بازدید 12271

دستور رئیس‌جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبض گاز

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته طبق مصوبه‌ای که از ۱۶ آذرماه ابلاغ شده بود، برای تمامی قبوض صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 27 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: در مورد تعرفه‌ها، بر اساس بند م تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ باید الگوی مصرف را اصلاح می‌کردیم و همچنین بر اساس بند "ک" تبصره ۱۵ همین قانون، بایستی مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و الگوی مصرف را رعایت می‌کردند، قبوض آن‌ها رایگان شود که این رایگان شدن قبوض خانوار‌های تحت حمایت نهاد‌های حمایتی، از محل افزایش تعرفه بدمصرف‌ها و پرمصرف‌ها باید تأمین شود که بر این اساس، اصلاح تعرفه‌ها برای پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۶ آذر مصوبه جدید در مورد اصلاح تعرفه‌ها از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس آن، سه پله اول بدون تغییر به اسم مصارف متعارف، سه پله ۴ تا ۶ با سی درصد افزایش تعرفه‌ها و ۴ پله ۷ تا ۱۰، با ۵۰ درصد افزایش تعرفه مواجه شدند که مشترکینی که در این ۷ پله قرار می‌گرفتند مشترکین پرمصرف ما هستند.

رحمانی ادامه داد: دو پلکان یازدهم و دوازدهم مشترکینی بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند که تعرفه‌های آنها، با رقم ثابت ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: به محض اینکه مصوبه از سوی دولت ابلاغ شد، در رسانه‌ها و به شیوه‌های مختلف به مردم توضیح دادیم که مصارف را کنترل کنند و به تمام مشترکینی که سال گذشته در محدوده مصارف بالاتر از پلکان چهارم بودند، پیامک زده شد تا هم به تعرفه‌های جدید دقت داشته باشند و هم به پایداری شبکه گاز کمک کنند.

وی افزود: همزمان با این مصوبه، موج سرمای بی‌سابقه‌ای وارد کشور شد و از ابتدای دی ماه سرمای بی سابقه‌ای را شاهد بودیم به طوری که بیش از ۲۶ مرکز کشور دمای زیر صفر را شاهد بودند و ماندگاری سرما هم در کشور بی‌سابقه بود و تا همین الان هم تعدادی زیادی از شهر‌های کشور زیر صفر هستند.

رحمانی خاطرنشان کرد: این سرما و ماندگاری یک مقدار مصارف را دچار چالش کرده بود و با قبوض جدیدی که صادر شد، شاهد افزایش گازبهای برخی مشترکین بودیم.

وی ادامه داد: از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبض گازی که در این چند روز صادر شده، نزدیک به ۶۰ درصد قبض‌ها در همان سه پلکان اول قرار گرفتند و افزایش تعرفه‌ای نداشتند و فقط ۱.۶ درصد مشترکین وارد پلکان یازدهم و دوازدهم شدند، اما با توجه به اینکه در همین ۱.۶ درصد، برخی مشترکین در روستا‌ها و شهر‌های کوچک بودند، آقای رئیس جمهور دستور جدیدی صادر کردند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوار‌ها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته طبق مصوبه‌ای که از ۱۶ آذرماه ابلاغ شده بود، برای تمامی قبوض صادر شده و در دست صدور، ۷۰ درصد تخفیف خواهد داشت.

وی افزود: مصوبه دولت پابرجا هست و این مصوبه از ابتدای ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد، اما با دستور جدید رئیس جمهوری، این تخفیف تعرفه تا پایان فصل سرد امسال اعمال می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: بازبینی و اصلاح قبوض صادر شده از فردا آغاز می‌شود و کسانی که قبوض خود را پرداخت کرده‌اند، در مبالغی که با تعدیل مواجه می‌شود، در قبوض بعدی بستکانکار خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲
اینهم بنظر امتحانی برای گران کردن و عکس العمل مردم بود بشخصه ماه قبل 140000 تومن قبض گاز داشتم این ماه 1120000 تومن یعنی ده برابر حالت شرکت اگر چگونه محاسبه کرده بماند
تخفیف؟ منت میزارید .....۱۰۰ درصد گرون شد...۷۰ درصد تخفیف دادید......۳۰ درصد سود کردید...عجب حساب کتابی کردید...تازه منت هم میزاریم....
ای زمستان سرد..
اقتصاد دستوری.......
خودشون میبرن بالا بعد خودشون به خودشون تخفیف میدن
آن عمله های دشمن ؛ که عمدا شیر های گاز را باز گذاشتند ، تا مثلا براندازی کنند هم ، تخفیف میگیرند ؟؟!!
عجب کشور حساب کتاب دارد .
آقای ریسی بجای اینکار های عوامانه از مسولین بپرس چگونه به این قیمت رسیدند
واقعا آقای رییسی مدافع حقوق مستضعفان است؟؟؟ما که علم غیب نداریم از نحوه مدیریت ایشان نتیجه گیری می کنیم
با عرض ادب و احترام. ان شالله، که دستور رئیس جمهور اجرایی و در خصوص حداقل کمکی که می‌توان به مردم کرد ،توسط ادارات محترم و شرکت گاز منطقه نیز اقدام و اعمال گردد،من التوفیق ،،
بازم کمبودبودجه ازجیب مردم برداشته میشه برای طرف قبض گازاومده دومیلیون هفتصد برای یکی اومده ۶میلیون
دستور دستور دستور
عشق دستور
جناب رییس جمهور فکر ورشکستگی صنایع هم باش آخه. اگر نوسازی در صنایع پیش بیاد هدر رفت گاز نداریم که بخواهید جبرانش رو از جیب مردم بکنید که مثل دوران پارینه سنگی با تشر و دستور بخواهی جلوی افزایش قیمت رو بگیری . جناب حساب دو دو تا چهار تاس الان ارزون کنند سال بعد دو برابر میشه . کار رو باید اصولی و درست انجام داد نه دستوری و کور کورانه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی