تاج برگردد را باید در کلاسهای مدیریت و رفتار سازمانی و علوم سیاسی با دقت بررسی کرده و درس دهند . واقعا این اتفاقات در هیچ جای دنیا نمی تواند اتفاق بیوفتد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل