بازدید 14454
تماشای فوتبال در آزادی، آزاد شد اما با ارقام فضایی!

قیمت بلیت VIP بازی استقلال؛ یک میلیون تومان! / خرج از جیب مردم و باشگاه‌ها برای سود نجومی صداوسیما / کورس گرانی بین فوتبال و کنسرت

فوتبال باشگاهی ایران برای تامین مخارج خود به جای دریافت حق پخش از صداوسیما، راه جیب مردم را در پیش گرفته است! قیمت بلیت‌ها برای نخستین بار در تاریخ لیگ به میلیون رسید تا از این پس دیدن فوتبال هم مختص قشر پولدار شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 25 January 2023

ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران آزاد شد؛ اما معلوم نیست سکوها بعد از این غیبت طولانی پر شود!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی‌که فوتبال باشگاهی ایران یک نیم فصل بدون تماشاگر را پشت سر گذاشته است، حالا اعلام رفع ممنوعیت ورود هواداران از سوی وزارت کشور با معضل تازه‌ای همراه شده؛ مشکلی به‌ نام‌ قیمت بلیت‌ها!

مخارج تیم های باشگاهی فوتبال ایران روز به روز افزایش پیدا کرده و از آنجا که صداوسیما مهم‌ترین راه درآمدی تیم‌های فوتبال، یعنی حق پخش تلویزیونی را بسته و همان ارقام اندک و خنده‌دار مندرج در لایحه بودجه هم پرداخت نشده است، حالا کار به برداشت مستقیم از جیب مردم رسیده، چون تیم‌ها راهی جز جبران بخش کوچکی از هزینه‌ها از راه فروش بلیت ندارند. 

این تنها راه درآمدی فوتبال است که در اختیار خود باشگاه‌هاست. بعد از حق پخش که در انحصار رایگان تلویزیون است، تبلیغات محیطی هم با وجود تلاش زیاد در مشت باشگاه‌ها قرار ندارد. راه فروش پیراهن هم به دلیل فقدان قوانین کپی رایت، بسته است و در چنین وضعی به جیب هوادار رجوع شده است.

 

قیمت بلیت VIP بازی استقلال؛ یک میلیون تومان! / خرج از جیب مردم و باشگاه‌ها برای سود نجومی صداوسیما / کورس گرانی بین فوتبال و کنسرت

در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر بیست‌ودوم فوتبال، دو تیم استقلال و ملوان، ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

با اعلام مسئولان برگزاری بازی استقلال و ملوان در جلسه هماهنگی پیش از این دیدار، برای ۵۰۰۰ هوادار مجوز حضور در ورزشگاه آزادی صادر شده که متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه بلیت فروشی، اقدام به خرید بلیت این دیدار کنند! این در حالی است که پیش از این، نایب رئیس فدراسیون فوتبال، رقم ۳۰درصد ظرفیت ورزشگاه را اعلام کرده بود! گویا بعد از این اعلام مسئولان بالادستی، منصرف و پشیمان شده اند و تعداد را باز هم کاهش داده اند.

دلیل صدور مجوز برای تنها ۵۰۰۰ هوادار هم انجام عملیات عمرانی و مقاوم‌سازی در طبقه دوم و شش سکوی طبقه اول ورزشگاه آزادی اعلام شده است!

ساعتی پیش، بلیت‌فروشی این دیدار آغاز شد و یکی از نکات عجیب آن، افزایش بی‌رویه و چشمگیر قیمت بلیت‌ها نسبت به ابتدای فصل است. در سامانه بلیت‌فروشی، بلیت‌های پشت دروازه ۱۰۰ هزار تومان و بلیت‌های روبه روی جایگاه ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما رقمی که عقل از هوش می‌پراند، قیمت بلیت جایگاه ویژه آزادی است که یک میلیون تومان به فروش می‌رسد و افزایش صددرصدی داشته است! به این ترتیب، ارزان‌ترین تفریح جامعه دیگر تماشای فوتبال در ورزشگاه نیست. این اعداد حتی برای برخی کنسرت‌های لاکچری و خوانندگان معروف هم قفل است.

به تازگی و پس از ماه ها تعطیلی اجرای کنسرت به دلیل ناآرامی‌ها، قیمت بلیت‌های کنسرت‌ها، افزایش قیمت‌ سرسام‌آوری داشته است. حالا نرخ بلیت‌های استادیوم آزادی، برخی کنسرت‌ها را روسفید کرده است.

قیمت گذاری در بلیت مسابقات فوتبال لیگ، در اختیار باشگاه ها قرار گرفته و طی سالیانی نه چندان دور، حتی هزینه چاپ بلیت هم بعد از فروش بلیت ها درنمی‌آمد! اما ناگهان بعد از افزایش نرخ ارز و گرانی لجام گسیخته، قیمت بلیت فوتبال به خصوص در ورزشگاه آزادی با شیبی تند به اعدادی نجومی رسید که از سطح پول توجیبی نوجوانان و جوانان خارج است و تماشای رقابت‌های داخلی فقط در توان قشری خاص و متمول قرار گرفت.

برخی سایت‌ها با مقایسه بالاترین قیمت کنسرت یکی از خوانندگان پاپ ایرانی که ۴۹۵ هزار تومان بوده است، قیمت بلیت بازی استقلال را اعجاب انگیز قلمداد کرده اند.

به نظر می‌رسد، فوتبال باشگاهی ایران برای تامین مخارج خود به جای دریافت حق پخش از صداوسیما، راه جیب مردم را در پیش گرفته است! قیمت بلیت‌ها برای نخستین بار در تاریخ لیگ به میلیون رسید تا از این پس، دیدن فوتبال هم مختص قشر پولدار شود.

نویسنده: پژمان حسین‌زاده

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
توی عمرم پا به ورزشگاه نگذاشتم بشه 100ملبیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دمت گرم , نرید استادیوم میمیرید
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
بهترین کار قروش بلیتهای بازیبعد ازبازی یه . یعنی تیم درصورت توفیق و تماشاگر پسند بازی کردن تعداد بلیتهاش رو به عرضه بگذاره تا مردم برای تشویق بخرند . وگرنه با بلیت گرون کردن نمیشه در امد را بالا برد ... ه
دلیل اصلی این کار این است که کسی به ورزشگاه ها نرود و این کاملا دستوری از طرف ماقامات امنتی کشور است . ملا نصرالدین تو بازار داد میزد مادرم را میفروشم مردم آمدن و به او گفتن ملا این چه خرفی است تو میزنی مگر کسی مادرش را هم میفروشد؟ملا گفت یک قیمتی می گذارم که کسی نخرد.و این داستان بلیط فروشی فوتبال است
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دقیقن درست ه
سلام فوتبالی که برای مردم ودل شاد کردن جامعه نباشه یک ریال هم نمی ارزه
فوتبال دولتی پیشکش فدراسیون دولتی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
پس بشینید همینطور سالها عزاداری کنید چون در ایران همه چیز دولتی است! البته نرید توی مهمانیهای خصوصی شادی کنید و بعد شادی رو برای بقیه ممنوع کنیدها!
فکر کن یه میلیون بدی بری تو استادیوم کهنه و داغون و اونم فوتبال با چه کیفیتی ببینی! البته تا ابله در جهان است مفلس در نماند
پاسخ ها
وموش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دقیقا افرین به این بیان عالی
خوب صدا وسیما نمیده
تابناک شما اومدی کلی درباره قیمتهای بلیتها نوشتی که چقدر گرونه اما ننوشتی که قبلا چقدر بوده. این مساله یا دلیلش ضعف کار رسانه ایه و یا پروپاگاندا که البته در رسانه های غربی هم به وفور هست یعنی تنها روی بخشی از هر واقعیت تمرکز میکنند. دقت کنید که من بهیچوجه قصد کوچک سازی و یا توجیه این قیمتها رو ندارم و فقط میگم باید قیمت قبلی هم در این گزارش می آمد، چون خود من واقعا نمیدونم چقدر بوده.
فوتبال ایران یک کاسبی خوب وبزرگی است برای صدا و سیما. واقعا باید تاسف خورد بحال صدا و سیما.در این کشور کسی نیست به این صدا وسیما بگویدبا بیت المال چکار میکنی ؟
اخه دیدن بازی استقلال می ارزه به یک میلیون ؟؟؟!!!
باز پرسپولیس بود یه چیزی
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دیگه وقتش ه که فوتبال رو تحریم کنیم . پرسپولیس و استقلال نداره ...
بعضی کلمات چقدر تو کشورمون مثل خیلی چیزها بی ارزش شده مثلا قیمت بلیط یک میلیون تومان قیمت یک خانه شصت و هفتاد متری توی محله های جنوبی تهران که از لحاظ موقعیت مکانی اسم و رسمی نداره چند میلیارد تومان و ... حیف
واقعا باید بازی با چنین شرایطی را تحریم کرد
تیم دولتی، تلویزیون دولتی! اینها باید دست بخش خصوصی باشه مثل کشورهای پیشرفته تا خودشان تکلیف خودشان را مشخص کنند ، تا کی از جیب مردم!
یعنی هر کسی بره فوتبال ببینه بای یک ملیون بده یا قیمت های دیگه هم هست
صدا و سیما رکن اصلی ترویج اشرافیت با اون فیلمهای در خانه های لاکچری و از همه بدتر با تبلیغات لاکچری و چشم و هم چشمی و استفاده از افراد بیشتر با چشم رنگی و موهای بلوند و تبلیغ و ترویج توهین و تند صحبت کردن پدر و مادر برای خرید لوازم خانگی و... و از طرف دیکر فقط پخش موذه و بردن مردم به بهشت که نهایتا برای ۸/۷ میلیون از ۸۵ میلیون جذابیت داشته باشه و برنامه های آبکی و از طرفی دادن‌پولهای میلیاردی واسه این برنامه ها فقط بیت المال رو حروم میکنه
پولدارها زندگی میکنند همه چیز برای قشرمرفع سرمایه دارهاست.
این بازی های بی کیفیت که دیگه ارزش دیدن نداره ....... چه برسه که بخوای با این پول های گزافی که اعلام شده بریم استادیوم ..... ههههههههههههههه
فوتبال یا توپ بازی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر