بازدید 7669

هزینه‌ تور سوریه و عراق چقدر است؟‌

تور زمینی عراق را با دست‌کم پنج میلیون و تور هوایی سوریه را با حداقل ۱۳ میلیون می‌شود رزرو کرد. از طرفی عربستان قرار است هزینه‌های حج در سال آینده را کاهش بدهد
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 24 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از  فرارو، هزینه تور سوریه به‌خاطر بالارفتن نرخ ارز در ماه‌های گذشته، افزایش پیدا کرده است. دی‌ماه امسال آژانس‌های مسافرتی تور هوایی سوریه را دست‌کم ۱۱ میلیون تومان می‌فروختند و حالا در بهمن امسال رزرو این تور‌ها حداقل ۱۳ میلیون تومان بودجه لازم دارد.

 زائرانی که در بهمن امسال قصد رفتن به عراق را دارند بابت تور‌های زمینی حداقل باید پنج میلیون تومان کنار بگذارند و این هزینه برای تور‌های هوایی که مسافران آن در هتل‌های چهار یا پنج ستاره نجف و عراق اقامت خواهند داشت، کمی بیش از ۱۲ میلیون تومان برآورد می‌شود. از طرفی وزارت حج و عمره عربستان تصمیم گرفته به‌خاطر کاهش محدودیت‌های کرونایی، از زائران خانه خدا پول کمتری نسبت به پارسال دریافت کند.

تور سوریه؛ حداقل ۱۳ میلیون

تور سوریه درحال حاضر فقط از مشهد انجام می‌شود و کف قیمت آن برای تور‌های هوایی در بهمن امسال از حدود ۱۳ میلیون تومان شروع می‌شود. آژانس‌های مسافرتی یکی از ارزان‌ترین تور‌های فعلی سوریه را با قیمت ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان می‌فروشند که مدت اقامت زائران این تور در دمشق چهار شب خواهد بود و تاریخ حرکت این تور روز سه‌شنبه چهارم بهمن امسال است.

پرواز این تور با شرکت هواپیمایی اجنحه الشام انجام می‌شود و قرار است مسافران این تور در هتل قصرفیروزه دمشق اقامت داشته باشند که یکی از هتل‌های سه ستاره این شهر به‌حساب می‌آید و فاصله آن تا حرم حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. در طرف مقابل یکی از گران‌ترین تور‌های سوریه را الان با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشند. مدت اقامت مسافران این تور در دمشق از چهار به هفت شب افزایش پیدا می‌کند و تاریخ شروع این تور روز ۱۵ بهمن یعنی سالروز ولادت امام علی خواهد بود.

تور عراق؛ حداقل پنج میلیون

قیمت تور هوایی عراق الان حداقل حدود ۹ میلیون تومان است، اما تور‌های زمینی عراق را می‌شود با حدود پنج میلیون تومان رزرو کرد. مثلا یکی از آژانس‌های مسافرتی بابت تور زمینی عراق از هر زائر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. قرار است مسافران این تور دو شب در هتل راهب یا مشابه نجف و چهار شب در هتل السباط یا دره‌العباس کربلا اقامت داشته باشند و تاریخ شروع این تور روز ۱۶ بهمن خواهد بود.

حالا اگر یکی از مسیر‌های رفت‌وبرگشت به شکل هوایی انجام شود، هزینه تور از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. هتل محل اقامت زائران این تور، یک اقامتگاه سه ستاره حوالی حرم امام علی است و مدت اقامت مسافران دو شب در نجف و پنج شب در کربلا خواهد بود.

آن طرف ماجرا گران‌ترین تور‌های عراق را در بهمن امسال بیشتر از ۱۲ میلیون تومان می‌فروشند. چیزی که باعث می‌شود هزینه این تور نسبت به مورد‌های قبلی بیشتر شود، محل اقامت مسافران آن است. طوری که مسافران این تور در هتل‌های پنج ستاره‌ای مثل قصر‌العرب نجف یا هتل چهار ستاره الهنون کربلا اقامت خواهند داشت.

هزینه حج تمتع ۱۴۰۲ کاهش پیدا می‌کند؟

هزینه حج تمتع در سال ۱۴۰۲ توسط وزارت حج و عمره عربستان قرار است کاهش پیدا کند. دلیل این اتفاق به لغو یک سری محدودیت‌های کرونایی توسط کشور عربستان مربوط می‌شود که همین موضوع باعث افزایش هزینه حجم تمتع ۱۴۰۱ شده بود. پارسال هزینه حج تمتع برای زائران ایرانی به‌خاطر محدودیت‌های مثل لزوم تزریق واکسن کرونا و نپذیرفتن زائران زیر ۱۲ سال از ۳۷ میلیون تومان به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و حالا با عقب‌نشینی سعودی‌ها از محدودیت‌های کرونایی پیشبینی می‌شود هزینه حجم تمتع برای ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ کمتر از پارسال باشد.

با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و بالا و پایین شدن نرخ ارز تا خرداد ۱۴۰۲ که موعد حج تمتع می‌رسد در چند و، چون هزینه حج تمتع ۱۴۰۲ تاثیر می‌گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر